خود اشتغالی و ایده های جالب کار آفرینی

خود اشتغالی

خود اشتغالی


خود اشتغالی و ایده های جالب کار آفرینی

آیا از اینکه هر روز از 8 صبح تا 5 بعد از ظهر کار کنید خسته شده اید؟ هنوز در آرزوی راه اندازی کسب و کار خودتان هستید؟ پول کافی ندارید؟ مثل بسیاری از افراد پول در نمی آورید؟علاقه مند به خود اشتغالی هستید؟

در ابتدا باید توانایی خودتان را بشناسید و با توجه به آن برای راه اندازی یک کسب و کار با حداقل بودجه برنامه ریزی کنید.

شما خیلی راحت میتوانید با راه اندازی یکی از این ایده ها و ادامه ی آن زندگی خود را متحول کنید. پس اگر واقعا می خواهید در زندگی خود تغییر و تحول ایجاد کنید همراه ما باشید .

 سئو و بهینه سازی وبسایت

یکی از مشاغل اینترنتی پر درامد سئو و بهینه سازی وبسایت ها می باشد. جالب است که بدانید بهینه سازی وب سایت جز مشاغل پردرآمد سال2019 در تمام دنیا محسوب میشود. اگر دانش لازم را دارید به راحتی می توانید به یک متخصص سئو تبدیل شوید، پروژه های سئو انجام بدهید و درامد بسیار بالایی داشته باشید. نکته مهم این است که برای سئو و بهینه سازی سایت اصلا نیاز به علم کد نویسی و زبان برنامه نویسی خاصی نیست .

شما با یاد گیری سئو میتوانید آینده ی خود را تضمین کنید. به یاد داشته باشید برای یاد گیری این شغل اینترنتی باید زمان بگذارید تا خیلی زود به یک متخصص سئو حرفه ای تبدیل شوید. سئو علمی است که از طریق تجربه به دست می آید و شما باید آن را تجربه کنید.

خود اشتغالی  سئو و بهینه سازی وبسایت

بلاگر

اگر شما علاقه مند به نوشتن هستید اما می خواهید یک نویسنده آزاد باشید، بهتر است بلاگ شخصی خود را راه اندازی کنید. بلاگر بودن فرصت های درآمدزایی زیادی را برای شما فراهم می سازد، از قبیل مشارکت در ترویج یک محصول یا خدمت و در مراحل بعد فروش آن. بدون تردید وبلاگ نویسی در حوزه ای که شما به آن عشق می ورزید و البته دانش کافی را هم دارید نه تنها به لحاظ مالی بلکه از نظر احساسی و عزت نفس هم برای شما سودآوری خواهد داشت. طراحی یک وبلاگ نیاز به دانش خاصی ندارد و شما میتوانید خیلی راحت و ساده یک وبلاگ خیلی حرفه ای برای خود ایجاد کنید .

خود اشتغالی بلاگر

راهنمای تور محلی

امروزه بومگردی یکی از پر طرفدارترین روشهای گردشگری و ایده ای نو برای خود اشتغالی است. اگر عاشق تاریخ محلی و بومی هستید، تبدیل شدن به یک مشاور تور محلی ممکن است ایده تجاری ایده آل شما باشد. می توانید با ارائه تورهای پیاده روی در شهر یا مناطق خاص تاریخی در شهر خود شروع به کار کنید. برای اطمینان از وجود هیچ قانون یا مقرراتی که باعث ایجاد تداخل در کسب و کار شما شود، باید با دفاتر شورای شهریا محله خود تماس بگیرید. با این حال، اگر همه چیز خوب پیش رفت، تنها کاری که برای شروع کار لازم است یک وب سایت با اطلاعات تورها و برخی اطلاعات همچون آداب و رسوم، زبان ها، غذاها و سوغاتی های محلی برای شروع اولین تورهای شما است. ممکن است بخواهید برای کمک به جذب بیشتر گردشگر، با دفتر یا سازمان گردشگری محلی در شهر خود همکاری کنید.

خود اشتغالی راهنمای تور محلی

 

 

طراح وب سایت

طراحی مهارتی است که شما را به سمت خود اشتغالی سوق می دهد. مهم نیست که شما چه  مهارتی از طراحی را میدانید و یا می توانید انجام دهید، بلکه مهم این است که همواره شرکت ها، سازمان ها و حتی اشخاصی هستند که به طرح های شما نیاز دارند. بهتر است که یک پروفایل در لینکدین ایجاد کنید و نمونه کارهای خود را به اشتراک بگذارید.

به عنوان مثال طراحی و پشتیبانی وب سایت یکی دیگر از مشاغل خانگی پر در آمد است. اگر شما عاشق کامپیوتر هستید، کمی استعداد طراحی و گرافیکی دارید و از انجام کارهای خلاقانه لذت می برید، این شغل مناسب شما است. طراح وب از خلاقیت و مهارت های فنی خود برای ایجاد و طراحی وب سایت ها استفاده می کند. تنها با استفاده از یک دستگاه رایانه و اینترنت پر سرعت می توانید یک سایت طراحی کنید و از این طریق کسب در آمد نمایید. اما لازم است از دانش طراحی سایت برخوردار باشید. حتی شما می توانید به عنوان یک نیروی کار، در منزل خود به استخدام این شرکت ها در آیید و از این طریق کسب در آمد نمایید.

ترجمه

اگر به یکی از زبان های انگلیسی، فرانسه، آلمان، ترکی استانبولی و… تسلط دارید، به سادگی می توانید پروژه ترجمه بگیرید و در خانه بدون نیاز به سرمایه اولیه و ابزار کار خاص، درآمد کسب کنید. همین الان پروفایل شخصی خودتان را راه اندازی کنید و در خانه کسب درآمد کنید.

 مشاور رسانه اجتماعی

اگر شما یک کامپیوتر شخصی و زمان کافی دارید، شاید مشاور رسانه های اجتماعی شغل مناسبی برای شما باشد. موضوع مهم این است که شما توانایی استفاده از پلتفرم های اجتماعی را بدانید و البته مشتاق صحبت کردن با مردم باشید. برای شروع یک پروفایل بسازید و به مشاغل کم درآمد اطراف خود سرویس با هزینه پایین ارائه دهید.

مشاور سازماندهی

آیا همه جوراب های شما جفت شده و منظم در کشو کمدتان قرار دارند؟ در این صورت ممکن است یک تجارت به عنوان مشاور در سر راه شما قرار گیرد. همه توانایی کنترل هرج و مرج را ندارند. خوشبختانه، مشاوران سازماندهی می توانند در بسیاری از زمینه ها از سازماندهی شخصی تا سازماندهی یک سازمان تجاری، خدماتی را ارائه کنند. پس اگر شما فکر می کنید که در این زمینه استعداد زیادی دارید و از موهبت مرتب بودن برخوردار هستید، همین حالا دست به کار شوید. برای خود یک پیج کاری در اینستاگرام درست کنید و شروع به معرفی خدمات خود کنید!

فروش صنایع دستی

در صورت تمایل به ساخت صنایع دستی، شما می توانید از استعدادهای خود برای کسب سود با یک تجارت آنلاین صنایع دستی استفاده کنید. با وجود سایت هایی مانند دیوار یا شیپور، فروش دست سازه های شما زیاد آسان نیست. اگر به یک موضوع خاصی از این صنعت تعلق خاطر دارید، این امر به شما كمك می كند تا راحت تر پیدا شوید و به افراد كمك می كنید تا بتوانند به آسانی به نمونه کار های شما دسترسی داشته باشند.

حتی شما می توانید برای گسترش کسب و کار خانگی خود محصولات خود را در سایت هایی مانند پینترست ( Pinterest) نیز به اشتراک بگذارید. البته فراموش نکنید که داشتن یک اکانت کاری بسیار فعال دراینستاگرام و همچنین یک وبسایت فروشگاهی زیبا و کارآمد می تواند یک آغاز طوفانی برای شروع کسب و کار صنایع دستی شما باشد. به یاد داشته باشید که دیده شدن در محیط آنلاین میتواند همان معجزه ای باشد که شما در انتظارش هستید. البته به تازگی وبسایتی بنام afarineha.ir در ایران راه اندازی شده است که حتی می توانید از طریق آن در زمینه صادرات محصولات خود فعالیت کنید.

خود اشتغالی فروش صنایع دستی

برگزار کننده مهمانی ها

از ایده هایی برای خود اشتغالی، می توان به برگزار کردن مهمانی اشاره کرد. اگر شما عاشق مهمانی و برگزاری جشن ها هستید و حتی شغل رویایی شماست، برای اینکه یک برگزارکننده موفق باشید، ابتدا یک بازار هدف کوچک را انتخاب کنید مانند: تولدها، عروسی ها.

پرورش گیاهان زینتی و دارویی

یکی از مشاغل پردرآمد، پرورش گیاهان زینتی و دارویی است که امروزه به علت دوری افراد از طبیعت مورد اهمیت است. همینطور می توانید به پرورش گیاهانی همچون قارچ که طرفداران زیادی دارد نیز بپردازید.

مربی سگ ها

اگر شما به خواندن مطالب وبسایت ها و پیج های مخصوص نگهداری حیوانات خانگی علاقه خاصی دارید و اطلاعات زیادی در زمینه حیوانات خانگی مخصوصا سگ ها دارید، می دانید که تجارت حیوانات خانگی یک صنعت عظیم است. تا زمانی که تمایل به حیوان خانگی وجود داشته باشد، نیاز به آموزش سگ همیشه وجود دارد. یک راه برای متمایزکردن کسب و کار خود از رقبا در و خود اشتغالی این زمینه، ارائه آموزش از طریق موبایل و یا در منزل است. با ارائه سرویس خود از طریق تلفن همراه می توانید به آموزش حیوانات در محیط خانه و همچنین آموزش آنها در محیط های عمومی مانند پارک ها یا مکان هایی که معمولا صاحبان سگ ها دور هم جمع می شوند بپردازید. حتی می توانید غذا، خوراکی های تشویقی و ملزومات مربوط به سگ ها را نیز تهیه کرده و به فروش برسانید.

خود اشتغالی مربی سگ ها

گردآورنده:مهندس ترابی – تیم محتوا بلوباکس

4 Comments

  • سلام
    اگر امکان داره از کسب و کارهای خانگی بیشتر ایده بگذارید چون خانم های خانه دار خیلی نیاز به ایده خوب برای کسب درآمد هستند ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *