نمونه‌ای از کمپین‌ها موفق دیجیتال مارکتینگ

نمونه‌ای از کمپین‌ها موفق دیجیتال مارکتینگ


نمونه‌ای از کمپین‌ها موفق دیجیتال مارکتینگ

یک کمپین دیجیتال مارکتینگ خلاقانه و بانشاط زمانی که به‌صورت یکپارچه اجرا شود، این توان را خواهد داشت تا قوی‌تر از هر ابزار دیگری بتواند با تشویق، آموزش و سرگرم کردن به جذب مخاطب بپردازد.

با افزایش یکپارچه‌سازی کانال‌ها، تماس‌ها وکلا فناوری‌هایی که امروزه برای برندها فراهم است، تاکنون چنین وسعتی از تأثیرگذاری برای یک کمپین دیجیتال سابقه نداشته است.

امروز درباره تعدادی از این کمپین‌ها صحبت خواهیم کرد:

  1. تأثیرگذار مثل آمازون amazon

مطالعات اخیر بازاریابی درزمینه ابنفلوئنسرها نشان می‌دهد بالای 70 درصد از مشتریان با توجه به نظرات و سلایق هم سن و سالانشان تصمیم به خرید می‌گیرند. به‌علاوه، یوتیوب که دومین رسانه اجتماعی پرکاربر در جهان به‌حساب می‌آید بر روی تصمیم خرید تأثیر بسزایی دارد.

با همین روش بود که آمازون توانست با معرفی محصولات توسط اینفلوئنسرهای یوتیوب، که یک ویدئوی بسیار جذاب باکیفیت بسیار بالا به همراه ایده‌های خلاقانه داشت بتواند به میزان قابل‌توجهی فروش محصولات خود را افزایش دهد.

بر اساس سخنان مدیر ارشد بخش خلاقیت آمازون؛ ما همواره سعی داریم برای مشتریان خلاقیت به وجود آوریم و علاقه‌مند به ایجاد یک ارتباط متقابل با آن‌ها هستیم تا بتوانیم در مسیری گام برداریم تا بتوانیم محتواهایی دل‌چسب و خلاقانه را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

نتایج: نتایج کمپین ویدئویی نه‌تنها باعث شد 47 میلیون نفر بیننده ویدئوهای ایجادشده باشند، بلکه باعث شد اینفلوئنسرها و سایر افراد حاضر در کمپین به چندین برابر شدن تأثیر آن ویدئو کمک کنند.

  1. بالاترین جمعیت درگیری برای آدیداس

برند بین‌المللی ورزشی آدیداس یک رویکرد خلاقانه و بانشاط در کمپین دیجیتال مارکتینگ در پیش گرفت که در آن از 30000 دونده در ماراتن بوستون خواسته شد ویدئوهایی شخصی، از لباس‌هایی که بر تن کرده‌اند را تهیه کنند.

همه ویدئوها به صورتی کاملاً حرفه‌ای تهیه و ادیت شد.

این کمپین توانست با محتوای ایجادشده توسط کاربران و استفاده از فنّاوری به‌روز یک تأثیر شگرف در رسانه‌های اجتماعی ایجاد نماید، حس زنده‌بودن تصاویر و ویدئوهایی که توسط دونده‌ها تهیه‌شده بود توانست یک نمایش بی‌نقص از یک فعالیت ورزشی ایجاد نماید که برند آدیداس بازیگر نقش اول آن بود.

مدیر بازاریابی آدیداس مک گری باون توضیح می‌دهد: “ما در تلاش هستیم از ایده‌های این‌چنینی بیشتر و بیشتر استفاده نماییم، چراکه این ایده‌ها که به صورتی واقعی وزنده به ترویج برند منجر می‌شوند، ارزش‌های قابل‌دسترس برای مشتریان به‌حساب می‌آیند”.

نتایج این کمپین نشان داد: این کمپین دیجیتال که به صورتی شخصی، احساسی، خلاقانه و بانشاط شروع کرد باعث شدن دستاوردهای ارزشمندی را برای برند آدیداس به وجود آورد ازجمله 100000 بیننده در دو روز داشته باشد.

  1. استفاده از موسیقی IHOP

همان مقدار که کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ درزمینه داده و استراتژی‌های تعیین‌شده می‌توانند مؤثر باشند، بعضی از اوقات می‌توانند با یک تم موسیقیایی خلاق و نوآورانه بتوانند وایرال شده بیشترین تأثیر ممکن را داشته باشند. یکی از بهترین مثال‌هایی که در این زمینه می‌توان به آن اشاره کرد IHOP (رستوران زنجیره‌ای عرضه پنکیک است که به‌صورت ویژه‌بر روی صبحانه متمرکز است)

اخیراً این رستوران زنجیره‌ای اعلام کرد که در لوگوی خود تغییراتی ایجاد نموده است. به‌این‌ترتیب که حرف P که مخفف (Pancake) است به b تغییر پیداکرده است. این اعلامیه در توییتر انجام‌شده. این موضوع باعث شد توجهات به میران قابل‌توجهی به این موضوع جلب شود سپس شرکت اعلام نمود قصد او از انجام این کار ارائه محصول جدید آن است که برگر است برای همین حرف P به b که برگر است تغییر نام پیداکرده است. همین معما و پیچیدگی که در ذهن مشتری ایجاد شد باعث شد عکس‌العمل‌های بسیار زیادی به سمت این کمپین روانه شود و بخصوص موضوع جذابیت صدا و افکت‌های خاص مورداستفاده به این امر کمک بسیاری نمود.

نتایج این کمپین: توجه بسیار زیاد و همه‌گیر رسانه‌های اجتماعی باعث شد نظرات، بینندگان و بازخوردهای IHOP نزدیک به 6500% افزایش پیدا کند! همین امر به آگاهی از برند و تقویت برند کمک شایانی نمود. علاوه بر این، هشتگ IHOP بیشتر از 297 میلیون بار تأثیر گرفته بود که واقعاً یک پیروزی بزرگ محسوب می‌شد.

نویسنده : دکتر پدرام بهیار – تیم بلوباکس

Comments are disabled.