ترند های طراحی وب در 2021

طراحی وب

اکنون طراحی وب امکانات زیادی دارد. اما هر ویژگی در یک دوره خاص قابل اجرا نیست. برای هر رویکرد زمان و مکان خاصی وجود دارد. و اصلاحات وب سایت بدون هیچ دلیلی می تواند ضرر بیشتری داشته باشد تا سود.

اما در سال 2021 چنین دلایلی بیش از اندازه کافی وجود خواهد داشت. بررسی خواسته های کاربران نشان می دهد که آنها می خواهند موارد جدیدی در طراحی وب ببینند. بنابراین، اکنون زمان پیگیری ترندهای جدید و استفاده از آنها در سایت شماست.

چه ترند هایی کاملاً جنبه زیبایی شناختی دارند؟ برای بهبود تجربه کاربر چه چیزهایی باید تغییر کند؟ چه ترندهایی قدیمی می شوند و چه عواملی جای آنها را می گیرد؟ ما لیستی از ترندهای ابتکاری طراحی وب 2021 را آماده کرده ایم تا شما را برای تغییر آماده کنیم.

گرافیک بُرداری (Vector) منعطف

منبع اصلی زیبایی شناسی در هر سایتی مالتی مدیا است. صفحه وب حاوی تصاویر یا عکس های جالب همیشه دارای امتیاز بالاتری است.

بارگیری وب سایت های پر از محتوا خصوصاً در دستگاه های تلفن همراه بسیار بیشتر شده است. اما گوگل به صراحت اعلام کرد که به کاربر اهمیت می دهد. یکی از معیارهای رتبه بندی نتایج نمایه سازی سایت ها در دستگاه های تلفن همراه است.

این امر سازگاری با موبایل را بیش از حتی یک سال پیش انجام می دهد. مشکلی که در تصاویر GIF و PNG وجود دارد این است که با تغییر اندازه، کیفیت آنها از دست می رود. عدم استفاده از آنها به معنای داشتن وب سایت غیر حرفه ای است. راه برون رفت از این شرایط و ترند جدید، تصویر بُرداری (Vector) است.

طراحی وب

قالب تصویر بُرداری مقیاس پذیر (SVG) به شما امکان می دهد تصاویر را ضمن حفظ کیفیت گرافیک اصلی، متناسب با صفحه تنظیم کنید. اکنون این قالب روند اساسی سازگاری و به طور کلی طراحی وب خواهد بود.

تأکید بر داده ها

کاربران بیشتر و بیشتر به تجزیه و تحلیل ها و نتایج آنها اعتماد می کنند. بنابراین، رهبران فناوری اطلاعات تلاش می کنند تا نقش ساختارهای طراحی آموزنده را افزایش دهند. بنابراین، آنها به طور فزاینده ای بر روی طراحی تمرکز می کنند که بر داده های پروژه متمرکز است.

طراحی وب

چنین طراحی به شما کمک می کند تا شخصاً اطلاعات شرکت خود را مقایسه کنید. بنابراین می توانید سریعتر تصمیمات مهم را بگیرید. به همین ترتیب، این رویکرد فرصت خوبی برای نگه داشتن خواننده در صفحه است. موتورهای جستجو می خواهند کاربر هر چه بیشتر وقت خود را در سایت بگذارد. از این گذشته، به این ترتیب درجه نمایه سازی (indexing rating) افزایش می یابد.

برای توسعه این طرح، تیم شما باید بر روی زمینه های زیر تمرکز کند:

  • مدیریت هوشمند و جایگذاری داده ها.
  • تنظیم منبع داده

همچنین یک طراحی داده محور مستلزم در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف کسب و کار است.

داده به عنوان بخشی از طراحی وب، ارتباط با کاربران شما است. بر این اساس، این روش می تواند پروژه شما را احیا کند.

طراحی وب

طرح های نامتقارن

برای سالهای زیادی، وب سایت ها روی یک طرح سازمان یافته ساخته شده اند. این یک رویکرد عالی است که به ساده سازی ساختار و تمرکز روی عناصر اصلی کمک می کند. از طرف دیگر، این امر از منحصر به فرد بودن سایت می کاهد. بنابراین، روند پیش رو طراحی نامتقارن است.

عدم تقارن فرصتی برای تغییر سنت ها و حرکت به سمت سرپیچی، فردیت، انرژی متزلزل و فقط سرگرمی است.

با این حال، حتی در اینجا، طراحان باید تعادل را پیدا کنند. برای ایجاد حس تعادل، باید تست کاربر را انجام دهید. هدف این است که اطمینان حاصل کنید هیچ قسمت از صفحه “شلوغ تر” از بقیه قسمت ها به نظر نمی رسد. به عنوان مثال، تصویر نباید بزرگتر از بلوک متن باشد.

احتمالاً از خود می پرسید: “اگر عناصر اصلی روی یک طرح سازمان یافته قرار ندارند چگونه می تواند توجه افراد را جلب کند؟”. در اینجا لازم به یادآوری است که صرف نظر از رویکرد، چشم بیننده همیشه به عناصر بزرگ دوخته شده است. بنابراین، در طراحی نامتقارن کافی است اندازه بلوکی را که می خواهید روی آن تمرکز کنید، افزایش دهید.

طراحی وب

سایه های نرم و عناصر شناور

یکی از بهترین روش ها برای جلب توجه کاربر، بارگذاری فیلم در پس زمینه صفحه اصلی است. اما امروزه، فناوری به شما امکان می دهد این روش را با سرعت بارگیری بالای صفحه ترکیب کنید. این امر به ویژه در مورد دستگاه های تلفن همراه صدق می کند. فقط این سوال باقی می ماند که: چگونه می توان از تصاویر بُرداری مقیاس پذیر (SVG) استفاده کرد و همزمان از حجم تصاویر اطمینان حاصل کرد؟

پاسخ در استفاده از سایه های نرم و عناصر شناور تصاویر نهفته است. آنها طراحی وب را لایه لایه و جالب تر می کنند. علاوه بر این، عمق عناصر طراحی را افزایش می دهند.

این اثر را می توان برای طراحی استفاده کرد:

  • متن بدنه
  • عناوین
  • تصاویر و تصاویر منفرد
  • دکمه های فعال

به عبارت دیگر، شما می توانید سایه ها و جلوه های شناور را به هر عنصر طراحی وب اضافه کنید. نکته اصلی این است که از نظر زیبایی شناسی در برابر پس زمینه کلی خوشایند به نظر می رسد. به لطف این روش، طراحان می توانند یکنواختی تصاویر بُرداری (SVG) را کم رنگ کرده و طراحی را منحصر به فرد کنند.

تلفیق عکس ها و گرافیک ها

استفاده از عکس های واقعی که با تصاویر یا گرافیک مخلوط شده است، پیام منحصر به فردی از سایت ایجاد می کند. صرف نظر از اینکه شما از یک محصول یا از یک شخص عکس می گیرید، به حفظ برندینگ کمک می کند. این امر همچنین یک روش عالی برای تمایز از رقبا است.

همپوشانی یا تلفیق گرافیک با عکس، جلوه بصری خاصی ایجاد می کند.

چنین کلاژهایی جهانی هستند:

  • می توان از آنها برای افزودن درخواست تجدید نظر استفاده کرد.
  • آنها ویژگی های پیچیده را کاهش می دهند، که به شما امکان انتقال مفاهیم انتزاعی را می دهد.
  • این امر روشی برای شخصی سازی تصاویر و ایجاد شخصیت است.

چگونه می توان از انعطاف پذیری این روند حداکثر استفاده را کرد؟ سبک تصاویر و گرافیک ها را با هویت برند خود مطابقت دهید. این امر تا حد زیادی بر نحوه تفسیر کاربر از عکس ها تأثیر می گذارد. مثلا:

  • برای عکس های بازیگوش در زمینه سرگرمی، می توانید گرافیک کاریکاتور را انتخاب کنید.
  • اشکال هندسی پیچیده برای یک فروشگاه آنلاین لباس کلاسیک مناسب است.
  • سایت های رستوران را می توان کاملاً با گرافیک های سبک یکپارچه ترکیب کرد.

تم تیره

برای مدت بسیار طولانی اساس فضای خالی، رنگ سفید بود. برخی از سرویس ها از چند سال پیش شروع به افزودن یک تم تیره کردند. اما پس از آن شناخت گسترده ای پیدا نکرد. اما روندها در سال 2021 تغییر خواهند کرد.

اول از همه، به طراحی صفحات اول برند های بزرگ توجه کنید. اپل، مرسدس بنز، هابلوت و بسیاری دیگر در حال حاضر از این تم تیره استفاده می کنند. یک تغییر ساده رنگ، ظاهری کاملاً متفاوت به طراحی وب داده است:

  • عناصر طراحی را بیشتر نمایان می کند
  • نسبت کنتراست را افزایش می دهد
  • استرس چشم را کمتر می کند
  • سایت را زیباتر نشان می دهد

اپل یک تم تیره در iOS 13 اضافه کرد که مورد پسند بسیاری از کاربران قرار گرفت. به دنبال این، اپلیکیشن های معروف مانند اینستاگرام و واتس اپ سایه های تیره را نیز اضافه کردند. این روند در همه مناطق در حال گسترش و محبوبیت است.

همچنین تم های تیره برای صفحه نمایش OLED بسیار مناسب هستند، زیرا باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و افزایش طول عمر صفحه نمایش می شوند. سایه های تیره به شما امکان می دهد با استفاده از درخشش نئون، که یکی از روندهای طراحی گرافیک در سال 2021 است، عناصر خلاقانه ایجاد کنید.

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی بیشتر و بیشتر در تمام حوزه های زندگی ما از جمله بازاریابی نفوذ می کند. وقتی هوش مصنوعی را در سایت خود پیاده سازی می کنید، می توانید به طور قابل توجهی از داده ها برای تأمین نیازهای کاربر استفاده کنید.

در زمینه طراحی وب، افزودن هوش مصنوعی بیشتر از اینکه به نتیجه نهایی برسد، به توسعه مربوط می شود. هوش مصنوعی توانایی ایجاد صفحات هدفمند و شخصی متمرکز بر یک زمینه خاص است. از جمله موارد دیگری که هوش مصنوعی به شما کمک می کند:

  • جمع آوری اطلاعات در مورد کاربران
  • اتومات کردن انتخاب گرافیک
  • انجام آزمایش
  • قرار دادن عناصر مورد توجه در مناسب ترین مکان ها

هر روز کاربران انتظار دارند شخصی سازی بیشتر و بیشتری در سطح ناخودآگاه انجام شود. هوش مصنوعی بهترین راه برای ارائه وب سایتی که کاربران به دنبال آن هستند، می باشد.

استفاده آسان

دسترسی به وب سایت برای هر کاربر بخش مهمی از فرایند طراحی وب است. این عامل از سیاست جهانی نشأت می گیرد، جایی که اکنون توجه به حقوق افراد معلول در حال رشد است. بسیاری از سازمان ها تلاش می کنند شرایطی را برای چنین گروه هایی از جمعیت فراهم کنند.

در حالی که این انتقادات مربوط به وب سایت ها نبود، بسیاری از طراحان تصمیم گرفتند به سادگی فرصت های مختلف را به تنهایی پیاده کنند. بنابراین، آنها ترندی برای توسعه قابلیت دسترسی هر سرویس و عناصر جداگانه آن ایجاد کردند.

طراحی وب به طور جدایی ناپذیری با محتوا مرتبط است. بنابراین، هنگام توسعه وب، شما باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • ضبط صدا
  • متن
  • زیرنویس
  • افزایش فونت ها

اگر یک طراح، ویدیویی را پست می کند، باید مطمئن شود که هر کاربر کل پیام را دریافت می کند. اگر سایت بر روی جایگذاری داده ها متمرکز باشد، لازم است اطمینان حاصل کنید که افراد دارای مشکلات بینایی نیز می توانند از آن بهره ببرند.

این روند مشکلات زیادی را برای طراحان وب ایجاد می کند. چرا؟ همه این عناصر باید بدون آسیب رساندن به زیبایی و رتبه بندی نمایه سازی شوند. با این وجود، با مراقبت از تمام اقشار جامعه، طراح وب می تواند مخاطبان هدف را گسترش دهد.

روندهای از مد افتاده

طراحی وب یک مرحله بسیار فشرده از توسعه وب سایت است. اول از همه، شما می توانید عناصر زیادی را به آن اضافه کنید که باعث جلب توجه شود. نکته اصلی این است که همه چیز را یک باره اضافه نکنید، تا در رابط کاربری هرج و مرج ایجاد نکنید. اما همچنین باید روندهای خروجی را کنترل کنید تا سایت قدیمی به نظر نرسد.

هندسه واضح

برای چندین سال متوالی، بسیاری از طراحان به استفاده از زاویه های مشخص و اشکال متعادل متوسل شدند. امروزه کاربران کمی از این روند خسته شده اند زیرا سایت ها بسیار یکنواخت به نظر می رسند. بنابراین، با ظهور عدم تقارن، هر شکل دقیق و واضح تأیید شده تناسب خود را از دست می دهد.

رنگ های روشن و اشباع شده

عنصر دیگر طراحی وب که به سرعت محبوبیت خود را از دست می دهد. در مرحله اول، خستگی چشم بیشتری ایجاد می کنند. ثانیا، آنها با روند کلی رنگ در حوزه های دیگر مطابقت ندارند. بنابراین، تن های پاستِلی کم نور جایگزین رنگ های روشن می شوند.

ویدئو و انیمیشن به عنوان بخشی از طراحی

بسیاری از سایت ها برای زنده کردن سایت خود انیمیشن اضافه کردند. یک روند ویژه و محبوب اضافه شدن فیلم به جای تصاویر به پس زمینه صفحه اصلی بود. این امر سرعت بارگذاری سایت را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. تا زمانی که این مشکل برطرف نشود، روند ویدیو در گذشته باقی مانده است.

سخن پایانی

بسیاری انتظار داشتند که سال 2020 تغییرات زیادی در طراحی وب به وجود می آید. اما در واقع، این سال به تجزیه و تحلیل نیازهای کاربر جدید تبدیل شده است. که نتایج را در سال 2021 خواهیم دید. طراحان وب بیشتر روندها را تغییر داده و باعث می شوند سایت ها کاملاً متفاوت باشند.

منبع

گردآورنده: مهندس زهرا ترابی – تیم محتوا بلوباکس

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *