روش های افزایش درگیری مخاطب در رسانه های اجتماعی (1)

روش های افزایش درگیری مخاطب در رسانه های اجتماعی (1)

روش های افزایش درگیری مخاطب در رسانه های اجتماعی (1)


روش های افزایش درگیری مخاطب در رسانه های اجتماعی (1)

نکته ای کلیدی که می تواند شما را از یک کاربر معمولی به یک کاربر حرفه ای در رسانه های اجتماعی تبدیل کند یک چیز است و آن درگیر کردن مخاطب است.

امروزه رسانه های اجتماعی در بازاریابی یکی از ابزارهای بسیار قوی و تاثیر گذار محسوب می شوند. اگر از رسانه های اجتماعی درست استفاده شود می تواند در زمینه اطلاع رسانی و تقویت برند توسعه پروفایل شرکت تاثیرات باور نکردنی داشته باشد.

در این ارتباط مطلب “چرا باید بازاریابی رسانه اجتماعی استفاده کنیم؟” را مطالعه کنید

ارتقاء و بهبود برند بوسیله رسانه های اجتماعی یک موضوع حیاتی است، اما باید بدانیم صرفا تولید محتوای مناسب نمی تواند موفقیت یک کسب و کار را در فروش تضمین کند. نکته کلیدی در موفقیت محتوای مناسب این است که یک کسب و کار بتواند در رسانه های اجتماعی مخاطب را درگیر محتوا کند. حال سوال پیش می آید چگونه این امر ممکن می شود؟

جواب را می توانید در ادامه مطلب دنبال کنید؛

1) درمورد یک موضوع صحبت کنید (نه فقط برند خودتان)

در بسیاری مواقع زمانی که شما با افراد جدید آشنا می شوید مهم این است که شما بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید. این که شما بتوانید یک محتوای خوب را از طریق صفحه خود در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید خیلی خوب است. اما اگر شما فالوئر نداشته باشید یا فرد جدیدی به شما اضافه نشود، محتوای خوب سودی نخواهد داشت.

برای مثال اگر کسب و کار شما در زمینه سلامت و تغذیه است، به گروه های مرتبط بپیوندید، در بحث ها و گفتگوها مشارکت کنید و نظرات خود را بیان کنید. این مشارکت باعث می شود فعالان این حوزه شما را بهتر بشناسند و بتوانند بهتر با شما ارتباط برقرار کنند.

2) به جلسات پرسش و پاسخ بپیوندید

 اگر به دنبال مشتریان ارزشمند هستید بایستی به آنها اطلاعات ارزشمند بدهید و ابهامات ذهنی آنها را برطرف نمایید.

ملحق شدن به جلسات پرسش و پاسخ یک راه فوق العاده است که شما با ایجاد محتوای ارزشمند برای مخاطب ابهامات ذهنی وی را برطرف کنید و بتوانید یک پیش زمینه ذهنی مناسب برای وی ایجاد کنید. این نکته باعث می شود مخاطبان این حس را داشته باشند شما نه تنها از اطلاعات کافی برخوردار هستید بلکه آن را بدون چشم داشت برای آنها عرضه می کنید، همین موضوع یک بازخورد عالی برای شما به وجود می آورد.

افراد عاشق این هستند از برندهایی خرید کنند که اعتماد آنها را به دست آورده اند. شما با پاسخ به سولات و برطرف کردن ابهامات مخاطب به راحتی می توانید این اعتماد را به دست آورید. شرکت در جلسات پرسش و پاسخ این امکان را به شما می دهد با کمک به مخاطب ذهنیت مثبت در زمینه برند خود ایجاد نمایید و بتوانید با مخاطب را به یک مشتری وفادار تبدیل کنید.

3) محتوای دیگران را به اشتراک بگذارید

اگر شخص دیگری پاسخ مناسب تری به سوالات داده است یا محتوایی ارزشمند ایجاد کرده است، حتما از محتوای وی استفاده کنید و آن را به اشتراک بگذارید.

مشتریان شما خواهند دید که شما با توجه به نیاز آنها محتوای فراهم می کنید حتی اگر این محتوا توسط شما تولید نشده باشد. به همین جهت اگر از صفحه رسانه های اجتماعی شما این محتوا به اشتراک گذاشته شود فارغ از اینکه محتوا را خود شما تولید کرده باشید یا خیر باعث می شود مخاطب جذب برند شما شود و این پاسخ را از صفحه شما دریافت کند بنابراین تشویق می شود شما را دنبال نماید.

  • پست های مشتریان و دنبال کنندگان خود را به اشتراک بگذارید

نه تنها شما باید محتوای مناسبی تولید کنید بلکه بایستی نشان دهید محتوای دنبال کنندگان خود را پیگیری می کنید. این یک اصل برای فعالیت در رسانه های اجتماعی است.

  • از اینفلوئنسرها برای اشتراک گذاری محتوا استفاده کنید

اگر  می توانید با یک اینفلوئنسر مناسب کارکنید که یک بلاگر حرفه ای یا یک اینفلوئنسر قوی در رسانه های اجتماعی است، حتما از وی بخواهید محتوای شما را به اشتراک بگذارد و درباره آن صحبت کند. این امر می تواند یک تاثیر عالی برای شما داشته باشد.

ادامه مطلب…

نویسنده: دکتر پدرام بهیار – تیم محتوا بلوباکس

 

2 Comments

  • سلام. مطلب جالبی بود، اگر امکان داره در مورد اینستاگرام بطور خاص مطلب بگذارید.

    • سلام با تشکر از نظر شما .حتما به زودی در این مورد مطلب اضافه خواهد شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *