افزایش فالوئر در اینستاگرام

افزایش فالوئر

افزایش فالوئر


افزایش فالوئر در اینستاگرام

 

چگونه می توانیم تعداد فالوئر های اینستاگرامی خود را افزایش دهیم؟ این سوالی است که همواره به گوش می رسد. حال بگذارید به صورت تیتر وار راجع به آن صحبت کنیم:

افزایش فالوئر

1. یک راهبرد منطقی را دنبال کنید

استفاده از هر رسانه اجتماعی بدون برنامه یعنی از بین بردن سرمایه. این یک واقعیت است که شما به دنبال فالوئر های بیشتر هستید. اما این را از یاد نبرید که فعالیت های شما در رسانه های اجتماعی بر مبنای یک راهبرد اساسی و اهداف بازاریابی است. به همین منظور به این مهم توجه داشته باشید به دنبال چه چیزی هستید؛

  • افزایش آگاهی برند
  • افرایش فروش محصول
  • افزایش ترافیک سایت

تمرکز بر روی اهداف کسب و کار به شما کمک خواهد کرد، راهبردی که مناسب صفحه اینستاگرام و افزایش فالوئر شما باشد را دنبال کنید.

افزایش فالوئر

2. مخاطب هدف خود را تعیین کنید

از خودتان شفاف سوال کنید شما می خواهید با کدام بخش از جامعه ارتباط برقرار نمایید.

  • آنها در چه گروه سنی قرار دارند؟
  • کجا زندگی می کنند؟
  • شغل آنها چیست؟
  • چه زمانی و چطور از اینستاگرام استفاده می کنند؟

پاسخ به این سولات به شما جهت استفاده هر چه بهتر از اینستاگرام و افزایش فالوئر کمک خواهد کرد.

داستان برند

3. در مورد داستان برند خود سخن بگویید

شاید شما تنها برای اقناع حس کنجکاوی مخاطب به وی محصول خود را نشان دهید. یا اینکه هدف شما این است که برند خود را در جایگاهی مناسب قرار دهید و صاحب سبک باشید و بخواهید بر روی سبک زندگی افراد اثرگذار باشید.

مهم ترین کاری که شما نیازمند انجام آن هستید این است که در مورد برند خودتان، ویژگی های بصری آن و داستان آن متمرکز شوید. این بدان معنا است که پست های شما باید به گونه ای باشد که برند شما و داستان شما را برای مخاطب تداعی نماید. در این صورت افزایش فالوئر رخ می دهد.

 

پروفایل

4. در مورد خودتان پروفایل مناسب و کامل تهیه کنید

پروفایل شما ستون فقرات حضور شما در اینستاگرام است. زمانی که به خوبی طراحی و تدوین شود شما می توانید به جذب مخاطبان بیشتر امیدوار باشید.

آمار های اینستاگرام نشان می دهند دو سوم از بازدید کنندگان صفحات اینستاگرام کسب و کارها از کسانی هستند که دنبال کنندگان آنها نیستند! به همین دلیل است که پروفایل شما باید به قدری قوی باشد که زمانی که مخاطب به آن رجوع کرد، به دنبال کردن شما تمایل داشته باشد. مطمئنا مخاطبان پروفایل های ناقص و غیر شفاف را دنبال نخواهند کرد.

پروفایل شما نیاز دارد، شامل موارد ذیل باشد؛

  • اسم: تا 30 کاراکتر، قابل جستجو در اینستاگرام و شامل کلمات کلیدی باشد.
  • نام کاربری: به یاد داشته باشید همچون اسم شما نام کاربری شما نیز دارای اهمیت ویژه است و باید قابل جستجو باشد.
  • وب سایت: حتما آن را در بایو صفحه اینستاگرام خود قرار دهید.
  • بایو: حداقل از 150 کاراکتر در وصف برند و قابلیت شناسایی شدن برای مخاطبان باشد.

افزایش فالوئر

5. محتوای درگیر کننده به اشتراک بگذارید

محتوای خوب باعث می شود که پست های شما لایک و کامنت زیادی دریافت کند. درگیری مخاطب در اینستاگرام افزایش فالوئر را به شما هدیه می دهد.

هر محتوایی که به اشتراک می گذارید بایستی برای مخاطب هدفتان جذاب باشد. هدف شما باید اطلاع رسانی، درگیری و سرگرمی باشد. همچنین، محتوای بصری شما بایستی کامل و کپشن شما درگیر کننده باشد.

 

6. حضورتان در اینستاگرام را در سایر شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی و ترویج دهید

اگر شما به دنبال افزایش فالوئر در اینستاگرام هستید، بایستی طوری عمل کنید که افراد بتوانند شما را راحت تر پیدا کنند. به عبارت دیگر، شما تا جایی که امکان دارد بایستی پروفایل خود را برای جستجو ساده سازی کنید.  اگر شما در یک پلتفرم دیگر دنبال کنندگانی دارید آنها را از صفحه اینستاگرامی خود مطلع کنید.

 

7. از هشتگ های مناسب استفاده کنید

استفاده از هشتگ باعث می شود که مخاطبان شما راحت تر پیدا کنند. حتما هشتگ مناسبی از برند، صنعت و محصول خود به وجود آورید. قبل از استفاده از هشتگ ها برای دریافت فالوئر بیشتر، مطمئن شوید از کدام یک از آنها استفاده کنید و کدام یک را فراموش کنید. از هشتگ های محبوب استفاده کنید و به خاطر داشته باشید که در این کار زیاده روی نکنید. همچنین در استوری ها نیز از هشتگ استفاده کنید.

افزایش فالوئر

8. حتما مکان خود را تگ کنید

هر زمانی که شما پستی را منتشر می کنید یا استوری می گذارید، از تگ کردن مکان خود غافل نشوید. زیرا این امر از بهترین فرصت ها برای جذب مخاطب بیشتر می باشد.

اگر کسب و کار شما مکان فیزیکی دارد، اطمینان حاصل کنید خودتان و مشتریان خود این مکان را تگ کنند. البته باید مشتریان خود را تشویق به انجام این کار کنید. شما با انجام این کار باعث می شوید کاربران با کلیک بر روی مکان (موقعیت) عکس ها، استوری ها و کلیه محتوای محل کسب شما را در اینستاگرام مشاهده نمایند. این کار برای کسب و کار شما بسیار ارزشمند خواهد بود.

 

9. کاربران مرتبط دیگر را دنبال کنید

زمانی که شما در اینستاگرام کاربران را دنبال می کنید فرصت خوبی خواهید داشت تا آنها پست های شما را چک کنند. همین امر باعث می شود تعداد دنبال کنندگان شما افزایش یابد.

گوش کردن به صدای مردم درباره برند خودتان یک فرصت بزرگ است تا بتوانید نظرات و عقاید آنان را درباره خود بدانید. شما با چنین کاری می توانید اینفلوئنسرهای مرتبط را نیز جذب کنید. اگر اینفلوئنسرها شما را دنبال کنند، بسیاری از فالوئرهای آنان نیز شما را دنبال خواهند کرد.

افزایش فالوئر

10. با جوامع موجود در تعامل باشید

همچون همه شبکه های رسانه های اجتماعی، اینستاگرام از جوامع و گروه های مختلف تشکیل شده است. اگر می خواهید تعامل ایجاد نمایید؛ پست های دیگران را لایک کنید، کامنت بگذارید، محتوای آنها را به اشتراک بگذارید. از کامنت های کلی و تعریف شده مثل “پست خوبی بود” اجتناب کنید چرا که فکر می کنند شما از بات ها استفاده نموده اید.

برای جلب توجه راه های ذیل را دنبال کنید

  • مردم لایک ها و نظرات شما را می بینند بنابراین برای واکنش پروفایل شما را چک می کنند تا جبران کنند.
  • زمانی که فردی به محتوای شما واکنش نشان داد، معلوم است شما درست عمل کرده اید.
  • درگیری بیشتر یک راه عالی است تا الگوریتم های اینستاگرام شما را شناسایی کنند و شما به اکسپلورر تب برسید.

11. کاربران دیگر را تگ کنید

شما می توانید با تگ کردن دیگر کاربران اینستاگرام در عکس های خود با منشن کردن @-mention در کپشن خود دیگران را از پست های خود مطلع نمایید.

زمانی که شما فردی را در استوری اینستاگرام تگ می کنید، آنها به راحتی می توانند استوری شما را باز نشر دهند. اگر آنها چنین کاری انجام دهند استوری شما را تعداد بسیار زیادی از مخاطبان خواهند دید و تعداد بازدید از صفحه شما افزایش خواهد یافت.

فالوئر

12. از دنبال کنندگان خود بخواهید دوستان خود را تگ کنند

زمانی که بخواهید دنبال کنندگان شما دوستان خود را تگ کنند به میزان قابل توجهی تعداد دنبال کنندگان شما افزایش خواهد یافت و این به شبکه سازی شما کمک زیادی خواهد کرد.

 

13. مرتب پست گذاری کنید

فالوئرهای شما خواهان مشاهده محتوای شما هستند. به همین دلیل است که شما را دنبال می کنند. بنابراین شما با پست گذاری مرتب می توانید کاربران را به محتوای خود وابسته کنید.

 

14. در زمان مناسب پست بگذارید

به جای اینکه هر زمان پست آماده داشتید آن را منتشر کنید، دقت کنید چه زمان هایی شما بیشترین بازدیدکنندگان را دارید. شما برای اینکه زمان مناسب را به دست آورید از الگوریتم های اینستاگرام و تعداد لایک ها و کامنت های پست خود می توانید استفاده کنید.

 

15. پست های خود را با برنامه پیش ببرید

برای پست های خود برنامه ریزی مناسب داشته باشید. حتما با تقویم هماهنگ باشید و محتوایی که منتشر می کنید را با توجه به زمان مناسب برنامه ریزی کنید.

برنامه ریزی مناسب به شما کمک می کند بتوانید راهبرد خود را بهتر و دقیق تر عملی کنید.

کپشن

16. کپشن مناسب و مرتبط تهیه کنید

با وجود اینکه اینستاگرام یک پلتفرم کاملا بصری است. کپشن مناسب نقش بسیار قابل توجهی را بازی می کند، چرا که باعث می شود شما درگیری با مخاطب را افزایش دهید. همانطور که شما به خوبی می دانید ایجاد درگیری باعث افزایش دسترسی به شما می شود و افزایش دسترسی باعث افزایش فالوئر شما می شود.

در کپشن نویسی موارد ذیل را رعایت نمایید؛

  • کلمات مهم را در ابتدا بنویسید
  • سوال بپرسید
  • از ایموجی ها استفاده کنید

 

17. حتما استوری مناسب بگذارید

در این متن چندین بار به استوری اشاره شد، اما بگذارید به صورتی ویژه در مورد آن صحبت کنیم. راحت بگوییم اگر دنبال فالوئرهای بیشتر هستید از استوری های اینستاگرام استفاده کنید. 500 میلیون از کاربران اینستاگرام هر روز استوری می گذارند! جالب است بدانید 45% از این آمارها برای صفحات کسب و کار است.

افرادی که از استوری ها استفاده می کنند بسیار زیاد هستند. آمارها نشان می دهد تقریبا یک پنجم استوری ها منجر به پاسخ می شوند.

از هشتگ های مناسب استفاده نمایید، افراد را تگ کنید و تا می توانید از این فرصت استفاده کنید. اینستاگرام رایگان است!

 

18. از ویژگی های تعاملی استفاده کنید

استوری های اینستاگرام چندین ویژگی تعاملی برای مشغولیت بیشتر کاربران دارد، از جمله رای گیری، سوال، و استیکر.

جالب است بدانید استفاده از این ویژگی ها در استوری ها تا 3 ثانیه ویو را بالا می برد.

لایو

19. از مشارکت زنده (لایو) اینستاگرام استفاده کنید

اینستاگرام یک پلتفرم بینظیر برای استفاده از ویدئوهای لایو است، این ترند در شبکه های اجتماعی به شدت در حال رشد است. با وجود ویژگی هایی که می تواند درگیری را افزایش دهد از جمله سوال و جواب و کامنت. ویدئوی لایو تعداد کاربران شما را به شدت افزایش می دهد.

هایلایت

20. از هایلات ها به درستی استفاده کنید

هایلایت های استوری این امکان را برای شما فراهم می آورد که بتوانید برند خود را به مردمی که پروفایل شما را بازدید می کنند، نشان دهید. بنابراین در این هایلایت ها سعی کنید از طراحی و قالب مناسب استفاده نمایید تا کاربران به محض ورود به صفحه شما مشتاقانه هایلایت ها را مشاهده کنند و کنجکاو شوند که از آنها بازدید نمایند.

21. مناظره به راه بیندازید

برای راه اندازی مناظره در اینستاگرام برای افزایش تعداد فالورها، از مردم بخواهید شما را دنبال کنند و بر روی عکس های شما کامنت بگذارند و در عکس ها دوستان خود را تگ کنند.

برای بالا بردن دسترسی شما، با سایر صفحات اینستاگرام همکاری کنید، و مناظره به راه بیندازید، از مخاطبان بخواهید در مناظره شرکت کنند و نظرات خود را ارائه دهند. در این باره حتما از کسب و کارهای محلی کمک بگیرید.

22. از آمار های (Insight) اینستاگرام استفاده کنید

حتما از ابزارهایی که اینستاگرام رایگان در اختیار شما قرار داده است به خوبی استفاده نمایید. این ابزارها به شما کمک می کنند به اطلاعات مناسب جمعیت شناختی دنبال کنندگان خود پی ببرید از جمله؛ سن، جنسیت و مکان افراد.

مرور این داده ها بر اساس یک راهبرد مناسب می تواند به شما کمک کند تعداد فالوئر های بیشتری را به دست آورید.

اینفلوئنسر

23. با میکرو اینفلوئنسرها همکاری کنید

اگر شما خواهان این هستید که به تعداد بیشتری از فالوئرهای واقعی دست یابید، همکاری با اینفلوئنسرهای اینستاگرام یکی از بهترین و سریع ترین راه ها است.

به یاد داشته باشید همکاری موقت با اینفلوئنسرها خیلی مناسب نخواهد بود. همواره سعی کنید برنامه های بلند مدت با اینفلوئنسرها داشته باشید. راز موفقیت همکاری با اینفلوئنسرها این است که ابتدا با دقت فراوان آنان را انتخاب نمایید و همکاری بلند مدت داشته باشید.

سلفی

24. سلفی منتشر کنید

هیچ شکی نیست که اینستاگرام جز رسانه های اجتماعی است که سطح اجتماعی و تعاملات آن بسیار بالا است. بنابراین مردم صفحاتی را دنبال می کنند که با آن احساس نزدیکی بیشتری بکنند، حال این صفحه می تواند یک برند باشد، یک اینفلوئنسر، یا یک دوست دوران دبیرستان.

25. با برندها همکاری کنید

فراموش نکنید راز موفقیت در رسانه های اجتماعی همکاری و مشارکت است. بنابراین چه بهتر که شما بتوانید با تدوین راهبرد مناسب این همکاری و مشارکت را حرفه ای تر دنبال کنید.

در این زمینه استفاده از قابلیت واقعیت افزوده (Augmentet Reality) می تواند بسیار مفید باشد. به خصوص که شما طوری آن را طراحی نمایید که قابلیت اشتراک گذاری داشته باشد.

نویسنده: دکتر پدرام بهیار

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *