اهمیت طراحی سایت واکنش گرا برای سئو سایت و بهینه سازی سایت

طراحی واکنشگرا

طراحی سایت واکنش گرا شامل تکنیک های مختلفی است. با استفاده از برخی تکنیک ها می توانید وب سایت خود را برای تطابق با هر صفحه نمایشی طراحی کنید. در واکنش گرایی شما تلاش می کنید تا محتوای سایت خود را در یک فرم و شکل بدون به هم ریختگی که به راحتی قابل خواندن باشد ارائه دهید. واکنش گرایی یکی از فاکتورهای اصلی در طراحی یک وب سایت به صورت حرفه ای می باشد. در این مقاله می خواهیم به این سوال مهم پاسخ دهیم که چرا طراحی سایت واکنش گرا بسیار اهمیت دارد؟

ضرورت طراحی سایت واکنش گرا

برای آن که با ضرورت واکنش گرایی در یک وب سایت حرفه ای بیش تر آشنا شوید در این بخش به مزایای واکنش گرایی اشاره می کنیم. از طرفی آثار زیان بار عدم واکنش گرایی مناسب را نیز در ابعاد گوناگون شرح می دهیم تا به اهمیت موضوع بیش تر پی ببرید.

ریسپانسیو بودن سایت در رتبه گوگل تاثیر دارد

طراحی با قابلیت واکنش گرایی ضعیف می تواند آسیب جدی به سئو سایت شما وارد کند. با افزایش تعداد کاربران موبایلی در اینترنت خیلی از کسب و کارها شروع به ایجاد نسخه موبایلی برای وب سایت خود نمودند. در صورتی که نمی دانستند گوگل به تکرار محتوا توسط وب سایت ها نمره منفی می دهد. داشتن چندین نسخه از سایت باعث می شد که موتورهای جستجو زمان بیشتری را جهت مرور هر یک از صفحات سایت شما صرف کند. به همین دلیل گوگل به تدریج رتبه بندی سایت هایی که محتوای تکراری زیادی داشتند را کاهش داد.

یکی از اصول مهم برای کسب موفقیت در نتایج جستجوگرها، تولید محتوای جدید و غیر تکراری است. در طراحی واکنش گرا تنها از یک سورس کد پایه برای تمامی پتفرم ها (کامپیوترهای رومیزی، لپ تاپ ها، تبلت ها و گوشی های تلفن همراه) استفاده می شود. در این صورت شانس کسب رتبه بهتر از گوگل بسیار افزایش خواهد یافت.

میزان بازدید و رتبۀ سایت‌ تان افزایش می‌یابد

هدف از واکنش گرایی این است که سایت شما از تمامی جهات کاربردی باشد. اساساً طراحی واکنش گرا خود را با هر دستگاهی سازگار می کند. این طراحی صرفا شامل یک طراحی واحد، یک وب سایت واحد و یک دامین واحد است. این طراحی به منظور تعامل و سازگاری با نیاز مخاطبان در پلتفرم های مختلف است. طراحی واکنش گرا از طریق جذب کاربران تلفن همراه باعث افزایش نرخ تبدیل می‌شود. دلیل آن هم روشن است. اگر یک سایت برای بازدید‌کنندگان از طریق تبلت یا تلفن همراه به خوبی نمایش داده نشود، کاربرانی که از این دستگاه ها استفاده میکنند قادر به مشاهده محصولات نخواهند بود و خرید و سفارشی صورت نخواهد گرفت. به عبارت دیگر طراحی واکنش گرا باعث می شود مخاطبان بتوانند به راحتی با وبسایت شما ارتباط برقرار کنند. در نتیجه به مرور میزان ترافیک وب سایت شما افزایش خواهد یافت.

 

طراحی واکنشگرا

سایت ریسپانسیو هزینه‌ها را بهینه کرده است

قبل از اینکه ویژگی واکنش گرا بودن (Responsive) به صورت گسترده مورد استفاده قرار گیرد (گرچه هنوز هم این اتفاق نیفتاده)، شرکت ها اگر می خواستند نسخه موبایل برای سایت خود طراحی کنند برای هر نوع ابزار یک قالب خاص طراحی می کردند. تصور کنید اگر می خواستید مثلا برای ۳ ابزار آی پد، آی فون و کامپیوتر های معمولی قالب طراحی شود چه هزینه ای می بایست پرداخت می کردید. زیبایی قالب واکنش گرا آنجا خود را نشان می دهد که سایت شما برای هر ابزاری که در بازار وجود دارد، خود را هماهنگ کرده و نیازی به طراحی دوباره قالب نیست. به عبارتی یک قالب برای تمام ابزارها…

می دانیم که همیشه “وقت” یکی از الویت های مشتریان است. زمانی که فقط در یک نوبت قالبی طراحی می شود که در تمام دستگاه‌ها با سایزهای مختلف به خوبی نمایش داده می شود، زمان صرف شده به شدت کاهش خواهد یافت.

 نتیجه گیری

در زمان طراحی باید به تمامی مخاطبان و دستگاه هایی که برای ورود به سایت استفاده می کنند، توجه داشت. امروزه بسیاری از مخاطبان تنها از طریق گوشی های همراه خود از شبکه اینترنت استفاده می کنند. بنابراین سعی نمایید برای کسب رتبه بهتر در نتایج موتورهای جستجو و سئو بهتر از طراحی سایت واکنش گرا برای ارائه کار، خدمات، محصولات و معرفی خود استفاده نمائید. وگرنه در نتایج موتورهای جستجو رتبه خوبی را بدست نخواهید آورد.

 

گردآورنده: فواد مهابادی – تیم محتوانویسی بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *