فشن بلاگر کیست؟


 

برای آن که بتوانیم تعریفی از فشن بلاگر ارائه دهیم، لازم است پیش از آن بلاگر را تعریف کنیم و سپس توضیحاتی درمورد فشن بلاگر داشته باشیم. واژه‎‌ی بلاگر به افرادی اطلاق می‌شود که در زمینه‌ای خاص که دانش و تجربه دارند، در فضای مجازی تولید محتوا می‌کنند. همانطور که در فضاهایی همچون وبسایت، وبلاگ، اینستاگرام، کانال و … شاهد فعالیت بلاگرها در زمینه‌هایی همچون زیبایی، سفر، سلامت،  مد، وزش و … هستیم.

یک فشن بلاگر در زمینه‌ی مد و استایل محتوا منتشر می‌کند. محتواهایی مربوط به  جدیدترین رویدادهای دنیای مد و فشن را در رسانه‌ای که در دست دارند با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک می‌گذارند. به‌طورکلی، یک فشن بلاگر باید توانایی‌های یک استایلیست، یک مدل و یک تولیدکننده‌ی محتوا را باهم داشته باشد.

فشن بلاگرها به دلیل این که دنبال‌کنندگان زیادی دارند تاثیر زیادی بر صنعت مد می‌گذارند. زیرا می‌توانند به واسطه‌ی جریان‌های جدیدی که راه می‌اندازند، ترندهای متفاوتی به صنعت مد وارد کنند.

مهارت‌های لازم برای یک فشن بلاگر

تصور عام درمورد فشن بلاگرها این است که زندگی ساده و راحتی دارند اما باید بدانید که این کار یک کار تمام وقت است و برای حرفه‌ای بودن در این زمینه به تخصص و مهارت های فراوانی نیاز است. مانند هر شغل دیگری نیاز به تلاش و صبوری دارد و برای موفق شدن همواره باید در حال یادگیری بود.

در ادامه برخی از مهارت‌های مورد نیاز یک فشن بلاگر را شرح خواهیم داد.

نوشتن

در مفهوم عام نوشتن، همه‌ی ما توانایی انجام آن را داریم. زیرا از ابتدای کودکی یاد گرفتن آن را تمرین کرده‌ایم. اما چیزی که باعث تفاوت و تمایز یک بلاگر حرفه‌ای از سایرین می‌شود این است که نوشته‌های او جذاب و گیراست. نوشته‌ی شما باید روح داشته باشد. اگر به چشم یک لزوم به آن نگاه کنید و فعالیتی لذت بخش برایتان محسوب نشود، نمی‌توانید مخاطب را جذب خود کنید. زیرا منحصر به فرد نخواهد بود و مخاطب شما کسل خواهد شد.

استایل سازی

این امر به سادگی میسر نمی‌شود و نیازمند تمرین و ممارست است. ممکن است در ابتدا هنگام عکاسی و فیلمبرداری انقدر غافلگیر شوید که نتوانید به درستی فکر کنید و تصمیم بگیرید تا چه ژستی داشته باشید. بنابراین باید به خود زمان دهید تا با تماشای افراد مختلف و متبحر، چگونگی تنظیم ژست‌ها را یاد بگیرید و با این ژست ها احساس راحتی بیشتری کنید. فراموش نکنید که باید تنوع کار رعایت شود زیرا در طول زمان مخاطب شما خسته خواهد شد و ممکن است شما را دیگر دنبال نکند. اگر بلاگری هستید که سبک خاص خود را دارید، باید بتوانید استایل شخصی خود را بسازید. باید بتوانید با خلاقیت خود المان‌های مختلف را کنار هم طوری قرار دهید که ظاهری جذاب ساخته شود.

عکاسی

این نکته شاید نیازی به گفتن نتداشته باشد و امری واجب محسوب شود. شما به عنوان یک بلاگر باید دوربین قوی داشته باشید تا بتوانید ازعکس‌هایی باکیفیت بهره مند شوید. خلاقیت در این حوزه یک امر واجب خواهد بود و شما نیاز دارید با مهارت و دانش عکاسی فضایی را خلق کنید که بیشترین گیرایی را برای مخاطبتان داشته باشد. دریچه‌ی ارتباطی شما با مخاطبانتان تنها از رسانه و کانال‌هاییست که باهم در ارتباط هستید. بنابراین باید بتوانید این راه ارتباطی دیجیتال را هرچه زیباتر جلوه دهید. تجسم خلاق شما در عکاسی می‌تواند تمایزی بین شما و سایر بلاگران ایجاد کند.

ویرایش عکس

نرم افزارهای ویرایش عکس در حال حاضر بسیار زیاد هستند. اما همه‌ی فشن بلاگرها از آن‌ها استفاده نمی‌کنند. بنابراین بهتر است نحوه‌ی کار با این ابزار را یاد بگیرید. این نرم‌افزارها به شما کمک می‌کنند تا نورپردازی، رنگ، سایه و… در عکس‌های شما زیباتر جلوه داده شوند. پایه ترین مهارت های فتوشاپ و لایت روم را بهتر است فرا گیرید.

رسانه های اجتماعی

همانطور که بالاتر ذکر شد راه ارتباطی شما با دنبال کنندگانتان، رسانه‌های اجتماعی هستند. یاد گرفتن اصول و قوانین این دنیا، یک امر ضروری برای بلاگرها محسوب میشود. بیشتر از هر نوع بلاگر دیگری، یک فشن بلاگر نیاز دارد تا به روز باشد و از ترندهای رایج در این حوزه باخبر باشد. شما به عنئان یک فشن بلاگر باید کار با تمام نرم‌افزارهایی مانند توئیتر، پینترست، فیس بوک، اینستاگرام، اسنپ چت، یوتیوب و .. را بلد باشید. این فضا یک فضای رقابتی است و شما باید با تولید محتواهای جذاب خود را از سایر رقبا متمایز کنید.

تبلیغ

ممکن است فشن بلاگری برای شما صرفا تفریح و لذت باشد. اما اگر بخواهید به دیده‌ی شغل به آن بنگرید و کسب درآمد داشته باشید باید بتوانید مهارت تبلیغ کردن را فرا بگیرید. بای بتوانید تبلیغ های خلاقانه انجام دهید تا در حافظه‌ی مخاطب ماندگار شود. در این صورت مشتریان بیشتری جذب شما خواهند شد. بدانید که  این پروسه زمان بر است. اگر شما در ابتدا فردی باشید که از اعتماد ب نفس کافی برخوردار نیست، زمان بیشتری لازم دارید تا به موفقیت برسید اما پس از مدتی به روندی طبیعی خو می‌گیرید.

روابط عمومی

 

در دنیای بلاگری و خصوصا فشن بلاگر، مهارت های اولیه‌ی روابط عمومی بسیار مهم هستند. شما باید بتوانید با برندها و شرکت ها و همچنین سایر بلاگرها ارتباط نزدیک داشته باشید. مهم است این اصول را فراگیرید تا یک ارتباط حرفه ای بین شما شکل گیرد.

دانش و تخصص

امروزه فشن بلاگر های زیادی در رسانه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند. اما شاید همه‌ی آنها دانش و تخصص کافی نداشته باشند. چیزی که باعث حرفه‌ای جلوه دادن شما میشود دانش شماست. مثلا اگر تخصص شما درمورد پارچه‌ی جین است باید بتوانید به خلاقانه ترین شکل ممکن اطلاعات خود را ارائه دهید. این دانش تخصصی شماست و شاید رقبای شما از آن بهر‌مند نباشند. چیزی که باعث میشود این دانش مختص شما شود و کسی از آن کپی نکند این است که آن را با خلاقیت خود و به سبک خاص خود ارائه دهید.

برای خواندن سایر مطالب مربوط به بلاگرها و فشن بلاگرها میتوانید به مجله‌ی بلوباکس مراجعه کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *