تاثیر افزونه ی چت آنلاین بر وبسایت


چه در خرید آنلاین و چه در خرید آفلاین، همواره مشاوره هایی ضمن خرید داده میشود که مشتری اطلاعات بیشتری کسب کند. همه ی مشتریان این  دغدغه را دارند که خرید مطمئن داشته باشند و متضرر نشوند. به همین جهت در خریدهای آنلاین بیشتر از هر خرید دیگری نیاز به این مشاوره احساس می‌شود. افزونه ی چت آنلاین در هر سایتی که محصول یا خدمتی ارائه می‌دهد باید وجود داشته باشد تا این نیاز مشتری یا کاربر برطرف شود. در این مقاله پیرامون تاثیر این افزونه بر وبسایت توضیح خواهیم.

 افزونه ی چت آنلاین چیست؟

افزودن چت آنلاین به وب سایت به شما امکان می دهد تا:

  • با کاربران به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید.
  • به سوالات آنها پاسخ دهید.
  • همزمان مشکلات آنها را رفع کنید.

چت آنلاین برای سایت در مقایسه با ابزارهای ارتباطی قدیمی مانند ایمیل، تلفن، فرم تماس، شبکه های اجتماعی و غیره بالاترین میزان رضایت را در بین کاربران و مشتریان دارد. هنگامی که از افزونه ی چت آنلاین در فروشگاه اینترنتی خود استفاده می کنید، مشتری به شما اعتماد می کند زیرا باور دارد در هر زمانی می تواند با شما ارتباط برقرار کند. چرا که بسیار زیاد اتفاق میفتد برخی از مشتریان صرفا به علت شک یا سوالی که دارند، از خرید منصرف می‌شوند.

تاثیر افزونه ی چت آنلاین بر سئو وبسایت

کارشناسان فروش چت آنلاین را یک فرصت مناسب جهت بالا بردن شانس فروش در نظر میگیرند. اما باید بدانیم چه عواملی در این موضوع دخیل است.

افزونه ی چت آنلاین تاثیر مستقیم بر سئو وبسایت ندارد. اما از آنجایی که امکان تعامل با کاربر را فراهم میکند، میتوانید بهتر نیازهای او را شناسایی کنید. به مرور زمان و در طولانی مدت همین چت آنلاین باعث مراجعه کاربران بیشتری به سایت شما خواهد شد.

افزونه ی چت آنلاین1. برقراری ارتباط راحت تر با مشتری

برخی از کاربران با ارتباط تلفنی برقرار کردن مشکل دارند (به هر دلیلی). اما وجود افزونه ی چت در وبسایت، این امکان را به آنها میدهد تا به راحتی و بدون تماس تلفنی با شما ارتباط برقرار کنند.

اگر این افزونه در یک وبسایت فعال باشد، به محض ورود کاربر یک پنجره باز میشود و از آن طریق میتواند سوالات خود را از کارشناسان فروش بپرسد. هر کالا یا خدمت و سرویسی که ارائه میدهید میتواند از این طریق قابل پیگیری باشد. این عامل سبب افزایش ورودی وبسایت میشود.

۲. ارتقای محتوای وبلاگ

برای این که کسب و کاری پویا داشته باشید، همواره باید بتوانید از دیدگاه مشتریان به خدمات خود نگاه کنید. تعامل با کاربران و پاسخ به پرسش های متداول آنان، میتواند منبع خوبی برای تولید محتوا باشد. چرا که طرح تجربه ی کاربران و پرسش های آنان، مطلب مفیدی است که برای وبسایت شما ورودی حاصل میکند.

فرضا اگر پیرامون یک محصول یا خدمت شما، پرسش های زیادی مطرح میشود، میتوانید مقاله ای جامع درباره ی آن موضوع بنویسید. تمام نکات را ذکر کنید و به طور کامل نقد و بررسی انجام دهید. در آن صورت اگر کاربر جدیدی پرسش مشابه مطرح کند، او را به لینک این مقاله ارجاع دهید. این کار سبب بهبود رتبه ی وبسایت شما خواهد شد.

۳. افزایش فروش

متاسفانه بسیاری از کسب و کارها غافل از تاثیر افزونه ی چت آنلاین بر فروش هستند و این فرصت را از دست میدهند. اما این سیستم در حال تبدیل شدن به یک ابزار کلیدی برای کسب و کارها میشود.

طبق تحقیقات و مطالعات صورت گرفته، حجم قابل توجهی از کاربران پس از ارتباط با فروشنده از طریق چت آنلاین، ۷۵ درصد خریدهای خود را انجام میدهند. این بدان معنا است که استفاده از این سیستم باعث افزایش فروش و طبعا افزایش ورودی وبسایت خواهد شد.

۴. کلمات کلیدی در آرشیو چت

  1. برخی از وبسایت ها، پرسش و پاسخ های صورت گرفته را ذخیره میکنند. برخی دیگر نیز آن ها را دسته بندی کرده و تحت عنوان “پرسش های متداول” در وبسایت خود منتشر میکنند. نکته ای که مطرح است، این است که باید از کلمات کلیدی به طور هوشمندانه ای در این بخش ها استفاده کنید تا مورد توجه اسپایدرهای گوگل قرار گیرید. در آن صورت است که رتبه ی خوبی خواهید گرفت.

آیا چت آنلاین برای همه ی وبسایت ها مناسب است؟

به طور واضح، افزونه ی چت آنلاین برای سایت های فروشگاهی مناسب است. اما در همین مورد نیز باید به نکاتی توجه کرد. اگر سایت شما تازه تاسیس است و بازدیدکنندگان کمی‌ دارد، این افزونه بسیار مناسب است و باعث جلب اطمینان و اعتماد مشتریان میشود.

اما اگر بازدیدکنندگان وبسایت شما زیاد هستند، داشتن این افزونه مناسب نیست. چرا که پاسخگویی به چت ها زمان بر و هزینه بر است و ممکن است دافعه ایجاد کند.

افزونه ی چت آنلاینمعایب استفاده از افزونه ی چت آنلاین

  • ممکن است پاسخ دادن به سوالات پیچیده دشوار شود.
  • در صورتی که مشتری بیش از حد منتظر بماند، سایت را ترک خواهد کرد.

خلاصه

استفاده از افزونه ی چت آنلاین برای غالب وبسایت های فروشگاهی فرصت بسیار مناسبی است که حتما باید به آن توجه شود. اگر به نکات مربوطه‌ توجه شود و از کلمات کلیدی به درستی استفاده شود، این افزونه باعث بهبود رتبه وبسایت و نتیجتا ورودی آن خواهد شد. به طور خلاصه مزایای استفاده از این افزونه به شرح زیر است:

  1. امکان پشتیبانی 24 ساعته و هر روزه
  2. امکان مدیریت همزمان چندین مشتری
  3. عدم منتظر ماندن مشتری برای دریافت پاسخ
  4. افزایش اعتماد کاربر
  5. افزایش زمان ماندگاری کاربر در سایت
  6. افزایش فروش
  7. امکان نیاز سنجی بهتر کاربر

 

گردآورنده: فاطمه سرلک   تیم محتوانویسی بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *