چگونه می توان یک استراتژی سئو قوی ایجاد کرد؟

سئو

چگونه می توان یک استراتژی سئو قوی ایجاد کرد؟

آیا می دانید کسب و کارها سالانه بیش از 65 میلیارد دلار برای سئو هزینه می کنند؟ یک استراتژی موثر به شرکت ها امکان می دهد وب سایت های سریع، قوی و کاربرپسندی ایجاد کنند که در موتورهای جستجو رتبه خوبی دارند.

در نتیجه این فعالیت، کسب و کارها از مزایایی مانند افزایش آگاهی از برند، جذب مشتری، بهبود تبدیل ها، افزایش تجربه کاربر و ایجاد اعتبار برند بهره می برند. با این وجود، بسیاری از شرکت ها برای ایجاد و اجرای یک استراتژی سئو موثر در جستجوگرها با مشکل رو به رو هستند. این مقاله راهنمای نحوه ایجاد استراتژی قدرتمند سئو را ارائه می دهد.

ایجاد یک استراتژی سئو قدرتمند

هنگام ایجاد یک استراتژی سئو، باید روی سه جنبه تمرکز کنید:

  1. سئو داخلی: روی محتوای صفحه شما و چگونگی بهینه سازی آن برای رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو تمرکز دارد.
  2. سئو خارج از صفحه: این شامل پیوندهایی است که از طریق اینترنت به وب سایت شما هدایت می شوند. تعداد بک لینک ها و ناشران آنها به شما کمک می کند تا در موتورهای جستجو اعتبار ایجاد کنید و از این رو رتبه بالاتری داشته باشید.
  3. سئو فنی: به معماری یک وب سایت اشاره دارد.

در ادامه هفت مرحله در مورد چگونگی ایجاد یک استراتژی قدرتمند سئو آورده شده است.

  1. هدف جستجوی کاربر را برآورده کنید

اگرچه گوگل بیش از 200 فاکتور رتبه بندی دارد، اما مهمترین آنها مفید بودن برای کاربران است. در اصطلاح سئو، به معنای رسیدن به هدف جستجوی کاربر است. شما می توانید هدف کاربر را از چند طریق برآورده کنید. ابتدا مشخص کنید که به مخاطبان خود چه پیشنهادی ارائه می دهید. آیا در حال فروش محصولات، سرگرمی، یا انتشار اخبار و تحقیقات هستید؟

دوم، مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید. می خواهید سایت شما چه نوع افرادی را جذب کند؟ پس از پاسخ دادن به “چرا” و “چه کسی”، می توانید با “چگونه” ادامه دهید.

کلمات کلیدی

  1. کلمات کلیدی را انتخاب کنید که کاربران را به سمت محتوای شما جذب می کند

عباراتی را که کاربران هنگام جستجوی محصولات یا خدمات شما در موتورهای جستجو تایپ می کنند، شناسایی کنید. هنگام انتخاب کلمات کلیدی، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • از کلمات کلیدی استفاده کنید که نشان دهنده آنچه شما ارائه می دهید، می باشد. از کلمات کلیدی کوتاه و مبهم پرهیز کنید زیرا آنها دارای رقابت بالایی هستند و ممکن است مخاطب اشتباه را جذب کنند. به عنوان مثال، به جای استفاده از کلمات کلیدی مانند “خرید چکمه”، از “خرید چکمه های زمستانی برای زنان” استفاده کنید.
  • به دنبال کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا باشید. برای تعیین میزان جستجوی کلمات کلیدی می توانید از ابزارهای سئو مانند ابزار کلمات کلیدی گوگل (Google Keyword Tool) استفاده کنید.
  • از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید. تحقیقات نشان می دهد که کلید واژه های طولانی 3-5٪ نسبت به کلمات کلیدی عمومی دارای نرخ کلیک بیشتر هستند. مطلوب ترین نکته در مورد کلمات کلیدی طولانی این است که آنها دارای رقابت کم هستند و از این رو شانس شما برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی را افزایش می دهند. به عنوان مثال، اگرچه خود سئو، کلمه ای اختصاری محبوبی است، اما رتبه بندی آن در گوگل دشوار است. بنابراین، برای رتبه بندی خوب باید محتوای مربوط به سئو ایجاد کنید. شما می توانید محتوایی را در مورد تحقیق در مورد کلمات کلیدی، بهینه سازی تصاویر برای سئو و ایجاد یک استراتژی سئو (مانند این مقاله) یا هر عنوان دیگری در سئو توسعه دهید.
  1. در محتوای با کیفیت سرمایه گذاری کنید

مخاطبان خود را با محتوای با کیفیت بالا در وب سایت خود راضی نگه دارید. این کار را می توانید با

  • پرداختن به نکات قابل توجه مخاطبان خود
  • ارائه راه حل های عملی
  • جلوه های بصری جذاب
  • و ارائه محتوای عمیق انجام دهید.

محتوای با کیفیت نه تنها به شما کمک می کند تا برای کلمات کلیدی رتبه بندی بهتری داشته باشید بلکه مخاطبان را نیز درگیر خود می کند. با هر پست وبلاگی که ایجاد می کنید، فرصتی برای رتبه بندی در موتورهای جستجو پیدا می کنید. به یاد داشته باشید که شما برای موتورهای جستجو محتوا تولید نمی کنید بلکه این کار را برای مخاطبان خود را انجام می دهید. بنابراین، درمورد موضوعات مورد علاقه مخاطبان خود بنویسید و کلمات کلیدی مرتبط را در آن بگنجانید. نکته اصلی این است که ارزشی را به مخاطبان خود تحویل دهید تا آنها جذب شما شوند.

سئو

  1. یک برنامه ایجاد لینک ایجاد کنید

اگر می خواهید یک استراتژی قدرتمندی در زمینه سئو ایجاد کنید، به بک لینک نیاز دارید. تحقیقات ارتباط مثبت بین لینک ها و رتبه بندی صفحه اول گوگل را نشان می دهد. همانطور که قبلاً ذکر شد، ایجاد لینک برای سئوی خارج از صفحه، ضروری است. این امر به روند جذب بک لینک به سایت شما از سایت های دیگر در اینترنت اشاره دارد.

برای تهیه یک برنامه ایجاد لینک، با طراحی روش هایی که می توانید بک لینک به سایت خود جذب کنید، شروع کنید. اگر تازه کار خود را شروع کرده اید، می توانید سایر کسب و کارهای محلی را به وب سایت خود پیوند دهید. همچنین، به دنبال فرصت های وبلاگ نویسی مهمان باشید. با این روش، تعداد بک لینک های وب سایت خود را افزایش می دهید. همچنین می توانید با وبلاگ نویسی درباره رویدادها و اخبار روز، بک لینک دریافت کنید. به این ترتیب، شما می توانید شانس پیوند دادن سایر وبلاگ نویسان و اینفلوئنسرهای صنعت را به مقالات خود افزایش دهید.

  1. حجم عکس ها را قبل از بارگذاری در وب سایت خود، فشرده کنید

این امر گامی حیاتی در توسعه یک استراتژی عالی سئو است. گوگل محتوای بصری مانند ویدیو، تصاویر و اینفوگرافیک را دوست دارد. در حالی که این محتوای بصری برای سئو دارای ارزش هستند و در جلب توجه بازدیدکنندگان و حفظ آنها بسیار اساسی هستند، اما می توانند تجربه کاربر را به خطر بیندازند.

وقتی یک ویدئو دارای حجم زیادی است، بازیابی وب سایت شما را برای مرورگر اینترنت سخت می کند. این امر سرعت صفحه شما را کند می کند. به یاد داشته باشید که سرعت صفحه از مهمترین عوامل رتبه بندی برای موتورهای جستجو است. بارگذاری فایل ها با حجم کمتر به این معنی است که صفحه شما سریعتر بارگیری می شود و متعاقباً رتبه بالاتری در گوگل دارد.

قبل از بارگذاری هرگونه عکس و فیلم در سایت خود، ابتدا حجم آنها را بررسی کنید. اصولا هر چیزی با حجم بیش از 1 مگابایت بسیار بزرگ است و به فشرده سازی نیاز دارد. برای محافظت از سرعت سایت، بهتر است حجم فایل های خود را در محدوده کیلوبایت (KB) نگه دارید. بسیاری از ابزارهای فشرده سازی تصویر بصورت آنلاین وجود دارد تا اندازه فایل های شما را کاهش دهد بدون اینکه کیفیت آنها را به خطر بیندازد.

  1. یک حسابرسی فنی انجام دهید

مشکلات متعددی می تواند به تجربه کاربر در وب سایت شما آسیب برساند. آنها شامل پیوندهای خراب (Broken links)، خطاهای سرور، از بین رفتن برچسب های متا، مشکلات خزیدن (crawling) و مشکلات دسترسی به صفحه هستند. برای اطمینان از کارکرد بهینه سایت، بهترین روش این است که یک حسابرسی فنی در سایت خود انجام دهید.

سئو

  1. موفقیت را بسنجید

سئو می تواند وقت گیر و نیازمند نفر ساعت زیادی باشد. پس از صرف وقت و تلاش برای اصلاح استراتژی سئو، توصیه می شود پیشرفت خود را پیگیری و اندازه گیری کنید. شما می توانید از معیارهایی مانند ترافیک ارگانیک و رتبه بندی صفحه برای تعیین عملکرد تلاش های خود در زمینه سئو استفاده کنید. وب سایت شما از جستجوی ارگانیک چقدر بازدید دریافت می کند؟ صفحات شما برای کلمات کلیدی مورد نظر شما چگونه رتبه بندی می شوند؟

سخن آخر

سئو از هر زمان دیگری بیشتر حائز اهمیت است، زیرا افراد وقت بیشتری را در اینترنت سپری می کنند. برنامه ریزی و اجرای استراتژی سئو یک روش عالی برای جذب مشتری و فروش در حین ایجاد اعتبار آنلاین می باشد.

با تغییراتی که هر روز در گوگل و سایر موتورهای جستجو رخ می دهد، شما باید استراتژی سئو خود را به روز کنید تا با تغییرات سازگار شود.

استراتژی سئو که در سال 2016 طراحی کرده اید ممکن است در سال 2020 کارساز نباشد. بنابراین همواره می بایست استراتژی سئو خود را متناسب با آخرین تغییرات قرار دهید تا رشد قابل اندازه گیری برای کسب و کار خود در نظر بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سئو وب سایت خود می توانید با متخصصان بلوباکس در این زمینه در تماس باشید.

گردآورنده: مهندس زهرا ترابی – تیم محتوا بلوباکس

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *