راهکارهای ارتقا سئو سایت

راهکارهای ارتقا سئو

لازم است که شما بتوانید در زمینه ارتقا سئو خود به درستی عمل کنید؛ چرا که با رشد مداوم اينترنت، الگوريتم‌ رتبه‌بندی موتورهای جست‌وجو پيچيده‌تر می‌شود. داشتن دانش و مهارت لازم است تا بتوانید جایگاه مناسبی در رتبه‌بندی‌ها پیدا کنید.

شما می‌توانید با ترفندهای زیادی ترافیک سایت‌تان را زیاد کنید:

  • از ریپورتاژ آگهی استفاده کنید
  • از بک‌لینک سایت‌های دیگر استفاده کنید
  • از طریق استوری اینستاگرامتان مخاطبان را به لینک سایت‌تان هدایت کنید و…

اما وقتی برای سئو وقت می‌گذارید کل جامعه‌ی آنلاین که درحال جست‌وجو هستند را هدف قرار داده‌اید. بنابراین ارتقا سئو به معنای بهبود رتبه‎بندی شما است؛ بهبود رتبه نیز به معنای افزایش چشم‌گیر ترافیک سایت‌تان خواهد بود.

  با رعایت نکاتی که در ادامه گفته می‌شود خواهید توانست به این امر مهم دست پیدا کنید.

  1. لینک های شکسته را پیدا کنید

ممکن است شما لینکی را در سایت‌تان استفاده کرده‌ باشید که در حال حاضر وجود ندارد و خالی است؛ اصطلاحاً در این حالت لینک شما شکسته است. (broken link )

این لینک‌های شکسته باعث کاهش بازدید وب‌سایت شما خواهند شد و رتبه‌تان نزول پیدا می‌کند.

با خواندن این مقاله آموزش می‌بینید که چطور خودتان لینک‌های معیوب و شکسته را شناسایی کنید.

  1. زیبایی بصری ایجاد کنید

 

هنگامی که مطلبی در سایت خود منتشر می‌کنید، به اندازه کافی از تصاویر مناسب استفاده کنید تا بازدیدکنندگان راحت‌تر بتوانند ارتباط برقرار کرده و از آن بهره ببرند؛ چرا که اگر تصاویر شما به اندازه کافی جذاب باشند، خود مخاطبان از آن‌ها استفاده خواهند کرد.

این امر خصوصاً در مورد نمودارها و داده‌هایی صادق است که افراد بیشتری را مخاطب قرار می‌دهد.

  1. دیدگاه کارشناسان را بازگو کنید

هر کسی تمایل دارد که بداند کارشناسان برجسته و مطرح چه نظری درمورد کار آن‌ها دارند.

به کسانی که شناخته‎شده هستند و نظراتشان کارساز است دسترسی پیدا کنید، مطلبی که قرار است بنویسید را بازگو کنید و درخواست کنید تا نظرشان را درمورد آن مطلب به شما بگویند. اینکه شما اسمی از آن‌ها آورده و نظرشان را درمورد مطلب‌تان منتشر کنید باعث جذابیت بیشتر برای بازدیدکنندگان‌تان خواهدشد.

 اگر نتوانستید به آنها دسترسی پیدا کنید از گفته‌هایشان استفاده کنید.

برای مثال فرض کنید شما می‌خواهید مطلبی درمورد آشپزی بنویسید تحت این عنوان:

  • “چطور دست‌پخت خود را بهتر کنم”

در این صورت بهتر است روش‌های استفاده‌شده توسط ده آشپز مطرح را بیان کنید.

  1. زمان حضور کاربر را در سایت‌تان افزایش دهید

یکی از عواملی که در رتبه‌بندی گوگل مهم است، زمان حضور کاربر (Dwell time) در سایت است. عوامل مختلفی در این زمان حضور تاثیرگذار هستند مانند:

  • ظاهر و کاربری سایت:

ممکن است ارتقا سئو شما خوب انجام شده باشد و در نتیجه‌ی یک جست‌وجو سایت شما بالا بیاید؛ سپس کاربر وارد آن شده باشد اما به دلیل ظاهر نامناسب و یا دسترسی سخت به امکانات سایت (UI/UX نامناسب) فورا از سایت شما خارج شود. گوگل این موضوع را تشخیص داده و رتبه شما را پایین می‌آورد. بنابراین در ابتدا UI و UX سایت خود را بهبود ببخشید.

  • ویدئو:

پس از اصلاح زیرساخت‌ها، بهترین راه برای افزایش حضور کاربر این است که از محتوای ویدئویی استفاده کنید تا کاربر زمان بیشتری در سایت شما بماند.

  • محتوای مفید:

محتوای سایت شما باید کاربردی باشد و نیاز مخاطب را برطرف کند. اگر سئو سایت شما خوب باشد اما چیزی به مخاطب ارائه نکنید عملاً زمان و انرژی و هزینه‌های پرداخت‌شده را به هدر داده‌اید.

  • لینک داخلی:

استفاده از لینک داخلی سبب می‌شود کاربر با دیدن مطالب مرتبط که در سایت‌تان قرار داده‌اید زمان بیشتری را سپری کند

  1. برای ارتقا سئو از کلمات کلیدی مطرح استفاده کنید

شاید شما نتوانید با وب‌سایت‌های برند و مطرح رقابت کنید اما کلمات کلیدی این برندها بازدید زیاد و رقابت کمتری دارد؛ حال برای کسب رتبه با استفاده از این کلمات کلیدی چه باید کرد؟

بهترین راه این است که از پیشینه‌ی محصول و خدمات ارائه‌شده این برندها استفاده کنید و محتوای کوتاهی درمورد آن‌ها منتشر کنید.

به مثال قبل برگردیم. برای بهتر دیده‌شدن سایت خود که مرتبط با آشپزی بود، مطالبی درمورد تازه‌ترین لوازم تولید‌شده توسط برندهای مطرح لوازم آشپزخانه ارائه دهید.

  1. اجازه دهید کاربران شما را جستجو کنند

هر محتوای با ارزشی منبعی داشته است که این محتوا با کمک آن منبع به‌وجود آمده‌است.

منبع محتوای شما میتواند خودتان باشد تا کاربران خود شما را جست‌وجو کنند.

توجه کنید که برخی از افراد در صنعت و حرفه‌ای که فکر می‌کنید جذاب است، خود شما را سرچ می‌کنند؛ پس مطالبی را منتشر کنید که کنجکاوی آن‌ها را برانگیزد.

  1. برای انسان و افراد حقیقی بنویسید و نه برای گوگل

درست است که گوگل سایت شما را رتبه‌بندی می‌کند اما این موضوع را در نظر بگیرید که این رتبه‌بندی عمدتا به عموم مردم بستگی دارد. شما قصد دارید که محتوایتان برای کاربران مفید و به راحتی قابل دسترس باشد؛ بنابراین از تولید محتوایی که فقط برای سئو مطلوب باشد پرهیز کنید.

همانطور که پیش‌تر ذکر شد تاثیر زمان حضور کاربر در سایت‌ بر روی رتبه‌تان زیاد است؛ این امر نشان‌دهنده تاثیر مردم بر رتبه شماست. پس برای ارتقا سئو خود همواره کاربر را هدف اصلی خود قرار دهید

  1. استفاده از عکس مناسب

عکس مناسب و مرتبط با محتوایتان بازدید سایت شما را تا 94% افزایش می‌دهد. برای مغز ما، درک و یادآوری مطلب از طریق عکس بسیار راحت‌تر از متن است؛ بنابراین در محتوایتان از حداقل یک یا دو عکس مناسب استفاده کنید.

گوگل دکمه‌ی view Image را با دکمه‌ی visit جایگزین کرده است. یعنی اگر کاربر عکسی را بخواهد مشاهده کند، با زدن دکمه‌ی view به سایت شما هدایت می‌شود. این امر ترافیک سایت‌تان را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. بنابراین از تاثیر تصاویر غافل نشوید.

  1. از آمار و ارقام استفاده کنید

 

شما صرفا به دلیل نیاز مخاطب از آمار و ارقام استفاده نمی‌کنید؛ بلکه آمار و ارقام باعث جذاب شدن محتوایتان می‌شود.

اگر بتوانید تحقیقاتی انجام دهید که آمار و ارقامی برای شما حاصل کند، در آن‌صورت منبع بسیاری از محتواهای دیگر خواهید شد که به شما ارجاع داده می‌شوند.

  1. از کلمات کلیدی که مقاصد تجاری دارند استفاده کنید

این نوع کلمات کلیدی شاید گران‌تر از سایر کلمات باشند اما درعوض رقابت کمتری نیز در این زمینه وجود دارد. مخاطب این کلمات کسانی هستند که آماده خریدند و شما دقیقا به همین افراد نیاز دارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *