ایده های بازاریابی خلاق برای استفاده در سال 2021


ایده های بازاریابی خلاق به صاحبان مشاغل کمک می کند تا کسب وکار خود را توسعه بخشند.

کمپین هایی که ما دوست داریم و بیشترین تأثیر را ایجاد می کنند ما را وادار می کنند که راجع به صنعت و جایگاه ما در آن فکر کنیم. شرکت های بین المللی می توانند این کار را به راحتی انجام دهند. اما مهم است که کسب و کارهای کوچک تر نیز در خارج از چارچوب و مقررات فکر کنند تا توانایی انجام این کار را داشته باشند.

ایجاد خلاقیت در فعالیت های بازاریابی می تواند به کسب و کار شما در جذب مشتریان جدید کمک کند.

در اینجا به ایده های بازاریابی خلاق که باید در کمپین های خود در سال جاری در نظر بگیرید، پرداخته شده است.

بازاریابی

  1. هدیه های تبلیغاتی خود را با برند خود مطابقت دهید

طراحی مسابقات و هدیه های تبلیغاتی رایگان راهی عالی برای جلب توجه در محیط آنلاین می باشند. بیشتر افراد عاشق برنده شدن هستند. با ایجاد سرگرمی و هزینه های کم، می توان تعداد مشتریان و دنبال کنندگان خود را در محیط آنلاین افزایش داد.

با این روش شما در یک تعامل مشارکت می کنید، اما تبدیل این تعامل به فروش، زمان بر می باشد.

تمرکز کمتری را به آنچه هدیه می دهید، اختصاص دهید. در عوض بیشتر در مورد نحوه حضور مردم در این تعامل تمرکز کنید. به عنوان مثال، در ازای مشتریان جدید که صفحه اینستاگرام شما را لایک می کنند یا برای مشتریان موجود که شما را به دوستانشان معرفی می کنند، یک مزیت ارائه دهید.

ایجاد یک تعامل که فراتر از اجرای مسابقه باشد، باعث می شود که یک جایزه رایگان ارزشمند باشد.

نکته:

مسابقات به طور معمول به دو دلیل شکست می خورند

  1. شما به فالوئر های خود می گویید کارهای زیادی انجام دهند تا واجد شرایط شوند، یا
  2. جایزه ای که آنها کسب می کنند با برند شما مطابقت ندارد.

لازم نیست برای جلب توجه و ایجاد هیجان نسبت به هدیه های تبلیغاتی خود خودرویی را ارائه دهید. اما هدیه و میزان تلاش لازم برای واجد شرایط بودن باید در یک راستا باشند و باید با اهداف شما مطابقت داشته باشد.

  1. اجازه دهید طراحی گرافیکی شما الهام بخش بازاریابی خلاق شما باشد

در یک وب سایت خوب طراحی شده، تجربه کاربر از ابتدا تا انتها یکپارچه و آسان خواهد بود.

اما اگر تجربه کاربر با وب سایت شما قبل از کلیک بر روی صفحه اصلی شما شروع شود، چه؟

برای اینکه بازاریابی آنلاین در واقع الهام بخش کاربران برای کلیک در سایت شما باشد، باید طرح گرافیکی تبلیغات خود را در اولویت قرار دهید.

اگر می خواهید در پروژه های بازاریابی دیجیتال خود خلاق باشید، باید از تصاویری چشمگیر استفاده کنید که توجه کاربر را به خود جلب می کند.

مخاطبان شما باید در یک نگاه به آگهی دیجیتالی بگویند که شرکت شما چیست و در چه حوزه ای فعالیت دارد. فقط گرافیک های خلاق می توانند از این طریق داستانی را بیان کنند.

رسانه های اجتماعی

  1. استفاده از رسانه های اجتماعی

چندین سال است که “اعتماد” به عنوان یک کلمه بازاریابی در حال رشد است و کسب و کارها آن را مورد توجه قرار می دهند. همه در تلاش هستند تا روش های جدیدی برای نشان دادن خود به مشتریان پیدا کنند.

رسانه اجتماعی بهترین بستر برای اعتماد است زیرا واسطه بازاریابی را از بین می برد. به اشتراک گذاری عکس و استوری باعث می شود تا مشتری درکی نسبت به آنچه در کسب و کار اتفاق می افتد داشته باشد.

همچنین فرصتی برای پاسخگویی به نظرات مشتری به شما می دهد.

به این ترتیب، بدون این که آنها احساس کنند در روند بازاریابی  قرار گرفته اند، با مشتریان خود در تعامل قرار می گیرید.

مردم از کسب و کارها خریداری نمی کنند، آنها از طریق مردم خرید می کنند. آشکار ساختن کسب و کار شما و نشان دادن بخش انسانی شرکت می تواند به شما در توسعه اعتماد کمک کند.

بازاریایی

  1. ایجاد محتوایی که افراد تمایل به خواندن آن دارند

هیچ کس تمایل ندارد در محیط آنلاین احساس کند که مشغول خواندن کتاب درسی یا مجموعه ای از کلمات کلیدی است که در کنار هم قرار گرفته اند. اگر هنوز در حال اضافه کردن کلمات کلیدی اضافی به محتوای خود هستید، لطفاً اکنون این کار را متوقف کنید.

مخاطبان آنلاین امروز به مطالبی جذاب، خلاقانه و با ارزش عکس العمل نشان می دهند.

این امر خصوصاً در مورد وبلاگ شرکت شما صادق است.

وبلاگ اولین جایی است که مشتریان برای دریافتن اینکه شما چه کار می کنید یا چگونه می توانید به آنها کمک کنید، مراجعه می کنند. پست هایی که با آن مواجه می شوند باید دارای اعتبار باشند به نحوی که به خواننده احترام بگذارد.

  1. محتوا را مجدداً استفاده کنید

یک فرصت بزرگ برای هر کسب و کار این است که تمام مطالبی را که در اختیار دارد ارزیابی کند و شروع به یافتن راه های جدید و سرگرم کننده برای استفاده از آن کند.

آیا شما پستی در وبلاگ نوشته اید که کشش زیادی به همراه داشته باشد؟ آن را به یک فیلم تبدیل کنید! آن را تقسیم کنید و از طریق رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید!

شما به احتمال زیاد یک معدن طلا از محتوا دارید که منتظر این هستند که دوباره در قالب های جدید استفاده شوند! نیازی نیست وقت زیادی را برای آن صرف کنید، فقط کافی است کمی وقت بگذارید و روشهای جدیدی پیدا کنید تا محتوای فعلی خود را در دست مخاطب هدف خود قرار دهید!

بازاریابی

 

  1. استفاده از ویدیو

مثال هایی در شرکت هایی مانند HubSpot و VidYard وجود دارد که از طریق ویدیوهای شخصی سازی شده مخاطبان هدف خود را جذب می کنند.

به هر حال امروزه ویدیو توجه ما را به خود جلب کرده است، اما نباید در این مرحله متوقف شویم. با استفاده از شخصی سازی ویدیوی خود، می توانید توجه بیشتری به محتوای خود جذب کنید و از دسترسی آن به مخاطبان هدف خود اطمینان حاصل کنید!

چت بات

  1. چت بات (Chatbot)

نحوه استفاده ما از وب سایت ها به طرز چشمگیری تغییر کرده است. ما دیگر دوست نداریم در یک وب سایت جستجو کنیم تا آنچه را می خواهیم پیدا کنیم.  این امر زمانبر و ناامید کننده می باشد. به همین دلیل ما به چت و چت بات ها روی آورده ایم. مصرف کنندگان بیشتری  هنگام بازدید از یک وب سایت بلافاصله از چت استفاده می کنند تا پاسخ هایی را که می خواهند پیدا کنند.

در حالی که گفتگوی زنده فقط در ساعات کاری انجام پذیر است، اما چت بات ها در طول شبانه روز در دسترس هستند.

ایجاد یک چت بات قوی که هرگونه اطلاعات یا ورودی مورد نیاز خود را در حین ارائه اطلاعات، آموزش و یا حین کمک به کاربر جمع می کند، بسیار مؤثر است.

نکته راهنما: از کاربر نخواهید که اطلاعات تماس خود را در چت بات ها وارد کند، مگر اینکه ضروری باشد. می توانید آدرس ایمیل را برای پاسخ به آنها در آینده بخواهید. اما درخواست اطلاعات شخصی آنها را معذب می کند.

بازاریابی

  1. شخصی سازی

مصرف کنندگان به شما اهمیت نمی دهند!

آنها به خودشان و مشكلاتي كه مي خواهند حل كنند، اهميت مي دهند. آنها به آنچه شما برای دیگران انجام می دهید اهمیتی نمی دهند، آنها به آنچه شما می توانید برای آنها، شرکت و یا صنعت آنها انجام دهید اهمیتی می دهند. به همین دلیل شخصی سازی از هر زمان دیگری اهمیت بیشتری دارد.

بیشتر کسب و کارها شخصی سازی را در مواردی مانند بازاریابی از طریق ایمیل استفاده می کنند. اما اگر بتوانید این مسئله را بیشتر انجام دهید، چه می کنید؟ شروع به شخصی سازی کل تجربه مخاطب هدف خود کنید. با پذیرش کامل شخصی سازی، می توانید تجربه ای را ایجاد کنید که هر مخاطب می خواهد ببیند.

این امر می تواند (و باید) فراتر از اضافه کردن نام اول آنها باشد.

از طریق وب سایت خود محتوای هوشمند ایجاد کنید

  • با ارائه محتوائی که مختص صنعت، اهداف یا علایق مخاطبان شما است
  • و براساس تعامل قبلی آنها با شرکت شما،

به بازدید کنندگان وب سایت خود تجربیات سفارشی دهید. حتی فقط کمی مراجعه به صنعت یا مشکلات آنها می تواند خیلی طول بکشد.

بازاریابی

با تعیین اینکه کدام صفحات در وب سایت شما بازدید می شود، باید شروع به بدست آوردن بینش درباره آنچه که برای افراد اهمیت دارد، کنید. با استفاده از آن داده ها، می توانید تبلیغاتی بر اساس علایق واقعی آنها ارائه دهید تا افراد را دوباره به وب سایت خود جذب کنید. اگر دسترسی تبلیغاتی خود را شخصی سازی کنید، می توانید علاقه افراد را برای بازدید مجدد افزایش دهید.

پست الکترونیک

اگرچه گفته شد رایج ترین منبع برای استفاده از شخصی سازی، ایمیل می باشد. این بدان معنا نیست که باید حرکت رو به جلو در این زمینه را فراموش کرد. به شخصی سازی ایمیل خود با مواردی مانند نام شرکت، نام افراد و نام تجاری انها ادامه دهید. اما شما همچنین می توانید آن را بیشتر کنید!

  • به محتوایی که مخاطبین شما استفاده می کنند توجه کنید
  • و محتوایی را به آنها تحویل دهید که مطابق علایق آنها باشد.

شخصی سازی فقط به ارائه مطلبی مانند “سلام سارا” نیست، بلکه درمورد ارائه مطالب مربوط به افراد مناسب در زمان مناسب است.

گردآورنده: مهندس زهرا ترابی، تیم محتوا بلوباکس

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *