تغییر لوگوی برند های محبوب در طول زمان


 

همه چیزدر زندگی با گذشت زمان تغییر می کند. لگوی برند ها از این موضوع مستثنی نیستند. ما در این مقاله می خواهیم نمونه هایی از تغییراتی که در لوگوی برند های معروف رخ داده است را بررسی کنیم و دلایل این تغییرات را بیان کنیم.

دلایل تغییر لوگوی برند

  • به روز کردن برند،
  • تطبیق برند با شبکه های مجازی و تکنولوژی روز،
  • تغییرات در اهداف و استراتژی های شرکت،
  • ماندن در بالاترین سطح از صنعت مورد نظرواکنش به احساسات و خواسته های مشتری
    بیش تر شرکت های بزرگ زمان زیادی را صرف بازنگری برند خود برای یافتن روش های جدید در جهت بهبود و اصلاح آن می کنند.
    در ادامه مقاله برند های محبوبی را بررسی می کنیم که لوگوی خود را تغییر داده اند.دلایل تغییرات لوگو را بررسی می کنیم.

1-Apple

لوگوی اولیه ی برند اپل توسط خود جابز طراحی شده است که ایده آن را از سیب معروفی که رو سرنیوتن افتاد گرفته است .
بعدها ایده ی رنگین‌کمانی بودن سیب برای خودمانی‌تر کردن این برند در میان مردم انتخاب شد و نشان دهنده ی آن بود که کامپیوتر شخصی Apple II می‌تواند تصاویر رنگی پخش کند. درآگوست 1997 یعنی یک سال پس از معرفی iMac G3 شرکت اپل به طور رسمی طرح رنگین‌کمانی را از لوگوی خود حذف کرد و به جای آن از لوگوی سیب گاز زده تک‌رنگ استفاده کرد.

1- Microsoft Office

یکی از مدیران بخش طراحی شرکت ماکروسافت در باره ی تغییر لوگوی برند این طور توضیح می دهد:
ما از تاریخچه ی غنی ماکروسافت استفاده کردیم تا درباره ی طراحی لوگوی خود دوباره تصمیم گیری کنیم.استفاده از رنگ های قدرتمند سیاست اصلی ماکروسافت در طراحی لوگو است. رنگ هایی که بسیار جذاب هستند و تاثیر زیادی در ذهن مخاطب می گذارند.ازطریق نماد های تصویری امروزی (ICON) می توانیم خیلی راحت تر ترکیب رنگی خود را تکامل دهیم.

slack-2

 

تیم اسلک اعتراف کرده بود که لوگوی ابتدایی آن ها بسیار آزاردهنده و افتضاح بوده است. اگرچه نسخه ی جدید آن خیلی تغییرات اساسی نکرده است اما از رنگ های موجود استفاده ی بهتری کرده است . برند اسلک علت این تغییر را ایجاد برند خلاقانه تر و منحصر به فرد نسبت به لوگو اولیه بیان کرده است.

3- Youtube

طبق گفته شرکت، لوگوی جدید انعطاف بیش تری برای سازگاری با پلتفرم های مختلف دارد. حتی برای کوچک ترین دستگاه ها نیز مناسب است. به این دلیل که دستگاه های مختلف مانند گوشی های هوشمند دارای محدودیت فضا هستند. از طرفی میزان روشنایی و وضوح تصویر لوگو ارتقا یافته است که باعث شده در صفحه نمایش دستگاه های مختلف به راحتی دیده شود.

 

house party- 4

مدیران شرکت در سال 2018 احساس کرند که مورد توجه قرار نمی گیرند. بنابراین آن ها لوگوی خود را در تلاش برای جلب توجه تغییر دادند. این روند کمی موثر بود اما به دلیل اینکه راهبرد استراتژیک خاصی پشت قضیه تغییر لوگو نبود دوباره مورد بی اهمیتی قرار گرفت.

5 Starbucks

 

طرح اولیه لوگوی این شرکت توسط بنیانگذاران اصلی آن انتخاب شد. با این هدف که استارباکس نیز همانند پری دریایی افسانه‌ای بتواند عاشقان قهوه را در سراسر جهان به دام بیانداز و آن ها را اغوا کند..

آخرین نسخه از لوگوی استارباکس، نام برند حذف شد و پری دریایی در ابعادی بزرگ بدون نام و ستاره، نمایش داده می‌شود. اما در طرح پیشین آن از فونتی ساده و پررنگ استفاده شده بود.

 

Airbnb-6

این شرکت با لوگوی قدیمی خود پیشرفت های زیاد و مهمی کرد. بعد از رشد اولیه نام تجاری خود  تصمیم به تغییر لوگوی خود در سال 2014 گرفتند تا بتوانند تغییرات انجام شده در فعالیت های شرکت را به خوبی نمایش دهند.

آنها از یک سایت، جایی که رزرو یک اتاق یا خانه در آن انجام می‌شد به یک شرکت با تجربه تبدیل شدند. در ابتدا پس از تغییر لوگو بحث و جدال زیادی در بین مردم شد اما در آخر این تغییرات توسط مردم  پذیرفته شد. و دیگر کسی درباره ی آن صحبت می‌کند.

 

 

نتیجه گیری

تغییر لوگوی برند به دلایل مختلف در برند های گوناگون  رخ می دهد که امری طبیعی و معمول است. اما چیزی که مهم است تغییر لوگوی برند، مطابق با تغییر خواسته ها و سلایق مشتری است . چرا که در نهایت این مشتری است که باید بتواند با برند ارتباط برقرار کند . و در نتیجه حس رضایت بخشی از تعامل با برند مورد نظر داشته باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *