ابزارهای انتخاب نام دامنه وبسایت


از اولین گامها در جهت ورود به بازار کسب و کار دیجیتال، طراحی وبسایت است که برای آن باید انتخاب نام دامنه ای مناسب داشته باشید. تعویض اسم دامنه پس از مدتی (به هر دلیل) سریع ترین راه برای نابود کردن بیزینس شماست. بنابراین شما به عنوان مدیر و یا کارشناس کسب و کارتان، باید با دقت و صرف زمان لازم، بهترین نام ممکن را انتخاب کنید. در مقاله ی ” 10 معیار انتخاب نام دامنه” نکات لازم برای انتخاب نام را ذکر کردیم اما در این مقاله چند ابزار حرفه‌ای و مناسب جهت انتخاب نام دامنه ی وبسایت معرفی خواهیم کرد که در این امر یاری رسان شما خواهد بود.

  1. وبسایت Name Mesh

وبسایت های بسیاری وجود دارد که ابزار مناسبی برای انتخاب نام دامنه وبسایت محسوب میشوند؛ اما اکثرا پیچیدگی های خاص خود را دارند. اما Name Mesh کاربری ساده ای دارد و دور از این پیچیدگی ها است. کلمات مترادف و مخالف را جفت میکند و به طرزی مشابه ایجاد طوفان فکری، خاص ترین دامنه ها را پیشنهاد میدهد. این ابزار با استفاده از بیش از ۲۰ موتور این امکان را برای شما فراهم می کند.

همچنین نام دامنه در این ابزار، پس از تولید، در دسته‌بندی های مختلف برای شما نمایش داده می‌شود. دسته‌بندی هایی مثل:

  • فانتری
  • بهینه
  • مخلوط
  • جدید
  • کوتاه

و موارد دیگری که در وب‌سایت و پس از استفاده با آن ها آشنا خواهید شد.

  1. وبسایت Impossibility

این سایت پسوند و پیشوندهای مختلف،اسم، صفت یا فعل را با کلمه مورد نظر شما ترکیب میکند و نامهای مختلف و جالبی برای دامنه شما معرفی می کند. برای سرعت بیشتر به طور همزمان از چند سرور استفاده میکند که این عامل میتواند  Impossibility را به یکی از بهترین ابزارهای انتخاب نام دامنه ی وبسایت تبدیل کند.

  1. وبسایت BustAName

به وسیله ی این ابزار می توانید بهترین نام ها را با استفاده از ترکیب کلمات و کلمات هم معنی پیدا کنید. BustAName ابزاری است که با ترکیب کردن کلمات مورد نظر شما بهترین دامنه را به شما پیشنهاد می دهد. حتی می توانید با ایجاد گروهی از کلمات و انتخاب نشانه های مناسب (مانند خط ربط) دامنه های مناسب کار خود را بیابید. همچنین با وارد کردن دامنه در بخش بررسی از آزاد بودن دامنه ی خود مطمئن شوید. به رغم اینکه این سایت در بخش UI و UX ضعیف عمل کرده است، اما مجموعه ای از ابزارهای پیشرفته را با روش استفاده ی آسان در اختیار شما گذاشته است.

 

  1. وبسایت Domainr

علت این که این ابزار یکی از ابزارهای مناسب جهت معرفی محسوب میشود، سرعت عملکرد بالای آن است. پس از آن که کلمه پیشنهادی شما را دریافت میکند، در کوتاهترین زمان ممکن پیشنهادهای خود را ارائه میدهد. همچنین دامنه های آزاد و غیر آزاد، دامنه های ثبت شده و دامنه های پارک شده را نیز به شما معرفی میکند. حتی قیمت ثبت آنها را هم میتوانید مشاهده کنید.

  1. وبسایت Wordoid

این ابزار یکی از جالبترین ابزارهای انتخاب نام دامنه وبسایت است. با استفاده از 5 زبان مختلف کلمه ای با حداکثر 10 کاراکتر به شما پیشنهاد میدهد که دلنشین باشد و از لحاظ آوایی مطلوب به نظر برسد. از شما تعداد کاراکتر مد نظرتان، استفاده از کلمه در اول یا وسط یا انتهای دامین، زبان مد نظرتان و سایر موارد دیگر میپرسد و بعد دامنه ی مورد نظر پیشنهاد میدهد. ویژگی جالب دیگر این نرم افزار این است که میتوانید تعیین کنید چه کیفیتی میخواهید. با توجه به سطحی که انتخاب میکنید، ترکیب به روزتری به شما ارائه میدهد.

  1. وبسایت NameChk

شاید اگر دقیقتر و فنی تر بررسی  کنیم، NameChk ابزار جستجوی دامنه نیست. اما امکانات مفیدی به شما ارائه میدهد. با این ابزار میتوانید ببینید چه دسته ای از رسانه های اجتماعی برای کلمه خاص شما در دسترس است. برای مثال اگر مالک دامنه ‘example.com’ باشید، می توانید ببینید  کلمه ی “example” در سایت های شبکه های اجتماعی در دسترس است یا خیر. از آنجایی که انطباق در اینترنت مهم است، یک ایده خوب است که ببینید آیا نام دامنه ای که می خواهید استفاده کنید در یوتیوب، فیس بوک، توییتر و … قفل شده یا همه آنها در دسترس هستند.

در بسیاری از رسانه ها مانند:

  • Canva
  • Telegram
  • Spotify
  • WordPress
  • Pinterest
  • Twitter

قابل استفاده است.

  1. وبسایت net

تا اینجا برخی از ابزارهای انتخاب نام دامنه وبسایت را معرفی کردیم. این یکی ابزار کمی متفاوت است و برای شما نام دامنه های منقضی شده را لیست میکند. دلیل منقضی شدن آنها متفاوت است. برای مثال برخی تمدید دامنه را فراموش میکنند. میتوانید نام مور نظر خود را از این لیست بیابید. نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که به ماهیت وبسایت شما بخورد و همچنین تاریخ انقاضای آن را بررسی کنید.

  1. وبسایت Lean Domain Search

این ابزار یکی از ابزارهای رایگان و پر کاربرد در زمینه انتخاب نام دامنه است. کاربری آسان، هوش بالا برای تولید نام دامنه و… از ویژگی هایی است که این سایت را به عنوان یک فیلتر و پیشنهاد دهنده خوب در این لیست قرار می‌دهد. همانطور که از نامش پیدا است، با استفاده از پسوند و پیشوندها اسم هایی خاص و ناب به شما پیشنهاد میدهد.

می توانید به صورت رایگان به جستجوی دامنه بپردازید، اما جستجوهای شما را به 150 تا محدود می کند. برای دیدن لیست کامل 5000 دامنه می توانید 79 دلار برای دو ماه یا 199 دلار در سال (16.58 دلار در ماه) پرداخت کنید.

  1. وبسایت Dot-o-Mator

این ابزار از شیوه ی تلفیق استفاده میکند. از شما کلمات ابتدایی و انتهایی را میپرسد و سپس با ترکیب آنها لیستی از دامنه های قابل ثبت را برای شما نشان می دهد. اگر کاربر آماتوری باشید می‌تواند از بین موضوعاتی که برای وب‌سایت‌ها در نظر گرفته شده محور فعالیت وب‌سایت خود را تعیین کنید سپس در مرحله بعدی فاکتورهای مختلفی را پیش روی خواهید داشت که بین آنها نیز حق انتخاب دارید در نهایت روی دکمه ترکیب یا کمباین Combine کلیک کرده تا مواردی را به دست آورید.

برای حرفه‌ای ها شما می‌بایست کلمات خود را در ستون اول وارد ‌کنید در ستون بعدی هم کلمات دیگر خود را وارد کنید تا دامنه‌هایی که آزاد هستند و دامنه‌هایی که اشغال شده‌اند برای شما نمایش داده شود. این ابزار دامنه ساز به صورت نرم افزار برای سیستم iOS نیز موجود است.

  1. وبسایت Domiz

این ابزار از شما کلمه ی مد نظرتان را میگیرد و آن را رمزگذاری میکند. پس از آن نام های پیشنهادی خود را ارائه میدهد. این نرم افزار دو مدل رایگان و پریمیوم را ارائه میدهد. کلمه ی خود را وارد میکنید و در قسمت رایگان تا چهار پیشوند com,co,net و org و به تعداد حروف کلمه مورد نظر ما  با حالت های مختلف کلمه پیشنهاد می دهد. در حالت پرمیوم میتوان با وارد کردن کلمه مورد نظر تا 3.9 میلیون کلمه پیشنهادی استفاده کرد.

 

گردآورنده: فاطمه سرلک – تیم محتوانویسی بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *