بازاریابی کسب و کار های کوچک

بازاریابی کسب و کار های کوچک

بازاریابی کسب و کار های کوچک


بازاریابی کسب و کار های کوچک

برندسازی، خدمات، تبلیغات، محصولات، قیمت گذاری، وبلاگ، تبلیغات، تحقیق و رسانه های اجتماعی؛ جزیی از بازاریابی محسوب می شوند. با وجود همه گزینه های بازاریابی، برای کسب و کارهای کوچک انتخاب این که چه کاری انجام دهند، می تواند دشوار باشد. بازاریابی تلاشی متمرکز است که بتواند برند شما را به سمت پلتفرم های مختلف سوق دهد و امیدوار است که بتواند به اندازه کافی برای کسب و کارها مشتری جذب کند. مشتریان باید پیام شما را چندین بار بشنوند، بنابراین سرمایه گذاری در بازاریابی کمک شایانی به کسب و کار شما خواهد کرد. در اینجا چند گام ساده برای کمک به شما در بازاریابی کسب و کارهای کوچک ارائه شده است:

بازاریابی کسب و کار های کوچک

سازماندهی شوید

تهیه یک برنامه سازمان یافته اولین قدم در هر فعالیت بازاریابی است. برای کسب و کار خود یک برنامه طراحی کنید. با طوفان فکری شروع کنید، یک تم ایجاد کنید و موارد عملی را به یک تقویم یا لیست کارها منتقل کنید. از موارد كوچك شروع كنید، و سعی كنید نرخ بازدهی سرمایه (ROI) خوبی را برای هر كاری كه انجام می دهید بدست آورید.

چند نکته ای که باید در نظر داشته باشید:

چه چیزی را می توانید در 30 ثانیه یا کمتر به افراد در مورد کسب و کار، محصولات و خدمات خود بگویید که آنها را علاقه مند و مایل به خرید بیشتر کند؟

داده های مشتری را زود دریافت کنید.

اگر در حال افتتاح یک فروشگاه یا رستوران هستید، یک رویداد یا افتتاحیه برگزار کنید تا هم با مخاطبان دیدار داشته باشید و هم مشکلات احتمالی را شناسایی کرده و به رفع آنها بپردازید. هر کاری که انجام دهید، سعی کنید اولین تصویر و برداشت خوبی را از خود در ذهن مخاطبان ایجاد کنید.

وب سایت

ایجاد یک وب سایت

در دنیای امروزی که مبتنی بر فناوری می باشد، اولین کاری که مشتری یا کارمند بالقوه انجام می دهد، جستجوی شما در گوگل می باشد. شما برای نشان دادن واقعی بودن کسب و کار خود و ارائه اطلاعات در مورد آن به مشتریان بالقوه به یک وب سایت نیاز دارید. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما با موبایل سازگار است و حتماً از بهینه سازی موتور جستجو (SEO) استفاده کنید. همچنین از گوگل انالیتیکس (Google Analytics) برای ردیابی ترافیک وب سایت خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید برای آنچه که هزینه می پردازید آن را دریافت می کنید. تعدادی موارد وجود دارند که شما می توانید برای وب سایت خود انجام دهید، اما بسته به ویژگی های مورد نیاز در وب سایت خود، برخی از موارد بهتر است به متخصصان واگذار شود.

رسانه های اجتماعی

استفاده از قدرت رسانه های اجتماعی

این روزها همه در رسانه های اجتماعی فعال هستند و اکثر ترافیک ها در اینستاگرام و فیسبوک رخ می دهد. اگر از این دو پلتفرم برای کسب و کار خود استفاده نمی کنید، همین امروز یک صفحه ایجاد کنید. اگر این کار را نکنید یک فرصت بزرگ را از دست خواهید داد.

در چند سال گذشته تغییر و تحولاتی رخ داده است که همه افراد حتی بازنشستگان بیشتری به دنیای رسانه های اجتماعی می پیوندند. آنها متوجه شده اند که اگر می خواهند در کنار بچه ها، نوه ها ، دوستان، همسایگان خود باشند، بهتر است از این برنامه ها استفاده کنند. در حقیقت، آنها اغلب بهترین سفیران برند هستند و به ترویج رویدادها کمک می کنند. از این رو، این پلتفرم ها فضای مناسبی برای ایجاد آگاهی و تبلیغ برند شما می باشند. زیرا که شما را معرض دید مخاطبان زیادی قرار می دهد و احتمال تبدیل شدن آنها به مشتریان جدید شما وجود دارد.

بازاریابی کسب و کار های کوچک

تنظیم کسب و کار خود بصورت آنلاین

همواره اطلاعاتی در مورد کسب و کار شما در اینترنت وجود دارد. آیا شما ترجیح نمی دهید آنچه را که افراد در هنگام جستجوی کسب و کار شما در گوگل می خوانند یا مشاهده می کنند، فعالانه کنترل کنید؟ به همین دلیل در مرورگرهای مختلف جستجو کنید تا ببینید چه اطلاعاتی راجع به کسب و کار خود می بینید.سپس لیستی برای کسب و کار خود ایجاد کنید. و سعی کنید نقاط قوت خود را تقویت و نقاط ضعف خود را رفع کنید.

گوگل ادوردز

استفاده از گوگل ادوردز (Google AdWords)

سعی کنید از گوگل ادوردز استفاده کنید تا به طور خاص انواع محصولات یا خدماتی را که ارائه می دهید، هدف گذاری کنید. به یاد داشته باشید که به جای انتخاب کلید واژه زیاد، روی کیفیت چند کلمه کلیدی متمرکز شوید. گوگل ادوردز برای هدف قرار دادن مکان های خاص جغرافیایی گزینه ای عالی است و به شما امکان می دهد بودجه خود را با گزینه های قیمت گذاری انعطاف پذیر کنترل کنید.

ایجاد شبکه

ایجاد آگاهی محلی و ایجاد شبکه

به انجمن های تجاری، گروه های اجتماعی، گروه های مربوط به کسب و کار خود و غیره بپیوندید و راه هایی برای مشارکت پیدا کنید. تا زمانی که شما خیلی قدرتمند نباشید، شبکه سازی راهی مناسب برای ایجاد مسیرهای تجاری است. در نتیجه این امکان برای شما فراهم می شود تا مخاطبین جدید را ملاقات کرده، آگاهی بیشتری از برند ایجاد کنید و مراجعان جدید بیشتری داشته باشید. از رویدادهای ورزشی، رویدادهای غیرانتفاعی یا هر چیز دیگری که دلیل خوبی برای کسب و کار شما داشته باشد، حمایت کنید. نام خود را در آنجا ذکر کنید و در عین حال یک مباشر خوب جامعه باشید. و موارد تبلیغاتی با نام تجاری، لوگو و اطلاعات تماس خود را به آنها هدیه دهید. تی شرت ها نمونه خوبی از تبلیغات رایگان در هنگام حضور در مکان های عمومی برای کسب و کار شما هستند.

محصولات رایگان

پیشنهاد کوپن یا محصولات و خدمات رایگان

در همان ابتدای کار وفاداری ایجاد کنید. با ارائه خدمات و محصولات رایگان، مشتریان از شما راضی خواهند بود و تمایل بیشتری برای خرید از شما خواهند داشت. مشتری شاد دوباره به شما مراجعه می کند و به دوستان خود در مورد شما می گوید. در نتیجه مشتریان بیشتری جذب خواهید کرد. با سفیران تجاری برند خود یک تبلیغ تولید کنید. اینها می توانند خانواده و دوستان شما باشند که به ارتقاء محصولات یا خدمات شما کمک می کنند.

تبلیغ

تبلیغ کردن

اگر کسب و کار خود را ایجاد کرده اید، و افراد کمی به شما مراجعه می کنند؛ شما باید از محدوده امن خود خارج شوید و به افراد بگویید که شما که هستید، چرا محصول یا خدمات شما از رقبای شما متمایز است و اینکه آنها چگونه و به چه طریقی می توانند شما را پیدا کنند. یک نوع تبلیغات برای همه کارایی ندارد. از این رو باید آنچه که برای شما مفید و سودآور است را پیدا کنید. اما هر کاری که انجام می دهید، تبلیغات یک باید برای شما محسوب می شود.

بیش از هر چیز، روی برند سازی تداومی و سازگار تمرکز کنید. بسیاری از متخصصان بازاریابی به “قانون هفت” اعتقاد دارند و این بدان معنی است که افراد قبل از هر اقدامی باید حداقل هفت بار پیام شما را بشنوند یا ببینند. متداول ترین دلیل این که مردم کالای شما را خریداری نمی کنند این است که آنها هنوز درباره آن چیزی نمی دانند.

اگر برای بازاریابی کسب و کار خود به مشاوره نیاز دارید با مشاورین بلوباکس تماس بگیرید.

گردآورنده: مهندس زهرا ترابی – تیم محتوا بلوباکس

Comments are disabled.