مارکتینگ ترند 1400

مارکتینگ نرمد 1400

فناوری بیش از هر زمانی در مسائل بازاریابی اهمیت پیدا کرده است. شما فقط کافی است مقایسه ای بین فناوری های مورد استفاده در سه، چهار سال پیش داشته باشید تا ببینید سرعت این تغییرات چقدر زیاد بوده است. به همین دلیل مارکتینگ ترند 1400 از هر زمان اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

شما نگاهی به پیشرفت ها در حوزه؛ هوش مصنوعی، دیتا مارکتینگ، جستجو از طریق صدا و سایر موارد داشته باشید، خواهید دید تا چه اندازه در این زمینه ها پیشرفت اتفاق افتاده و درآینده به چه سمتی پیش خواهد رفت. اما اگر بخواهیم نگاهی دقیق تر به مارکتینگ ترند 1400 داشته باشیم موارد ذیل از اهمیت بسزایی برخوردار هستند؛

  1. اعتبار برند

انتظار بر این است که برندها از شفافیت لازم برخوردار باشند و بتوانند انتظارت مشتریان را برآورده کنند. در زمینه افزایش اعتبار برند شما می توانید نگاهی داشته باشید به فعالیت های برندهای بزرگ و کوچکی که وجود دارند.

برای مثال کسب و کارهایی که بتوانند نیازهای مشتری خود را درک کنند و بر اساس نیازهای آنها خدمات و محصولات خود را ارائه دهند می توانند به اعتبار برند بیشتری کسب نمایند. در همین راستا اگر این کسب و کارها نشان دهند که مسائل اجتماعی به جز منفعت مشتری و خودشان مورد توجهشان است می توانند این درصد موفقیت را به میزان قابل توجهی افزایش بدهند.

برای مثال توجه بیشتر به مسائل؛

  • سلامت،
  • محیط زیست،
  • اجتماعی،

همچنین گام برداشتن در جهت افزایش آگاهی عمومی نسبت به مسائل و مشکلات موجود در این راستا به اعتبار برند کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

  1. بازاریابی اینفلوئنسری از طریق کانال های مختلف

بازاریابی اینفلوئنسری

بازاریابی اینفلوئنسری (اینفلوئنسر مارکتینگ) یکی دیگر از مورادی است که در مارکتنیگ ترند 1400 از اهمیت بسزایی برخوردار است. آمارها نشان می دهد رشد تاثیرگذاری بازاریابی اینفلوئنسری روز به روز در حال افزایش است. و جالب است بدانید بر خلاف تصور که هر چه تعداد فالوورهای یک ابنفلوئنسر بیشتر باشد تاثیرگذار تر است، این چنین نیست!

جالب است بدانید تحقیقات و همچنین تجربیات ما در بلوباکس نشان داده است؛

  • اینفلوئنسرها میکرو و حتی نانو که زیر 25 هزار فالوور دارند بیشترین و بالاترین نرخ درگیری را دارند و می توانند بهترین نتیجه را برای کسب و کار به همراه داشته باشند.

بازاریابی اینفلوئنسری نمی تواند تنها محدود به بخشی از اینفلوئنسرها در تعدادی از رسانه های اجتماعی باشد. بلکه می بایست شما به تعداد بیشتری از اینفلوئنسرها در کانال های مختلف کار کنید تا بتوانید نتیجه بهتری بگیرید. همچنین به تخصص و اعتبار اینفلوئنسر و همسویی با برندتان نیز توجه داشته باشید.

  1. محتوای ویدئویی بیشتر در مارکتینگ ترند 1400

برای 70 درصد از بازاریابان B2B، تولید محتوا مهترین سرمایه گذاری در سال 1400 است. مارکتینگ ترند 1400 در زمینه تولید محتوا یعنی ویدئوی بیشتر!

امروزه محتواهای بصری بهترین نوع محتوا برای ایجاد جذابیت و سرگرمی برای مخاطبان هستند. ویدئوها به صورت ویژه برای تحریک احساسات و جلب توجه موثر هستند. آمارها نشان می دهند پست های ویدئویی تا 92 درصد بازدید بیشتری نسبت به پست های دیگر دارند.

  1. اتوماسیون پیشرفته

در پژوهش های انجام شده توسط گارتنر نشان داده شده است؛ بیشترین ترندهای فناوری برای سال 2021 یا همان 1400، پیشرفت بسیار سریع اتوماسیون است. شرکت ها بیش از هر زمانی نیازمند خودکار سازی و استفاده از اتوماسیون هستند. و بخصوص بیش از هر زمان دیگری می بایست از فناوری هوش مصنوعی و زیر ساخت های قوی IT استفاده کنند.

تجربه ما در بلوباکس هم نشان می دهد، برای اینکه بتوانیم هدفگیری بهتری داشته باشیم و نرخ بازگشت سرمایه بهتری در بازاریابی کسب کنیم می بایست از اتوماسیون بازاریابی بهترین استفاده را ببریم.

  1. فرهنگ دورکاری در مارکتینگ ترند 1400 افزایش پیدا خواهد کرد

دور کاری

امسال بیش از هر زمان دیگری شما می توانید اثرات دور کاری را در سازمان ها مشاهده کنید. به همین دلیل کسب و کارهایی که توانستند خود را با این فرهنگ سازگار کنند و زیر ساخت های لازم را فراهم نمایند کمترین تاثیر را از مسائل موجود دریافت کردند.

کار کردن از راه دور مزایا و معایب خود را داردو برای مثال؛ کار کردن از خانه باعث می شود؛

  • هزینه های جا به جایی به حداقل خود برسد،
  • آلودگی هوا کمتر شود،
  • راحتی و سهولت بیشتری را برای کارکنان ایجاد نماید.

معایبی هم دارد؛

  • تقسیم کار به آسانی قبل قابل انجام نیست،
  • کنترل و نظارت کاهش پیدا می کند،
  • تمرکز نیروی کار کاهش پیدا می کند.

فارست پیشبینی کرده است دور کاری در دوران کوید 300 درصد افزایش پیدا کرده است. اما برای ادامه این روال نیازمند این است که ما ببینیم روال کار به چه صورت خواهد بود.

  1. محتوای تولید شده توسط کاربران می تواند بهترین راه برای بازاریابی شفاهی نوین باشد

محتوای تولید شده توسط کاربران

محتوای تولید شده توسط کاربران می تواند در فرمت های مختلفی از جمله؛

  • ویدئو،
  • نظرات،
  • پست های رسانه های اجتماعی،

می تواند بهترین راه برای اثبات تایید اجتماعی باشد. اینکه برند شما بتواند توسط کاربران معرفی شود می تواند بیشترین امتیاز و تایید را دریافت نماید. و جزو برترین مارکتنیگ ترند 1400 محسوب می شود.

البته این مورد را متذکر شویم که این محتوای تولید شده توسط کاربران نه تنها می تواند باعث ارتقاء بازاریابی شفاهی و تایید اجتماعی شود. بلکه می تواند محتوای با کیفیت و مناسب برای وب سایت شما در محیط آنلاین به وجود آورد.

  1. فروش های آنلاین در مارکتینگ ترند 1400 بیش از پیش در حال رشد هستند

اگر بخواهیم در مورد دیگر مارکتنیگ ترند 1400 صحبت کنیم، کافی است نیم نگاهی به آمارها در پانومی کرونا داشته باشیم. بر اساس آمارهای جهانی، 49 درصد از کاربران اینترنت بعد از زمان شروع کرونا تجربه خرید آنلاین داشته اند. بزرگترین تغییر در رفتار مصرف کننده بخصوص در محیط آنلاین پس از همه گیری کرونا ایجاد شد.

از بین مصرف کنندگانی که تا قبل از کویید حتی یکبار هم خرید آنلاین انجام نداده بودند. 31 درصد شروع به خرید در محیط آنلاین کرده اند و این روند را ادامه داده اند.

رسانه های اجتماعی نیز در این دوران به یکی از بزرگترین پلتفرم های فروش آنلاین تبدیل شده اند و بسیاری از مصرف کنندگان نیازهای خرید آنلاین خود را از طریق این پلتفرم ها تهیه می کنند.

  نویسنده: دکتر پدرام بهیار

مشاوره کسب و کار بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *