بایدها و نبایدهای ساخت بک لینک برای سئو

ساخت بک لینک

بک لینک ها جزء مهمی از سئو محسوب میشوند. چرا که موتورهای جستجو را درباره ی ارتباط و اعتبار سایت شما راهنمایی میکنند. هنگامیکه وبسایت های با کیفیت و معتبر زیادی به شما لینک ارجاع میدهند، برای موتورهای جستجو این گونه تلقی میشود که وبسایت شما معتبر  و موثق است. استراتژی بک لینک شما نباید خیلی پیچیده باشد. ساخت بک لینک روندی تدریجی است و نیازمند صرف زمان است. در هر حال، برخی از کسب و کارها سهوا دچار خطاهایی در ساخت بک لینک میشوند و باعث میشوند که موتورهای جستجو آن ها را اسپم تشخیص دهد.

در این مقاله برخی از بایدها و نبایدهای ساخت بک لینک را خواهیم گفت تا با خیالی آسوده از استراتژی ساخت بک لینک خود اطمینان داشته باشید.

بایدها:

تمرکز خود را بر ساخت بک لینک های طبیعی از محتواهای مناسب بگذارید

طبیعی ترین راه برای ایجاد بک لینک، تمرکز بر انتشار محتوای با کیفیت است. برای محتوای خود به خوبی تحقیق کنید. از این طریق خواننده بیشتری پیدا می‌کنید و از سایر سایت های مرتبط بک لینک طبیعی دریافت می‌کنید. زیرا محتوای شما از اقتدار و میزان تعامل بالایی برخوردار است.

تنها از راهنماهای با کیفیت بهره بگیرید

راهنماهای ساخت بک لینک به شما این امکان را می دهد بک لینک مرتبط به سایت خود را ایجاد کنید و این لینکها را در میان بیزینس های مرتبط لیست کنید. اما در استفاده از این لینکها باید بسیار دقت کنید. تنها در صورتی این راهنماها ارزش خواهند داشت که از کیفیت بالایی برخوردار باشند. سعی کنید از راهنماهایی که سایت های بی کیفیت را نیز ثبت نام میکنند اجتناب کنید.

از طریق اشاره به سایتتان، بک لینک بیشتر داشته باشید

بسیار رایج است که برخی از سایتها به محصول یا خدمت شما اشاره میکنند اما بک لینک به شما نمیدهند. میتوانید از این فرصت استفاده کنید و با وب مستر آن سایت صحبت کنید. درخواست کنید که در ارتباط با آن محصول و خدمت، به شما بک لینک دهند تا از این طریق خوانندگان آن مطلب بتوانند اطلاعات بیشتری داشته باشند.

از طریق ارتباط و اعتبار، لینک دریافت کنید

سعی کنید بهترین پیوندهای ممکن را بدست آورید. برای این منظور باید صفحات برتر را برای کلمات کلیدی مورد نظر خود بررسی کنید و سعی کنید از سایت های معتبر بک لینک دریافت کنید.

وبلاگ نویسی به عنوان مهمان برای کسب لینک های با کیفیت

وبلاگ نویسی به عنوان مهمان یک روش عالی برای ایجاد ارتباط با وبلاگ نویسان و صاحبان سایت های مربوط به کسب و کار شما است. برای وبلاگ نویسی مهمان ، شما باید لیستی از سایت های معتبر را جمع آوری کرده و با ایده های محتوایی خود به آنها نزدیک شوید. اگر آنها موافقت کردند که مقاله ی شما را در وبلاگ خود قرار دهند، می توانید در ازای محتوایی که به آنها ارائه می دهید، از آنها بخواهید که به سایت شما لینک دهند.

این عمل یک بازی برد برد است. زیرا صاحب سایت یک محتوای جدیدی دریافت کرده است. شما نیز بک لینک معتبر برای سایتتان دریافت کرده اید.

 

ساخت بک لینکنبایدها:

لینک دادن به محتوای بی کیفیت

همانطور که پیش‌تر ذکر کردیم، ساخت پیوند روندی تدریجی و زمان‌بر است. همین امر باعث میشود برخی از افراد برای رسیدن به نتایج بهتر، روش های نادرستی را پیش رو بگیرند. کمیت را بر کیفیت ارجح میدانند و از هر سایتی بک لینک میگیرند. این امر باعث میشود سایت آنها اغلب به محتوای بی کیفیتی که اعتبار سایت را مختل می کند، پیوند بخورد. بنابراین قبل از ایجاد پیوندها روی وب سایت تحقیق کاملی انجام دهید تا در نهایت با بک لینک های بی کیفیت مواجه نشوید.

تایید بک لینک هایی که در متن نیستند

لینک هایی که در متن نیستند را رد کنید. پیوندهای موجود در نوار کناری، هدر (header) یا محتوای پاورقی برای سایت شما مفید نیستند و می توانند سئوی سایت شما را مختل کنند.

تبادل لینک

تبادل لینک با سایت های با کیفیت می تواند به شما در بهبود رتبه بندی کمک کند. اما اگر همین کار را با هر سایتی و تصادفی انجام دهید، به سایت شما آسیب می رساند. اگر گوگل متوجه شود که با هر سایتی و تصادفی بدون بررسی ارتباط یا اعتبار آنها در حال تبادل پیوند هستید ، آنها را اسپم میداند و هیچ ارزشی برای این تبادل تلقی نمی کند.

دستکاری

اگر از طریق هر نوع دستکاری بک لینک دریافت کرده اید و می ترسید که گوگل متوجه آن شود، مطمئن باشید که گوگل قبلاً این کار را انجام داده است. در صورت مشاهده دستکاری بک لینک، سایت شما در هر زمان مجازات خواهد شد. بنابراین دستکاری بک لینک یا به کار بردن هر روش نادرست دیگر اصلا ایده ی خوبی نخواهد بود. روی ساخت بک لینک به سختی کار کنید. حتی اگر تلاش شما زمان زیادی صرف کند، بدانید که ارزش آن را دارد.

تزریق پیوند

ما کاربران نمیتوانیم پیوندهای تزریق شده را ببینیم. اما برای خزنده های موتور جستجو قابل مشاهده هستند. در واقع یک سئو اسپم است که برای بهبود اعتبار یک وب سایت استفاده می شود. وقتی کاربران ناآگاهانه روی این پیوندها کلیک می کنند، به سایت های شخص ثالث هدایت می شوند. به طور کل از چنین روش‌های SEO کلاه سیاه دور باشید و فقط بر روی گرفتن بک لینک با کیفیت از طریق فعالیتهای مناسب ساخت بک لینک تمرکز کنید.

خلاصه

ساخت بک لینک فعالیتی است که غالباً توسط متخصصان سئو برای بهبود اعتبار سایت و در نهایت رتبه بندی ارگانیک آن انجام می شود. در حالی که بک لینک مفید است، بسیاری از متخصصان SEO از برخی از روش های لینک سازی استفاده میکنند که می تواند به سایت آنها آسیب برساند و رتبه بندی آنها را حتی بیشتر پایین بیاورد.

به خاطر داشته باشید با استفاده از این بایدها و نبایدهای مذکور، می توانید اطمینان حاصل کنید که سایت شما حداکثر بهره را از ساخت بک لینک می برد و از رتبه های بالاتر در لیست نتایج جستجو بهره مند می شوید.

گردآورنده: فاطمه سرلک – تیم محتوا نویسی بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *