از چه راه‌هایی می‌توان قیف فروش را تقویت کرد

از چه راه‌هایی می‌توان قیف فروش را تقویت کرد

از چه راه‌هایی می‌توان قیف فروش را تقویت کرد


از چه راه‌هایی می‌توان قیف فروش را تقویت کرد

دنیای آنلاین امروز فرصت‌های بسیاری را برای موفقیت کسب‌وکارها فراهم نموده است. برای دستیابی به این موفقیت، شما بایستی از بخش‌بندی‌های مختلف موجود به مشتریان هدف خود برسید. البته باید این را هم مدنظر داشته باشید، هزاران رقیب در پی جلب‌توجه مشتریان شما هستند. شما بایستی بتوانید به‌طور مستقیم با آن‌ها صحبت کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار استفاده کانال‌های بازاریابی یکپارچه است.

استراتژی کانال‌های بازاریابی یکپارچه به شما کمک خواهد کرد نمایشگاهی از قیف فروش و محتوا به راه بیندازید که تاکنون نداشته‌اید. این را بدانید کانال‌های بازاریابی یکپارچه بایستی اولویت‌بندی شوند.

حال بگذارید درباره کانال بازاریابی یکپارچه صحبت کنیم:

کانال بازاریابی یکپارچه یک تجربه واحد را برای مشتریان در کانال‌های چندگانه ایجاد می‌کند. این تجربه برای مشتری بسیار خوشایند است، چراکه در این مدل ارتباط از همه دستگاه‌های موجود استفاده می‌شود.

کانال بازاریابی یکپارچه شامل یک تجربه واحد با استراتژی تعریف‌شده از طریق همه کانال‌های مورداستفاده است.

مشتریان عاشق این رویکرد هستند، پژوهش‌ها نشان داده 72% از مشتریان ترجیح می‌دهند شرکت‌ها از یک بازاریابی یکپارچه با آن‌ها درگیر شوند.

تنها بایستی به یک موضوع توجه داشته باشید کانال بازاریابی یکپارچه با کانال بازاریابی چندگانه متفاوت است. اما متأسفانه بسیاری از افراد اشتباهاً این دو را یکی معنا می‌کنند. اما تفاوت در کجا است؟ کانال بازاریابی چندگانه به‌طورکلی یک حضوری در چندین کانال دارد. این موضوع می‌تواند کمک شایانی بنماید، اما محدودیت‌های خاص خود را دارد. کانال‌های بازاریابی یکپارچه بسیار عمیق‌تر از چندگانه عمل می‌کند چراکه از همه کانال‌ها برای یک رویکرد یکپارچه استفاده می‌کند. به‌عبارت‌دیگر در کانال بازاریابی یکپارچه ما از کانال‌های مختلف برای انجام یک هدف واحد آن‌هم برقراری ارتباط با مشتری استفاده می‌کنیم.

مزایای کانال‌های بازاریابی یکپارچه

  • شما درگیری بیشتری را با مشتریان خواهید داشت (زیرا شما از راه‌های چندگانه‌ای با آن‌ها ارتباط برقرار خواهید کرد)
  • شما تنها یک ایمیل یا پست جدید در رسانه‌های اجتماعی ارسال نمی‌کنید، شما همه فعالیت‌های خود را به‌صورت یکپارچه و هماهنگ شده انجام می‌دهید.
  • یکپارچگی به شما کمک می‌کند برند شما در ذهن مخاطب به‌خوبی جلوه کند. همچنین مشتریان شما درباره شرکت شما بیشتر فکر کنند و از شما بیشتر خرید کنند.
  • استفاده از استراتژی کانال‌های بازاریابی یکپارچه باعث می‌شود توجهات بیشتری به شما جلب شوند و کمک می‌کند برند شما بیشتر شناخته شود.

جالب است بدانید تحقیقات ورد استریم (WordStream) به این نتیجه رسیده است که زمانی که شما بر روی یوتیوب تبلیغ می‌کند، نتایج جستجوی شما در گوگل 400 درصد بهبود می‌یابد.

کلیدهای موفقیت برای فعالیت در کانال بازاریابی یکپارچه موارد ذیل است؛

  1. به‌صورت فردی اقدام نمایید

برای برقراری ارتباط بهتر با مخاطبان شما بایستی از کانال‌های یکپارچه به‌صورت فردی با مخاطب صحبت کنید

  1. قابل‌مشاهده باشید (به چشم مخاطب بیایید)

اصول قابل‌مشاهده بودن این است که مطمئن شوید مشتری می‌تواند با شما از هر کانالی که با آن راحت است ارتباط برقرار کند. به همین منظور تا می‌توانید فرصت‌های خود را افزایش دهید، شما بایستی تا جایی که می‌توانید در کانال‌های مختلف دیده شوید.

  1. محتوای سیال ایجاد کنید

محتوای سیال به این معنا است که شما با آن می‌توانید به‌راحتی در کانال‌های مختلف حرکت کنید و با کمترین تغییر بتوانید محتوای خود را در کانال‌های مختلف انتشار دهید.

  1. نتایج خود را اندازه‌گیری کنید

علاوه بر پیاده‌سازی استراتژی شما بایستی دائماً با بازخوردها و شاخص‌های تعیین‌شده بتوانید نتایج خود را ارزیابی نمایید.

گردآورنده: دکتر پدرام بهیار

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *