چرا کسب و کارها به وب سایت نیاز دارند؟

وب سایت

وب سایت


چرا کسب و کارها به وب سایت نیاز دارند؟

در این مقاله، لیستی از دلایل نیاز شرکت ها به وب سایت را برای شما ارائه خواهیم داد. شاید شما با خود فکر کنید که چون کسب و کارتان به اندازه کافی بزرگ نیست و مشتریان شما با تکنولوژی آشنا نبوده و با اینترنت سر و کار ندارند، در نتیجه نیازی به وب سایت ندارید.

اما لازم است بدانید که امروزه فعالیت در فضای مجازی و در دسترس بودن در محیط آنلاین و اینکه چه محصول و یا خدماتی را می توان به مردم پیشنهاد دهید، برای کسب و کار ضروری می باشد. مسئله مهم و حیاتی این است که مشتریان شما آنلاین هستند و سعی در یافتن اطلاعات بیشتر در مورد کسب و کار شما دارند.

امروزه هر چیزی به سمت آنلاین شدن پیش می رود. بعضی افراد حتی تمایلی به ارسال درخواست شغلی خود به شرکتی که بر روی وب سایت سرمایه گذاری نکرده است، ندارند. زیرا آنها معتقد هستند که اگر صاحبان کسب و کار نتوانند یا نمی توانند روی خود سرمایه گذاری کنند، چگونه می توانند بر روی آنها سرمایه گذاری کنند. در اینجا صحبت از پول نیست، بلکه منظور زمان و دانش می باشد. به نظر می رسد که آنها به حرفه خود اهمیت نمی دهند و نمی خواهند که دیر طولانی مدت موفق شوند.

من مطمئن هستم که شما علاوه بر توسعه کسب و کار خود، می خواهید به مشاغل و افراد دیگر نیز کمک کنید؛ زیرا موفقیت مشتری شما، موفقیت شما نیز تلقی می شود. شما می دانید که با آنلاین بودن می توانید از کسب و کار خود بیشتر بهره مند شوید؛ همچنین به افراد بیشتری خدمت کرده و به آنها کمک کنید. این بدان معناست که شما در هر زمان و مکان قابل دسترسی هستید.

وب سایت

نکته:

نکته جالب در مورد وب سایت های تجاری این است که داشتن یک وب سایت نه تنها توصیه می شود بلکه به یک ضرورت تبدیل شده است. درصد مشاغل دارای وب سایت سالانه افزایش می یابد. در سال 2016 تقریباً 50% از مشاغل دارای وب سایت نبودند. تحقیقات جدید نشان می دهد این درصد در حال بهبود می باشد. در سال 2017، تنها 29٪ از مشاغل وب سایت نداشتند. اما نکته نگران کننده این است که آنها از این درگاه اینترنتی برای بازاریابی استفاده نمی کنند.

این اطلاعات برای ایالات متحده است، اما من فکر می کنم که در بقیه کشورها نیز  کم وبیش نتایج مشابهی وجود دارد.

اگر وب سایت ندارید، در حال از دست دادن درآمد و اعتبار خود هستید. باید درک کنید که در حال حاضر می توانید درآمد و مشتری کافی داشته باشید، اما وقتی افراد جوان تر شروع به حضور بیشتری در محیط آنلاین کنند، احتمال ضرر کردن شما بیشتر می شود.

شما باید با مخاطبان خود در رسانه های اجتماعی تعامل برقرار کرده و آنها را به وب سایت خود لینک کنید. همچنین باید یک استراتژی بازاریابی تنظیم کنید که به شما در تبدیل بازدید کنندگان سایت به مشتریان جدید، کمک کند.

برای این کار به یک وب سایت دارای وبلاگ، بازاریابی رسانه های اجتماعی و تبلیغات نیاز دارید و برای انجام همه این کارها، مهم است که بدانید مشتری شما کیست.

در این نوشتار می خواهم دلایل دیگری را برای شما فراهم آورم که باید یک وب سایت برای کسب و کار خود تهیه کنید.

وب سایت

1.کسب و کار شما هیچ وقت تعطیل نمی شود

منظور از هیچ وقت تعطیل نیست، چیست؟ اینکه وب سایت در طول شبانه روز قابل دسترس است. همچنین تمام مدت خدمات و محصولات شما را تبلیغ می کند و به فروش می رساند.

در حالی که شما نمی خواهید تمام روز را تا ساعت 3 یا 4 صبح در دفتر خود بگذرانید و کار کنید. در آن زمان بسیاری از افراد در مورد خرید بعدی خود تحقیق می کنند. چرا نمی خواهید یکی از آن گزینه هایی باشید که از طریق وب سایت خدمات خود را به مردم در هر ساعتی از شبانه روز ارائه می دهند؟

2. وب سایت ابزاری است که محصولات و خدمات شما را می فروشد

یک وب سایت می تواند به عنوان یک کاتالوگ یا بروشور برای خدمات و محصولات شما عمل کند. اگر عاملی مانند قیمت ها یا بسته های خدمات تغییر کند، به راحتی می توانید آن را در سایت تغییر دهید. نیازی نیست منتظر تغییر آن عوامل در  موارد چاپی خود (که بسیار زمان بر هستند) باشید.

وب سایت به عنوان بیلبورد شما محسوب می شود. شما می توانید از طریق آن کسب و کار خود را در معرض دید میلیون ها مشتری بالقوه قرار دهید. البته، این بدان معنا نیست که شما مجبور نیستید کاری انجام دهید. بلکه شما باید وب سایت و کسب و کار خود را به صورت مداوم ارتقا دهید.

باید یک استراتژی سئو، بازاریابی محتوا و قرار گیری در رسانه های اجتماعی وجود داشته باشد، که همه این عوامل به هم وصل شده و بهترین عملکرد را با هم داشته باشند.

همه این ترکیب ها را می توان طراحی محور رشد (Growth Driven Design) نیز نامید. این بدان معنی است که سایت شما باید در حال تحول باشد و برای تغییرات در بازار انعطاف پذیر باشد.

3. شما می توانید یک بازار بزرگتر را هدف قرار دهید

با داشتن وب سایت، بازار هدف شما گسترده تر خواهد بود. شما در مقابل مشتریانی بالقوه قرار خواهید گرفت که قبلاً با برند شما در ارتباط نبوده اند. مهم نیست که شما محصول یا خدمات را بفروشید، آنچه حائز اهمیت است دیده شدن شما می باشد.

اگر تصمیم دارید یک فروشگاه آنلاین داشته باشید که بتوانید در همان محل بفروشید، وب سایت شما در هر زمان آماده ارائه خدمات به همه مشتریان بالفعل و بالقوه شما است.

4. کسب و کار شما اکنون می تواند تجارت جهانی انجام دهد

داشتن وب سایت تنها به معنای هدف قرار دادن بازار بزرگ تر نیست. همچنین این بدان معنی است که کسب و کار شما هم اکنون می تواند محصولات و خدمات جهانی را ارائه دهد.

در دنیای امروز، تقریبا هیچ محدودیتی وجود ندارد. شما می توانید به بازارها و مشتریانی دست پیدا کنید که حتی قبلاً تصور نمی کردید. به همین دلیل است که شما و شرکتتان به یک وب سایت احتیاج دارید. این بلیط شما برای رسیدن به یک سطح کاملاً جدید است.

اگر از استراتژی های مناسب برای وب سایت کسب و کار خود استفاده کنید، محدودیتی در سر راه شما وجود نخواهد داشت.

تجارت جهانی

5. مشتریان بالقوه شما، آنلاین هستند

درست است. مردم آنلاین هستند و این بدان معنا نیست که فقط نسل جوان از اینترنت استفاده می کنند. تقریباً ¾ از جمعیت کره زمین به اینترنت دسترسی دارند.

فرقی نمی کند که کسب و کار شما بزرگ باشد یا یک کسب و کار خانوادگی کوچک را اداره می کنید. شما باید در محیط آنلاین حضور داشته باشید؛ و خود را به عنوان یکی از ارائه دهندگان محصولات یا خدمات معرفی کنید.

مردم بیشتر و بیشتر به دنبال انجام تحقیقات درمورد خرید و مهمتر از همه از طریق خرید آنلاین هستند. اگر در محیط آنلاین نباشید، به راحتی شما را از دست می دهند و شما از این فرصت بی بهره خواهید ماند.

6. مشتریان شما انتظار دارند که آنلاین باشید

یک تحقیق جالب در سال 2016 توسط Brightlocal انجام شده است، که نشان می دهد، مشتریان انتظار دارند که مشاغل مختلف دارای وب سایت باشند.

80٪ از شرکت کنندگان در سنین 18 تا 54 سال می گویند که در صورت داشتن یک وب سایت، تمایل دارند که با آن کسب و کار تماس بگیرند. در صورت عدم وجود وب سایت؛ ممکن است شما تعدادی از مشتریانی که به دنبال محصول یا خدمات شما در محیط آنلاین هستند، را از دست بدهید.

7. برای کسب و کار خود مشتری جدید بدست آورید

همانطور که می دانید، افراد در حال جستجوی اطلاعات جدید به صورت آنلاین هستند. بنابراین آنها تمایل دارند بیشتر و بیشتر به جستجوی راه حل های مشکل خود بپردازند.

با داشتن یک وب سایت با محتوا و طراحی خوب، می توانید شرکت خود را به عنوان کسی که می تواند راه حلی برای آنها ارائه دهد معرفی کنید. به آنها نشان دهید که می توانید مشکل آنها را حل کنید و دغدغه آنها را می فهمید.

همچنین می توانید در وب سایت گزینه ای برای “تماس” ایجاد کنید. این بدان معنی است که افراد می توانند در عرض چند دقیقه با شما تماس بگیرند. به همین ترتیب شما یک پیام دریافت می کنید و با آنها مجددا تماس می گیرید.

گزینه تماس

8. شما می توانید محتوای برند، محصولات و خدمات خود را به مشتریان آموزش دهید

این بدان معنی است که شما آنچه را که می گویید کنترل می کنید و مسئول نوشته ها و گفته های خود هستید. و چه جایگاهی بهتر از وب سایت خود برای آموزش  و صحبت از برند، محصولات و خدمات خود.

منظورم این نیست که باید در پست های خود مبالغه کنید. مقالات شما باید نمایانگر هدف برند و شخصیت شما باشد و برای بازدید کنندگان شما ارزشمند باشند.

شما می توانید از طریق وب سایت خلق ارزش کنید و خدمات خود را به مشتریان بیاموزید. از طریق این استراتژی کاربران بیشتری با فعالیت های وب سایت شما آشنا شده و وقت بیشتری را در وب سایت سپری خواهند کرد و احتمال تبدیل شدن آنها به مشتری افزایش خواهد یافت.

گزینه اشتراک گذاری برای رسانه های اجتماعی یک افزونه عالی برای پست های وبلاگ شما می باشد. به این ترتیب بازدید کنندگان می توانند پست های شما را به اشتراک بگذارند و حتی تعداد مخاطبین شما را افزایش دهند.

وبلاگ این فرصت را در اختیار شما قرار خوادهد داد تا ارتباط خود را با مشتری های بالقوه و موجود خود، بهبود بخشیده و همچنین، شما با ایجاد ارزش در وب سایت خود، بر روی تصمیم خریداران و مشتریان بالقوه تأثیر بیشتری بگذارید.

ارائه محصول

9. پروژه هایی را که با محصول / خدمت شما حاصل شده اند را به نمایش می گذارید

وب سایت فرصتی عالی برای شما و کسب و کارتان فراهم می کند تا آنچه را که قبلاً انجام داده اید، نشان دهید.

نه تنها آنچه شما انجام داده اید، بلکه چگونگی حل مشکلات افراد و مشاغل دیگر به کمک شما یا محصولتان را نمایش می دهد.

مثلا اگر عکاس هستید می توانید عکس های خود را به نمایش بگذارید. و یا شاید شما لوازم جانبی در فضای باز بفروشید، می توانید نشان دهید که مشتریان شما چگونه با استفاده از وسایل شما سرگرم می شوند.

موضوع کسب و کار شما هر چه که باشد، می توانید کار خود و اینکه چگونه محصول یا خدمات شما می تواند به حل مشکلات مشتری کمک کند را از طریق وب سایت به نمایش بگذارید.

10. وب سایت شما می تواند یک وجهه اجتماعی باشد

شما احتمالاً تعدادی پروفایل اجتماعی مانند صفحه فیس بوک یا حساب توییتر، Foursquare و Google Review دارید.

همه اینها عالی هستند، اما اگر مردم در اینترنت به دنبال شما هستند، بهتر است که بتوانند وب سایت شما را پیدا کنند. اینجاست که می توانید نظرات مشتریان خود را نیز درج کنید.

فراموش نکنید که شما می توانید برخی از مطالعات موردی را انجام داده و حتی ارزش بیشتری را از طریق سایت ارائه دهید.

اکثر مردم دوست دارند نظرات و آنچه دیگران در مورد شما می گویند را دنبال کنند. نتایج نظرسنجی انجام شده توسط Brightlocal می گوید 88٪ مردم به بررسی های انجام شده توسط دیگران در محیط آنلاین اعتماد دارند.

یک دلیل خوب برای داشتن وب سایت برای کسب و کار، ایجاد نظرسنجی است.

بررسی ها برای رتبه بندی وب سایت شما نیز اهمیت دارد، بنابراین برای شما و مشتریان بالقوه شما بسیار باارزش است.

وب سایت کسب و کار

11. وب سایت کسب و کار شما مرکز بازاریابی شما می باشد

اولین کار حیاتی که امروزه در زمینه تجارت انجام می دهید، وب سایت شما می باشد. به همین منظور اولین مرحله بازاریابی داشتن یک وب سایت تجاری است.

این بدان معنی است که قبل از چاپ بروشورها و کارتهای ویزیت، وب سایت خود را راه اندازی کنید. کلیه اطلاعاتی که می تواند برای شما و مشتریان مفید باشد، باید در وب سایت شما موجود باشد. سپس می توانید بقیه کارها را انجام دهید.

هر کمپین بازاریابی ابتدا باید در صفحه اول وب سایت شما ایجاد شود. سپس آنچه در فلایر شما نوشته می شود، یا در فیلم و بروشور می تواند مشتریان را به وب سایت شما هدایت کنید. باید این نکته را در نظر داشته باشید که آگهی های چاپ شده و ویدئوها بایستی به گونه ای طراحی شوند که انگیزه کافی برای کسب اطلاعات بیشتر از سایت را در مشتریان شما ایجاد کنند.

همچنین، وب سایت باید طوری طراحی و ارائه شود که بازدید کنندگان را به مشتری های جدید تبدیل کند.

 

برای مطالعه قسمت دوم مقاله کلیک کنید

گردآورنده: مهندس زهرا ترابی – تیم محتوی بلوباکس

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *