محتوای تولید شده توسط کاربر

محتوای تولید شده توسط کاربر

محتوای تولید شده توسط کاربر


محتوای تولید شده توسط کاربر

محتوای تولید شده توسط کاربر (User Generated Content یا به اختصار UGC)، محتوایی است که توسط مخاطبان یک برند ایجاد می شود. این محتوا می تواند هر چیزی باشد، از نظرات در یک وبلاگ گرفته تا عکس و فیلم. شرکت ها می توانند از این محتوا برای اهداف خود استفاده کنند (به عنوان مثال استفاده در سایت یا شبکه های اجتماعی برای تبلیغ برند خود)، و اغلب UGC بسیار کارآمدتر از محتواهای معمولی و رایج است.

استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر برای هر دو طرف (شرکت ها و کاربران) مفید است.

در نتیجه این امر، شرکت ها از انبوهی از

  • ایده های تازه و خارق العاده
  • و محتوای منحصر به فرد بهره می برند،

که تولید این حجم از ایده های خلاقانه نیازمند کار زیاد و بی خوابی می باشد. علاوه بر این، بیشتر اوقات، محتوای تولید شده توسط کاربر به سرمایه گذاری کلان نیاز ندارد.

برای کاربران، ایجاد UGC به آنها امکان می دهد تا

  • با برند مورد علاقه خود همکاری کنند،
  • خلاقیت خود را ابراز کنند،
  • پاداش و تخفیف های مختلفی کسب کنند،
  • و حتی برخی از تغییرات کوچک را در شرکت ایجاد کنند.

برخلاف تبلیغات معمولی که روی فروش متمرکز است، کمپین هایی که بر اساس محتوای تولید شده توسط کاربر می باشند، مبتنی بر صداقت و درستی هستند.

 

محتوای تولید شده توسط کاربر

مزایای محتوای تولید شده توسط کاربر

  • اعتبار

یکی از با ارزش ترین نتایجی که می توانید با استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر بدست آورید، اعتماد کاربران است. هنگامی که نسبت به برخی از افکار، ایده ها و احساسات آنها علاقه نشان می دهید، در واقع پذیرا بودن، توجه و احترام خود را نسبت به آنها نشان می دهید. این امر موجب به وجود آمدن اعتماد نسبت به شرکت شما می شود.

  • دسترسی به کاربران جدید

هنگامی که برخی از مردم به شما اعتماد می کنند، دیگران این موضوع را می بینند و یک فرصت عالی وجود دارد که آنها نیز به شرکت شما علاقه مند شوند. این پدیده “وجهه اجتماعی” نامیده می شود.

طبق مطالعه ای که توسط نیلسن (Nielsen) انجام شده است، 92٪ از کاربران بیش از هر پیام دیگری که از طرف خود برند منتشر می شود، به مطالبی که توسط دوستان و نزدیکانشان به اشتراک گذاشته می شوند، اعتماد دارند.

دومین منبع مهم برای آنها، نظر غریبه ها درباره یک محصول خاص است.

وجهه اجتماعی تأثیر زیادی بر افراد دارد و با کمک آن می توانید مخاطبان خود را به میزان قابل توجهی گسترش دهید. مردم تمایل دارند افراد دیگر را بیش از برند ها و شرکت ها باور کنند. بنابراین، محتوای تولید شده توسط کاربر به شما امکان می دهد

– نه تنها روابط خود را با مشتریان موجود تقویت کنید

– بلکه همچنین به کاربران جدید نیز دسترسی پیدا کنید.

  • فرصتی برای وایرال شدن

در بیشتر اوقات، میزان وایرال شدن محتوای تولید شده توسط کاربر بالاتر از محتوای معمولی می باشد، زیرا افراد تمایل دارند خلاقیت خود را با دوستان، بستگان و آشنایان به اشتراک بگذارند.

  • تأثیر مثبت بر سئو

محتوای تولید شده توسط کاربر تأثیر مثبتی بر سئو دارد. تحقیقات نشان داده است که اگر ما 20 برند برتر جهان را در نظر بگیریم، به دلیل محتوای موفق کاربر، نتایج آنها در رتبه بندی 25 درصد بیشتر است. این بدان معنی است که مقدار زیادی از ترافیک و محتوای ارگانیک با پیوندهایی به سایت (به طور عمده بک لینک) در ارتباط است.

  • کاربران را ترغیب به خرید می کند

چالش برانگیزترین کار برای برند ها این است که مردم را به خرید محصولات خود تشویق کنند. طبق گزارشی از L2 Inc، هنگامی که یک کاربر در حال فکر کردن و تصمیم گیری برای خرید از یک برند است، هنگامی که با UGC روبرو می شود، نرخ خرید را 4.6٪ افزایش می دهد.

 

محتوای تولید شده توسط کاربر

انواع اصلی محتوای تولید شده توسط کاربر

  • کامنت (Comments)

کامنت ها به شما کمک می کنند که در یابید آیا

– محصول یا خدمات شما مفید می باشد یا خیر

– آیا افراد موفق شدند آنچه را که انتظار داشتند، دریافت کنند

  • بررسی ها (Reviews)

در مورد روند خرید آنلاین فکر کنید. شما به یک وب سایت مراجعه می کنید، صفحه یک محصول ضروری را باز می کنید، و به پایین صفحه می روید تا نظرات مشتریان را پیدا کنید. ما این روند را ناخودآگاه انجام می دهیم.

چرا ما به دنبال آنها هستیم؟ ما می خواهیم تجربه مشتریان را در برخورد با آن شرکت کشف کنیم.

  • بررسی توسط عکس (Photo review)

ما می خواهیم جلوه محصول خود را در زندگی واقعی بدون نورپردازی حرفه ای و ارائه ایده آل مشاهده کنیم. زیرا اغلب، ممکن است محصولی در وب سایت و زندگی واقعی تفاوت داشته باشد.

  • بررسی توسط فیلم (Video review)

بررسی فیلم یکی دیگر از انواع عالی محتوای تولید شده توسط کاربر است. زیرا به شما امکان می دهد نحوه استفاده این محصول را در زندگی واقعی ببینید. این امر به ویژه برای وسایل و لوازم خانگی بسیار مهم است.

  • ایده هایی برای طراحی جدید

وقتی در جستجوی ایده های جدید برای پیشرفت محصولات خود هستید، محتوای تولید شده توسط کاربر یک گزینه عالی است.

  • از شبکه های اجتماعی استفاده کنید
  • و از مشتریان خود بخواهید که یک طرح منحصر به فرد در ازای دریافت پاداش ایجاد کنند.

در ادامه نمونه موثر از چنین عملی را برای شما ارائه می دهیم.

استارباکس به مشتریان خود پیشنهاد داد تا طرحی جدید از لیوان های سفید آنها ایجاد کنند، تا آنها را برای جمع آوری لایک و کامنت به اشتراک بگذارند. در نتیجه 4000 نفر شرکت کردند و تعداد مراجعان 5 برابر افزایش یافت.

استارباکس

 

چگونه شروع به جمع آوری محتوای تولید شده توسط کاربر کنیم؟

  • مخاطبان مورد نظر خود را تجزیه و تحلیل کنید تا فرصت های بهتری برای UGC پیدا کنید

اگر مخاطب مورد نظر شما بیشتر از جوانان تشکیل شده است، از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام استفاده کنید. اگر با جوانان و بزرگسالان کار می کنید، برای ثبت بازخورد، یک مکان ویژه در وب سایت خود ایجاد کنید. این ویژگی باید کاربر پسند و برای بررسی ساده باشد. به مشتریان خود فرصتی دهید تا پس از خرید بازخورد خود را ثبت کنند.

  • خلاق و اصیل باشید

برای کاربران خود مسابقات و چالش هایی در نظر بگیرید، و پاداش آنها را فراموش نکنید. یک صفحه در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید و محصولات جدید، پست ها، پرسشنامه ها، مسابقات جدید را در آنجا به اشتراک بگذارید. از مشتریان خود لایک و اشتراک گذاری پست ها را درخواست کنید. یک ایده عالی دیگر ارائه هدیه است. مردم از دریافت محصولات رایگان خوشحال می شوند، همچنین می توانید از آنها بخواهید که با یک هشتگ منحصر به فرد، آن ها را در رسانه های اجتماعی پست کنند.

سخن آخر:

ایجاد محتوا با کیفیت بالا، زمان، پول و انرژی زیادی را می طلبد. بنابراین، محتوایی که توسط کاربر تولید شده باشد، بسیار سودمند است. با کمک آن می توانید

  • هزینه زیادی را صرفه جویی کنید
  • بدون تلاش زیاد ایده های تازه و بی نظیر زیادی بدست آورید
  • وفاداری مشتری و آگاهی از برند را افزایش دهید.

گردآورنده: مهندس زهرا ترابی، تیم محتوا بلوباکس

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *