چگونه محتوای جذاب اینستاگرامی بسازیم

محتوای جذاب اینستاگرام

داشتن محتوای جذاب اینستاگرام برای کسانی که کسب‌وکار آنلاین دارند موضوع بسیار مهمی است. امروز قصد دارم در رابطه با تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی، مخصوصاً اینستاگرام، توضیحاتی ارائه کنم. همانطور که می‌دانید امروزه شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با یک استراتژی مناسب و هدفمند در این بستر می‌توان به نتایج فوق‌العاده‌ای رسید و درآمدهای بسیار بالایی از آن کسب کرد.

در ادامه قصد دارم به شما آموزش دهم که چگونه در اینستاگرام فعالیت کنید تا بتوانید مخاطب بیشتر، همراه با لایک و کامنت و ذخیره داشته باشید.

این نکات کمک شایانی برای بیشتر دیده شدن شما می‌کند. پس با یک لیوان قهوه داغ، همراه من باشید.

در شروع کار چند نکته مهم و اساسی در تولید محتوای جذاب اینستاگرام خواهم گفت.

   1. برای کاربران محتوای جذاب اینستاگرام که ارزشمند باشد تولید کنید

محتوای جذاب اینستاگرام که ارزشمند باشد محتوایی است که کاربر با آن تعامل بیشتری برقرار کند. اینستاگرام الگوریتم‌ها و ربات‌هایی را برای این شبکه‌ی اجتماعی برنامه‌نویسی کرده است که به صورت کاملا دقیق و واقعی رفتار کاربران را رصد میکند.

نرخ تعامل کاربر با محتوا، یا همان پست شما، توسط این الگوریتم‌ها بررسی می‌شود. طبق این الگوریتم باید کاری کنید که کاربر زمان بیشتری را روی محتوای شما (یا به اصطلاح پست و استوری که در اینستاگرام به این اسامی معروف هستند) صرف کند. دلیل انتشار ویدئو در این صفحه اجتماعی و بازخورد بالای آن همین موضوع است.

    2. محتوای ویدئویی تولید کنید

از جمله مواردی که می‌توانید برای جذاب‌تر کردن محتوای ویدئویی‌تان در نظر بگیرید:

  • تهیه‌ی ویدئوی آموزشی
  • گفتن اخبار
  • پشت صحنه از کارهایی که انجام می‌دهید
  • درست کردن سرگرمی با توجه به حوزه‌ی کاری‌ای که انجام می‌دهید

    3. واقعی باشید

رصد رفتار دقیق کاربران در اینستاگرام این موضوع را نشان می‌دهد که در این پلتفرم، مخاطبان آدم‌های واقعی را بیشتر می‌پسندند. پس اولین نکته‌ی مهم این است که خودتان را به تصویر بکشید و به کاربرانتان حس واقعی بودن بدهید.

    4. کاور بسازید

زمانی که یک ویدئو برای اینستاگرام می‌سازید حتماً باید برای آن پست، کاور مخصوص به آن را لحاظ کنید.

  • کاور چیست؟

کاور

اینستاگرام برای صفحات خود یک جلوه بصری به صورت خانه خانه (در اصطلاح به آن، گِرِید گفته می‌شود) در نظر گرفته است. وقتی کاربر وارد صفحه‌ی شما می‌شود، با یک ظاهر یا جلوه‌ی بصری از کارهای شما روبه‌رو خواهد شد. اگر ظاهر پست‌های شما مورد پسند واقع شود، مخاطب با دیدن آن‌ها جذب خواهد شد و شما را دنبال (در اصطلاح: فالو) می‌کند.

  • باید برای ویدئوهای خود کاور طراحی کنید و زمان 15 صدم ثانیه را برای کاور تنظیم کنید. اینستاگرام به طور پیش فرض این تصویر را به عنوان کاور بر روی ویدئویتان قرار می‌دهد.
  • توجه داشته باشید که عکس کاور باید در اول ویدئو قرار بگیرد. طراحی آن باید طوری باشد که روی تصویرتان یا همان کاور، موضوع مربوط به آن ویدئو با متنی با فونت بزرگ، نوشته شده باشد.
  • برای طراحی کاور و حتی ویرایش ویدئوها، می‌توانید از اپلیکیشن اینشات کمک بگیرید. سعی کنید از رنگ‌ها و تصاویر جذاب مربوط به آموزش‌تان استفاده کنید.

همین موارد می تواند در زمینه محتوای جذاب اینستاگرام به شما کمک کند.

     5. ارزش افزوده ایجاد کنید

اگر آموزش یا سرگرمی جذاب و مرتبط به محتوایتان در یوتیوب دیدید و قصد استفاده از آن را داشتید، حتما ارزش افزوده به آن ویدئو اضافه کنید. یعنی چند ثانیه اول را از خودتان فیلم بگیرید و با این جملات مخاطب را با خود همراه کنید:

  • این آموزش را با هم ببینیم
  • در آخر بپرسید نظر شما راجع به آموزش چی بود؟
  • آن را با ما در میان بگذارید.

      6. مخاطب را با خود همراه کنید

در پاراگراف بالا به این موضوع اشاره کردم که مخاطب رو با خود همراه کنید. به این عمل در اصطلاح call to action گفته می‌شود که بسیار موضوع مهمی است.

  • وقتی موضوعی را ارائه می‌دهید حتماً نظر مخاطب را هم بپرسید.
  • در استوری با فالوئرها صحبت کنید. از آن‌ها سوال بپرسید و درخواست جواب کنید.
  • طبق الگوریتم 2021 اینستاگرام روی تعامل کاربر و صفحه اینستاگرام خیلی تمرکز کرده است. سعی کنید این ارتباط را برقرار کنید. از question box ,poll و دیگر ابزارهای اینستاگرام می‌توانید برای این موضوع استفاده کنید.
  • استوری‌های انگیزشی برای مخاطبان بذارید.

    7. مخاطب را هوادار خود کنید

تا جایی که میشود با مخاطبان تبادل نظر داشته باشید و صحبت کنید. اجازه دهید بعد از این که مخاطب فالوئر شما شد، دوست شما و هوادارتان نیز بشود. در این صورت ذهنیت او را آماده خرید از خود می‌کنید. وقتی مخاطب از فالوئر به طرفدار یا دوست شما تبدیل شد، خیلی راحت می‌توانید محصولتان را معرفی کنید و بفروشید.

    8. مسابقه برگزار کنید

برای جذب مخاطب راه‌های زیادی وجود دارد. مسابقه برگزار کنید، جایزه بگذارید و قرعه‌کشی انجام دهید. مراحل انجام کار را نمایش دهید و برنده را اعلام نمایید. به مخاطبان بگویید این پست رو لایک کنید، کامنت بگذارید، استوری کنید و ما را منشن کنید تا وارد قرعه کشی شوید.

ترفندهای زیادی وجود دارد که می‌تواند برای شما مخاطبان بیشتر جذب کند.

بطور مثال می‌توانید بگویید جواب این معما را بدهید و این پست را استوری کنید تا در صورت پاسخ صحیح، به قرعه‌کشی ما وارد شوید.

توجه داشته باشید که حتما تصویری را برای این نوع محتوا در نظر بگیرید که نمایان‌گر مسابقه و جایزه باشد. با این کار مخاطبانتان را افزایش دهید.

    9. نیاز مخاطب را در نظر بگیرید

حتی اگر برای تولید محتوای آموزشی به در بن بست خوردید و دیگر هیچ ایده‌ای نداشتید، خیلی راحت از فالوئرهای خود بپرسید که علاقه‌مند هستید چه آموزشی برای شما ارائه دهم؟

با رعایت این مسائل بازخوردهای خیلی عالی در زمینه‌ی جذب مخاطب (یا همان فالوئر) خواهید داشت. برای دیدن نمونه‌های موفق بازاریابی اینستاگرامی، چند صفحه‌ی اینستاگرامی را در این مقاله معرفی کرده‌ایم.

و اما نکته پایانی و مهم

حتما 100 درصد خودتان را ارائه بدهید و آموزش‌های ارزشمند برای مخاطبتان تهیه کنید. با ساخت آموزش ارزشمند، مخاطب به شما اعتماد می‌کند و با شما همراه می‌شود. وقتی محتوای آموزشی ارزشمند می‌سازیم آمار ذخیره، ارسال، لایک و کامنت خیلی بالاتر می‌رود.

به زودی مقاله‌ای در زمینه‌ی محتوای ارزشمند نیز خواهم نوشت.

مشاوره کسب و کار بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *