اصول اولیه محتوا گذاری در وب سایت


 

تولید محتوا به معنای خلق چیزیست که برای مخاطب هدف قابل درک و ارزشمند باشد. در دنیای دیجیتال تولید محتوا به یک حرفه کاملا تخصصی تبدیل شده است. تولید محتوا به خصوص برای وب سایت ها نیازمند رعایت یکسری از اصول و قواعد کلی می باشد. در این مقاله سعی کرده ایم با زبان ساده نکاتی  را بیان کنیم که برای خلق محتوا تخصصی به آن نیاز دارید.

یک نسخه کپی از مشتری در ذهن خود ذخیره کنید

وب سایت های مشتری محور جزو بهترین وب سایت های موجود در  فضای آنلاین به حساب می آیند.وب سایت هایی که محتوای اشتراکی آن ها از خواسته و سوالات و علاقه مندی های مشتری ناشی می شود.اجازه دهید مشتری خود واقعی شما و کسب و کارتان را ببیند و در قدم بعدی قطعا به شما اعتماد خواهد کرد. بعد از آن که مشتری به شما اعتماد کرد ادامه راه برای شما بسیار آسان خواهد شد.در این صورت شما می توانید اطلاعات مفیدی از مشتری درباره ذهنیات و انتظارات او جمع آوری کنید.وارتباط نزدیکی با مشتری برقرار کنید. اگر وب سایت شما گیج کننده باشد،وباعث حواس پرتی مشتری شود، او احتمالا فراموش می کند که با چه هدفی وارد وب سایت شما شده است.بنابراین احتمال آن که نتواند با محتوا شما ارتباط برقرار کند و وب سایت شما را برای همیشه ترک کند،زیاد است.

هرکدام از مشتریان بنا بردلایل مشخصی به وب سایت شما مراجعه می کنند.وظیفه شما به عنوان تولید کننده محتوا این است که که به آن ها کمک کنید. تا بتوانند در کم ترین زمان ممکن برای مشکلات خودشان  راه حلی کاربردی و منطقی پیدا کنند.در این مسیر باید مطمئن شوید که تجربه مثبت (UX) و لذت بخشی برای مشتریان رقم می زنید تا احتمال بازگشت آن ها به وب سایت خود را افزایش دهید.

نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که مخاطبان به دنبال حس شوخ طبعی و یا سنجش هوش خود در وب سایت شما نیستند.آن ها علاقه ای ندارند تا  وقت زیادی را صرف رمزگشایی و تفسیر مفاهیم و معانی که در محتوا شما نهفته شده بکنند.آن ها فقط درجستجو راه حلی آسان و دست یافتنی برای مشکلات خود هستند.به طور خلاصه ذهنیت مشتری درباره شما و وب سایت شما این طور است:

چه چیزی می فروشی ؟ و به چه درد من خواهد خورد؟

پس در تولید محتوا مفاهیم پیچیده و انتزاعی را تا جای امکان ساده سازی کنید.تا مخاطبان به راحتی با آن ارتباط برقرارکنند و احساس کنند که راه تازه ای برای حل مشکلات خود پیدا کرده اند.

 

واضح تر جهت خود را مشخص کنید؟

صفحات وب سایت خود را به صورت منطقی دسته بندی کنید. منو خود را تا حد امکان استاندارد سازی کنید.مخاطبان امروزی حوصله گشت و گذار در صفحات مختلف وب سایت شما را ندارند. آن ها صبر این را ندارند که به صورت پراکنده از جای جای سایت شما اطلاعات جمع آوری کنند.

بنابراین به صورت مشخص و برنامه ریزی شده برای وب سایت خود جهت یابی کنید و محتوا های خود را در مکان های درستی از وب سایت جایگذاری کنید.

با محتوا قابل اطمینان و معتبر اعتماد سازی کنید؟

توضیح دهید که چرامحصولات و خدمات شما ممتاز و باکیفیت هستند.برای این کار برخی از جزئیات محصولات و خدمات خود را در بخش درباره ما سایت بیاورید.مشتریان از شما شفافیت و صداقت می خواهند.بنابراین

  • تمام گزینه های خود را روی میز بگذارید واجازه دهید مشتری خودش تصمیم گیری کند.

برای جلب اعتماد آن ها باید بتوانید دلایل متقاعد کننده ای به محتوا خود اضافه کنید.به عنوان مثال می توانید از نمونه کارها و رضایت مشتریان درباره محصولات خود صحبت کنید.

با تصاویر جذاب داستان سرایی کند؟

ازعکس های حرفه ای مرتبط با محصولات و خدمات برای افزایش جذابیت های بصری وب سایت خود نهایت استفاده را کنید.مشتریان دوست دارند بدانند چه چیزی را از چه کسی خریداری می کنند.آن ها می خواهند از کار شما سردربیاورند.بهترین روش برای معرفی برند به مشتری، تصاویر هستند.داستان برند اگر تماما در قالب نوشته برای مشتری گفته شود،خیلی خسته کننده و حوصله سربر خواهد بود. اما روایت گری از طریق تصاویرمی تواند باعث مشارکت بیش تر مشتریان با محتوا شما شود. دقت کنید تصاویر حرفه ای با تصاویری که هرکسب وکاری در وب سایت خود قرارمی دهد بسیار فرق می کند.

شما نیاز به تصاویر ناب و باکیفیتی دارید که بتواند تمایز شما را به خوبی از رقبا نشان دهد.

برای این کار از وب سایت هایی که فعالیت تخصصیشان تولید تصاویراست،استفاده کنید.

ارزش حقیقی کسب و کارتان را ارائه دهید؟

 

همان طور که قبلا هم اشاره شد مخاطبان امروزی بسیار کم طاقت شده اند.اگر سریع آنچه را که می خواهند پیدا نکنند به سرعت وب سایتان را ترک خواهند کرد.آن ها به هرچیزی که به فروش مربوط می شود مشکوک هستند.ودر صورتی که حاضر شوند با شما صحبت کنند به شما خواهند گفت که

  • لطفا برین سر اصل مطلب

برای تاثیر گذاری بیش تر محتوای ارزشمندی به مشتریان خود ارائه دهید. برای تولید محتوا ارزشمند  نیازها و خواسته های آن ها را در اولویت بگذارید تا شاهد رشد چشمگیر نرخ تبدیل وب سایت خود باشید.

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *