چگونه از زبان بدن برای افزایش فروش استفاده کنیم

زبان بدن

چگونه از زبان بدن برای افزایش فروش استفاده کنیم

این که شما چه می گویید به تنهایی حائز اهمیت نیست؛ بلکه چگونگی بیان شما نیز بسیار مهم است. در حقیقت، آنچه شما می گویید بسیار مهمتر از نحوه درک شما نسبت به موضوع مطرح شده است، به همین دلیل می توان از زبان بدن برای افزایش فروش استفاده کرد.

هنگام برخورد با یک مشتری احتمالی شما باید با اعتماد به نفس کامل و آرامش رفتار کنید. زیرا اگر این کار را نکنید، مشتریان فورا متوجه می شوند، و به شما اعتماد نکرده و برای کارتان ارزش قائل نمی شوند.

اگر می توانید بر تماس چشمی (از جمله حرکات ابرو)، حالتهای صورت، رفتار تنه و بازوها و فعالیت پا تسلط پیدا کنید، در یک قرار ملاقات موفق خواهید بود.

زبان بدن

ارتباط غیر کلامی در فروش (Nonverbal Communication in Sales)

پیامی که شما در یک مذاکره فروش منتقل می کنید تشکیل شده از 55٪ ارتباط غیر کلامی و زبان بدن، 38٪ تن صدا و فقط 7٪ کلماتی است که شما در واقع از آنها استفاده می کنید.

اصولا زبان بدن شامل استفاده از ارتباط چشمی (Eye Contact)، حالات صورت (Facial Expressions)، حرکات بازوها و نیم تنه(The Arms And Torso) و فعالیت پاها (The legs) می باشد.

مشتریان احتمالی شما بسیار بصری هستند و بیشتر تحت تأثیر یک پیام نافذ قرار می گیرند که از طریق روشی که شما برای ایجاد ارتباط استفاده می کنید ابراز می شوند. بدین طریق که شما بجای ارتباط کاملا کلامی بیشتراز بدن خود استفاده می کنید تا بتوانید پیام قدرتمند و نافذ خود را منتقل کنید. در اینجا چند نکته در مورد چگونگی استفاده از ارتباط چشمی برای افزایش فروش را که یکی از مهمترین ارکان زبان بدن است، شرح داده شده است.

زبان بدن

تماس چشمی (Eye Contact)

آیا واقعاً چشم ها پنجره های روح هستند؟ چه این موضوع واقعی باشد و چه نباشد، مردمک چشمها جزء معدود نقاط بدن هستند که ما نمی توانیم آنها را کنترل کنیم.

چشم ها و ابروها  داستان های شگفت انگیزی را بیان می کنند، زیرا اکثر واکنش های عاطفی فوری شما نسبت به آنچه مردم می گویند، چه واکنش مثبت و چه منفی در بیان صورت شما منعکس می شود.

اگر شما در حین ملاقات با مخاطب یا مشتری خود حداقل تماس چشمی را برقرار می کنید، احتمالاً آنها فکر می کنند که شما پریشان هستید و یا اینکه خیلی علاقه مند به شنیدن آنچه که آنها می گویند نیستید. به همان اندازه، اگر هنگام صحبت کردن شما با آنها ارتباط چشمی برقرار نکنید، این امر باعث می شود که مخاطبان شما  احساس کنند که نسبت به آنچه می گویید صادق نیستید و به آن باور ندارید. در نتیجه بعید است که به شما اعتماد کنند. به همین دلیل استفاده زبان بدن به ویژه تماس چشمی برای افزایش فروش امری ضروری است.

در طول جلسه فروش با مشتریان بالقوه و مشتریان کنونی خود ارتباط چشمی داشته باشید و مطمئن شوید که صورت شما آرام و عاری از استرس باشد. این کار نه تنها به آنها احساس آرامش و اعتماد می دهد بلکه با حفظ تماس چشمی می توانید گشاد شدن مردمک ها را زیر نظر بگیرید و حدس بزنید که مشتری به چه چیزی فکر می کند.

معمولاً مردمک چشم ها درهنگامی که فرد احساس خوشحالی یا علاقمندی میکند گشادتر می شوند و در هنگام نگرانی یا ناراحتی کوچکتر می شوند.

گردآورنده مهندس مانی شفیعی – تیم محتوا بلوباکس

منبع: برگرفته از مقاله مت سانشاین(Matt Sunshine)

 

Comments are disabled.