توصیه کارآفرینان موفق برای 1400

توصصیه کارآفرینان موفق

بر اساس پژوهش های آنلاینی که صورت گرفته است بین 149 میلیون نتیجه ثبت شده، در بین توصیه کارآفرینان موفق برای سال 1400 در این مقاله سعی کرده ایم تعدادی از آنها را برای دریافت نتیجه بهتر برای سال 1400 مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

در این بین توصیه های کلی و گنگ بسیار زیادی وجود دارد از جمله؛

  • خود را به چالش بکشید،
  • کارهایی که مهم هستند را انجام بدهید،
  • از کلمه “نه” برای پاسخ به سوال استفاده نکنید،

این موارد نه تنها باعث کمک به سایر کارآفرینان در حوزه های مختلف نمی شود بلکه آنها را دچار سردرگمی نیز می کند. در این مقاله سعی بر این است تنها به 6 توصیه مهم کارآفرینان موفق برای 1400 بپردازیم.

 

  1.  کارآفرینان موفق نیچ خود را پیدا می کنند

یک دسته را انتخاب کنید و در میان آن نیچ خود را انتخاب نمایید. این شاید برای بسیار از تازه کاران حوزه کارآفرینی جذاب باشد ولی به گفته؛ نیکلاس کول موسس دیجیتال پرس کافی نیست!

همه کارآفرینان موفق به شما می گویند؛ یک بخش مناسب در کسب و کار را پیدا کنید و در آن بخش سعی کنید نیچ خود یا گوشه خود را پیدا کنید. اما این کار نیازمند یک فعالیت چند سطحی است.

ابتدا شما می بایست داده های دسته بندی شده را پیدا کنید (بسیاری از شرکت ها هستند که در این زمینه فعالیت می کنند و شما می توانید از این داده ها استفاده کنید). زمانی که شما وارد یک دسته تعریف شده و موجود می شوید، شواهد نشان می دهد  شما به دنبال افزایش سهم بازار خود هستید.

اگر شما در زمینه دسترسی به نیچ خود دچار مشکل هستید اینجاست که خطراتی نظیر؛

  • محصول مناسب بازار برای دسترسی به تقاضای مناسب مورد توجه قرار می گیرد.
  • در واقعیت جالب است بدانید کسب و کارهای موفق اغلب نیچ خود را ایجاد می کنند.

این کسب و کارها یک بخش خاص، جدید و منحصر به فرد را ایجاد می کنند. همین به موفقیت راهبرد کسب و کار آنها کمک می کند.

 

  1. کارآفرینان موفق با تیم های قوی به صورت فردی ملاقات دارند

کارآفرینی با تیم سازی

شرکت هایی که پس از همه گیری کرونا اساس کار را بر دورکاری گذاشته اند، یا بودجه خود را کاهش داده اند و به کار از منزل روی آورده اند، می بایست به این مسئله توجه ویژه ای داشته باشند. شیرین جافر مدیر عامل و موسس Edvo، تیمی جدید ایجاد کرده و به کارآفرینان در این حوزه توصیه های جالبی دارد.

بسیاری از کارآفرینان معتقد هستند باید یک تیم حرفه ای و کار کشته داشته باشند. آنها غالبا با افراد تیم به صورت فردی مصاحبه می کنند تا بتوانند تیم مورد نظر خود را تشکیل بدهند. که البته نکته ای که باعث موفقیت آنها می شود نیز همین است.

بنابراین توصیه کارآفرینان موفق در 1400 این است که شما برای داشتن یک تیم قوی می بایست افراد قوی را به صورت تک به تک انتخاب کنید. و بهترین ها را داشته باشید.

 

  1. اولویت کارآفرینان موفق کسب سود است

کارآفرینی و کسب سود

یک شرکت هیچگاه به مشکل نخواهد خورد مگر زمانی که ورودی های پول آن بسته شود. اما نکته ای که وجود دارد این است که شما چه فرآیندی برای کسب سود در کسب و کار خود دارید.

رونی سیج موسس شاپینگ گیوز در این باره می گوید؛ تجربه نشان می دهد اولین موضوعی که می بایست در کسب و کار مورد توجه قرار گیرد حتی قبل از اهداف، کسب سود و منفعت است!

هر کارآفرینی در زمان شروع می بایست به این موضوع بیاندیشد ورودی کسب و کارش از کجا خواهد بود. برای مثال شاپ گیوز بر اساس سه موضوع اساسی و کلیدی پایه گذاری شده است؛

  • تیم،
  • جامعه،
  • مشتری،
  • محصول

البته مسئلله هدفمندی کسب و کار نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است تا جایی که اگر مصرف کننده فکر کند برند دارای هدفمندی قوی است تا 4.5 برابر بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

  1. هر کاری برای برای زنده ماندن انجام بدهید

زمانی که شما نتوانید ادامه حیات بدهید یعنی همه چیز تمام شده است. فرصت های موجود از دست خواهند رفت. بنابراین تا جایی که ممکن است با هر ابزاری خود را زنده نگهدارید.

در همین رابطه موسس فتوگرافر ویدوت بوردرز می گوید؛ ما در زمان بحران (بخصوص بحران کرونا) نمی توانیم به ارزش های واقعی کسب و کار خود پی ببریم. بنابراین به این پاندمی می بایست به عنوان یک فرصتی بنگریم که می تواند هسته ارزش کسب و کار ما را قوی کند بخصوص موسسین و سازمان ها را!

 

  1. بین کار و زندگی یک بالانس ایجاد کنید

بالانس بین کار و زندگی

زمانی که شما بخواهید همه انرژی خود را بر روی کسب و کار و شرکت خود بگذارید تا زنده بماند. اینجاست که شما جنبه دیگری از زندگی خود را از دست می دهید و ممکن است با ضربات جبران ناپذیری رو به رو شوید. سامانتا رادونیکا موسس برند LOVE در این رابطه می گوید؛

تا سال گذشته من قویا معتقد بودم می بایست بین این موارد تمایز قائل شد؛

  • کار و تفریح،
  • کار و خانواده،
  • کار و زندگی.

اما امروزه به این باور رسیده ام که می بایست یک تعادل بین این مورد ایجاد کرد. این تفکر که شما تا زمانی که مولد هستید کار کنید و پس از بازنشستگی می توانید تفریح داشته باشید و به خاواده برسید یک تفکر اشتباه و منسوخ است.

  1. به برنامه های خود متعهد باشید

هر کارآفرینی می داند که ارزش یک برنامه توسعه کسب و کار قوی چقدر حیاتی و مهم است. پس از اینکه شما ماه ها بر روی استراتژی محصول، برند، یا تاکتیک های بازاریابی خود متعهد بوده اید، هر تغییری ممکن است مخاطرات خود را داشته باشد.

برای اولین بار بنیانگذار و موسس لومیر ساینس بر این نکته اذعان داشته؛ مدارس کسب و کار بر روی تحقیقات بازار متمرکز هستند. از طرفی اینکه شما دقیقا مو به مو با برنامه جلو بروی یک امر تقریبا محال است! به همین دلیل است افراد با نیازهای خود و خلاقیت جلو می روند. من باور دارم خلاقیت و شجاعت ارزشمندترین برنامه برای کسب و کارهای امروزی است.

 

نویسنده: دکتر پدرام بهیار

مشاوره کسب و کار بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *