راهنمای جامع فروش در وبسایت


امروزه روز روش خرید مردم تغییر یافته است و با خرید آنلاین بیشتر مانوس شده اند. تمام کسب و کارهایی که ویترین دارند و از آن طریق محصولات خود را میفروشند، از فروش در وبسایت نیز بهره مند خواهند شد. فروش از طریق یک فروشگاه اینترنتی راهی آسان برای گسترش بازار شما و فروش بیشتر است.

هر کسب و کار نوپایی که تازه شروع به فعالیت کرده است میتواند با داشتن یک فروشگاه اینترنتی، در هزینه های اولیه خود صرفه جویی کند. هزینه ای که شما برای راه اندازی یک وبسایت متحمل میشوید، بسیار کمتر از هزینه ای است که برای اجاره ی فضا و حقوق کارمندان در یک فروشگاه فیزیکی پرداخت میکنید. فروش آنلاین محصولات راهی بسیار آسان تر و مقرون به صرفه تر برای شروع مسیر کارآفرینی است.

چرا باید در وبسایت بفروشید؟

برای این که مشتریان محصولات شما را خریداری کنند، باید بتوانند به آنها دسترسی داشته باشند. زمانی که محصولات خود را صرفا در مکانی خاص میفروشید، فروش شما محدود به کسانی است که در آن مکان به شما مراجعه کرده اند. این موضوع بدان معنا است که بازار بزرگی از مشتریان را از دست داده اید. اگر همچنان در داشتن فروشگاه اینترنتی و فروش در وبسایت مردد هستید، در ادامه چند دلیل خوب به شما ارائه میدهیم.

  1. مردم در محیط آنلاین پول خرج میکنند.

طی چند سال گذشته میزان خرید آنلاین مردم در حال افزایش است. هر کسب و کاری که آفلاین بماند، بخش بزرگی از سود خود را از دست می دهد. در حالی که برخی از خریداران به مراکز خرید میروند و این نوع خرید از روزمرگی های آنان محسوب میشود، با این حال بسیاری از مشتریان خریدهای خود را در حالی انجام میدهند که با فراغ بال در منزل خود نشسته اند. اگر رقبایتان محصولات خود را در آن فضا قرار دهند اما شما این کار را نکنید، مطمئنا بازار هدف و مشتریانتان را از دست خواهید داد.

  1. هزینه ی وبسایت فروشگاهی کمتر از ویترین فروشگاه شما خواهد بود.

یک مغازه و فروشگاه فیزیکی به چه چیزهایی نیاز دارد؟

  • اجاره ی مکان
  • حقوق کارکنان
  • مجوز و پروانه های لازمه
  • مالیات
  • مبلمان و دکوراسیون
  • تعمیر و نگهداری ساختمان
  • تجهیزات فروش نظیر دستگاه های کارت خوان و صندوق های دریافت پول
  • و…

همه ی این موارد هزینه های زیادی را در بر دارد. در حالی که فروش در وبسایت و به طور کل فروش آنلاین، بیشتر این هزینه ها را کاهش میدهد. در ابتدا نیاز دارید هزینه ی هاست را پرداخت کنید، هزینه ی بازاریابی و شاید هزینه های تهیه برخی اقلام. این هزینه ها تماما به اندازه ی فروشگاه اینترنتی شما بستگی دارد. اما به طور کلی هزینه ها قابل کنترل تر بوده و برنامه ریزی کردن برای آن آسان است.

  1. خرید آنلاین آسودگی و راحتی به همراه دارد

زمانی که خسته، پرمشغله و بیمار هستید و یا احساس تنبلی می کنید احتمالاً نمی خواهید وقت خود را برای رانندگی و گشت و گذار در فروشگاه ها برای اقلامی که می خواهید بخرید بگذرانید. در عوض با گشت و گذار در یک فروشگاه اینترنتی، به آسانی و در سریعترین زمان ممکن بدون صرف انرژی خرید خود را انجام میدهید. زمانی که این گونه احساس میشود که نیازی به صرف انرژی نیست، تمایل به خرید بیشتر میشود.

مطمئنا خرید آنلاین بدون دردسر نیست. اما بسیار راحت تر و سریعتر از خرید حضوری است. هنگامی که محصولات خود را از طریق یک فروشگاه اینترنتی می فروشید، بسیاری از موانع خرید با فروشگاه فیزیکی را برطرف می کنید.

  1. حضور در فضای آنلاین موجب میگردد محصولات شما در جستجوها دیده شود.

درصد زیادی از مردم برای یافتن محصول مورد نظر خود به گوگل مراجعه میکنند. این روند مخصوصا پس از شیوع ویروس کرونا رو به فزونی است. بدون داشتن یک وبسایت و فروشگاه الکترونیک، مشتریان بالقوه ی شما که در دنیای اینترنت در حال جستجو هستند، هیچ گاه شما را پیدا نخواهند کرد.

اما وقتی محصولات خود را در یک صفحه در وبسایت فروشگاهی نشان دهید، همه آنها توسط گوگل نمایه می شوند. این کار اولین قدم برای نمایش محصولات شما در نتایج جستجو است.

  1. رشد استفاده از تلفن همراه به این معنا است که مشتریان از هر جایی امکان خرید دارند.

اگر بخواهیم با آمار و ارقام بررسی کنیم، تقریبا یک سوم افرادی که خرید آنلاین انجام میدهند، از طریق دستگاه تلفن همراه خود این خرید را انجام میدهند. خرید از طریق تلفن همراه این امکان را برای مشتریان فراهم می کند تا همان لحظه ای که تصمیم به خرید میگیرند، ثبت سفارش داشته باشند. اصلا هیچ محدودیت مکانی و زمانی وجود ندارد. چه در مهمانی باشند، چه در حال گشت زنی  در پارک باشند، چه در حال خلوت کردن در ساحل. تنها کافیست قصد خرید داشته باشند، در سریعترین زمان ممکن خرید صورت میگیرد.

یعنی اگر وبسایت فروشگاهی شما ریسپانسیو باشد، در این صورت مشتریان بالقوه ی شما در هر زمان و مکانی امکان خرید دارند. این موضوع فرصت های فروش در وبسایت را برای شما بیشتر میکند.

چطور در وبسایت محصولات خود را بفروشیم؟

شما باید واضحا توجیه شده باشید که چرا باید شروع به فروش محصولات در وبسایت و محیط آنلاین کنید. در ادامه ویژگی ها و قدم های اصلی مورد نیاز برای یک وبسایت اینترنتی آورده شده است.

  1. هاست وبسایت خود را انتخاب کنید.

برای این که وب سایت شما در محیط وب وجود داشته باشد، به میزبانی نیاز دارید. بنابراین یکی از اولین اقدامات شما تحقیق در مورد نوع میزبانی وب و انتخاب برنامه و ارائه دهنده میزبانی وب مناسب است. حتماً به دنبال هاستی بگردید که بتواند گزینه های تجارت الکترونیکی را پشتیبانی کند. شما یک طرح میزبانی وب می خواهید که سطح امنیتی را که برای پذیرش خرید لازم دارید فراهم کند. چرا که وبسایت های فروشگاهی نیاز به درگاه پرداخت دارند. اگر نیاز به هاستی مطمئن و پر سرعت دارید، خدمات هاستینگ بلوباکس پیشهاد خوبی در این زمینه خواهد بود.

  1. دامنه ی خود را انتخاب و ثبت کنید.

نام دامنه شما اساساً آدرس وبسایت شما است. در واقع افراد برای ورود به وبسایتتان باید آن نام را تایپ کنید. بنابراین بهتر است که نامی آسان باشد تا به راحتی در ذهن ها نقش ببندد. در این صورت بیشتر و بهتر با کسب و کار آنلاین شما ارتباط برقرار میکنند. در مقاله ی “ 10 معیار انتخاب نام دامنه” نکاتی را متذکر شده ایم که باید به هنگام انتخاب نام دامنه به انها دقت کنید.

  1. وبسایت تجارت الکترونیکی خود را طراحی کنید.

برای فروش در وبسایت وبسایت لازم است که از این وبسایت از طرحی برخوردار باشد که بازدیدکنندگان را به خرید ترغیب کند. شما در اینجا چند گزینه دارید:

  • یک طراح حرفه ای پیدا کنید
  • خودتان سایتتان را طراحی کنید

کمک گرفتن از یک طراح وبسایت هزینه بر است و ممکن است حتی لازم نباشد. (حتی اگر مهارت و دانش طراحی وب شما محدود باشد)

اما خبر خوش این است که حتی مبتدیان نیز میتوانند طراح شوند. شما می توانید از طریق الگوهای از قبل ایجاد شده که برای جستجو و موبایل بهینه شده اند کار کنید و از ویرایشگر کشیدن و رها کردن برای ایجاد تغییر در طرح (بدون دانش کدنویسی) استفاده کنید.

اگر از قالب های آماده استفاده میکنید، اطمینان حاصل کنید که موردی را انتخاب کرده اید که طراحی آن پاسخگوی نیازهای شما برا ی فروش است. علاوه بر آن حتما به قابلیت ریسپانسیو شدن آن توجه کنید.

خلاصه

نقل قولی از بیل گیتس وجود دارد که میگوید “اگر کسب و کار شما آنلاین نیست، صاحب یک کسب و کار مرده هستید”. این جمله بیانگر اهمیت داشتن وبسایت و فعالیت کسب و کارها در محیط آنلاین است. با داشتن وبسایت و فروشگاه اینترنتی، بازار هدف خود را گسترش دهید.

منبع: hostgator.com

 

گردآورنده: فاطمه سرلک- تیم محتوانویسی بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *