ایده های نوآورانه برای بازاریابی سالن های زیبایی به منظور ارتقا جذب مشتری

سالن های زیبایی

سالن های زیبایی


ایده های نوآورانه برای بازاریابی سالن های زیبایی به منظور ارتقا جذب مشتری

1- امکان تعیین وقت آنلاین برای مشتریان

در سالن های زیبایی، مدیریت تلفن های دریافتی از طرف مشتریان به دلیل حجم بالا کاری دشوار و زمان بر میباشد. برای سهولت در این کار، مدیران سالن میتوانند از طریق سایت فرصت آشنایی با خدمات آرایشگاه و امکان تعیین وقت آنلاین را در اختیار مشتریان خود قرار دهند. همچنین این فرایند بدون ایجاد تداخل زمانی در وقت های تعیین شده و به آسانی انجام می­پذیرد. این قابلیت باعث صرفه جویی در زمان و افزایش کیفیت ارائه خدمات می­شود که باعث توسعه کسب و کار سالن می­باشد.

 

2- پیشنهاد تخفیف در مناسبت های خاص

بهتر است مدیران سالن های زیبایی، پیشنهاد تخفیف در فصل های مختلف و یا تعطیلات و مناسبت های خاص را در نظر بگیرند. همچنین از دادن تخفیف به خدمات ویژه خود مانند پکیج عروس و رنگ های خاص نگرانی نداشته باشید؛ زیرا که مشتریان بیشتری را به سمت کسب و کار خود جلب میکنید. به یاد داشته باشید میتوان به غیر از مناسبت های خاص مانند روز زن و عید نوروز در روزهایی مانند روز جهانی اکستنشن (اول خرداد)، روز جهانی موی روشن (چهاردهم خرداد) و روز استایلیست مو (پنجم تیر)، تخفیف میتواند گزینه مناسبی برای جذب مشتری باشد.

سالن های زیبایی

3- اسپانسر شدن یک فشن شو

به عنوان مدیر سالن، اسپانسر شدن یک فشن شو را به عنوان گزینه ای برای مطرح کردن کسب و کار خود در نظر بگیرید. شما میتوانید در ازای تبلیغات و فرصت آشنا شدن با افراد جدید، خدمات سالن خود را به صاحبان فشن شو ها ارائه دهید. با این روش، تعداد مشتری های شما افزایش می­یابد و سالن شما بیشتر شناخته می­شود.

سالن های زیبایی

4- اطمینان از حضور نام سالن شما در لیست سایت های معتبر

اصولا مشتری های بالقوه به صورت آنلاین و در سایت های معتبر به دنبال سالن زیبایی می­گردند. با حضور داشتن نام سالن شما در سایت های معتبر، فرصت مناسبی برای دیده شدن، تبلیغات و نقد آنلاین وجود دارد. همچنین بیشتر افراد به کسب وکارهایی که در سایت های معتبر ذکر شده اند، اعتماد بیشتری دارند که این خود دلیلی بر افزایش مشتری می­باشد.

سالن های زیبایی

5- در نظر گفتن پکیج تولد

همواره به یاد داشته باشید در ابتدای کاراطلاعات تماس مشتریان از جمله تاریخ تولد آنها را دریافت کنید. از این رو میتوانید در روز تولد مشتریان، پیشنهادهای ویژه و اختصاصی به آنها ارائه دهید. این پیشنهادات می­تواند شامل تخفیف، خدمات رایگان و یا حتی کوپن تخفیف برای خدمات بعدی باشد. با این راهکار افراد به دفعات به سالن شما مراجعه می­کنند. با ارائه پکیج تولد، شما به مشتری نشان می­دهید که برای او ارزش قائل هستید و در روز مهم زندگیشان به یاد آنها هستید.

سالن های زیبایی

6- ارزش قائل شدن برای مشتریانی که شما را به دیگران معرفی میکنند.

برای مشتریانی که به صورت رایگان برای شما تبلیغ می­کنند و مشتریان جدیدی برای شما جذب می­کنند، جایزه ویژه ای در نظر بگیرید. این روش باعث جلب رضایت و تعهد مشتری به سالن شما می­شود.

سالن های زیبایی

7- ارائه پیشنهادات ویژه به اینفلوئنسرها

به عنوان یک سالن زیبایی، از شبکه مشتریان خود برای کمک به بازاریابی استفاده کنید. اینفلوئنسرها به دلیل شغلشان با افراد زیادی در جامعه در ارتباط هستند و می­توانند به عنوان تبلیغی برای کسب و کار شما باشند. از این رو در انتخاب اینفلوئنسرها باید دقت نمود. این امکان وجود دارد که خدماتی را به صورت رایگان به اینفلوئنسرها ارائه داد و در عوض از آنها درخواست کرد در صورت رضایت از شما تبلیغ کنند. همچنین میتوان برای مراجعه های بعدی آنها به سالن تخفیفاتی در نظر گرفت. این روش نه تنها باعث احساس رضایت اینفلوئنسرها می­شود بلکه به عنوان محرک برای تبلیغ خدمات سالن شما می­شود.

سالن های زیبایی

8- بازاریابی به وسیله عکس و فیلم های حرفه ای در اینستاگرام

اینستاگرام فرصت مناسبی را برای بازاریابی کسب و کارهای متفاوت از جمله سالن های زیبایی، فراهم کرده است. برای تاثیرگذاری و جذب مخاطب بیشتر در این شبکه اجتماعی از عکس ها و فیلم های حرفه ای با محتوای مرتبط استفاده کنید و بر روی ارائه هر چه بهتر این محتوا تمرکز کنید. همچنین برای بازدید بیشتر، از هشتگ های مناسب در زیر عکس استفاد کنید.

9- ارائه خدماتی رایگان مانند براشینگ به مشتری ها

بسیاری از افراد تمایلی به امتحان کردن یک آرایشگاه جدید ندارند زیرا آنها نمی­خواهند با یک مدل موی بد و یا رنگ موی نامناسب مواجه شوند. یک راهکار مناسب برای جذب مشتریان جدید، ارائه خدماتی رایگان مانند براشینگ در ازای انجام بعضی از خدمات سالن می­باشد. این پیشنهاد می­تواند از طریق کانال های ارتباطی متفاوت به مشتریان منتقل شود.

سالن های زیبایی

10- کمپین تبلیغاتی

غالبا با وجود داشتن تمام منابع مورد نیاز برای شرکت در کمپین های تبلیغاتی، سالن های زیبایی در این کمپین ها که برای توسعه کسب و کار آنها مناسب است، شرکت نمی­کنند. عدم حضور در این کمپین ها باعث محدود کردن تعداد مشتریان سالن ها می­شود. لذا سالن های زیبایی می­توانند با شرکت در این کمپین ها حضور فعالی در بازار رقابتی در این حوزه داشته باشند و مشتریان بیشتری جذب کنند.

سالن های زیبایی

گرد آورنده : مهندس زهرا ترابی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *