تبلیغات دیجیتال چیست؟

تبلیغاتی دیجیتال

تبلیغاتی دیجیتال


تبلیغات دیجیتال چیست؟ چرا شما به آن نیاز دارید؟

تبلیغات دیجیتال موضوعی است که در این مقاله به آن پرداخته خواهد شد.

64٪ از مردم می گویند که با تماشای یک ویدیو به صورت آنلاین، برای خرید محصولی تحت تأثیر قرار گرفته اند. مردم وقت زیادی را در محیط آنلاین سپری می کنند، این امر می تواند شغل دوم آنها محسوب شود.

محیط آنلاین جایی است که مردم در آن حضور دارند. برای دستیابی به آنها به عنوان یک کسب و کار کوچک، شما نیز باید در آنجا حضور داشته باشید، آگاهی از برند ایجاد کنید، مشتریان راغب را افزایش دهید و فروش محصولات و خدمات خود را انجام دهید. به همین دلیل تبلیغات دیجیتال بسیار حائز اهمیت است.

اما تبلیغات دیجیتال چیست؟ چگونه می تواند به شما در رشد شغلی کمک کند؟

یک مرور کلی: تبلیغات دیجیتال چیست؟

تبلیغات دیجیتال محبوبیت سایت های قابل اعتماد مانند Facebook، YouTube، Google و موارد دیگر را افزایش می دهد. آنها به منظور ارائه خدمات به مشتریان خود، فضای تبلیغی را در وب سایت های خود را به شما می فروشند. هنگامی که در یک پلتفرم تبلیغ می کنید، از طرف آن پلتفرمی که مشتریان شما به آن علاقه دارند، پشتیبانی می شوید.

قبل از اینکه بیشتر به مبحث تبلیغات دیجیتال بپردازیم، برخی از آماری که باید بدانید به شرح ذیل می باشد:

  • به گفته گوگل، 3.5 میلیارد جستجو، روزانه توسط کاربران انجام می شود.
  • 92٪ از این کاربران، کسب و کارهای موجود در اولین صفحه نتایج موتورهای جستجو را انتخاب می کنند.
  • حجم جستجوها در گوگل هر ساله تقریبا 10٪ افزایش می یابد.
  • 35٪ جستجوها مربوط به محصولات می باشد.
  • 34٪ از جستجوهای محلی با کلمه کلیدی “در نزدیکی من” منجر به بازدید کاربران از فروشگاه واقعی می شود.
  • در سال 2018، درآمد تبلیغات دیجیتالی برای اولین بار از مرز 100 میلیارد دلار پیشی گرفت.

مشتری هدف

با ارسال پیام هدفمند به مشتریان مورد نظر دسترسی پیدا کنید

این شکل از تبلیغات به شما امکان می دهد تا با پیام هدفمند در زمان مناسب به مشتریان مورد نظر دسترسی پیدا کنید. ممکن است فکر کنید که این کار را از طریق روزنامه ها، آگهی های تبلیغاتی یا تبلیغات رادیویی انجام می دهید. اما با بررسی کمپین های دیجیتالی، خواهید دید که تبلیغات دیجیتالی چقدر تاثیر گذار می باشد.

نتایج خود را مورد ارزیابی قرار دهید

تبلیغات دیجیتالی فقط تبلیغی در توییتر، پینترست یا گوگل نیست. بلکه از ابزارهای تبلیغاتی مبتنی بر اینترنت برای تحقیق، مدیریت، ردیابی، تجزیه و تحلیل و بهبود کمپین تبلیغات آنلاین استفاده می کند.

هنگامی که این امر به طور موثر انجام شود، بازاریابی دیجیتال در تجربه مشتری هدف شما در آن وب سایت ادغام می شود و آنها را به سمت سایت و کسب و کار شما هدایت می کند. این کار را به روشی طبیعی انجام می گیرد.

همچنین می توان تبلیغات دیجیتالی را شخصی سازی کرد تا ارتباط با مشتری هدف خود را به حداکثر رساند. این امر به نوبه خود، نرخ تبدیل (به مشتری) را به حداکثر می رساند. و از آنجا که دیجیتال است، می توانید تقریباً هر فعالیتی که مشتری در رابطه با تبلیغ شما انجام می دهد را پیگیری کنید.

این به شما امکان می دهد که به نرخ بازدهی سرمایه (ROI) که با استفاده از روش های دیگر قابل محاسبه نیست، دسترسی پیدا کنید.

تبلیغات دیجیتال

یک روند ثابت نیست

تبلیغات دیجیتال فقط یک روند ثابت نیست بلکه بسته به مکانی که تبلیغ می کنید و نحوه انجام آن می تواند متفاوت باشد.

این تنوع به شما این فرصت را می دهد تا انتخاب کنید کدام یک برای کسب و کار شما و مشتریانتان بهترین کارایی را دارد. برخی از روش ها و پلتفرم ها به وضوح برای شما بهتر از سایرین خواهند بود.

برخی از کسب و کارها گوگل ادوردز (AdWords) را برای خود بسیار مؤثر خواهند یافت. بعضی دیگر در می یابند که تبلیغات لینکدین (LinkedIn) منجر به جذب مشتریان جدید برای آنها می شود. تحقیقات زیادی در زمینه صنعت، مشتریان و رقبای شما باید انجام گیرد تا تصمیم بگیرید که چگونه به این سوال پاسخ دهید: تبلیغات دیجیتالی برای شما چیست؟

قرار گرفتن در مکان مناسب با استراتژی های مناسب باعث کاهش هزینه ها می شود و سودآوری را افزایش می دهد. در مقابل، استفاده از استراتژی ها و پلتفرم های اشتباه می تواند این تفکر را در شما ایجاد کند که تبلیغات دیجیتالی کارایی ندارند.

هر نوع تبلیغ دیجیتال دارای جوانب مثبت و منفی و همچنین استراتژی های مختلفی است. از این رو، افرادی که می دانند چگونه کمپین های گوگل ادوردز (Google Ads) را اجرا کنند، به دلیل این تفاوت ها ممکن است با تبلیغات فیس بوک آشنایی نداشته باشند.

فقط باید در نظر داشت که:

اینها تبلیغات سنتی نیستند

تبلیغات سنتی در درجه اول از ایجاد وقفه (Interruption) به عنوان ابزاری برای جذب مشتری جدید استفاده می کنند. این نوع تبلیغات برای جمعیت های زیادی مانند دختران جوان که طرفدار مد هستند، عرضه می شود.

همچنین در این نوع تبلیغات، پیگیری نحوه واکنش مردم به تبلیغات شما دشوار است.

شما نمی توانید به طور واضح، فروش را به یک تبلیغ یا کمپین خاص نسبت دهید. برای این منظور، اگر مشتریان بخش ” به ما بگویید که چگونه با ما آشنا شده اید ” را پر کنند، می توانید از تجزیه و تحلیل مشتری کمک بگیرید.

تبلیغات دیجیتال چیست؟ این تبلیغاتی است که می دانید موثر و کارآمد است زیرا می توانید متوجه شوید که آیا در ازای این تبلیغات نتیجه ای حاصل می کنید یا نه.

تبلیغات دیجیتال

چرا بازاریابی دیجیتال بسیار مهم شده است

شما ممکن است فکر کنید که روش تبلیغ شما در حال حاضر نتیجه بخش است. چرا باید تغییری در تبلیغات آنلاین ایجاد کنید؟

امسال مراسم گرمی، امی، سوپر باول و المپیک همه در کاهش میزان تماشاچی رکورد زده اند. این یک روند جدید نیست. تنها اسکار شاهد 6.4 میلیون نفر کاهش در میزان مخاطبان بود. افرادی که 2.6 میلیون دلار یا بیشتر برای یک تبلیغ 30 ثانیه ای در این برنامه ها پرداخت کرده اند، عصبانی و نا امید هستند.

همچنین در مجلات، روزنامه ها، رادیو و تبلیغات مستقیم با ایمیل نیز روند های مشابهی را شاهد هستیم.

در این صورت مردم چه کار می کنند و به کجا می روند؟ این برای شما جای تعجب نخواهد داشت.

مهاجرت بزرگ

یک تحقیق در موسسه تحقیقاتی پیو در سال 2019 نشان داد که حدود 89٪ از مردم بطور منظم از اینترنت استفاده می کنند. مطالعه حاکی از وجود شکاف های ناچیز بر اساس نژاد یا جنسیت است. و فقط 17٪ تغییر بر اساس درآمد وجود دارد.

بیشترین شکاف در استفاده از اینترنت مربوط به سن است. اما هنوز هم 66 درصد افراد بالای 65 سال از اینترنت استفاده می کنند.

​​آمریکایی ها به طور متوسط بیش از 24 ساعت در هفته از اینترنت استفاده می کنند. این مانند یک کار نیمه وقت است. آمریکایی های جوان بیشتر از 50 ساعت در هفته وقت خود را در اینترنت سپری می کنند. برای آنها، اینترنت در همه کارهایی که انجام می دهند ادغام شده است از جمله مدرسه، سرگرمی، خرید، معاشرت و حتی کار.

می توان انتظار داشت این روند ادامه یابد.

اینترنت جایی است که مردم در آن حضور دارند. اما این بدان معنی نیست که تلاش برای دسترسی به آنها به هر طریقی موفقیت آمیز خواهد بود.

چرا تبلیغات دیجیتال بسیار موفق است

مجله Forbes آن را بسیار خوب بیان می کند: این تبلیغات مقرون به صرفه، خاص و برای استفاده آسان هستند.

مقرون به صرفه و مقیاس پذیر است

شما ممکن است این عناوین را مشاهده کنید: قیمت تبلیغات دیجیتال بسیار زیاد است. اما وقتی آن را خوب بررسی می کنید و به نرخ بازگشت سرمایه (ROI) که یک کسب و کار می تواند برای کمپین های کوچکی به دست آورد، نگاه می کنید؛ در می یابید که این عناوین به سادگی واقعیت را نشان نمی دهند.

تبلیغات دیجیتال مقرون به صرفه هستند. شما می توانید تبلیغات دیجیتالی را با حداقل هزینه در روز شروع کنید. و با رشد کسب و کارتان، بودجه خود را افزایش دهید. همچنین برای به حداکثر رساندن بازده سرمایه گذاری، آنالیز، آزمایش و ساده سازی کنید.

به علاوه، مقیاس پذیری آن براساس نرخ تبدیل شما و تعداد مشتریانی که می توانید در یک زمان معین رسیدگی کنید، بسیار آسان است. اگر به دلیل اینکه تبلیغات شما خیلی خوب کار می کنند، کمی پرمشغله شدید، می توانید تا زمان همگام سازی با برنامه های خود، آنها را به حالت تعلیق در آورید.

با این حال، اگر با یک شرکت تبلیغاتی دیجیتالی همکاری کنید، در این صورت زمان کمتری را صرف تبلیغات خود می کنید و زمان بیشتری را برای تمرکز بر روی کسب و کار خود اختصاص می دهید.

تبلیغاتی دیجیتال

خاص و هدفمند است

با استفاده از داده های جمع آوری شده توسط کسب و کار خود یا یک پلتفرم رسانه اجتماعی، می توانید دقیقا به کسانی که می خواهید دسترسی پیدا کنید. این بدان معنی است که شما می توانید 5 تبلیغ مختلف را با هدف قرار دادن 5 نوع مشتری متفاوت اجرا کنید. هر مشتری تبلیغی را مشاهده می کند که بیشترین اهمیت را برای آنها دارد.

ارتباط با مشتری = افزایش درآمد

تبلیغاتی دیجیتال

استفاده از آن آسان است

ممکن است بپرسید اجرای تبلیغات دیجیتال چه قدر دشوار است؟ شما نمی دانید که آیا به مهارت های فنی قابل توجهی نیاز دارید یا خیر. واقعیت این است که رایج ترین شکل های تبلیغاتی دیجیتال بسیار ساده اجرا می شوند.

برنامه ها معمولاً مراحل را برای شما بازگو می کنند.

تسلط بر تبلیغات دیجیتال برای به حداکثر رساندن بازده و سود شما می تواند کمی پیچیده تر شود. در این شرایط، کار کردن با افراد متخصص و حرفه ای به شما کمک می کند تا بهترین عملکرد را داشته باشید.

تبلیغات دیجیتال برای کسب و کارهای کوچک کارایی دارد

فرای همه مزایای تبلیغات دیجیتال این است که بهترین دوست کسب و کارهای کوچک است. و برای استفاده از آن نیاز به بودجه بازاریابی زیادی ندارند.

با این وجود، با استراتژی های درست، می توانند هم رده و یا بهتر از شرکت های بزرگ باشند.

تبلیغات دیجیتال چیست؟ این راهی موثر برای هموار کردن مسیر شغلی کسب و کارهای کوچک است. با کمک آن شما می توانید با شرکت های بزرگ و معروف رقابت کنید و گوی سبقت را از آنها بگیرید.

این کار را با استخدام افراد مشاور و حرفه ای به طور موثر انجام دهید.

تبلیغات دیجیتال

سریع کار می کند

برخی از تکنیک های بازاریابی برای گرفتن نتیجه، زمان زیادی نیاز دارند.

استراتژی های طولانی مدت برای برندسازی، سئو و بازاریابی محتوا به شما کمک می کند تا ضمن افزایش درآمدها، هزینه های خود را کاهش دهید. اما آنها به طور معمول سریع نیستند.

تبلیغات دیجیتال چه؟ آنها سریع عمل می کنند.

با شروع نمایش تبلیغات، آن روز تعداد زیادی مراجعه کننده خواهید داشت. بسته به نوع کسب و کار خود، در عرض چند دقیقه شروع به رزرو وقت قرار ملاقات یا فروش می کنید.

به انجام سفارشات خود بپردازید. در همین حین، مشتریان شروع به نوشتن نقد و بررسی می کنند. افراد بیشتری این بررسی ها را مشاهده می کنند و می خواهند از خدمات شما استفاده کنند. تجارت شما شروع  به پبشرفت می کند و تبلیغات آنلاین این امر را برای شما رقم می زند.

همچنین

تبلیغات دیجیتال می تواند با مدل کسب و کار و برند شما مطابقت پیدا کند. و شما خواهید دید که چگونه می توانید از آنها برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود استفاده کنید. نمونه هایی از اهداف بازاریابی عبارت است از:

  • دسترسی به مشتریان جدید
  • افزایش آگاهی از برند
  • فروش بیشتر
  • ترغیب مشتریان به خرید بیشتر

هنگامی که دریابید تبلیغات دیجیتال برای کسب و کار شما کارایی دارد و باعث پیشرفت آن می شود، به اهمیت آن پی خواهید برد.

هیچ روش دیگری نمی تواند ترافیک هدفمند را سریعتر از تبلیغات اینترنتی به سوی شما هدایت کند. این ابزار بسیار مهم این فرصت را برای شما فراهم میکند که درآمد خود را افزایش داده و کسب و کارتان را رشد دهید.

استخدام یک مشاور در زمینه تبلیغات دیجیتال به شما این امکان را می دهد تا در این زمینه اطلاعات لازم را کسب کنید و بهترین گزینه را برای توسعه کسب و کار خود انتخاب کنید.

گروه مشاورین کسب و کار بلوباکس با بهره گیری از افراد متخصص در این زمینه آماده خدمت رسانی به شما می باشند. برای مشاوره در زمینه تبلیغات دیجیتال با ما در تماس باشید.

گردآورنده: مهندس زهرا ترابی – تیم محتوا بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *