کمپین های داغ بازاریابی

کمپین های داغ بازاریابی

کمپین های داغ بازاریابی

در حوزه همیشه در حال تغییر مارکتینگ، کسب و کارها باید همواره به فکر ایجاد  کمپین های داغ بازاریابی باشند، تا بتوانند در گردونه رقابت باقی بمانند.

بهترین نقطه برای شروع بررسی کمپین های بازاریابی برند های موفق است. با رصد کردن فعالیت های آنلاین رقبا، همانند وبسایت، صفحه رسمی آنها در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی و سرویس های اشتراک ویدیو مثل: یوتیوب، آپارات و همچنین فعالیت های آفلاین رقبا، همانند رویدادها، نمایشگاه ها، جشنواره ها، بیلبوردها و مجلات و تجزیه و تحلیل دقیق نوع محتوا و کمپین های موفق آنها، می توان با ریسک کمتری به طراحی و اجرای کمپین بازاریابی مخصوص به کسب و کار خودتان بپردازید.

مثال هایی از کمپین های داغ بازاریابی

برای کمک به شما در شروع کار، ما مثال هایی از چند برند برتر در زمینه مواد غذایی را که معتقدیم کمپین های بازاریابی داغ را اجرا کرده اند، را در این مقاله آورده ایم. این کمپین های داغ بازاریابی، با بهره گیری از ایده های خلاقانه و خاص خود، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده برای مشتری موجب درگیری هر چه بیشتر مخاطبین با فعالیت های برند می شوند.

برندهای آورده شده درمثال های این مقاله، نه تنها دیجیتال مارکتنیگ را به نحو احسن اجرا می کنند بلکه آنها محتوایی را ایجاد می کنند که مخاطبان را به سمت خود جذب کرده، و آگاهی برند را افزایش می دهند.

 

  1. پیتزا هات (Pizza Hut)

کمپین های داغ بازاریابی پیتزا هات (Pizza Hut)

 

پیتزا هات یک برند رستوران زنجیره‌ای بین‌المللی است که در سال 1958 افتتاح گردیده و دارای شعباتی در بیش از 100 کشور جهان است. پیتزا هات خود زیر شاخه ای از شرکت بزرگ “یام”  (Yum! Brands) بوده که اداره کننده برند های مشهوری چون “کی اف سی” و “تاکو بل ” نیز هست.

پیتزا هات با “پیتزا پارکا” جدید خود مشتریانش را نیز همچون پیتزاهایش گرم نگاه می دارد!

  • سیستم تحویل جدید پیتزا هات (Pizza Hut) شامل یک محفظه حمل با سه لایه عایق است و برای نشان دادن اثربخشی آنها در حفظ گرما، این برند در هر بیانیه مطبوعاتی یک نسخه “پیتزا پارکا” (Pizza Parka) با تعداد محدود تولید می کند. مشتریانی که سفارش خود را از طریق وب سایت Pizza Hut یا اپلیکیشن رسمی موبایل این برند انجام می دهند، برای برنده شدن این لباس زمستانی تا پایان ماه اکتبر2017 با هر سفارش شانس دریافت می کردند. پیتزا هات این برنامه را “ماه ملی پیتزا” اعلام کرده است.

 

سیستم تحویل جدید پیتزا هات و کمپین های داغ بازاریابی

  • کت زمستانی قرمز دارای عایق سه لایه، یک جیب ویژه در قسمت آستین که برای سفارش آسان از طریق موبایل و یک محافظ برای حفاظت از گوشی کاربر در برابر عوامل محیطی است.

 

پیتزا پارکا و کمپین های داغ بازاریابی پیتزا هات

  • جنس مواد بکار رفته در پاركا و كیسه تحویل سفارش نتیجه دو سال تلاش پیتزا هات برای پیدا کردن راهی برای بهبود كل سیستم تحویل خود بود تا بتواند پیتزا را به داغی پیتزای تازه از تنور در آمده به دست مشتریان برساند.

بررسی عمیق تر این کمپین داغ بازاریابی!

پیتزا هات امسال بسیار سخت تلاش کرده است تا فعالیت خود را در زمینه سفارش موبایل افزایش دهد و نسبت به تجدید نظر در برنامه وفاداری مشتریان بهبود بخشد تا بتواند در چرخه رقابت باقی بماند، زیرا به نظر می رسد سایر رقبا همانند دومینو در زمینه تجارت الکترونیک موفق تر از پیتزا هات بوده اند. تا ماه مارس 2017، بر اساس آمار  70 درصد از سفارشات پیتزا هات ازطریق موبایل بوده است. و پیتزا پارکا، یک راه جالب برای نشان دادن امکانات ارائه شده برای موبایل و همچنین بهبود سیستم تحویل این برند بود. کسانی که می خواستند یکی از لباس های فصلی را داشته باشند، حتما باید از وب سایت یا اپلیکیشن موبایل پیتزا هات استفاده می کردند، که این امر همچنان باعث هدایت ترافیک و دانلود بیشتر، به علاوه بالا بردن نرخ درگیری مخاطب در وبسایت و اپلیکیشن می شود.

 

کمپین های داغ بازاریابی شرکت یام (Yum Brands)

کفش بلوتوثی “پای تاپ” (Pie-Top)

پیتزا پارکا تنها شاهکار برند زنجیره ای “یام” ( (Yum جهت عرض اندام در حوزه پوشاک مارک دار با تعداد محدود و دارای سازگاری و یکپارچگی با تلفن های همراه هوشمند نیست. پیتزا هات برای مسابقات بسکتبال “جنون مارس” 2017، یک کفش ورزشی بسکتبال  یه نام “پای تاپ” (Pie-Top) با طراحی ویژه و در تعداد محدود را معرفی کرد که دارای دکمه ای بود که از فناوری بلوتوث برای سفارش موبایلی استفاده می کرد.

 

 

کفش پای تاپ و کمپین های داغ بازاریابی

تلقیق مد و تکنولوژی

این نوع کالاها که برندهای مواد غذایی به بازار عرضه می کنند، غالباً هم شیک و زیبا هستند و هم از لحاظ فنی بروز هستند. در روند رو به رشد برند ها و شرکت های فست فود نقش به سزایی دارند، به ویژه اینکه امروزه توسعه کالاها به عنوان روشی برای جلب اشتیاق مشتری برای خرید محصولات ودریافت هدایای تبلیغاتی در حال افزایش است.

 

  1. تاکو بل (Taco Bell)

برند “تاکو بل” (Taco Bell)، شرکت دیگری تحت سرپرستی شرکت صنایع غذایی یام!، به تازگی با برند مد و فشن ” Forever 21″ برای یک خط تولید لباس ویژه مواد غذایی شروع به همکاری کرد، و این محصولات در تاریخ 11 اکتبر 2017 هم در فروشگاه ها و هم بصورت آنلاین عرضه شد.

کمپین های داغ بازاریابی تاکو بل

نتیجه گیری کلی

برای هر کسب و کاری که در زمینه بازاریابی و بویژه بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ فعال است، تغییر یک بخش اساسی از این کار است. شما به عنوان صاحب یک کسب و کار خواه کوچک، متوسط و یا بزرگ، همواره باید نگاهی رو به جلوداشته باشید و در تلاش باشید تا فن آوری ها، ابزارها و استراتژی های جدیدی را بکار ببندید تا بتوانید از رقبا پیشی بگیرید.

فراموش نکنید که بازار هیچگاه منتظر شما نمی ماند و این شمایید که باید با چابکی در سمت و سوی بازار حرکت کنید، و همیشه یک گام از رقبایتان جلوتر باشید.

همانطور که جان اف کندی گفته است:

 “تغییر قانون زندگی است. و کسانی که فقط به گذشته یا حال نگاه می کنند مطمئناً آینده را از دست خواهند داد “.

نویسنده: مهندس مانی شفیعی – گروه مشاوره کسب و کار بلوباکس

برای مطالعه بیشتر در زمینه کمپین های داغ بازاریابی مواد غذایی (کمپین کیت کت) کلیک کنید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *