نحوه صحیح کمپین در رسانه‌های اجتماعی

نحوه صحیح کمپین در رسانه‌های اجتماعی


نحوه صحیح کمپین در رسانه‌های اجتماعی

آیا می‌دانستید 78درصد از کسب‌وکارها برای رسانه‌های اجتماعی تیم‌هایی در این زمینه اختصاص داده‌اند؟

این در حالی است که تا 5 سال پیش چنین اهمیتی را برای رسانه‌های اجتماعی قائل نبودند و تنها زیر 60 درصد از آن‌ها در این زمینه فعالیت می‌کردند و تیم به‌خصوص اختصاص می‌دادند.

البته بایستی به یک مسئله اذعان کنیم که پژوهش‌ها در این حوزه چندان خبرهای خوبی ندارند برای مثال سایت Webbiquity گزارش کرده است که 83 درصد از مشتریان از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی تجربه خوبی ندارند. به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار، استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغات امری حیاتی به نظر می‌رسد، اما آیا می‌دانید چگونه می‌توانید یک سود حداکثری از این کمپین ببرید؟ یا اینکه چگونه اهداف خود را در راستای مناسب جهت دستیابی به منافع موردنظر خودتنظیم کنید؟

این‌ها سؤالاتی است که با توجه به موارد کمپین های موفق بازاریابی در رسانه های اجتماعی در ذیل توضیح داده خواهد شد قابل‌دستیابی است؛

  1. داجیا

پلت فرم مورداستفاده: فیس‌بوک

پروفایل شرکت:

داجیا یکی از زیرمجموعه‌های شرکت رنو است که در اروپا به‌سرعت در حال رشد است. این برند به‌عنوان خودروسازی شناخته می‌شود که خودروهای با عملکرد بالا را باقیمت مناسب عرضه می‌نماید. این شرکت در مدت‌زمان 3 سال توانسته 60 هزار خودرو به بازار عرضه کند.

هدف

پیشروی در بازار و ایجاد آگاهی از برند

راه‌حل

با استفاده از پست‌های مناسب و هم‌افزایی آن، داجیا با استفاده از مدل‌های ساندرو، لوگان، و استپ وی در تبلیغات این مهم را انجام داد. آن‌ها با تمرکز بر روی کاربران موبایل و دستک تاپ این کار را انجام دادند. این کار با استفاده از تجزیه‌وتحلیل داده‌های پیشین و نوع علاقه و جستجوی کاربران این دو دستگاه و زمان جستجوهای آن‌ها و عملکرد محصول و نیازها دست به این تبلیغات و پست گذاری‌ها در فیس‌بوک کردند.

نتایج

  • 45درصد از هزینه‌های تبلیغاتی آن‌ها با استفاده از این روش نسبت به روش سنتی کاهش یافت
  • 27 درصد افزایش بازخورد نسبت به روش سنتی که قبلاً مورداستفاده قرار داده بودند دست یافتند
  • افزایش 6 درصدی در علاقه کاربران به برند پیدا کردند
  • بالای 10 درصد افزایش فروش را تجربه کردند

آن‌ها اذعان داشتند که تبلیغات در فیس‌بوک باعث شد، تعداد مشتریان آن‌ها درزمینه اشتیاق به تست رانندگی با خودرو افزایش یابد و به‌تبع آن آن‌ها یک افزایش فروش قابل‌توجه داشته باشند.

 

استفاده از کمپین تبلیغاتی فیس‌بوک بسیار تأثیرگذار بوده و باعث ایجاد موفقیت بسیار درزمینه تبلیغات می‌شود. البته این بایستی به صورتی صحیح، با برنامه و استفاده درست از فیدها، فراهم آوردن زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی مناسب و پاسخگویی بسیار قوی انجام پذیرد.

  1. رد بول

پلت فرم مورداستفاده: اینستاگرام

درباره شرکت:

رد بول برند یک نوشابه انرژی‌زا است. محصولات شرکت رد بول هم‌اکنون در سراسر دنیا دارای محبوبیت است. در سال ۲۰۰۷ تعداد بیش از ۳ میلیارد قوطی رد بول در جهان بفروش رفته است. رد بول شعار تبلیغاتی دارد به این عنوان که رد بول به شما بال می‌دهد. در مجله فوربس رد سال 2015 رد بول مقام 76 را در زمینه جایگاه برند به دست آورد.

هدف

آگاهی‌رسانی مناسب از برند

هدف از کمپین اینستاگرام آن‌ها به حداکثر رساندن آگاهی از برند و فروش محصول جدید رد بول با طعم استوایی در استرالیا بود.

راه‌حل

 

با تمرکز شرکت بر روی برند سازی، رد بول در مسیری گام برداشت تا بتواند کمپین خود را با تشویق مخاطب برای امتحان طعم محصول جدید قبل از رسیدن به تابستان غافلگیر کند. برای جلب نظر مخاطب رد بول به تغییر نوع بسته‌بندی محصول رد بول با تهیه عکس‌ها و فیلم‌های جذاب و متنوع از مخاطبان و منعکس کردن هیجان و حسی که آن‌ها از امتحان این محصول دارند استفاده کرد. رد بول با استفاده از تمرکز بر روی هشتگ گذاری و ترند کردن آن توانست به موفقیت بزرگی دست یابد.

نتایج

  • 10 درصد آگاهی از برند را افزایش داد
  • 9 درصد علاقه‌مندی به برند را افزایش داد
  • 2 میلیون مشتری جدید جذب کرد

نکته کلیدی

یک بازار بسیار بزرگی برای برگزاری کمپین‌های موفق در رسانه‌های اجتماعی وجود دارد، اینستاگرام نیز یکی از همین محیط‌ها است که می‌توان به نحو احسن از آن استفاده نمود.

برای استفاده حداکثری از توانمندی‌های کمپین رسانه‌های اجتماعی در اینستاگرام شما باید بدانید مشتریان هدف شما از چه مسیرهایی در اینستاگرام استفاده می‌کنند، چه هشتگ هایی را دنبال می‌کنند، چه سلبریتی هایی را دنبال می‌کنند.

رد بول از این مسیر و استفاده مناسب از هشتگ ها و استفاده از اینفلوئنسرها توانست به این موفقیت دست یابد.

گردآوردنده: دکتر پدرام بهیار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *