افزایش دانش بازاریابی

دانش بازاریابی

افزایش دانش بازاریابی در راستای توسعه کسب و کار

فرقی نمی کند شما در چه بخش یا صنعتی فعالیت می کنید. دانش بازاریابی مفهومی است که همواره می بایست به آن توجه داشت و در راستای توفیق کسب و کار از آن بهره برد.

یادگیری در زمینه موضوعات نوین و امروزی باعث می شود، برند شما در زمینه آنلاین با توفیقات بیشتری رو به رو شود. شما می توانید با تقویت دانش بازاریابی خود در کمپین های بازاریابی و فعالیت های مرتبط با آن به موفقیت های بیشتری دست یابید. دانش بازاریابی به شما کمک می کند مهارت های خود را در زمینه های مختلفی از جمله؛

  • تدوین استراتژی بازاریابی،

در زمینه استراتژی بازاریابی

  1. شما نیازمند بخش بندی مناسب هستید تا بتوانید مخاطبان هدف خود را به خوبی شناسایی کنید.
  2. پس از بخش بندی شما می بایست هدفگیری صحیحی داشته باشید تا بتوانید مخاطبان مناسب را هدف قرار دهید.
  3. سپس جایگاه یابی مناسب
  4. تمایز بین رقبا برای فعالیت های بازاریابی
  • تدوین برنامه بازاریابی،

با تمرکز بر روی 4P بتوانید بهترین برنامه بازاریابی را تدوین نمایید. این می تواند شامل برنامه ریزی مناسب در زمینه محصول، قیمت، مکان و ترویج محصولات باشد.

  • شناخت نیاز مصرف کننده،

در زمینه بازاریابی یکی از مهمترین و ابتدایی ترین مباحث این است که شما بتوانید نیاز مصرف کننده را مورد شناسایی قرار دهید. شما با داشتن درک بهتری از نیاز مصرف کننده می توانید محصول یا خدمتی مرتبط با رفع آن نیاز ارائه دهید و در این زمینه موفق تر عمل کنید.

  • دیجیتال مارکتینگ،

امروزه یکی از مباحث روز و بسیار مهم بحث بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ است. در زمینه دیجیتال مارکتینگ مواردی که حتما می بایست مد نظر قرار گیرد؛

  • وب سایت،
  • حضور در رسانه های اجتماعی
  • تولید محتوا
  • بازاریابی محتوا
  • سئو
  • اینفلوئنسر مارکتینگ

و مواردی از این دست است.

بازاریابی دیجیتال

  • یادگیری مدیریت رسانه های اجتماعی،

همانطور که در زمینه دیجیتال مارکتینگ صحبت شد؛ رسانه های اجتماعی یکی از مهمترین موضوعات است برای تاثیرگذاری هر چه بیشتر برای حضور در محیط دیجیتال بنابراین یادگیری مدیریت رسانه های اجتماعی یکی از مهمترین مواردی است که حتما می بایست مد نظر قرار بگیرد.

  • تصویر سازی بهتر برند،

اگر بخواهیم در زمینه برند سازی صحبت کنیم؛ بدون اغراق برند سازی در بازاریابی یعنی همه چیز! بنابراین یادگیری در زمینه تصویر سازی بهتر از برند یکی از مواردی است که حتما می بایست مد نظر قرار گیرد.

به جز این مواردی که مطرح شد موارد بسیاری دیگری وجود دارند که می بایست مد نظر قرار گیرند. اگر بخواهیم به صورت کلی بیان کنیم عمل بازاریابی به شما کمک می کند از ابزارهای مناسب استفاده کنید و بتوانید از این ابزارها استفاده مناسب را ببرید.

بگذارید در زمینه دوره هایی صحبت کنیم که باعث افزایش دانش بازاریابی می شود

  1. استفاده از دوره فیسبوک بلوپرینت (Facebook Blueprint) جهت افزایش علم دیجیتال مارکتینگ

فیسبوک بلوپرینت

شما می توانید با گذراندن 75 واحد از دوره دیجیتال مارکتینگ این دوره به صورت رایگان به بسیاری از اهداف دیجیتال مارکتینگ خود دست یابید. فیسبوک بلوپرینت برای هر کسب که بخواهد مهارت های جدید کسب کند کاملا قابل دسترس است. البته در این زمینه شما نیازمند این هستید تا گام های خود و ترمینولوژی مربوط به خود را داشته باشید. اگر بتوانید در دوره آزمون این برنامه هم شرکت کنید و موفق شوید به صورت آنلاین مدرک دریافت کنید عالی خواهد بود.

  1. از حرفه ای های موفق بیاموزید – آلیسون (Alison)

ALISON

بهترین آموزش این است که شما از  موفق ترین های صنعت یاد بگیرید و بتوانید به روز ترین آموزش ها را داشته باشید.  دوره هایی را ارائه می دهد که سرفصل های متنوعی را پوشش می دهد. بخصوص برای افرادی که نیازمند توسعه و افزایش دانش بازاریابی خود هستند. صدها برنامه برای انتخاب وجود دارد، بهتر است شما در ابتدا با برنامه های آموزشی ساده و ابتدایی شروع کنید سپس وارد دوره های حرفه ای شوید.

  1. همیشه بهترین آموزگار تجربه است – Google ad Grants Online Marketing Challenge

گوگل ادز

اگر شما یک دانشجوی کارشناسی یا کارشناسی ارشد هستید. می توانید به صورت مستقیم در کلاس های گوگل شرکت کنید. این کلاس یک کلاس جهانی بازاریابی است. این دوره بازاریابی که گوگل ارائه می دهد بسیار فشرده، حرفه ای است. این دوره باعث می شود شما مهارت ها و دانش بازاریابی خود را افزایش دهید. همچنین به شما این امکان را می دهد به راحتی کمپین های بازاریابی خود را مدیریت و راه اندازی کنید.  مدول های درسی کاملا اختیاری هستند. از طرفی این مدول ها توسط بهترین اساتید در موضوعات؛

  • تبلیغات،
  • تجزیه و تحلیل،
  • تبلیغات کلیکی گوگل و غیره هستند.
  1. دوره های رسانه های اجتماعی رایگان – Quintly Academy

دوره رایگان Quintly Academy

درباره اصول اولیه تجریه و تحلیل رسانه های اجتماعی کوینتی آکادمی دوره های رایگان برگزار می کند.  این آکادمی با فراهم آوردن همه مقدمات لازم برای یادگیری مقدماتی دوره های دیجیتال مارکتینگ یکی از بهترین و حرفه ای ترین ها محسوب می شود. به همین دلیل است اگر شما برای؛

  • یک برند،
  • آژانس،
  • یا کسب و کار خودتان فعالیت می کنید.
  • این دوره می تواند تمام نیازهای شما را برطرف نماید و دید مناسبی به شما بدهد.

نویسنده: دکتر پدرام بهیار

مشاوره کسب و کار بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *