عادت رفتاری یک فروشنده ی موفق

Interacting at meeting


برای کسانی که میخواهند تازه قدم به دنیای گسترده ی فروش بگذارند، پرسشی که مطرح است این است که چه چیزی از فرد یک فروشنده ی خوب و موفق میسازد. به همین دلیل در این مقاله میخواهیم در زمینه ی عادات رفتاری یک فروشنده ی موفق صحبت کنیم تا راهگشای شما باشد. در مقاله ی “فروش موفق” انواع تیپ های شخصیتی را به گونه ای شرح داده ایم که مشخص شود کدام تیپ رفتاری برای فروشندگی مناسب است و کدام نیست.

در این مقاله عادت رفتاری یک فروشنده ی موفق را شرح خواهیم داد.

 

عادات فروش یک فروشنده ی تاثیرگذار

1.پرسونای مشتری را مشخص کنید و به آن پایبند باشید

این که بتوانید پرسونای درستی از مخاطب تعیین کنید و شخصیت خریدار به وضوح برای شما تصویر شده باشد، در فرآیند فروشتان بسیار موثر است. در غیر این صورت، عمل فروش شما ممکن است ناکارآمد باشد. چرا که جامعه هدف خود را غربال نکرده اید.  یک فروشنده ی موفق درمورد مشتری خود تحقیق میکند تا بتواند جامعه هدف درستی را تعیین کند. به پرسونای مشتری پایبند است و دقیقا میداند به چه کسی چه چیزی را میفروشد.

 

2.از یک فرآیند فروش قابل اندازه گیری و قابل تکرار استفاده کنید.

فروشندگانی که کمتر ممارست دارند و تکرار ندارند، غالبا شهودی عمل میکنند و از حس خود راهنمایی میگیرند. اما فروشندگانی که عملکرد بالایی دارند، از فرایندی استفاده میکنند که هر چه سریعتر مشتریان بالقوه را به بالفعل تبدیل کند. تکرار و ممارست کم، گاهی اوقات باعث میگردد که فرصت های زیادی را از دست بدهید. همچنین تجزیه و تحلیل را دچار مشکل میکند. زیرا جامعه هدف به درستی پیگیری نشه. در عوض، فروشندگان با عملکرد بالا به طور کامل از پروسه فعالیت خود خبر دارند و میدانند اقدامات بعدی چیست و چه زمانی باید انجام دهند.

 

3.بر محصول خود اشراف داشته باشید.

توانایی و مهارت داشتن در فروش یک مسئله است. درک و شناخت این که چه چیزی را میفروشید، نیمه ی دیگر مسئله است. پیش از این فروش امر ساده تری بود و فروشندگان بیشتر توانایی ترغیب و گاها فریب مشتریان را داشتند. اما امروزه روز مشتریان به اطلاعات زیادی دسترسی دارند و با یک جستجوی ساده میتوانند حتی بهتر از خود شما محصولتان را بشناسند. برای این که اعتماد آنها را جلب کنید لازم است محصول خود را به خوبی بشناسید و بدانید که چه فایده و سودی برای مشتریتان دارد.

 

4.میانبرها و ترفندها را بیابید

استراتژی فروش یک فروشنده ی موفق را بیابید و تا زمانی که قابل اجرا است، آن را دوباره  و دوباره و دوباره تکرار کنید. این کار به این جهت هوشمندانه است که در موارد زیر به شما کمک میکند.

شما هر چه زمان بیشتری برای آزمون و خطا صرف کنید، زمان کمتری برای فروش خواهید داشت. علاوه بر آن هزینه ی دیگری که میدهید، فرصتی است که در این آزمون و خطا از دست داده اید. بنابراین هوشمندانه از تجارب و ترفندهای دیگران استفاده کنید.

 

5.خوب گوش دادن را تمرین کنید.

یکی از مهمترین عادات یک فروشنده ی موفق، این است که وقتی با مشتری صحبت می کند کاملاً حضور ذهن دارد. ذهن یک فروشنده ی تاثیرگذار درگیر یک معامله دیگر، پرسه در اینستاگرام یا ارسال جوک خنده دار برای اعضای تیم خود نیست. چرا که لازم است با مشتری خود ارتباط عمیق تر و معنادارتری داشته باشید.

گوش دادن فعال ممکن است یکی از سخت ترین مهارت ها برای توسعه باشد. زیرا این ذات انسان است که به حرفهای خود اهمیت زیادی بدهد و به دیگری گوش کردن امر سختی است. با این وجود، شما باید بتوانید این مهارت را در خود پرورش دهید. چرا که نه تنها روابط محکم تری ایجاد خواهید کرد، بلکه اطلاعاتی را دریافت خواهید کرد که به شما کمک می کند محصول شما به عنوان بهترین گزینه پیش روی مشتریان قرار گیرد.

6.سخت‌کوش باشید

تا دیر وقت کار و تلاش کنید. پیگیر جلسات و کارها باشید. تماس ها را از دست ندهید. تمایز یک فروشنده ی معمولی با یک فروشنده ی موفق، در میزان پیگیری و تلاشی است که دارد. خود را محدود به ساعت کاری نکنید. در هر زمانی پیگیر باشید و تلاش کنید

7.پیامتان را شخصی کنید

یک فروشنده با عملکرد بالا به جای این که از یک سناریو از پیش تعیین شده تبعیت کند و برای هر مشتری از یک پیام مشخص استفاده کند، تا آنجا که میتواند درمورد مشتری هدف خود تحقیق میکند تا پیام متناسب داشته باشد. دغدغه و نیاز آنها را تشخیص میدهد و سعی میکند توضیح دهد که محصول آنها چطور میتواند نیاز آنها را رفع کند.

 

نکاتی در باب یک فروشنده ی موفق شدن

 

8.تیمی کار کنید

بسیاری از فروشندگان، ترجیح میدهند که انفرادی کار کنند و خودشان پروسه ی فروش را در دست بگیرند. اما یک فروشنده ی حرفه ای میداند که فروش موفق نیاز به تیم دارد. به همكاران خود كمك كنید و بدانید كه چه موقع از آنها كمك بخواهید. این کار كلید فروش حرفه ای طولانی مدت است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *