چگونه از طریق تولید محتوا کسب درآمد کنیم

تولید محتوا و کسب درآمد

امروزه یکی از راه های کسب درآمد در محیط آنلاین تولید محتوا است. حال سوال اینجاست؛ چگونه از طریق تولید محتوا کسب درآمد کنیم؟ ابتدا باید بگویم شما تنها فردی نیستید که چنین سوالی دارید. بسیاری از افراد در زمینه تولید محتوا فعالیت می کنند حال یا برای سرگرمی یا برای کسب درآمد با این سوال رو به رو هستند.

خبر خوب، محتوا پادشاه است! بخصوص در محیط آنلاین! کسب و کارها، سرمایه گذاران، پلتفرم های محتوا، و حتی کاربران معمولی هم با محتوا با کیفیت، جذاب و ارزشمند سرگرم می شوند. فرقی نمی کند شما در پلتفرم های مختلف محتوا به اشتراک بگذارید.

  • در یوتیوب محتواهای ویدئویی (انیمیشن، ویدئوی آموزشی،…)،
  • در SoundCloud پادکست بار گذاری کنید،
  • در اینستاگرام محتوای (تصویری، ویدئویی، صوتی،…)

همه این موارد می تواند منجر به کسب درآمد برای شما باشد.

مسئله ای که می بایست به آن توجه شود این است که توی هر حوزه ای شما بخواهید ورود کنید شما رقیب خواهید داشت. بنابراین این فعالیت یک فعالیت رقابتی و بسیار پر چالش خواهد بود. بنابراین شما می بایست با یک برنامه هدفمند مخاطب خود را به خوبی شناسایی کنید، مسیرهای کسب درآمد خود را شناسایی کنید تا بتوانید موفق باشید.

چگونه تولید کنندگان محتوا از طریق تولید محتوا کسب درآمد می کنند

وقتی صحبت از کسب درآمد است آن هم از طریق تولید محتوا هیچ رویکرد واحدی وجود ندارد. برخی از تولید کنندگان محتوا محتوای خود را مستقیم عرضه می کنند برخی دیگر روش های غیر مستقیم را انتخاب می کنند. برخی دیگر با کسب و کارها به صورت اسپانسر کار می کنند برخی دیگر به صورت شخصی و آزادانه کار می کنند.

  1. فروش مستقیم محتوا به مشتریان

تولید محتوا کن و درآمد کسب کن

یکی از راه هایی که می توان از طریق محتوا کسب درآمد کرد این است که تولید کننده آن را مستقیما به مشتریان عرضه کند. این مسیر یک مسیر مستقیم است و شما پول را به صورت مستقیم بدون وجود واسطه دریافت می کنید.

برای مثال هنرمندان اکثرا چنین راهکاری را دنبال می کنند. آنها محصول هنری خود را تولید می کنند و مستقیما به مشتری عرضه می کنند. برای مثال آنها نقاشی یا کار هنری خود را تولید می کنند و از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی، وب سایت و سایر محیط ها به مشتریان عرضه می کنند. برای مثال تصاویر و ویدئوهایی مرتبط را منتشر می کنند و مشتریان خرید می کنند. تعدادی از هنرمندان از جمله؛

  • موسقیدانان،
  • تولید کنندگان انیمیشن،
  • نقاشان،
  • تولید کنندگان محصولات دیجیتالی

در این دسته قرار می گیرند.

  1. فروش غیر مستقیم محتوا به وب سایت های واسط

نمونه دیگر کسب درآمد از تولید محتوا این است که محتوایی که تولید می شود از طریق وب سایت های واسط عرضه شود و در معرض دید مشتریان قرار بگیرد.

برای مثال عکاسان، طراحان و گرافیست ها که مشترک سایت هایی از جمله فریپیک هستند در این دسته قرار می گیرند. آنها محتوا را تولید می کنند و از طریق این وب سایت ها که کاربران بسیار زیادی دارند در معرض دید افراد قرار می دهند. آنها هم با اشتراک های مدت دار مثلا یک ماه یا سالیانه با پرداخت حق اشتراک از این محتوا استفاده می کنند.

  1. فروش محتوا به پتفرم های آنلاین که آموزش عرضه می کنند

یکی دیگر از راه هایی که می توان از تولید محتوا کسب درآمد کرد این است که شما محتوای آموزشی خود را از طریق پلتفرم های آنلاین که آموزش عرضه می کنند، محتوای خود را ارائه دهید. البته غالبا این پلتفرم ها که به صورت وب سایت، اپلیکیشن هستند امکانات متنوعی به کاربران ارائه می کنند.

برای اینکه بتوانید از طریق این پلتفرم ها محتوای خود را به فروش برسانید باید مد نظر داشته باشید محتوای شما ار کیفیت بالایی برخودار باشد تا بتواند مخاطب را مجاب کند بین سایر محتواهای آموزشی محتوای شما را خریداری کند. بنابراین می بایست یک ارزش افزوده بالایی داشته باشد.

غالبا جامعه هدف در این پلتفرم ها؛

  • تحصیل کرده ها،
  • آموزگاران،
  • محققان،

هستند. البته شما این فرصت را خواهید داشت به جای اینکه محدود به یک مدرسه یا دانشگاه باشید می توانید به صورت جهانی محتوای خود را عرضه کنید و این فرصت را با توجه به مخاطبان جهانی این پلتفرم ها خواهید داشت.

  1. می توانید از اضافه کردن باکس کمک های مردمی استفاده کنید

برخی از اوقات تولید کنندگان محتوا می توانند با ایجاد باکس کمک از افرادی که دوست دارند داوطلبانه کمک کنند کسب درآمد کنند. اگر شما محتوای با کیفیت و ارزشمندی تولید می کنید خواهید توانست با جذب اعتماد مخاطبان از آنها کمک های داوطلبانه داشته باشید.

این باکس کمک های داوطلبانه می تواند در وب سایت شما یا سایر پلتفرم های موجود در رسانه های اجتماعی قرار بگیرد و افراد به شما در این زمینه کمک کنند. برای مثال بسیاری از خوانندگان و افرادی که تازه وارد عرصه هنر شده اند می توانند با دریافت حمایت از مخاطبان به حیات هنری خود ادامه بدهند و کمک دریافت کنند.

  1. یک قرار داد اسپانسرشیپ داشته باشید

یکی از راه های دیگری که می توان از طریق تولید محتوا کسب درآمد کرد این است که شما با برخی از کسب و کارها قرار داد همکاری یا اسپانسرشیپ داشته باشید.

در این رستا شما می بایست محتوایی که تولید می کنید در رستای ترویج و پروموت کردن؛

  • یک برند،
  • محصول،
  • خدمت تعریف شده باشد.

برای مثال بسیاری از تولید کنندگان محتوا در زمینه معرفی محصول یا خدمت بخصوصی تولید محتوا می کنند. در این ارتباط شما می بایست؛

  • با دقت کردن در نوع قرار دادی که با کسب و کارهای مرتبط منعقد می کنید،
  • به آنها پایبند باشید و بتوانید به آنها عمل کنید،
  • تا جریمه نشوید و مشکلات دیگر برای شما به وجود نیاید.

روش اسپانسرشیپ یکی از روش های خوبی است که افراد تازه کار در زمینه تولید محتوا بتوانند از آن کسب درآمد کنند و در این راه موفق باشند. هم بیشتر دیده شوند و هم ریسک کمتری در ادامه مسیر خود داشته باشند. حتی در زمینه تجهیزات و بالا بردن کیفیت محتوا شما برتری خواهید داشت.

  1. اینفلوئنسر باشید

تولید محتوا

یکی دیگر از راه های کسب درآمد از تولید محتوا این است که شما به عنوان یک اینفلوئنسر فعالیت تولید محتوا داشته باشید. اینفلوئنسر بودن یکی از راه های موفق برای این است که شما با قدرت چانه زنی بالاتر به صورت اسپانسرشیپ عمل کنید. شما با قرار داد های کوتاه مدت برای معرفی محصول کسب درآمد می کنید و درآمد بسیار بالایی خواهید داشت. اغلب این اینفلوئنسرها در پلتفرم های رسانه های پر کاربر از جمله؛

  • اینستاگرام،
  • یوتیوب،
  • فیسبوک،
  • آپارات

فعالیت می کنند و مخاطبان بسیار زیاد و ارزشمندی را دارند.

نویسنده: دکتر پدرام بهیار

مشاروه کسب و کار بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *