استراتژی بازاریابی در آینده

استراتژی بازاریابی

استراتژی بازاریابی در آینده

بازاریابی کلید اصلی هر کسب و کار است. بازاریابی نه تنها محصول یا خدمات شما را در بازار هدف به نمایش می گذارد تا مشتریان آینده شما را از خدمات شما آگاه سازد، بلکه به بقا در بازارهای بسیار رقابتی که دائماً شاهد تغییر روند هستند، نیز کمک می کند. به همین دلیل استراتژی بازاریابی نیز به تغییر نیاز دارد.

اغلب اوقات استراتژی بازاریابی است که روند بازار را تغییر داده است. این استراتژی ها به نتیجه نمی رسند، مگر اینکه توجه ما هم به حال و هم به آینده باشد. همچنین بازاریابان تمام وقت بر روانشناسی مصرف کننده نیز متمرکز هستند. بنابراین، آنها هرگز در یافتن راه های ابتکاری برای جذب مشتری بیشتر به منظور استفاده از محصولات یا خدمات، عقب نمی مانند.

در اینجا برخی از روندهای نوظهور بازاریابی که بر آینده بازاریابی حاکم خواهد بود، آورده شده است.

استراتژی بازاریابی

  1. استفاده از وسايل الکترونیکی جدید كه زندگي و عادات مصرف کننده را تغییر داده است

این امر کاملاً مهم است. زندگی توسط وسایل پیشرفته به طور فزاینده ای آسان تر و در عین حال کارآمدتر می شود. بدون شک یکی از این وسایل، دستگاه های تلفن همراه (مانند تلفن همراه هوشمند، تبلت ها و غیره) است که این ابزارها با پشتیبانی از برنامه های مختلف به طرز حیرت انگیزی متنوع هستند.

همه دنیا به سرعت در حال پیشرفت است و هر کاری که باید انجام شود در این حین انجام می گیرد. این کاری است که مردم انجام می دهند. همچنین، میزان توجه آنها بسیار ناچیز است و هر چیز که در نگاه اول نتواند مورد توجه آنها قرار گیرد، مطمئناً ناکام خواهد ماند. اینجا جایی است که دستگاه های تلفن همراه به خوبی عمل می کنند.

فقط تصور کنید چند هشدار موبایل به صورت ساعتی دریافت می کنید! و چه تعداد از آنها تبلیغاتی هستند! این تبلیغات شما را در مقابل انتخاب نامحدود کالاهای مصرفی و خدمات قرار می دهد. بنابراین، تمام دنیا به موبایل وابسته است! پتانسیل دستگاه های تلفن همراه خود را بشناسید. نکته همین است.

ایجاد ارتباط با مشتریان

  1. ایجاد ارتباط با مشتریان

“مشتری پادشاه است” از ابتدا تا کنون یک اصل بازاریابی بوده است. اما هر فرد می تواند یک مصرف کننده در آینده باشد و هر فرد با دیگری متفاوت است، بنابراین آنها معیارهای خاص خود را در انتخاب آنچه که باید مصرف شود، دارند. بنابراین بازاریابی تعدادی گزینه را برای انتخاب در اختیار افراد قرار می دهد. اما تمایل مشتریان بر این است که تا زمانی که دریابند چه چیزی برای آنها مناسب تر است، گزینه های مختلف را امتحان کنند. و وقتی این موضوع را دریابند، به آن می چسبند. به عبارت دیگر، آنها به برندی که نظر آنها را جلب کند، وفادار می شوند.

بنابراین تحقیقات بازار، جایی است که همه چیز از آن آغاز می شود. و بر اساس تحقیقات بازار است که محصولات یا خدمات طراحی می شوند. آخرین مرحله بازاریابی، تبلیغ محصولات در بازارهای هدف است. تمام فعالیت های بخشی از یک کسب و کار در اینجا پایان می یابد. از این نقطه به بعد، همه نگاه ها به سمت مشتری است. در صورت استفاده از یک محصول یا خدمت، پایه و اساس رابطه بین یک برند و مشتریان آن شکل گرفته می شود. کسب و کارها باید بر روی این موضوع با ارتقاء محصول یا خدمات خود، تمرکز کنند. اگر آنها این کار را نکنند، مطمئناً رقبای آنها گوی سبقت را از آنها خواهند گرفت. به همین دلیل است که صاحبان کسب و کار همیشه علاقمند هستند که نظر مشتریان را راجع به محصولات خود بدانند.

محتوای تولید شده توسط کاربر

  1. محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)

تجارت الکترونیک در سراسر جهان پدیده بازاریابی جدیدی به نام محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) را مورد توجه ما قرار می دهند. به این امر، بررسی های آنلاین مشتریان گفته می شود. مطالب مشابه در بسیاری از رسانه های اجتماعی، در تصاویر، فیلم ها، و همچنین در وبلاگ ها و پست های مهمان، خواه یک وبلاگ شرکتی باشد یا وبلاگ برخی از کسب و کارهای کوچک، یافت می شود.

براساس آمارها، هر روز 350 میلیون عکس در فیس بوک بارگذاری می شود، بیش از 500 توییت در توییتر ثبت می شود و حدود 12 میلیون فیلم و عکس در اینستاگرام به اشتراک گذاشته می شود. دلیل این امر بسیار مؤثر این است که این پست ها در رسانه های اجتماعی هستند تا به مصرف کنندگان نشان دهند که کالا یا خدمات مربوطه مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین، نظرات مصرف کنندگان نسبت به تبلیغات دارای اعتبار بیشتری برای افراد می باشد.

این نشان می دهد که چگونه برند ها و مصرف کنندگان به یکدیگر نزدیک می شوند تا یک استراتژی بازاریابی مناسب برای منافع متقابل ایجاد کنند. اغلب اوقات نیز مشتریان به دلیل فیدبکی که نسبت به محصول یک برند ارائه می دهند، از طرف آن برند پاداش دریافت می کنند. این همان معنای سود متقابل می باشد. این تاکتیک برای ایجاد جامعه ای از مشتری های وفادار بسیار ارزشمند است.

رسانه های اجتماعی

  1. استفاده موثر از رسانه های اجتماعی

جدا از آنچه کاربران ایجاد می کنند، ابزارهای رسانه های اجتماعی به کسب و کارها نیز کمک می کنند تا کارهای خود را بهتر انجام دهند. اگر بازاریابی در رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام به صورت موثری انجام شود، این پتانسیل را دارد که بتوانید از آن درآمد کسب کنید.

به عنوان مثال، یک ویژگی جدید و بسیار مهیج را که فیس بوک بوجود آورده است،  انتقال پول به صورت رایگان است! اکنون مصرف کنندگان می توانند جزئیات کارت اعتباری خود را در فیس بوک ذخیره کنند، که به آنها امکان دسترسی به 450،000 کسب و کار الکترونیکی را می دهد. اگر آنها محصولی را پیدا کنند که مورد علاقه آنها باشد، می توانند آن را در همان لحظه خریداری کنند.

از دیدگاه مشتریان عبارت “رایگان” این ویژگی جالب است. اگر آنها از این طریق انتقال پول انجام دهند، هزینه های پردازش را متحمل نمی شوند. در صورتی که به طور کلی انتقال پول مستلزم پرداخت هزینه پردازش است.

همچنین، امروزه افراد برای تحقیق در زمینه خرید کالا به صفحه اینستاگرام برند مورد نظر خود مراجعه کرده و به بر بررسی کامنت افراد مصرف کننده می پردازند. همچنین, تمایل آنها برای خرید آنلاین از طریق اینستاگرام افزایش یافته است. به همین دلیل این پلتفرم فرصت خوبی را در اختیار کسب و کارها برای فروش آنلاین محصولات خود قرار داده است.

استراتژی بازاریابی

  1. برند، مشتری جذب می کند

مهم نیست که چقدر و چگونه کالاهای خود را به بازار عرضه می کنید، اگر ارزش کمپین بازاریابی را نداشته باشند، ماندگاری نخواهند داشت. رقبای دیگری در بازار وجود دارند که قصد دارند از محصول یا خدمات شما سبقت بگیرند. درنهایت، هنگامی که مشتریان از محصول شما استفاده کنند، کیفیت به خودی خود صحبت خواهد کرد.

بنابراین، شما هرگز قادر نخواهید بود تا محصول خود را در ذهن مشتریان قرار دهید مگر اینکه محصول هنگام استفاده از آن کیفیت خوب را اثبات کند. این موضوع برای کسب و کار شما اعتبار ایجاد می کند. اینگونه اپل، آمازون، مایکروسافت و برند های دیگر دائماً از مشتری هایشان در سراسر جهان احترام می گیرند. آزمایشگاه های تحقیقاتی آنها تمام وقت برای نوآوری محصولات و خدمات خود تلاش می کنند.

نتیجه

با توجه به مطالب گفته شده، می توانیم به روشنی دریابیم که بازاریابی راهی برای فریب دادن و مجاب کردن مشتریان ساده نیست، بلکه عملی است که برای یافتن راه هایی برای دستیابی به مشتری های جدید، متقاعد کردن آنها در مورد سودمندی محصول و خدمات، نمایش دادن محصولات خود به طور موثر، آگاه سازی بازار هدف درباره محصولاتی که به فروش می رسند و وفاداری مشتری انجام می گیرد.

در اینجا باید اذعان کرد که استراتژی های بازاریابی دیگری نیز وجود دارد. با این وجود، استراتژی های مورد بحث در این مقاله به طور گسترده استفاده می شوند و استراتژی های آینده بر اساس آنها شکل می گیرند.

گردآورنده: مهندس زهرا ترابی – تیم محتوا بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *