بازاریابی کسب و کار آنلاین

بازاریابی کسب و کار آنلاین

بازاریابی کسب و کار آنلاین

راه اندازی کسب و کار آنلاین به طور فزاینده ای رو به پیشرفت می باشد. از این رو حضور موثر و داشتن برنامه ای دقیق به دیده شدن شما در این محیط کمک شایانی می کند. از این رو می بایست بازاریابی آنلاین به درستی صورت پذیرد. همچنین توجه داشته باشید که بازاریابی آنلاین می تواند چالش برانگیزتر باشد. از آنجا که وب سایت ها و کسب و کار های رقیب تقریباً در هر حوزه ای وجود دارند، به نظر می رسد استفاده از بازاریابی برای ایجاد تمایز نسبت به رقبای شما یک چالش دشوار است.

اما نکات زیادی وجود دارد که هر کسب و کار آنلاین می تواند بدون توجه به وضعیت مالی، برای کسب و کار خود استفاده کند زیرا به داشتن پیشرفتی چشمگیر به آنها کمک می کند. در اینجا پنج نکته برای تهیه یک استراتژی موفق بازاریابی آنلاین، ارائه شده است.

مخاطب هدف

  1. مخاطبان خود را فراموش نکنید

این ساده ترین و در عین حال مهمترین نکته می باشد زیرا تحقیقات بازار برای بازاریابی ضروری است. آیا مخاطبان خاصی وجود دارند که می خواهید آنها را جذب کنید؟ اغلب این مخاطبان به چه نوع وب سایتی مراجعه می کنند؟ آنها وقتی به محصول شما نگاه می کنند چه ویژگیهایی را دنبال می کنند و شما چگونه می توانید نشان دهید محصول شما دارای این خصوصیات است؟

اینها فقط چند نمونه از سوال هایی است که هر کسب و کار آنلاین باید قبل از برنامه ریزی استراتژی بازاریابی، جواب آن را بداند. با چند سؤال خوب و دقیق پیش بروید و سپس تحقیقات بازار خود را انجام دهید. اجتماعی باشید و از مشتریان درباره نظراتشان سؤال کنید و آنچه را که مردم درباره شرکت شما در رسانه های اجتماعی می گویند، بررسی کنید. این امر به شما کمک می کند تا نقاط ضعف خود را شناسایی کنید و بدانید استراتژی بازاریابی شما چگونه باید تدوین شود.

بازاریابی محتوا

  1. به بازاریابی محتوا توجه کنید

به جای خرید تبلیغات در گوگل یا طراحی وب سایت پیچیده، می توانید با راه اندازی یک وب سایت ساده و یا از طریق اینستاگرام، حقایقی راجع به کسب و کار خود ارائه دهید. شما می توانید از رویکردی استفاده کنید که کسب و کار شما را به عنوان یک مکان گرم و دوستانه نشان می دهد یا در مورد فرایند کار و حواشی صنعت به شیوه ای فنی تر صحبت کنید. همانطور که در مورد اول ذکر شد، شما باید بدانید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و سپس محتوایی ایجاد کنید که مورد پسند آنها باشد.

با اینکه بازاریابی محتوا در مقایسه با بازاریابی های سنتی ارزان تر است، اما چالش برانگیز است. شما باید به طور مرتب مطالب خود را به روز کنید، به چیزهای جالب فکر کنید تا همیشه آنها را بیان کنید، و بلاگ ها یا فیلم هایی حرفه ای تولید کنید تا مردم را به سمت وب سایت خود جذب کنید.

رسانه اجتماعی

  1. در رسانه های اجتماعی فعال شوید

حتی اگر بهترین پست وبلاگ را تولید کنید، در صورتی که کسی آن را نخواند، اهمیتی ندارد. استفاده از ابزارهایی مانند وردپرس روش مناسبی برای راه اندازی بازاریابی محتوا است، اما بازاریابی محتوا باید به یک کمپین بازاریابی در رسانه های اجتماعی لینک شود تا آن را در معرض دید خوانندگان بالقوه قرار دهد.

اما یک استراتژی فعال در رسانه های اجتماعی به معنای ایجاد یک حساب کاربری در هر رسانه اجتماعی نیست. از این رو، روی یکی از رسانه های اجتماعی مهم متمرکز شوید و به آرامی به دیگر رسانه ها وارد شوید (به ویژه وقتی طرفداران قابل اعتمادی در یکی از پلتفرم های اجتماعی دارید). احتمالاً اینستاگرام گزینه پیش فرض شما است. اما اگر کسب و کار شما رسمی تر و حرفه ای تر است می توانید از لینکدین (LinkedIn) استفاده کنید و اگر کسب و کار شما فانتزی و غیر رسمی می باشد، پینترست نیز گزینه مناسبی است.

سئو

      4. اهمیت سئو را درک کنید

گوگل یکی از بزرگترین ابزاری است که مشتریان جدید می توانند از آن برای یافتن کسب و کار شما استفاده کنند. به همین دلیل، داشتن استراتژی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به یاد داشته باشید که گوگل وب سایت ها را با توجه به تعداد صفحات دیگر که به آنها پیوند داده شده اند، بررسی و رتبه بندی می کند. این بدان معنی است که شما باید به صفحات دیگر لینک دهید تا آن وب سایت ها به شما بک لینک دهند. همچنین باید مرتباً محتوای خود را به روز کنید. اگر این کار را انجام دهید، دیگران به مقالات و ویدیوهای جدیدی که تولید می کنید، لینک می دهند و وب سایت شما را در رتبه بندی جستجو بالاتر می برند.

دیتر هشیو، مدیرعامل DIVISA Technology، معتقد است که شرکت ها باید رویکرد جامعی را برای ساختن و ایجاد لینک اتخاذ کنند، که این یعنی جمع آوری لینک ها از کانال های متعدد.

هشیو می گوید: “برای حداکثر کردن بازدید از وب سایت شرکت، اطمینان حاصل کنید که مشتریان می توانند اطلاعات و منابع مورد نیاز خود را به راحتی پیدا کرده؛ و نحوه تحقیق و خرید محصولات شرکت را ساده و لذت بخش می کنید.”

در حالی که ترفندهای کوچکی وجود دارد که می توانید از آنها برای ارتقاء رتبه سئوی خود استفاده کنید مانند لینک ها و استفاده مداوم از کلمات کلیدی، اما باید بدانید که بهترین راه برای بالا بردن رتبه خود در جستجوی گوگل، ارائه مداوم مطالب با کیفیت و مناسب است. بازاریابی محتوا و تولید محتوا می تواند برای هر استراتژی آنلاین بسیار مهم و حیاتی باشد.

بازاریابی کسب و کار آنلاین

  1. مشتریانی که از تلفن همراه زیاد استفاده می کنند را جذب کنید

می دانیم که امروزه مردم از تلفن های همراه خود برای رفتن به اینترنت و انجام کسب و کار بیش از گذشته استفاده می کنند، اما ما هنوز قدرت آن را دست کم می گیریم. گزارش آوریل 2018 از comScore نشان می دهد که 65 درصد از زمان اختصاص یافته به رسانه های دیجیتال از طریق تلفن همراه بوده است.

در نتیجه، هر کسب و کاری باید استراتژی تلفن همراه داشته باشد. این بدان معناست که لازم است وب سایت خود را طوری طراحی کنید که توسط کاربران تلفن همراه به راحتی قابل استفاده باشد. شاید ایجاد یک وب سایت جداگانه برای کاربران تلفن همراه ایده خوبی باشد، به خصوص اگر کسب و کار کوچک شما خرده فروشی و یا رستوران باشد. همچنین اطلاعات کمتری در هر صفحه وب قرار دهید. زیرا در حالی که افراد در مقایسه با دسکتاپ، وقت بیشتری را در تلفن همراه می گذرانند، اما همچنان در مقایسه با دسکتاپ، زمان کمتری را به هر صفحه از وب سایت اختصاص می دهند.

ایجاد یک وب سایت که دسترسی به آن با موبایل دشوار باشد، باعث کاهش سرعت ترافیک وب سایت شما می شود. از این رو اطمینان حاصل کنید که مشکلات احتمالی را برطرف می نمایید.

گردآورنده: مهندس زهرا ترابی – تیم محتوا بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *