روش های موثر برای بازاریابی در دندانپزشکی

بازاریابی دندانپزشکی

بازاریابی دندانپزشکی


روش های موثر برای بازاریابی در دندانپزشکی

امروزه کلیه صاحبان کلینیک های دندانپزشکی، اهمیت بازاریابی در این حوزه را درک کرده ­اند. بازاریابی در زمینه دندانپزشکی باعث جذب بیماران جدید و حتی تقویت روابط با بیماران موجود می­شود. اگر می خواهید در این حوزه پیشرفت کنید، بازاریابی برای شما یک امر ضروری است.

در بازار رقابتی دندانپزشکی، شما باید توانایی ارائه خدمات خود را به بازار داشته باشید. با این حال، دانستن دقیق چگونگی انجام این کار بسیار دشوار است. هیچ پاسخ واحدی برای این موضوع در دست نیست، بلکه تعداد زیادی استراتژی متفاوت وجود دارد که می توانید از آنها در کسب و کار خود استفاده کنید. در اکثر مواقع، استفاده از ترکیب چندین روش مختلف بازاریابی در دندانپزشکی به بهترین نتیجه منتهی می­شود.

در ادامه تعدادی از موثرترین راهکارهای بازاریابی در دندانپزشکی که می توانید برای توسعه کسب و کار خود استفاده کنید، نگاهی می­اندازیم.

1- برقراری ارتباط با جامعه

بدیهی است که اکثر مراجعه کنندگان کلینیک های دندانپزشکی، از افراد محلی تشکیل شده­اند. دندانپزشکی ماهیتا جز مشاغل محلی است و برای جذب بیماران به جامعه ای که در آن قرار دارد، متکی است.

از این رو با جامعه و محیط اطراف خود در ارتباط باشید. این امر می تواند شامل حضور در جشنواره ها یا حمایت از یک تیم ورزشی باشد که هر دو فرصتی برای ایجاد روابط به صورت حضوری برای شما فراهم می­کند.

شما حتی می توانید یک کلاس در مورد بهداشت دندان ارائه کنید و یا دانش خود را در دانشگاه های شهرتان به اشتراک بگذارید. این یک فرصت عالی برای دیده شدن در جامعه می­باشد، و این امکان را به شما می دهد تا از بازاریابی دهان به دهان و بازاریابی مستقیم بهره ببرید.

بازاریابی دندانپزشکی

2- حضور در رسانه های اجتماعی

استفاده از رسانه های اجتماعی روش موثر دیگری برای دستیابی به بیماران بالقوه و ایجاد یا تقویت روابط با آنها شناخته می­شود. این امر در مورد بیماران فعلی نیز صدق می کند.

وقتی کسی شما را در رسانه های اجتماعی دنبال می کند، انتظار حضوری فعال و ارتباطی مداوم با شما در تمام طول سال را خواهد داشت.

اینستاگرام، یک بستر عالی است که می­توان از آن برای ساختن یک ارتباط آنلاین با بیماران استفاده کرد. همچنین، می توانید از این فضا برای به روزرسانی و به اشتراک گذاری اطلاعات تماس نیز استفاده کنید و نسبت به خدمات خود از بیماران بازخورد دریافت کنید. این روش می تواند به بیماران جدید، یک دید کلی از خدمات شما ارائه دهد و کیفیت کسب و کار شما را توصیف کند.

بازاریابی دندانپزشکی

3- تمرکز بر روی بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

بهینه سازی موتور جستجو برای کلیه اصطلاحات اساسی دندانپزشکی می تواند به کسب و کار شما کمک کند، این قابلیت همان چیزی است که مشتری های جدید را برای شما به ارمغان می آورد. این امر به شما كمك می كند که مخاطبانی را که در گوگل به دنبل این کلید واژه ها هستند را پیدا کنید و کسب و کار خود را توسعه دهید.

بازاریابی دندانپزشکی

 

4- ایجاد یک سایت کاربر پسند

احتمال زیادی وجود دارد که یک بیمار برای اولین بار از طریق سایت با کلینیک شما آشنا شود. بنابراین طراحی سایت می­بایست یک احساس خوب در افراد ایجاد کند. به همین دلیل سایت شما باید حرفه ای به نظر برسد، برای استفاده راحت طراحی شده باشد و در اطلاعاتی که به بازدید کنندگان ارائه می دهد، کاملاً دقیق باشد.

بازاریابی دندانپزشکی

5- استفاده از بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا، یک روش برای استفاده از مطالبی مانند پست های وبلاگ یا کتابهای الکترونیکی برای جذب بازدید کنندگان به سایت شما، ایجاد روابط با آنها و درنهایت تبدیل آنها به بیماران است.

بازاریابی محتوای سایت در قالب یک وبلاگ یا سؤالات متداول به شما فرصتی می دهد تا مرتباً محتوای جدید (و کلمات کلیدی) را به سایت خود اضافه کنید، رتبه کلی سایت را افزایش داده و مخاطبان بیشتری را به سایت خود جذب کنید.

بازاریابی دندانپزشکی

6- استفاده از کمپین ادوردز (AdWords)

گوگل ادوردز (Google AdWords) یک پلتفرم قوی است که امکان تبلیغ کسب و کار خود را برای کاربرانی که در جستجوی کلمات کلیدی خاصی هستند، برای شما ایجاد می­کند.

به یاد داشته باشید، هنگام استفاده از کمپین های ادوردز، بهتر است کلمات کلیدی مبتنی بر مکان را هدف قرار دهید تا ارتباط با مکان های تبلیغات خود را افزایش دهید.

داندان پزشکی

7- تبلیغات فیزیکی مانند تراکت

از مزیت های مهم کلینیک های دندانپزشکی نسبت به بسیاری از مشاغل دیگر، داشتن مخاطبان محلی است.به همین دلیل، استفاده از تبلیغات فیزیکی در محدوده مشخصی از کلینیک باعث افزایش مراجعه کنندگان می­شود.

علاوه بر پخش تراکت، هر چند وقت یکبار می­توانید از راهکارهای دیگر تبلیغات فیزیکی برای جذب بیماران استفاده کنید. نمونه ای از این موارد به شرح زیر است:

– ارسال بروشور در مورد خدمات دندانپزشکی گران قیمت (مانند بیلیچینگ، لمینت سرامیکی و …) به محلاتی با درآمد بالاتر، جایی که افراد تمکن مالی بیشتری برای پرداخت این نوع خدمات را دارند.

– ارائه برگه تخفیف به بیماران برای اولین مراجعه

بازاریابی دندانپزشکی

8- یادآوری وقت ویزیت

پیشرفت شما فقط در جذب بیماران جدید نیست. حفظ روابط با بیماران موجود به همان اندازه اهمیت دارد.

ارسال یادآوری قرار ملاقات – یا یادآوری هایی برای تعیین قرار ملاقات جدید – یک روش موثر برای ارتباط مجدد و اطمینان از ارائه خدمات مورد نیاز بیماران است.

یادآوری قرار ملاقات می تواند از طریق راهکارهای زیر صورت پذیرد:

ایمیل

پیامک

تماس تلفنی

کارت پستال

بسیاری از کلینیک ها از ترکیبی از یک یادآوری فیزیکی مانند کارت پستال با یادآوری دیجیتالی مانند ایمیل یا متن استفاده می کنند.

بازاریابی دندانپزشکی

گردآورنده: مهندس زهرا ترابی- تیم بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *