بازاریابی کلینیک زیبایی

بازاریابی کلینیک زیبایی

بازاریابی کلینیک زیبایی


بازاریابی کلینیک زیبایی

تقاضای فزاینده برای خدمات پوستی و زیبایی در واقع باعث ایجاد یک نیاز به بازاریابی در این صنعت شده است. ممکن است کسی فکر کند که بیماران جدید فقط در خارج از درهای مطب پزشکان در صف می ایستند و منتظر نوبتشان برای دیدن پزشک هستند. متأسفانه، این موضوع واقعیت ندارد. ممکن است افراد به دنبال یک متخصص پوست یا زیبایی باشند، اما این بدان معنی نیست که آنها به طور خودکار شما را پیدا می کنند. به همین منظور بازاریابی کلینیک زیبایی امروزه ار اهمیت ویژه ای برخوردار است.

افزایش زیاد تقاضا برای خدمات پوستی و زیبایی به دلیل افزایش تمایل به زیبایی و جوانسازی در میان افراد می باشد. از این رو زمانی که مردم پول بیشتری برای خرج کردن داشته باشند، از این فرصت استفاده می کنند که یک یا چند خدمات زیبایی را انجام دهند. از این رو، داشتن برنامه بازاریابی اصولی و صحیح این امکان را به شما می دهد که مخاطبان زیادی را به سمت خدمات خود جذب کنید که در نتیجه سود بیشتری برای شما به ارمغان می آورد. در ادامه به توضیح فعالیت ها و تکنیک هایی برای بازاریابی کلینیک های زیبایی می پردازیم که به داشتن یک کسب و کار موفق در این زمینه به شما کمک شایانی خواهد کرد.

برتری

برتری یافتن در صنعت

خدمات صنعت زیبایی در طول زمان تغییر کرده است زیرا که انتظارات افراد در این زمینه در حال تحول است. امروزه، به عنوان یک متخصص پوست و مو قابل اعتماد، تنها ایجاد شهرت در جامعه محلی کافی نیست. بیماران به دنبال چیزهای بیشتری هستند، به همین دلیل بسیاری از پزشکان جوان در حال انتخاب ارائه خدمات مختلف هستند تا بتوانند بخشی از یک راه حل کامل را ارائه دهند. این خدمات طیف وسیعی از روش های زیبایی و پزشکی را به همراه ماساژ و سایر امکانات را شامل می شوند.

اگرچه این نوع ادغام خدمات در این صنعت مطمئناً یک روند تثبیت شده است، اما همیشه برای بسیاری از پزشکان بهترین گزینه نیست. متخصصان پوست زیادی وجود دارند که ترجیح می دهند شیوه های خاص خود را داشته باشند و نحوه ارائه خدمات را خودشان کنترل کنند.

بنابراین چگونه می توانید با سایر پزشکان و کلینیک های زیبایی رقابت کنید؟ چگونه می توانید در این صنعت سرآمد بقیه باشید؟

داشتن استراتژی بازاریابی به شما در رسیدن به این هدف کمک شایانی خواهد کرد.

استراتژی بازاریابی کلینیک زیبایی شما باید مخاطبان محلی را که آماده دریافت خدمات پوستی و زیبایی هستند را هدف قرار دهد. خواه آنها به دنبال یک روش زیبایی هستند و یا نیاز به دسترسی فوری به یک متخصص پزشکی دارند، می توانید از این راهکارهای بازاریابی استفاده کنید تا بیماران بالقوه خود را جذب کنید.

هنگامی که این کار درست انجام شود، بازاریابی برای متخصصان پوست می تواند به جذب بیماران جدید، حفظ بیماران فعلی، افزایش آگاهی از محل دفتر و خدمات شما و ایجاد درآمد بیشتر کمک کند.

تعیین هدف

هدف خود را تعیین کنید

فرایند بازاریابی خود را با ارزیابی واضح و روشن از نیازهای فعلی، توانایی ها و اهداف خود شروع کنید. بهترین راه برای شروع این است که گزاره ارزش (Value Proposition) خود را ایجاد کنید؛ خلاصه ای ساده (با کمترین کلمه ممکن) که نشان می دهد چرا یک بیمار جدید در این بازار رقابتی شما را انتخاب می کند.

آیا شما فقط خدمات پزشکی پوست را ارائه می دهید یا به طور جدی روی درمان های زیبایی تمرکز می کنید؟ آیا بیش از هر کس دیگری در جامعه با شرکت های بیمه ای قرارداد می بندید؟ آیا تجربه زیادی دارید یا جراحی های خاصی انجام می دهید که بسیاری از متخصصان دیگر این کار را انجام نمی دهند؟

هرچیزی که شما و خدمات شما را منحصر به فرد کند، سنگ بنای بقیه مراحل بازاریابی خواهد بود.

بیمار

دسترسی به بیماران بالقوه آنلاین

در حالی که چندین روش آفلاین موثر برای بازاریابی کلینیک زیبایی شما وجود دارد، گزینه ها و استراتژی های آنلاین می توانند بازده سریعتر و بیشتری را برای سرمایه گذاری شما فراهم کنند. مهمتر از آن، تعداد افرادی که از تلفن های همراه خود برای یافتن کسب و کار ها و خدمات محلی استفاده می کنند، با سرعت بسیار بالایی رو به رشد است و این روش ها، می توانند بر جذب مشتری و کسب درآمد بیشتر نیز تأثیر بگذارند.

وقتی می خواهیم چیزی و یا کسی را بشناسیم و یا در مورد آن اطلاعات کسب کنیم، از طریق تلفن های همراه خود و به کمک اینترنت می توانیم به آن پاسخ ها دست پیدا کنیم. تدوین استراتژی های بازاریابی آنلاین به شما کمک می کند تا افراد در جستجوی نزدیک ترین یا بهترین متخصص پوست، بتوانند شما را به راحتی پیدا کنند.

اعتبار

شروع به ساختن اعتبار آنلاین خود کنید

شهرت شما دارایی است که می توانید از طریق فعالیت های بازاریابی خود به دست آورید. مهم نیست که بیماران بالقوه شما برای اولین بار در چه موقعیتی درباره شما می شنوند و آگاهی پیدا می کنند، احتمالاً آنها می خواهند کمی عمیق تر به صورت آنلاین تحقیق کنند و دریابند که دیگران درباره عملکرد شما در رسانه های اجتماعی و وب سایت های دیگر چه می گویند.

رسانه های اجتماعی جایی نیست که شما برای فریاد کشیدن از پشت تریبون مجازی استفاده کنید. در عوض این مکانی است که می توانید با بیماران در تعامل باشید و به جهانیان نشان دهید که خدمات شما و کیفیت آنها واقعاً چیست. همه این فعالیت ها برای برقراری تعامل و جزئی از جامعه شدن می باشد. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که از این کانال ها برای ایجاد شهرت خود استفاده می کنید.

با بهینه سازی شبکه های اجتماعی خود شروع کنید از جمله استفاده از تصاویر مناسب و با کیفیت، پست گذاری منظم و پاسخ سریع به نظرات کاربران.

اگر متوجه شدید که کسی نظرات منفی نسبت به تجربه اش با شما را در فضای آنلاین بیان کرده است، مهم است که همیشه آرامش خود را حفظ کرده و نکات اخلاقی را رعایت کنید. وارد جنگ کامنت نشوید و آنها را به دروغگویی یا اغراق متهم کنید. استفاده از این موقعیت به عنوان فرصتی برای ایجاد شهرت خود به عنوان کسی که به هر بیمار اهمیت می دهد و مایل به همکاری با افراد – حتی افراد عصبانی است – بسیار مهم و مؤثر است تا اطمینان حاصل شود که آنها نتیجه ای را که انتظار می رود کسب کرده اند.

بازاریابی کلینیک

لیست های محلی خود را به روز کنید

Google My Business ابزاری است که توسط موتور جستجو تهیه شده است، بنابراین کسب و کارهای کوچک می توانند اطلاعات خود را به درستی ذکر کنند. این پلتفرمی است که شما را در Google Maps قرار می دهد و می تواند به شما در شروع رتبه بندی برای جستجوهای محلی کمک کند.

این ابزار به معنای واقعی کلمه راهی برای جذب بیماران احتمالی به سمت شما است.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که نشانه گذاری را به درستی پیاده سازی کرده اید. از این رو اطمینان حاصل خواهد شد که گوگل می تواند اطلاعات تماس مهم را مشاهده و دریافت کند و سپس آن را در نتایج جستجو نمایش دهد. نشانه گذاری می تواند مواردی مانند آدرس و شماره تلفن شما را شامل شود، بنابراین افراد حتی برای گرفتن اطلاعات تماس شما نیازی به کلیک روی لیست شما ندارند.

تبلیغ آنلاین

استفاده از تبلیغات آنلاین را شروع کنید

چندین روش مؤثر برای ارتقاء کسب و کار و ایجاد علاقه نسبت به خدمات شما وجود دارد.

تبلیغات اجتماعی، این نوع تبلیغات کاملاً متداول و شناخته شده است. شرکت ها در عوض لایک کردن یک پست یا دنبال کردن آنها در یک رسانه اجتماعی، به نوعی به مخاطبان جایزه می دهند. اگرچه این امر می تواند اولین قدم خوب برای آگاهی از خدمات شما باشد، اما قطعا کافی نیست.

شما می توانید کارهای تبلیغاتی دیگری را برای مطب و یا کلینیک خود انجام دهید تا بتوانید از کشش واقعی این امر استفاده کنید. به جای درخواست ساده برای لایک کردن، سعی کنید از آنها بخواهید که در لیست ایمیل شما وارد شوند و یا شما را به دیگران معرفی کنند. این سطح از مشارکت می تواند برای رشد طولانی مدت شما بسیار مؤثر باشد.

اطلاعیه های مطبوعاتی، چندین سرویس آنلاین وجود دارد که به توزیع یک بیانیه مطبوعات کمک می کنند. این یک روش ساده برای برجسته سازی تغییرات و تحولات در کار شما می باشد. این اطلاعات را با جهان به اشتراک بگذارید و کمی بیشتر مورد توجه جامعه محلی قرار بگیرید.

تعاملات محلی، شما می توانید با وارد شدن و همکاری در رویدادها و فعالیت های محلی، کسب و کار خود را ارتقا بخشید، به ویژه اگر آنها ارتباطی با سلامت شخصی، بهداشت و مراقبت از پوست داشته باشند. شما می توانید از نام خود در آنجا استفاده کنید و خدمات خود را تبلیغ کنید. از این رو شما به مردم این فرصت را می دهید که از خدمات شما آگاه شوند و در صورت نیاز به این خدمات در آینده نام شما را به یاد آورند.

بازاریابی کلینیک

اشتراک گذاری تجربه عالی مشتریان را آسان کنید

این موضوع ناراحت کننده است اما واقعیت دارد که اگر کسی تجربه ای بد با پزشک و یا متخصص خدمات پزشکی و زیبایی داشته باشد، به احتمال زیاد مستقیماً به هر پلتفرم اجتماعی که آن فرد یک حساب کاربری ثبت کرده است، مراجعه می کند و با جزئیات وحشتناکی توضیح می دهد که دقیقاً چرا تجربه بدی داشته و کسی به او اهمیت نمی دهد.

همچنین اگر آنها تجربه بسیار خوبی داشته باشند، به احتمال زیاد آنها فقط به کار و زندگی خود باز می گردند و از نتایج عمل لذت می برند.

شما باید فرایند بازخورد تجربیات فوق العاده مشتریان را از خدمات خودتان تسهیل کنید. به آنها پیشنهاداتی بدهید که در کجا می توانند نظرات مثبت خودشان را ثبت کنند و مطمئن شوید که از تلاش آنها برای انجام این کار از طرف شما قدردانی خواهد شد. از آنها بخواهید که بزرگنمایی نکنند و فقط تجربه ای که با شما داشته اند را به اشتراک بگذارند.

تجربه مشتری

تجربه افراد را قسمتی از برند خود در نظر بگیرید

از لحظه ای که یک فرد وارد مطب و یا کلینیک شما می شود، آنها به هر جزییاتی توجه می کنند. شما باید اطمینان حاصل کنید که آنها بهترین تجربه ممکن را کسب می کنند. این بدان معناست که همه افراد در مطب و یا کلینیک باید درک کنند که چگونه تجربه مشتری بخشی از برند شما است و چگونه اقدامات فردی  آنها می تواند در نظر مشتریان و تعامل با دیگران نقش داشته باشد.

از این رو حتی می توانید اقداماتی برای آموزش کارکنان خود در نظر بگیرید، زیرا نهایتا به نفع کسب و کار شما خواهد شد.

مشاور کسب و کار

آیا می توانید این فعالیت ها را خودتان اداره کنید یا باید یک شرکت بازاریابی استخدام کنید؟

پس از مشخص کردن اهداف و انتظارات خود، زمان آن رسیده است که تصمیم بگیرید دقیقاً چگونه می خواهید این کار را انجام دهید. بسیاری از مواردی که در بالا بحث شد توسط هر کسی بدون مهارت های خاص و ویژه قابل انجام است، اما همیشه اینطور نیست.

مراقبت از هر عنصر استراتژی بازاریابی کلینیک های زیبایی و پزشکی نیاز به مهارت های مختلف زیادی دارد؛ از نوشتن و ردیابی داده ها گرفته تا برنامه ریزی رویدادها و همگام سازی با رسانه های اجتماعی. در حالی که شما ممکن است شخصی در کلینیک و یا مطب خود داشته باشید که بتواند حساب اینستاگرام شما را اداره کند، شما ممکن است کسی را نداشته باشید که بتواند یک استراتژی سئو را تنظیم کند یا بر اعتبار آنلاین شما نظارت کند.

برون سپاری فعالیت های بازاریابی شما نیاز به همکاری با دیگران خواهد داشت، اما یک آژانس مشاوره کسب و کار به احتمال زیاد به ابزارها و استعدادهای لازم برای ایجاد حضور در محیط آنلاین و توسعه فعالیت های شما دسترسی دارد.

تقاضا برای متخصصین پوست و زیبایی با کیفیت همچنان رو به رشد است و شما می توانید با راه اندازی وب سایت و پروفایل های اجتماعی در مقابل بیماران احتمالی خود، از این افزایش علاقه به نحو احسن استفاده کنید. از فعالیت های كوچك شروع كنید، با آن سازگار شوید و روی جنبه های مثبت تمرکز کنید و به زودی تلاش های شما به ثمر خواهد نشست و دستیابی به نتایج واقعی شروع می شود.

برای مشاوره کسب و کار در حوزه کلینیک های زیبایی و پوست می توانید با مشاوران بلوباکس تماس حاصل فرمایید.

گردآورنده: مهندس زهرا ترابی – تیم محتوا بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *