هزینه بازاریابی رسانه های اجتماعی چقدر است


بازاریابی رسانه های اجتماعی تأثیر فوق العاده ای بر بازاریابی آنلاین در دنیای تجارت امروز دارد. وقتی میزان استفاده مشتریان از رسانه های اجتماعی را در نظر بگیریم، درمیابیم که بازاریابی رسانه های اجتماعی فرصتی عالی برای ارتقاء کسب و کار شما در این بازار رقابتی است. بدون شک انتشار مطالب جذاب در رسانه های اجتماعی، توجه کردن به مخاطب و تبلیغات در این رسانه ها مزیت های زیادی خواهند داشت. لازم به ذکر است که بازاریابی رسانه های اجتماعی به عنوان یک راه مناسب برای برقراری ارتباط با مشتریان، هزینه زیادی را به دنبال دارد.

هیچ پاسخ واحدی برای این سوال  که “هزینه های بازاریابی رسانه های اجتماعی چقدر است” وجود ندارد. چرا که بستگی به عوامل مختلفی از جمله محل سکونت و نوع کسب  و کار شما دارد. در ادامه قصد داریم نکاتی را در مورد نحوه برنامه ریزی برای بودجه برای کمپین بازاریابی در رسانه های اجتماعی ارائه دهیم. همچنین در مورد ساختار هزینه بازاریابی رسانه های اجتماعی صحبت کنیم.

انتخاب اول: برون سپاری یا غیر برون سپاری

اولین چیزی که باید بدانید این است که آیا از یک سازمان یا شرکت کمک می گیرید؟ یا این که کمپین های رسانه های اجتماعی خود را به تنهایی سازماندهی می کنید. مورد دوم همواره ارجحیت داشته است اما نیازمند صرف زمان و انرژی است تا یاد بگیرید که چگونه کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را اداره کنید. اگر می خواهید خودتان کمپین را طراحی کنید، برخی از اتوماسیون ها کمک خواهند کرد تا از صرف زمان زیاد برای سازماندهی کمپین های خود جلوگیری کنید. می توانید خدمات مقرون به صرفه ای را در این زمینه بیابید.

گزینه های رایگان که قطع به یقین زیاد هستند. اما برای استفاده از خدمات حرفه ای باید ماهانه هزینه ای پرداخت کنید. هزینه بازاریابی در رسانه های اجتماعی زمانی معنادار است که با استراتژی درست پیش بروید. این که کمپین خود را خودتان طراحی کنید در ظاهر مقرون به صرفه تر از برون سپاری است. اما به یاد داشته باشید که کیفیت مهمتر از کمیت است. ممکن است با موانع مختلفی روبرو شوید که قبلاً به آنها حتی فکر نکرده بودید. برای مثال ممکن است پول زیادی را برای یک نتیجه ناموفق هزینه کنید. اگر در بازاریابی رسانه های اجتماعی ریسک پذیر هستید، برون سپاری می تواند یک گزینه عالی باشد. در این صورت استخدام یک آژانس بازاریابی مقرون به صرفه ترین راه برای توسعه یک استراتژی و مدیریت بسترهای رسانه های اجتماعی است.

بودجه و مکان بازاریابی رسانه های اجتماعی

صرف نظر از میزان بودجه ای که دارید، راه هایی برای صرف عاقلانه آن وجود دارد. به طور کلی هیچ استانداردی برای بازاریابی رسانه های اجتماعی وجود ندارد. آژانس ها معمولاً بسته های مختلف از مدل های قیمت گذاری را ارائه می دهند. یافتن نمایندگی مناسب برای نیازهای خاص شما ممکن است به تحقیقات زیادی نیاز داشته باشد. با این حال باید این واقعیت را در نظر بگیرید که بودجه تقریبی شما تعیین کننده اصلی در یافتن نمایندگی بازاریابی مناسب است. به ویژه اگر بودجه بالایی دارید آژانس های بازاریابی رسانه های اجتماعی ممکن است نسبت به برگزاری کمپین های رسانه های اجتماعی شما بسیار مشتاقانه عمل کنند. این شتابزدگی ممکن است منجر به اتلاف پول شما شود. یک آژانس حرفه ای باید از شما در مورد اهدافتان سوال کند و سعی کند بهترین نتایج را برای شما به ارمغان آورد.

 مکان یکی دیگر از عواملی است که هزینه ها را متفاوت می کند. به لطف پیشرفت های تکنولوژیکی، امروزه اکثر آژانس ها تقریباً در سطح جهانی خدمات رسانی می کنند. با این حال، شما باید محل آژانس را در نظر بگیرید تا تخصص آنها را به درستی بررسی کنید. باید مطمئن شوید که آژانس می تواند نیازهای مخاطبان شما را درک کرده و برآورده کند و رقبای محلی شما را بشناسد. تقریبا میتوان گفت اصول ساختار هزینه نسبت به موقعیت مکانی تفاوت چندانی نخواهد داشت. اما ممکن است برخی تفاوت های فرهنگی در مورد شناخت مخاطب وجود داشته باشد. علاوه بر آن مشکلاتی مربوط به تفاوت های منطقه زمانی و  تفاوت هزینه های مربوط به ارز ممکن است پدید آید.

آژانس های اطراف کسب و کار شما می توانند به شما در سازماندهی کمپین های مقرون به صرفه در رسانه های اجتماعی کمک کنند.

عناصر اصلی که هزینه را تشکیل می دهند

هزینه بازاریابی رسانه های اجتماعی بسته به آنچه می خواهید روی آن تمرکز کنید از عناصر مختلفی تشکیل می شود. می توانید قبل از سرمایه گذاری در روش های مختلف بازاریابی، تصمیم بگیرید که کدام نوع کمپین برای شما مفید خواهد بود.

  • طراحی بصری در بازاریابی رسانه های اجتماعی بسیار ضروری است. به همین دلیل است که باید به تصاویر خود توجه داشته باشید. برای هر یک از نمایه های اجتماعی خود به کاور، طراحی لوگو حرفه ای، عکس های موجود و فیلم ها برای محتوای مختلف رسانه های اجتماعی خود نیاز دارید.

دو مورد از هزینه های قابل توجه دیگر کپی رایت و مدیریت رسانه های اجتماعی است.

  • محتوای شما باید ساخته و پرداخته ی خودتان باشد و کپی از دیگران نباشد. بنابراین باید طراحان و کپی رایترهای با استعداد و با تجربه را استخدام کنید. پس باید ساختار پرداخت حقوق را در نظر بگیرید.
  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی هزینه دیگری است که باید به آن توجه کنید. اول از همه به شما کمک می کند تا مخاطبان خود را افزایش دهید. از آنجایی که قیمت گذاری در رسانه های اجتماعی از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر بسیار متفاوت است، قبل از برنامه ریزی بودجه خود باید استراتژی دقیقی داشته باشید. یک آژانس بازاریابی شبکه های اجتماعی می تواند به شما در تدوین استراتژی کمک کند.

کلام آخر

هر کسب و کاری دارای جامعه هدف و مخاطبان خاصی است. با توجه به نوع حرفه خود، انتخاب کنید که چه پلتفرمی شناخته شده تر است، مخاطبانی بیشتری به سمت شما هدایت کیند و در نهایت آنها را تبدیل به مشتری میکند. برای مثال لینکدین از نظر تبلیغات گران است اما اگر شرکت شما B2B باشد، احتمالاً نتایج بهتری در لینکدین نسبت به فیس بوک خواهید گرفت. آژانسی که با آن کار خواهید کرد می تواند به شما در یافتن راه بهینه کمک کند.

هزینه های بازاریابی رسانه های اجتماعی گاهی اوقات زیاد است، به ویژه برای شرکت های کوچک. اما باید مقداری پول برای کارهایی که نمی توانید به خوبی انجام دهید هزینه کنید. آژانس های بازاریابی رسانه های اجتماعی می توانند به شما در ضعف های تجاریتان کمک کنند.

 

منبع: digitalagencynetwork.com

گردآوری: فاطمه سرلک – تیم محتوانویسی بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *