چگونه از فروش وسایل بی استفاده خود پول در بیاوریم؟


خانه تکانی کنید و از آن پول در بیاورید. محیط اینترنت و برخی از اپلیکیشن ها به شما کمک میکنند تا بتوانید وسایلی که استفاده نمیکنید را به سادگی بفروشید. رویکرد خرید افراد تغییر کرده است و نسبت به گذشته بیشتر به خریدهای آنلاین اعتماد میکنند. با استفاده ی مناسب از این تغییر، میتوانید به سادگی از فروش وسایل بی استفاده ی خود درآمد کسب کنید.

مقدمه

با رشد اینترنت و گسترش فضای مجازی، رویکرد سنتی خرید و فروش تغییر کرده است. خریدهای آنلاین بیشتر شده اند و تبادلات آنلاین شیوع پیدا کرده است. شاید شما نیز در این زمینه پیشرو بوده اید و توانسته اید کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی کنید. اما غالب افراد فقط خریدار بودند و از این فرصت نتوانستند کسب درآمد کنند. در ادامه ی این مقاله خواهیم گفت که چطور شمای خریدار نیز میتوانید از خریدهای خود به درآمد برسید.
شاید تصور کنید فضای اینترنت باعث افزایش هزینه های شما شده است. اما اگر باهوش باشید میتوانید از این فضا برای فروش وسایل بی استفاده ی خود بهره ببرید. نمونه های خارجی زیادی از اپلیکیشن ها ی فروش وجود دارد. نظیرeBay ، Poshmark ، ThredUp و Facebook Marketplace . این اپلیکیشن ها تقریبا به همه ی افراد این امکان را میدهد تا هرچیزی را که میخواهند به فروش برسانند. در ادامه برخی از نمونه های ایرانی اپلیکیشن خرید و فروش کالا را معرفی خواهیم کرد.

اپلیکیشن خرید و فروش کالا

 

  1. دیوار

تقریبا میتوان گف دیوار معروف ترین و پر مخاطب ترین اپلیکیشن برای خرید و فروش وسایل بی استفاده محسوب میشود. در این اپلیکیشن میتوانید کالای نو یا دست دوم مد نظر خود را بیابید و به سادگی خریداری کنید. شما میتوانید در دیوار مواردی از قبیل:

  • وسایل منزل
  • لوازم الکترونیکی
  • وسایل نقلیه
  • خانه و آپارتمان
  • خدمات فنی و بهداشتی و زیبایی

را خریداری کنید.

2. شیپور

از برنامه ی شیپور علاوه بر اینکه میتوانید جهت خرید و فروش وسایل بی استفاده ی خود بهره ببرید، این امکان نیز وجود دارد که آگهی و نیازمندی های آنلاین خود را درج کنید. نیازمندی هایی از قبیل خودرو، املاک، استخدام و کاریابی، خدمات، لوازم خانگی، تورهای مسافرتی، لوازم الکترونیکی، کسب و کار و … . این برنامه نیز از محبوبیت و معروفیت کافی برخوردار است و در سریعترین زمان ممکن میتوانید نیاز خود را برطرف سازید.

3. 100

اپلیکیشن 100 پلتفرمی است که در آن هم میتوانید اقدام به فروش وسایل بی استفاده خود کنید و هم وسایل نو. دسته بندی این اپلیکیشن نیز مشابه دیوار و شیپور است. تمایز جالبی که این اپلیکیشن دارد این است که امکان ساخت فروشگاه را به کاربران داده است. شما میتوانید یک پروفایل کاربری لینک دار بسازید و اجناس خود را در آن وارد کنید. این فروشگاه شخصی به مدت سه ماه و بدون هزینه در 100 ثبت میشود. پس از این مدت باید هزینه ی اندکی را جهت تمدید اعتبار پرداخت کنید.

از دیگر امکانات این اپلیکیشن این است که میتوانید فروشگاه خود را به وبسایت، تلگرام و اینستاگرامتان لینک کنید. البته این ویژگی نیاز به پرداخت وجه دارد. همچنین میتوانید از آمار و ارقامی که این اپلیکیشن به شما میدهد جهت تجزیه و تحلیل فروشگاهتان استفاده کنید. مواردی از قبیل:

  • امروز، دیروز و هفته پیش چند نفر از صفحه ی فروشگاهتان بازدید کرده اند
  • کدام آگهی بیشترین بازدید را داشته است

علاوه بر فروش وسایل بی استفاده، اگر کسب و کار نوپایی دارید این اپلیکیشن میتواند به شما کمک کند.

4. کمدا

کمدا اپلیکیشن جالب دیگری است که که میتوانید وسایل مورد نیاز خود را با 50 الی 70 درصد تخفیف خریداری کنید. همچنین میتوانید وسایل بی استفاده ی خود را به فروش برسانید و به پول تبدیل کنید. اگر وسایل زیبا و تمیز دارید که بی استفاده مانده است، هدیه گرفته اید ولی اندازه ی شما نیست، یک بار استفاده کرده اید ولی دیگر بی استفاده مانده است، در کمدا میتوانید به فروش برسانید. از طرفی میتوانید از کمد بقیه با تخفیف 50 تا 70 درصدی خرید کنید.

مزیت جالب این اپلیکیشن نسبت به باقی رقبا این است که یک شبکه ی اجتماعی نیز محسوب میشود. چرا که میتوانید با بقیه ی کاربران کمدا ارتباط برقرار کنید. آنها را فالو کنید و صحبت کنید و خرید داشته باشید.

 

ترفندهای افزایش فروش

  1. عکاسی خوب

برای این کار، گوشی هوشمند شما کفایت میکند. عکس ها بیشتر از کلمات میتوانند کالا یا خدمت شما را شرح دهند. بنابراین در این مورد دقت کنید و مواردی از قبیل رنگ، فرم و جزئیات اصلی را مد نظر قرار دهید.

2. ارائه ی اندازه های دقیق

ممکن است بخواهید برای مثال لباس مجلسی به فروش برسانید. این نوع لباس به نسبت باقی لباس ها گران تر است به همین دلیل حساسیت بیشتری برای خرید آن وجود دارد. اندازه های دقیق مانند نیم تنه، طول عرض و شانه را ارائه دهید. یا به طور مثال اگر قصد فروش حلقه دارید، برای مثال کنار سکه ی طلا بگذارید تا اندازه و ابعاد آن به طور دقیق مشخص شود.

3. شرح جزئیات

هر چه جزئیات بیشتری ذکر کنید، فروش موفق تری خواهید داشت. مواردی از قبیل: جنس، سبک، سن، کاربرد و … طوری جزئیات را شرح دهید که انگار عکسی وجود ندارد. از طرف دیگر، طوری عکس بگیرید که انگار هیچ توصیفی وجود ندارد. با این کار خریدار اعتماد بیشتری خواهد کرد.

4. شرح نواقص

این نکته حائز اهمیت است که باید کوچکترین ایرادات را نیز باید ذکر کنید. به عنوان مثال خرابی یک زیپ کوچک یا خط خطی بودن انتهای یک کشو نیز حتما باید ذکر شود. این نواقص را هم در توضیحات و هم در عکاسی خود لحاظ کنید. توجه داشته باشید که این مورد در قیمت گذاری نیز تاثیرگذار است.

 

 

گردآورنده: فاطمه سرلک _ تیم محتوا نویسی بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *