تعداد مقالات هفتگی مناسب چقدر است؟


تعداد مقالات هفتگی ما چه تعداد باشد تا تاثیرپذیری بیشتری داشته باشد؟ بر کسی پوشیده نیست که انتشار منظم محتوای باکیفیت، یکی از بهترین روش‌ها برای جذب مخاطب است. اما منظور ما از این “انتشار منظم” دقیقا چیست؟

برای برخی از شرکت‌ها، انتشار یک مقاله در ماه ایده‌آل و مطلوب است؛ اما برخی دیگر در روز چندین مقاله منتشر می‌کنند.

  • این بازه برای شرکت شما چقدر است؟
  • چند وقت یک بار مقاله منتشر می‌کنید؟

در پاسخ باید بگوییم که برای این پرسش، یک جواب واحد و مشخص وجود ندارد. برنامه‌ی زمانی که برای شما کارساز است، ممکن است برای یک شرکت دیگر ناکارآمد باشد. تعیین تعداد مناسب وبلاگ‌ نویسی برای کسب‌وکار شما به عوامل مختلفی از قبیل اهداف خاص شما، منابع و برنامه‌ها‌ی تولید محتوایتان بستگی دارد.

اهداف تولید محتوایتان را مشخص کنید

اگر بخواهیم شفاف صحبت کنیم، باید این مورد را متذکر شویم که تولید محتوا به خودی خود هدف نیست؛ بلکه وسیله‌ای برای رسیدن به یک هدف است. تصمیم با شماست و می‌توانید تعداد مقالات هفتگی خود را به سه عدد در هفته برسانید. اما اگر ندانید چرا این کار را می‌کنید، استراتژی موثر بازاریابی محتوا نخواهید داشت.

در هر صورت اگر قصد دارید ترافیک وب‌سایتتان افزایش یابد، رسانه‌های اجتماعی شما رشد پیدا کنند و رتبه‌بندی گوگل شما افزایش یابد، باید به طور واضح مشخص کنید که انتظار دارید تولید محتوا چه عایدی‌ای برای شما داشته باشد و اهدافتان چیست.

فرض کنیم هدف شما این است که قصد دارید در عرض سه ماه بازدیدکنندگان سایت شما دو برابر شود. این مورد هم فرض می‌کنیم که غالب ترافیک وبسایت شما حاصل از ده مقاله‌ی موجود در سایتتان است. با این منطق برای دوبرابر کردن ترافیک سایتتان به ده مقاله‌‎ی پرمخاطب دیگر نیاز دارید. اما از آنجایی که ممکن است همه‌ی این ده مقاله‌ی نوشته‌شده، جذاب و پرمخاطب نباشند، بهتر است 15 تا 20 مقاله آماده کنید. بنابراین ماه اول حداکثر توان خود را در این زمینه بگذارید. آیا این کار شدنی است؟ اگر نیست هدف و چشم‌اندازتان را متناسب با این موضوع تغییر دهید.

منابع خود را بسنجید

با خود صادق باشید و واقع‌بینانه بگویید حداکثر توان شما در تعداد مقالات هفتگی چقدر است؟ پاسخ به این پرسش اهمیت زیادی دارد. شاید هر روز بخواهید مقاله بارگذاری کنید؛ اما اگر زمان و منابع و بودجه‌ی شما طوری است که فقط می‌توانید هفته‌ای یک بار به این کار برسید، بهتر است به همین مقدار قانع باشید.

در حال حاضر تیم بلوباکس هر هفته تقریبا 7 مقاله در مجله‌ی بلوباکس منتشر می‌کند.

محتوای خود را بازرسی کنید

بررسی کنید که چه مقدار محتوای قابل انتشار دارید (برای مثال چه تعداد مقالات هفتگی) و از آن مهم‌تر چقدر با کیفیت و مفید است؟

هاب اسپات تاثیر تعداد کل پست‌ها بر ترافیک وبسایت را بررسی کرده است. (هاب اسپات یک پلتفرم فروش و بازاریابی است که به شرکت‌ها کمک می‌کند تا بازدیدکنندگان را جذب کرده و آن‌ها را به لید (کسی که به محصول یا سرویس شما علاقه نشان داده است) و مشتریان نزدیک تبدیل کند).

این بررسی نشان می‌دهد که بطور میانگین رسیدن به حدود 400 مقاله، وبسایت را به نقطه اوج می‌رساند. در حقیقت شرکت‌‌هایی که بیشتر از 400 مقاله داشته‌اند، ترافیک سایت آن‌ها تقریبا دو برابر شرکت‌هایی که بین 300 تا 400 مقاله داشته‌اند، بوده است.

رسیدن به این مقدار گفته شده زمان‌بر است اما لزوما ضرورت هم ندارد. در عوض شما باید سعی کنید مقالاتتان را با اطلاعات مناسب به‌روز کنید. گوگل علاوه بر تازه بودن، جذاب بودن را نیز ملاک رتبه‌بندی خود قرار می‌دهد.

به‌روز رسانی مقالات منتشر شده به اندازه انتشار مقالات جدید اهمیت دارد. اگر مقاله‌ی قدیمی‌ای دارید که هنوز هم بازدید دارد، مطمئن باشید که هیچ یک از اطلاعات و محتوای این مقاله منسوخ شده نیست. می‌توانید بخش‌های جدیدی به آن اضافه کنید تا جامع و تکمیل شود.

محتوای خود را درخور و مناسب مخاطبانتان کنید

رسانه های اجتماعی

اگر در رسانه‎‌های اجتماعی فعال هستید و از این طریق مخاطبان به وبسایتتان هدایت می‌شوند، شاید ارزش آن را داشته باشد مقالات خود را به سمت محتواهای کوتاه‌تر که در رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام عملکرد بهتری دارند، ببرید. همین در دیده شدن بیشتر تعداد مقالات هفتگی شما موثر است.

محتواهای مرتبط با اتفاقات روز، برای استفاده در رسانه‌های اجتماعی بسیار جذاب هستند. اگر این استراتژی را انتخاب کنید باید در هفته چندین مورد تولید محتوا داشته باشید تا نرخ تعاملتان افزایش یابد.

جستجو

اگر بیشتر ترافیک وبسایت شما از طریق جستجو حاصل می‌شود، بهتر است که محتوایتان سبک و سوی خبری و ژورنالی داشته باشد تا مخاطبان جذب شوند. مقالاتی که پس از جستجو در صفحه اول گوگل ظاهر می‌شوند، به طور متوسط شامل 1890 کلمه هستند. نوشتن مقاله با این تعداد کلمه ممکن است زمان بیشتری صرف کند و باعث شود شما فقط هفته‌ای یک بار مقاله بنویسید.

توجه داشته باشید در حوزه‌ه‎ایی که فعالیت می‌کنید چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است

مقاله‌نویسی همانند یک ورزش رقابتی است. اگر شما یک شرکت دیجیتال مارکتینگ هستید و می‌خواهید برای سئو خود برنامه داشته باشید، اول از همه این را در نظر داشته باشید که همه‌ی رقبای شما نیز همین کار را می‌کنند. اگر می‌خواهید تمایز ایجاد کنید، باید ارزش‌آفرینی کنید.

در این امر این راهکارها ممکن است برای شما مناسب باشد:

  • از تجربیات شخصی خود بگویید.
  • از تجربیات بدست آمده از مشتریانتان بگویید.
  • خودتان دست به تحقیق و جستجو بزنید و از آمار بدست آمده استفاده کنید.

اگر حوزه‌ی فعالیت شما حوزه‌ای رقابتی است، ممکن است کمتر مقاله منتشر کنید و تمرکزتان را روی طولانی‌تر و با کیفیت تر شدن متنتان بگذارید. اما اگر در حوزه‌ای فعالیت دارید که رقبایتان زیاد اهل تولید محتوا نیستند، فرصت بیشتری برای دیده شدن دارید. قبل از این که رقبایتان دست به کار شوند هر چقدر که در توانتان است، کم یا زیاد، هر چه سریعتر تولید محتوا کنید.

برنامه زمانی محتوایتان را کنترل کنید

برای مثال سعی کنید در یک هفته، یک مقاله منتشر کنید. هفته‌ی بعد سه مقاله منتشر کنید. اگر ترافیک سایتتان افزایش چشم‌گیری داشت، این مقدار را به پنج مقاله در هفته برسانید. اگر نه، چهار مقاله بگذارید. به همین روند ادامه دهید تا متوجه شوید تعداد مقالات هفتگی مناسب برای شما چقدر است.

برای مثال اگر تعداد مناسب برای شما 3 مقاله در هفته است ولی منابع و توان شما برای یک مقاله در هفته کفایت می‌کند، همان یک مقاله در هفته را پیش ببرید. فقط مطمئن باشید که مقالاتی که می‌نویسید متناسب با اهدافتان باشد. طبق تحقیقات، کسانی که هفتگی (و یا بیشتر) مقاله منتشر می‌کنند تقریبا 2.5 برابر کسانی که ماهانه (و یا کمتر) این کار را انجام می‌دهند، نتایج موثق و قابل اعتمادتری دارند.

نباید مثل یک ربات رفتار کنید و ماشین مقاله‌نویسی شوید. فقط کافی است استراتژی داشته باشید و ثابت قدم باشید. اگر کسب‌وکارتان نوپا است و هنوز ترافیک وبسایت بالایی ندارید، به آرامی شروع به کار کنید و پیشرفت کنید.

در آخر ذکر این نکته ضروری است که رویکردی متناسب با همه وجود ندارد. هیچ فرمول تضمین‌شده‌ای برای رسیدن به موفقیت نداریم. معیارهای تعریف موفقیت در هر فرد و شغلی متفاوت است. بنابراین آرام آرام در این راه گام بردارید. صبوری رمز موفقیت شماست.

مشاوره کسب و کار بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *