آینده طراحی و توسعه وب

وب

برای دسترسی به مشتریان به صورت آنلاین، داشتن یک وب سایت برای هر کسب و کار مهمتر از هر چیز است. امروزه بیشتر کسب و کارها از مزیت و اهمیت داشتن وب سایت مطلع هستند و سعی در طراحی و ایجاد بهترین وب سایت برای ارائه آنلاین محصولات یا خدمات خود دارند. با پیشرفت باورنکردنی در راه اندازی وب سایت ها، کسب و کارها در جستجوی افراد یا شرکت هایی هستند که می توانند برای حضور آنلاین آنها، طرح ها و فرایند های ویژه ای ایجاد کنند.

توسعه دهندگان و طراحان وب، از مهارت ها و تجربیات فنی خود در ایجاد و تولید وب سایت های انحصاری با قابلیت جذب مخاطبان استفاده می کنند. آنها در تلاشند تا از طریق چارچوب ها، ابزارها و ترند های کاملاً جدید، سایت های قابل اطمینان تری ایجاد کنند.

با تخصص فنی گسترده امروز، ما در حال رسیدن به آینده ای هستیم که از نظر فناوری تغییر می کند. چشم انداز فناوری با هوش مصنوعی، آموزش رایانه ای، اینترنت اشیا و محاسبات کوانتومی در حال پیشرفت است. و این امر حتی به طراحی وب سایت نیز مرتبط می شود.

کارشناسان

  • الگوهای فعلی را ارزیابی کرده،
  • مناسب ترین الگوها را ذکر کرده
  • و زمان پیش بینی شده برای اجرای آنها را تخمین زدند.

در این مقاله بررسی می کنیم که چگونه روندهای جدید در توسعه و طراحی وب تاثیرگذار خواهند بود.

وب

  1. هوش مصنوعی

هوش مصنوعی نیازی به معرفی ندارد. هر مقاله ای که در مورد فناوری می خوانیم، نشان دهنده نیاز به هوش مصنوعی و چگونگی استفاده آن در وب است. چندین شرکت و موسسه در حال حاضر برای تأمین نیازهایشان هوش مصنوعی را اجرا می کنند و از مزایای هوش مصنوعی برای کسب و کار خود بهره مند شده اند.

هوش مصنوعی روند آینده توسعه فضای وب است.

این امر توجیه پذیر است زیرا پیشرفت های زیادی در زمینه هوش مصنوعی حاصل شده است. شرکت های سازمانی پیشرو مانند گوگل و مایکروسافت فناوری هوش مصنوعی خود را برای عموم مردم راه اندازی کرده اند، شما می توانید وب سایت های سفارشی خود را با قدرت هوش مصنوعی ایجاد کنید. یکی از آخرین دستاوردهای هوش مصنوعی در این حوزه، شبکه است که به شما اجازه می دهد

  • یک فرایند ساده برای توسعه وب ایجاد کرده
  • و توسعه مبتنی بر محتوا را آغاز کنید.

هیچ الگویی یا کدی در این ویژگی وجود ندارد، تمام کاری که شما باید انجام دهید ایجاد دستورالعمل است و در نتیجه آنچه را که می خواهید به شما ارائه می دهد.

ابزارهای هوش طراحی مصنوعی (ADI) ظهور می کنند که اجازه می دهد روند وب سایت ها نسبتاً خودکار شود. ADI به اجزای مهم یک وب سایت تبدیل می شود که

  • می تواند گزینه هایی را برای نرم افزارهای سفارشی ایجاد
  • و به توسعه دهندگان ارائه دهد.

در آینده، این ویژگی در نحوه ایجاد وب سایت ها می تواند تأثیر عمده ای بگذارد. اکنون زمان توسعه دهندگان وب با هوش مصنوعی است که اطلاعات بیشتری در مورد آینده دارند،

  • جایی که توسعه وب بیشتر به کاربران آنچه را نیاز دارند ارائه می دهد
  • و نه فقط تنها آنچه را که توسعه دهنده وب می تواند ایجاد کند.

اگر به دنبال قابلیت ها یا مهارت هایی هستید که می تواند شما را به یک توسعه دهنده وب موفق تبدیل کند، هوش مصنوعی باید در لیست شما باشد.

وب

  1. اینترنت اشیا (IoT)

اینترنت اشیا یا IoT، به میلیاردها دستگاه فیزیکی، اشیا، حیوانات یا افراد با شناسه منحصر به فرد گفته می شود که به اینترنت متصل شده اند، همه آنها بدون نیاز تعامل با انسان یا انسان با رایانه، داده ها را جمع آوری و تبادل می کنند.

این یک فناوری است که با سرعتی بالاتر از تصور در حال ظهور است. اینترنت اشیا یک فناوری آینده است که زندگی ما را از نظر مدیریت، آسان و کارآمد می کند. توسعه دهندگان وب ارتباط مستقیمی با اینترنت اشیا ندارند، اما به زودی درگیر توسعه برنامه های وب می شوند که برای تجزیه و تحلیل و داده های مربوط به عملکرد آنها، این ویژگی مورد نیاز است. کمتر شرکتی استفاده از اپلیکیشن رابط های برنامه نویسی را آغاز کرده است که توسعه دهندگان وب از آن برای برقراری ارتباط با اینترنت اشیا استفاده می کنند. این امر شامل ارتباطی بین برنامه ها و دستگاه های فیزیکی است که به توسعه دهندگان انعطاف پذیر نیاز دارد.

توسعه دهنده اینترنت اشیا نیاز به داشتن طیف گسترده ای از مهارت ها، از جمله

  • نرم افزار،
  • برنامه نویسی سخت افزار،
  • شبکه،
  • مهندسی سیستم و رابط کاربری،
  • توسعه برنامه تلفن همراه،
  • یادگیری ماشین
  • و دانش ابزار به عنوان یک فرد دارد.

اگر فکر می کنید که همه این مهارت ها را دارید، برای دستیابی به یک شغل بهتر به عنوان یک توسعه دهنده وب و با دستمزد بیشتر تلاش می کنید.

  1. واقعیت مجازی

واقعیت مجازی (VR) همان فرایندی است که بسیاری تصور می کردند جهان را تحت تأثیر قرار داده و بر همه چیز در مسیر خود تأثیر می گذارد. واقعیت مجازی برای تأثیرگذاری بر عناصر مختلف طراحی وب در زمینه های مختلف طراحی شده است.

  • واقعیت مجازی در حال ساختن یک مسیر در طراحی وب است
  • و قرار است از طریق بسیاری از روش های جالب جدید بر طراحی وب تأثیر بگذارد.

بسیاری از شرکت های بزرگ مانند گوگل و مایکروسافت واقعیت مجازی یا واقعیت مجازی وب را پیاده سازی کرده اند. واقعیت مجازی را می توان به سادگی فرآیند پیاده سازی فناوری کامپیوتری برای ایجاد یک محیط محرک تعریف کرد. واقعیت مجازی می تواند تجربه ای را در اختیار کاربران قرار دهد که در هیچ یک از رابط های سنتی موجود مشاهده نمی شود. به جای دسترسی به صفحه ای که جلوی آنها قرار دارد، کاربران می توانند در زمان واقعی با دنیای سه بعدی درگیر شوند و تعامل داشته باشند.

واقعیت مجازی می تواند در تورهای مجازی و سایر تجارب تعاملی به شما کمک کند که کاربران قبل از خرید محصول یا خدمات آن را تجربه کنند. صنایع به دنبال توسعه دهندگانی هستند که بتوانند برنامه های وب برای کسب و کار آنها ایجاد کنند که به مشتریان بالقوه اجازه می دهد تجربه مجازی با یک محصول یا خدمات آنها داشته باشند. این امر شامل مسئولیت

  • تحقیق،
  • ارزیابی،
  • پیاده سازی
  • و آزمایش روش های واقعیت مجازی جدید و ابتکاری در زمینه تجربه وب است که در حال توسعه هستند.

فیلم 360 درجه

  1. فیلم 360 درجه

ویدئوی 360 درجه یک رابط کاربری قابل توجهی ارائه می دهد که منجر به ایجاد و رشد وب سایت ها می شود. فیلم 360 درجه تضمین شده است که توجه بیشتری را به خود جلب می کند، بنابراین تعامل را برای مخاطبان بیشتر افزایش می دهد. این تجربه کاربر را غنی می کند گویی که او واقعاً در آن فضا حضور دارد. کلیپ های ویدئویی نمایی کروی را در 360 درجه پوشش می دهند، در حالی که دوربین نمایی از تمام زوایای ممکن را به یک تجربه یکپارچه تبدیل می کند. هدف نهایی ارائه ویژگی های پیشرفته به کاربران نهایی است.

اگر تجربه کافی در فناوری واقعیت مجازی داشته باشید، ایجاد یک تجربه ویدیویی 360 درجه آسان تر می شود. اگر شما به عنوان یک توسعه دهنده وب در جدیدترین و بهترین فن آوری های مدرن تجربه و تخصص دارید، این امر به افزایش دیده شدن برند یک شرکت کمک می کند.

  1. فرمان صوتی

نمونه ای از پیاده سازی هوش مصنوعی است. این ویژگی قبلاً خیلی شگفت آور نبود، زیرا این فناوری ضعیف عمل می کرد. همچنین اقلام ورودی صوتی با کیفیت بالا بسیار گران بودند. اما اکنون به یکی از ترندهای مطرح تبدیل شده است. در چندین برنامه تلفن های هوشمند و وب، دستورات صوتی به طور فعال اجرا می شوند. همچنین می توانید به صورت صوتی مثلا با Uber تماس بگیرید. در این صورت لازم نیست وقت خود را با استفاده از اپلیکیشن های خود صرف کنید، بنابراین زندگی بسیار راحت تر خواهد شد.

ورودی صدا روش دیگری برای افزایش تجربه کاربر است. جستجوی صوتی باید در توسعه وب سایت جدی گرفته شود. طراحان وب اکنون در تلاش هستند تا روش هایی را برای ترکیب موفقیت آمیز این مورد در وب سایت های خود کشف کنند. آنها حتی باید بتوانند فعالیت کاربر را از طریق جستجوی صوتی توسط افراد درگیر در دیجیتال مارکتینگ ثبت کنند. یک سوم کاربران اینترنت، فکر می کنند جستجوهای صوتی بسیار کارآمد هستند و این روند رو به گسترش می باشد. به همین دلیل توسعه وب آینده را شکل می دهد.

فرمان صوتی

  1. رابط کاربری با موشن

طراحی موشن به جذابیت و بصری بودن رابط های کاربری کمک می کند. هنگامی که به درستی استفاده می شود، موشن می تواند تجربه کاربر محصول دیجیتال شما را با انتقال پیام در مورد برند شما راهنمایی کند. برای افزودن ارزش و افزایش بسیاری از جنبه های تعامل آنها، می توانید انیمیشن را با ترجیحات کاربران خود هماهنگ کنید.

توسعه دهندگان وب همچنین می توانند طرح های جذابی را ایجاد کنند که حرکت ها و انیمیشن های منحصر به فرد را امکان پذیر می کند تا به جذابیت ظاهر وب سایت کمک کند و در کاربران علاقه ایجاد کند. یکی از ویژگی های جالب رابط کاربری موشن این است که سادگی زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد. و همچنین درک آن آسان است. مهارت های مورد نیاز برای رابط موشن را بدست آورید و در نتیجه طرفداران زیادی به دست آورید.

سخن پایانی

توسعه وب زمینه ای است که به طور مداوم در حال پیشرفت است. اگر شغل خود را در زمینه توسعه وب انتخاب می کنید، باید با آخرین روندها و فناوری ها به روز باشید. همیشه به یاد داشته باشید که یک وب سایت چهره یک کسب و کار است و اگر بخشی از یک پروژه هستید، مطمئن شوید که بهترین کار را ارائه می دهید. همچنین، آینده توسعه وب کاملاً به خواسته های کاربران بستگی دارد. امروزه فناوری کافی برای ارضای این خواسته ها وجود دارد. زیرا “آینده” امروز اینجاست. ما فقط پیشرفت او را مشاهده می کنیم.

گردآورنده: مهندس زهرا ترابی – تیم محتوا بلوباکس

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *