استفاده از سیگنال های اجتماعی برای بهبود رتبه بندی گوگل


سیگنال های شبکه های اجتماعی شما در مورد شما چه می گوید؟ این مسئله واقعا مهم است. چه کسب و کار کوچکی باشید و چه بزرگ، قدرت رسانه های اجتماعی برای افزایش حضور آنلاین شما و بهینه سازی ارزش برند غیرقابل انکار است. بستر رسانه های اجتماعی به کسب و کارها اجازه می دهد با مشتریان جدید یا موجود تعامل داشته باشند و وفاداری مشتریان را افزایش دهند. هرگونه تعامل با مخاطبان در رسانه های اجتماعی “سیگنال اجتماعی” نامیده می شود. این سیگنال ها برای به دست آوردن نتایج بهتر در رتبه بندی سئو بسیار مهم هستند.

سیگنال اجتماعی چیست؟

سیگنال های اجتماعی عبارتند از هر گونه تعامل یا واکنشی که محتوای شما دریافت می کند. مواردی از قبیل:

  • اشتراک گذاری
  • کامنت گذاری
  • لایک
  • بازدیدها و بررسی ها در پلتفرم های دیجیتالی

اگرچه سیگنال های اجتماعی به طور مستقیم بر رتبه بندی موتورهای جستجوی شما تأثیر نمی گذارد، اما بر عواملی که رتبه گوگل شما را بهبود می بخشد تأثیر می گذارند.

نحوه استفاده از سیگنال های اجتماعی برای بهبود رتبه بندی گوگل

در بازار رقابتی لازم است که مشاغل از ابزارهای موثر سئو برای پیگیری رتبه بندی موتورهای جستجو و ارائه ترافیک طبیعی برای بهینه سازی وب سایت استفاده کنند. آن ابزارها عبارتند از:

  • نظارت بر رفتار رقبا
  • پیگیری تعاملات رسانه های اجتماعی
  • ارائه راه حل های مبتنی بر نتایج برای بهبود رتبه بندی گوگل

در این مرحله، سیگنال های اجتماعی برای ارتباط با مخاطب هدف، امر مهمی برای کسب و کارها محسوب میشود. هرچه محتوای شما تعامل بیشتری با مخاطب داشته باشد، به احتمال زیاد رتبه سئوی شما بیشتر بهبود میابد. همچنین به شما کمک می کند از رقبای خود بهتر عمل کنید. در ادامه بهترین راه های استفاده از سیگنال های اجتماعی برای بهبود رتبه گوگل را لیست می کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیگنال های اجتماعی و نحوه استفاده از آنها به خواندن ادامه دهید.

1.به وبسایت خود لینک دهید

رسانه های اجتماعی تأثیر فوق العاده ای در افزایش ترافیک وب سایت شما دارند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که لینک سایت خود را در حساب های رسانه های اجتماعی خود به اشتراک گذاشته اید. در این صورت بازدید از صفحه شما افزایش میابد. اگر لینک وب سایت خود را به پروفایل رسانه های اجتماعی خود اضافه کنید، افرادی که از حساب کاربری شما بازدید می کنند، روی لینک کلیک می کنند تا اطلاعات بیشتری در مورد برند شما کسب کنند.

همچنین وجود بک لینک در صفحات معتبر باعث ایجاد ترافیک طبیعی در وب سایت شما می شود. ایجاد بک لینک های معنی دار و مرتبط به شما کمک می کند ترافیک بیشتری را هدایت کرده و فالوورهای خود را افزایش دهید. این افراد در آینده مشتری شما خواهند بود. بک لینک های معتبر به شما فرصتی می دهند تا رتبه خود را در نتایج جستجو بهبود داده و مشتریان بیشتری را هدایت کنید.

2.انتشار مطالب جالب و مرتبط

نگامی که مطالب جالب و مرتبط را برای جلب توجه بیشتر به اشتراک می گذارید، می توانید سیگنال های اجتماعی موثری برای سئو ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که مطالبی را با نرخ تعامل بالا به اشتراک می گذارید که به شما امکان بیشتر دیده شدن میدهد.

با استفاده از محتواهایی نظیر دعوت به اقدام (call to actions) می توانید افراد را تشویق کنید تا در مورد محتوای شما واکنش نشان دهند، پاسخ دهند یا کامنت بگذارند. برای افزایش تعاملات اجتماعی می توانید از آنها بخواهید پست های شما را لایک کنند، به اشتراک بگذارند یا بازنشر کنند. این یک روش موثرتر برای ایجاد رابطه خوب با مخاطبان و همچنین افزایش فالوورها است.

آنچه در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارید برای تقویت سئو شما و هدایت بیشتر به وب سایت شما بسیار مهم است. به هنگام ارسال هرگونه محتوا، اطمینان حاصل کنید که بر کیفیت تمرکز کرده اید تا کمیت. در غیر این صورت، مخاطبان شما به محتوای با کیفیت پایین علاقه ای نخواهند داشت و شما فرصتی برای تعامل با آنها نخواهید داشت.

3.از افزونه ها برای چندین پلتفرم دیجیتالی استفاده کنید

برای دریافت نرخ تعامل بیشتر، افزونه ها بسیار مفید هستند. هنگام به اشتراک گذاری یک وبلاگ، به یاد داشته باشید که افزونه هایی را برای پلتفرمهای رسانه های اجتماعی اضافه کنید که به مخاطبان این امکان را می دهد تا پست شما را مستقیماً در پلتفرم های مختلف به اشتراک بگذارند.

افزونه ها می توانند وب سایت شما را از طریق محتوای با کیفیت بالا به یک قطب قدرتمند سئو تبدیل کنند. وقتی یک وبلاگ جالب منتشر می کنید و از افزونه ها استفاده می کنید، خوانندگان می توانند مطالب شما را به راحتی در پروفایل خود به اشتراک بگذارند. این کار به شما در افزایش مخاطب کمک کنند. همچنین یک راه عالی برای افزایش دسترسی رسانه های اجتماعی شما و جذب فالوورهای جدید به صورت ارگانیک است.

4.همکاری با برندها و اینفلوئنسرهای محبوب

برندهای معتبر یا افرادی که مطالب شما را در صفحات خود به اشتراک می گذارند، می توانند مخاطبان جدیدی به وبسایت شما هدایت کنند. با این کار رتبه گوگل شما بهبود می یابد. به عنوان مثال سعی کنید با اینفلوئنسرها و سپس افرادی که به احتمال زیاد مخاطبان شما هستند همکاری کنید. به این ترتیب دسترسی به بازدیدکنندگان احتمالی وب سایت شما برای شما آسان تر خواهد بود.

نیازی به انتخاب اینفلوئنسری با تعداد فالوورهای بالا ندارید. نکته ی مهم این است که با اینفلوئنسرهای معتبر با فالوورهای فعال در ارتباط باشید. منظور فالوورهایی که تمایل دارند روی لینک وب سایت شما کلیک کنند. برندهای معروف همچنین می توانند به شما در تبلیغ محتوایتان از طریق بک لینک هایی که میدهند و پست هایی که مخاطبانشان را به وب سایت شما هدایت می کند، کمک کنند. این روش یک راه عالی برای تولید سیگنال های اجتماعی برای بهینه سازی نتایج جستجو است.

5.مخاطبان خود را درگیر کنید

اگر به افراد مناسب دسترسی پیدا کنید، افزایش حضور آنلاین و سیگنال های اجتماعی برای رتبه بندی سئو چندان دشوار نیست. این افراد می توانند به شما در تبلیغ محتوای خود در کانال های دیجیتال کمک کنند. اگر نیاز مخاطب هدف خود را به خوبی میشناسید، می توانید محتوایتان را با نرخ تعامل بالا به اشتراک بگذارید. این کار به شما فرصتی می دهد تا ترافیک طبیعی برای وب سایت خود ایجاد کنید. بهتر است ابتدا تحقیقات بازار را برای اطلاع از این دو امر انجام دهید:

  • مخاطبان مورد نظر شما چه کسانی هستند
  • چه محتوایی را می توانید برای جلب توجه آنها به اشتراک بگذارید

همچنین باید رفتار مخاطبان خود را زیر نظر داشته باشید تا محتواهایی که بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند را رصد کنید.

وقتی مخاطبی را که به برند شما علاقه مند است جذب می کنید، به احتمال زیاد فرصتی برای تعامل با آنها برای به دست آوردن نتایج بهتر در رتبه بندی گوگل وجود دارد. اگر شما نیز رابطه خوبی با آنها داشته باشید، آنها تمایل بیشتری برای به اشتراک گذاشتن مطالب شما خواهند داشت. در این مورد، آنها به شما کمک می کنند شهرت مثبتی در بازار فعالیت خود داشته باشید.

خلاصه

اگرچه سیگنال های اجتماعی تأثیر مستقیمی در بهینه سازی رتبه بندی سئو ندارند، اما تأثیر قابل توجهی بر عوامل افزایش رتبه بندی گوگل دارند. استفاده عاقلانه از پلتفرم های رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند تا مخاطبان بیشتری را درگیر کنید.

سیگنال های اجتماعی برای رتبه بندی سئو می توانند از طریق محتوای جالب و با کیفیت بالا که به طور مرتب منتشر می شود، آگاهی از برند را افزایش داده و تعامل مشتریان را افزایش دهد. برای به دست آوردن نرخ تبدیل بالاتر و به دست آوردن نتایج بهتر در موتورهای جستجو، باید از قدرت شبکه های اجتماعی استفاده کنید. هرچه محتوای با کیفیت تری به اشتراک بگذارید، برند شما ارزشمندتر خواهد بود.

 

منبع: digitalagencynetwork.com

گردآوری: فاطمه سرلک – تیم محتوانویسی بلوباکس

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *