ترفندهایی برای فروش بیشتر

ترفندهایی برای فروش بیشتر

ترفند فروش


ترفندهایی برای فروش بیشتر

 

 

صاحبان کسب و کار و کارکنان آنها برای به دست آوردن بیشترین بهره از فروش محصولات، بایستی در حوزه فروش تبحر ویژه ای داشته باشند. به همین منظور در ادامه به توضیح ترفندهایی برای فروش بیشتر پرداخته شده است.

 

 

1- انتظارات را تعیین کنید.

قبل از شروع کار انتظارات خود را تعیین کنید. شما روی چه چیزی تمرکز دارید؟ مثلا آیا امروز یک روز سرگرم کننده برای کمک به مردم برای خرید از شما خواهد بود؟ یک فروشنده حرفه ای قدیمی گفته است: “ورودی نادرست یا ضعیف همیشه خروجی معیوب را ایجاد می کند.” بنابراین قبل از آمدن به کار، بر روی آنچه که به آن گوش می دهید یا تماشا می کنید، نظارت داشته باشید زیرا ممکن است شما را به یک جهان بینی منفی بکشاند.

 

 

2- به ظاهر خود دقت کنید.

بله شما می توانید کفش ورزشی بپوشید اما نه، نباید اینگونه برای فروش ظاهر شوید. یک تابلو در فروشگاه Piperlime در SOHO در این مورد گفت: “وقت آن است که از لباس پوشیدن از روی تنبلی خودداری کنیم زیرا زمان آن است که دوباره به طرز خارق العاده ای به نظر برسیم. بیایید به خودمان و به یکدیگر احترام بگذاریم. به یاد داشته باشید که ظاهر شما معرف شماست. پس بیایید ظاهر پسندیده داشته باشیم”.

ترفند فروش

3- به آنچه که می گویید نظارت داشته باشید.

این یک واقعیت است که ما دوست داریم در مورد مردم صحبت کنیم. از عجیب ترین داستان های اینترنتی گرفته تا اخبار سلبریتی ها، امروزه شایعات محبوب تر از همیشه است. خطر این است که ما با کوچک شمردن و نادیده گرفتن دیگران، احساس بهتری نسبت به خودمان داریم. این مفهوم برعکس ماهیت فروش است. شما باید در نتیجه ورود مشتریان به فروشگاه خود، احساس بهتری نسبت به آنها داشته باشید.

4- قضاوت نکنید.

درست است که قضاوت نکردن کاری دشوار است، اما شما نمی توانیدکتابی را از روی جلد آن یا مشتری را از نحوه پوشش او قضاوت کنید. وقتی این کار را انجام می دهیم تا تصمیم بگیریم که چه کسی ارزش تلاش ما را دارد، ما مرتباً اشتباه می کنیم و بسیاری از فرصت ها را از دست می دهیم.

5- شما آنجا هستید که خدمات را ارائه کنید.

شوالیه ها، از زانو زدن به عنوان خدمت به ارباب خود و یا برای اعلام وفاداری استفاده می کردند. این نشانه بیرونی بندگی نسبت به دیگری بود. [این را با برده داری اشتباه نگیرید.] خدمت به دیگران پیشینه تاریخی قدیمی دارد و در کل ادبیات به عنوان یکی از بزرگترین هدایای بشریت ذکر شده است. در حال حاضر در خرده فروشی، ما اغلب کارمندانی داریم که به عنوان پادشاه یا ملکه عمل می کنند، که خدمت به مشتری را لطف خود می دانند. این یک تفکر اشتباه است. برای حرفه ای بودن شما نیاز دارید که به مشتریان خدمات ارائه دهید.

6- از نسبت مشتریان خود اطلاع داشته باشید.

تعداد تمام مشتریانی که با آنها روبرو می شوید و هر مشتری که با انها تماس گرفته اید، را در یک روز حساب کنید. این دو را بر یکدیگر تقسیم کنید تا نسبت فروش خود به بازدیدها را پیدا کنید. در ابتدا، ممکن است از هر 10 تا یکی بدین صورت باشد. با تمرین، شما متوجه می شوید که با آگاهی از تمام مشتریانی که باید به آنها محصول ارائه دهید، فروش بیشتری داشته اید.

7- چیزی را که از آن متنفر هستید، بفروشید.

بدترین محصول را در فروشگاه خود پیدا کنید. این کار نباید سخت باشد. پنج موردی که در آن محصول دوست دارید را پیدا کنید و از این ویژگی ها برای پیوند با منافع مشتری استفاده کنید. آنچه پیدا خواهید کرد این است که به محض اینکه فرضیات و تعصب شخصی خود را رها کنید، می توانید چندین مورد قانع کننده را پیدا کنید که چرا مشتری باید یک کالا را خریداری کند.

8- فروش آسان را متوقف کنید.

مطمئناً 30٪ تخفیف مشتریان را به فروشگاه شما جذب می کند. اما چیزی شبیه به این روش خود فروش شما را تضمین خواهد کرد و شما خودتان را به زحمت نمی اندازید.

9- آماده ریسک در فروش باشید.

بعضی اوقات، اوضاع به خوبی پیش نمی رود. مشتری با شما مخالف است و احساس می کند که شما او را درک نمی کنید. هنگام مواجهه با این وضعیت بپرسید، “ببخشید، آیا من کاری کرده ام که شما اذیت شدید؟”. اگر آن را بدون بدخواهی یا طعنه گویی بگویید بیشتر افراد از شما عذرخواهی می کنند و دلیلی را ارائه می دهند که هیچ ارتباطی با شما ندارد. هرچند بدون این پرسش، فقط خود و مشتری را ناامید می کنید. شما با پرداختن به این موضوع، اغلب می توانید فروش بزرگی را کسب کنید.

10- این فقط یک بازی است.

فروش ماهیتی بسیار روان دارد، گاهی اوقات خوش شانس می شوید، گاهی اوقات شکست می خورید و بارها فروش را به واقعیت تبدیل می کنید. هدف قطعاً فروش به همه مشتریان هدف است. تمام تلاش خود را در این راستا انجام دهید.

به طور کلی:

هرچه کالای شما گران تر یا مجلل تر باشد، نیاز به داشتن سیستم فروش کاملاً بیشتر خواهد بود. سیستمی که می تواند قبل از ارائه ویژگی ها و مزایای محصول یک مشتری جدید را درگیر کند، گزارش مناسب ایجاد کند و مشتری را طوری راهنمایی کند که در همان روز محصول را با قیمت کامل خریداری کند. برای این منظور آگاهی از ترفندهای فروش کمک شایانی به فروشنده ها می کند.

گردآورنده: مهندس زهرا ترابی – تیم محتوا بلوباکس

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *