استراتژی هایی برای فروش موفق

استراتژی فروش

استراتژی فروش


استراتژی هایی برای فروش موفق

مهم نیست که در چه کسب و کاری فعالیت دارید یا صاحب چه نوع کسب و کاری هستید. مهم این است که یک طرز فکر متوسط و معمولی باعث می شود رقبای شما سهم بیشتری از بازار را بگیرند و درآمد بیشتری کسب کنند. از این رو باید استراتژی هایی برای فروش موفق خود در نظر بگیرید.

الیور وندل هوملز می گوید: بهترین ها در زندگی جایی نیست که اکنون ایستاده ایم بلکه مسیری است که ما به سمت آن حرکت می کنیم.

به خودتان بگویید رقبای من بیشتر از من درآمد دارند. اگر شما در مقابل رقبا خود بایستید می بینید حتی مشتریان شما را هم در کنار خود دارند. پس الان بیشتر از هر زمان دیگری نیاز دارید که کسب و کار خود را بهبود و توسعه ببخشید و بیشتر از قبل به فکر مشتریان خود باشید.

در اینجا به چند استراتژی برتر بازاریابی و فروش اشاره می کنیم که هر کسب و کاری فارغ از نوع فعالیت و سایز باید آن را در نظر بگیرد.

استراتژی فروش

 

1. بزرگ فکر کنید و از زمانی که در اختیار دارید، درست استفاده کنید

مهم نیست که سایز کسب و کار شما چقدر است، مهم این است که در ذهن تصویری از برند خود ایجاد کنید که گویی یکی از بزرگترین و موفق ترین افراد در آن صنعت هستید. شما به عنوان صاحب کسب و کار به جای آنکه وقت خود را صرف امور اداری و پیش پا افتاده نمایید بایستی به فکر ایجاد و اتخاذ استراتژی های مناسب، رابطه پایدار با مشتری و ایجاد تغییرات با توجه به نوع خدمات خود نمایید.

استراتژی فروش

2. متفاوت بیاندیشید و در مقابل رقبای خود ایستادگی کنید

مبلمان جوردن بیشتر از هر مبل دیگری می فروشد. آنها با رعایت اصول تجارت خانوادگی، خود را به یک شرکت بازرگانی چند میلیون دلاری تبدیل کردند به نام سرگرمی خریداران

  • برای سورپرایز مشتریان و کارمندان خود لباس پوشیدند و سوار بر اسب های خود در پارکینگ شروع به رژه رفتن کردن.
  • آنها برای سرگرمی فرزندان مشتریان تئاتری ساختند و به اجرا درآوردند در هنگامی که والدین آنها مشغول خرید بودند
  • وقتی شما بر می گردید تا مبل خود را تحویل بگیرید آنها برای شما هات داگ می آورند و شیشه های ماشین شما را می شویند.

استراتژی فروش

3. با مشتریان ارتباط خود را محکم تر کنید

یک بانک اطلاعاتی از مشتریان ایجاد کنید و به طور مرتب با آنها تماس بگیرید. کارت پستال، کارت تولید، بروشور فروش، خبرنامه و موارد دیگری از این دست ارسال نمایید. تا نام، شماره تلفن و خدمات شما در ذهن مشتری باقی بماند. این یک استراتژی موفق برای فروش بیشتر می باشد.

استراتژی فروش

4. تا می توانید آدرس ایمیل دریافت نمایید

سعی کنید به صورت دوره ای، اطلاعات را برای مشتریان ارسال نمایید. سعی کنید در این کار زیاده روی نکنید چرا که زیاده روی در این کار اثر معکوس دارد. ایمیل می تواند یکی از ابزارهای بازاریابی در دسترس و ارزان قیمت باشد. شما می توانید یک فرمت مناسب در یک قالب حرفه ای ظراحی کنید و برای مقاصد خود به مشتریان ارسال نمایید.

یاد بگیرید چگونه یک لیست ایمیلی کار آمد بسازید

با اضافه کردن افراد جدید به لیست ایمیلی خود شرایطی را فراهم نمایید تا بتوانید به صورت مداوم با حداقل هزینه با مشتریان در تماس باشید و اطلاعات مرتبط با کسب و کار خود را برای آنها ارسال نمایید.

5. تا می توانید کارشناسان فروش موفق جذب کنید

باید بدانید امروزه بیشتر از هر زمان دیگری مشاغل مختلف نیازمند کارشناسان فروش هستند. یک فروشنده موفق یه طور متوسط می تواند تا 4 برابر فروش را افزایش دهد. پس افرادی را انتخاب کنید که برای فروشندگی برنامه به روز داشته باشند، پتانسیل لازم برای این مهارت را داشته و با علاقه بفروشند.

استراتژی فروش

6. برای وب سایت خود سبد خرید بگذارید

فروش آنلاین با سرعت بسیار زیادی در حال رشد است این فرصت برای افرادی که وقت کافی برای رفتن به فروشگاه های شلوغ ندارند می تواند یک فرصت باشد تا بتوانند خارج از ساعت اداری و حتی در زمان وقت اداری بدون دغدغه خرید کنند.

استراتژی فروش

7. تبلیغات بر اساس کلیک

بسیاری از صاحبان مشاغل دریافته اند که تبلیغات هدفمند یکی از راه های موثر برای بازاریابی است و می تواند یک راه موثر، ارزان قیمت و تاثیرگذار برای معرفی کسب و کار باشد.

این روش که بر اساس میزان کلیک است این اطمینان را به شما می دهد که مشتریان بیشتری به سمت وب سایت شما هدایت شوند. این تبلیغات می توانند بر اساس کلید واژه های مناسب و ضروری پیشنهاد شوند و هر چه کلماتی که شما استفاده می کنید محبوب تر باشند این فرآیند می تواند موثر تر باشد. البته لازم به ذکر است شما بایستی بدانید بر اساس تعداد کلیکی که بر روی نتایج جستجو می شود شارژ آن از حساب شما کسر می شود.

از سایت هایی محبوبی که شما می توانید این تبلیغات را از آنها خریداری کنید؛

موتورهای جستجوی گوگل، یاهو، و بینگ هستند.

نویسنده: مهندس زهرا بیات (MBA)

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *