دیجیتال مارکتینگ و حقیقتی در مورد آن

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ


دیجیتال مارکتینگ و حقیقتی در مورد آن

یک مطالعه توسط Smart Insights نشان می دهد که از هر 10 کسب و کار 4 تای آنها استراتژی دیجیتال مارکتینگ تعریف شده ای ندارند. علاوه بر این، CNBC گزارش داد که میلیاردها دلار که برای فعالیت های دیجیتال مارکتینگ در نظر گرفته می شود، هدر می رود. زیرا تبلیغات آنلاین به اهداف مورد نظر خود دست پیدا نمی کنند.

بدون یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ، کسب و کارها ممکن است همه چیز را از کانال های بازاریابی نادرست و تخصیص بودجه اشتباه گرفته تا رتبه های ارگانیک و مشارکت وب سایت پایین، نرخ بازدهی سرمایه و جذب مشتری نامناسب را تجربه کنند.

متأسفانه باید در نظر داشت که:

از آنجا که بسیاری از صاحبان مشاغل نمی دانند از کجا باید شروع کنند، آنها به دام کلاهبرداری بازاریابی آنلاین و آژانس هایی که در بازاریابی اینترنتی تخصص ندارند گرفتار می شوند. در نتیجه، کسب  وکارها زمان ارزشمند خود را در پاسخ به ایمیل های اسپم، تماس های تلفنی بی ربط و مشتری های نامناسب تلف می کنند.

بسیاری از آژانس هایی که نتایج سریع و با هزینه کم را تضمین می کنند از تعریف و اجرای یک استراتژی دیجیتال برای مشتریان خود غفلت می کنند. درعوض، آنها به سادگی هر چیزی را که می توانند به فروش می رسانند و به مشتری می گویند نتایج بسیار عالی خواهد بود.

این آژانس ها یکی پس از دیگری، کمپین های مختلف آنلاین را بدون اطلاع از مخاطبان هدف شرکت، کانال های بازاریابی یا اهداف کمپین انجام می دهند. عدم تحقیقات آنها منجر به صرف زمان و هزاران دلار از شرکت برای کمپین های ناکارآمد دیجیتال مارکتینگ می شود.

هنگامی که این کمپین ها شکست بخورند، کسب و کارها به عادت های قدیمی خود برای پاسخگویی به ایمیل های اسپم و تماس های تلفنی سایر آژانس ها باز می گردند که وعده نتایج سریع و با هزینه کم دارند. آنها همچنان پول خود را برای نفر بعدی که وعده نتایج غیرواقعی به آنها می دهد، صرف می کنند.

بار دیگر، هیچ مخاطب هدفی مشخص نمی شود. کانال های مناسب دیجیتال مارکتینگ مورد تحقیق و بررسی قرار نمی گیرند و اهداف شرکت مشخص نمی شود. خوشبختانه، راه حل بسیار بهتری برای کسب و کارهایی که به دنبال فعالیت های دیجیتال مارکتینگ هستند، وجود دارد.

دیجیتال مارکتینگ

استراتژی دیجیتال مارکتینگ

راه حل یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ تعریف شده، تحلیل شده و خوب است که شامل تحقیق، درک و تعریف مخاطب هدف خاص می شود. همچنین نیاز به درک اهداف بازاریابی شرکت، چشم انداز رقابتی، عملکرد کانال ها و تخصیص بودجه دارد.

یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ می تواند باعث صرفه جویی در وقت، پول و منابع عظیم شرکت ها شود زیرا مسیری خوب و تحقیق شده و از پیش تعیین شده را مشخص می کند. در حالی که همیشه چند تغییر در این مسیر وجود دارد، اما این نقشه راهی است که کسب و کارها را به درستی پیش می برد.

یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ نشان خواهد داد که در کدام کانال های بازاریابی بر اساس روند بازار باید سرمایه گذاری شود.

به عنوان مثال، نرخ بازده سرمایه گذاری (ROI) یک شرکت مهندسی ممکن است در سئو (SEO) بسیار عالی اما در رسانه های اجتماعی ضعیف باشد. همچنین نرخ بازده سرمایه گذاری جراح پلاستیک ممکن است در تبلیغات به ازای هر کلیک (PPC) بسیار تاثیرگذار باشد اما در تبلیغ ویدیویی موثر نباشد.

هر صنعت به طرز چشمگیری متفاوت است، و اینجاست که یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ موثر و متمرکز می تواند بهترین کانال های بازاریابی و تخصیص بودجه را برای هر کانال و اهداف شرکت تعیین کند.

با یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ، کسب و کارها می توانند:

– مشتریان بیشتری جذب کنند

– نرخ بازده سرمایه گذاری بالاتری داشته باشند

– ترافیک وب سایت و رتبه بندی ارگانیک بهتر و بیشتری را تجربه کنند

– تخصیص بودجه و کانال های بازاریابی را تصحیح کنید

دیجیتال مارکتینگ

آژانس دیجیتال مارکتینگ

برای موفقیت مستمر در فضای آنلاین، کسب و کارها باید در آژانس هایی سرمایه گذاری کنند که یک روش دیجیتال مارکتینگ چند کاناله را برای آنها فراهم می کند. با انجام این کار، آنها می توانند مقدار زیادی از وقت و هزینه خود را پس انداز کنند.

در هنگام جستجوی آژانس دیجیتال مارکتینگ موارد متعددی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. این امر با تحقیقات در این زمینه آغاز می شود.  تحقیق در زمینه آژانس دیجیتال مارکتینگ برای درک اینکه چگونه آنها می توانند از نظر دیجیتال مارکتینگ به تجارت شما کمک کنند، بسیار حائز اهمیت است.

قبل از همکاری با این آژانس ها، به نفع شماست که چندین سؤال از آنها بپرسید. از این میان، یکی از مهمترین آنها این است که “آیا آژانس قبل از مشارکت، یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ ارائه می دهد؟”

اگر آنها یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ به شما ارائه می دهند، این یک فرصت عالی است برای تعیین اینکه آیا آنها مناسب شرکت شما هستند یا خیر.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ باید شامل:

– تجزیه و تحلیل کاملی از معیارها

– تحلیل رقبا

– تحقیق کلمات کلیدی

– تخصیص بودجه

– و مطالعات موردی باشد.

برای تکمیل هر یک از جنبه های استراتژی دیجیتال مارکتینگ، آژانس ها نه تنها کسب و کار شما بلکه کسب و کار رقبای شما را نیز بایستی تجزیه و تحلیل کنند. بررسی دقیق رقبا نشان می دهد که چه کانال هایی توسط رقبای شما مورد استفاده قرار می گیرند و کدام یک منجر به نتیجه می شوند.

پس از انجام تحقیق و ارائه آن، آژانس ها یک استراتژی پیشنهادی ارائه می دهند که مشخص می کند با توجه به بودجه شما چه خدمات، کمپین ها و کانال هایی را قرار است برای کسب و کار شما استفاده کنند.

سایر سؤالاتی که باید از این آژانس ها بپرسید عبارتند از:

  • برخی از مشتری های سابق شما چه کسانی هستند؟
  • آیا در مورد استراتژی دیجیتال مارکتینگ شرکت من با من هماهنگ می شوید؟
  • آیا استراتژی شامل تحلیل رقبا نیز می شود؟
  • آیا استراتژی من محرمانه است؟

یافتن بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار شما می تواند پر هزینه، زمان بر و استرس زا باشد. قبل از اینکه نتایج نامناسبی به دست آورید، تحقیقات خود را انجام داده و سؤال کنید. و حتماً طرح کلی استراتژی پیشنهادی دیجیتال مارکتینگ را درخواست کنید. این سه عامل می تواند به شما در تعیین نماینده مناسب برای کسب و کارتان کمک کند و در نهایت منجر به رشد و توسعه مستمر شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه دیجیتال مارکتینگ با متخصصان بلوباکس در ارتباط باشید.

گردآورنده: مهندس زهرا ترابی – تیم محتوا بلوباکس

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *