ویژگی های ضروری برای وب سایت های تجارت الکترونیک موفق

وب سایت تجارت الکترونیکی

تجارت الکترونیکی (e-commerce) سریعتر از همیشه در حال رشد است. اما ممکن است برای شما شگفت انگیز باشد که چگونه برخی از وب سایت های تجارت الکترونیکی به سختی دوام می آورند، در حالی که برخی دیگر هر روز سودهای کلانی کسب می کنند.

در اصل هیچ رمز خاصی در موفقیت آنها وجود ندارد. آنها کارهایی را انجام می دهند که همه انجام می دهند اما آنها را متفاوت انجام می دهند. آنها ابتدا بر اصول خود مانند تجربه کاربر (UX)، رابط کاربری (UI)، میزبانی سریع و قابل اعتماد، امنیت و غیره تمرکز می کنند و سپس بر روی ویژگی هایی کار می کنند که می تواند وب سایت آنها را ساده، سریع، ایمن و از نظر بصری جذاب کند.

با این حال، قابل درک است که شما کارهای زیادی برای انجام دارید که وقت زیادی برای کشف چنین موضوعاتی برای شما نمی گذارد. اما نیازی به نگرانی نیست. ما 20 ویژگی مهم را که به شما در بهبود فروش در وب سایت تجارت الکترونیکی کمک می کند، جمع آوری کرده ایم. می توانید ویژگی های پیشنهادی زیر را خودتان امتحان کنید یا با یک شرکت توسعه وب تجارت الکترونیکی تماس بگیرید تا این کار را برای شما انجام دهد:

1. نام دامنه

نام دامنه مانند درب ورودی کسب و کار شما است. نام دامنه شما مسئول جلب مخاطبان مربوطه به وب سایت شما است. نام دامنه شما تفاوتی بین مشتریانی که وب سایت شما را بررسی می کنند یا به سایت رقبا جذب می شوند، ایجاد می کند. بنابراین، قبل از انتخاب نام دامنه، باید تحقیقات زیادی انجام دهید. نام دامنه ای را انتخاب کنید که مربوط به کسب و کار شما باشد و به راحتی به خاطر سپرده شود.

2. لوگو

شما باید بر ایجاد لوگوی کسب و کار خود تأکید بیشتری کنید زیرا این کار به عنوان اصلی ترین قسمت بصری از هویت برند شرکت شما عمل می کند. لوگو یک وب سایت تجارت الکترونیکی تأثیر مستقیمی بر روی مشتریان دارد، بنابراین باید منحصر به فرد، جذاب و قابل ارتباط با مخاطبان باشد. اطمینان حاصل کنید که ترکیب رنگ، طرح و فونت مناسب را انتخاب می کنید تا مشتریان بتوانند آن را به راحتی تشخیص دهند.

3. عبارت تبلیغاتی

عبارت تبلیغاتی یا تگ لاین، دقیقاً مانند نام برند شما، نمایانگر چشم انداز و ماموریت کسب و کار شما است. شما باید یک عبارتی را انتخاب کنید که همه چیز از تصویر کسب و کار شما گرفته تا خلاصه محصولات و خدمات شما را پوشش دهد.

دعوت به عمل

4. دعوت به عمل

با قرار دادن یک گزینه مشخص دعوت به عمل (Call to action) می توانید توجه بازدیدکنندگان خود را از خستگی تصمیم گیری و گیجی به محتوای مهم بر اساس نیازهای خود معطوف کنید. این گزینه را در موقعیت مناسبی از وب سایت خود اضافه کنید و با استفاده از رنگی مجزا، آن را از پس زمینه متمایز کنید.

5. پیمایش  یا ناوبری (Navigation)

پیمایش وب سایت رمز موفقیت هر وب سایت تجارت الکترونیکی برجسته است. باید تمیز، شفاف و کاربر پسند باشد. برای اطمینان از اینکه مشتریان هنگام جستجو در سایت شما گیج نمی شوند، در وب سایت خود پیمایش با کاربرد آسان ایجاد کنید.

دو جنبه اصلی که به ایجاد ارتباط بین مشتری و محصولات کمک می کنند، UI (رابط کاربری) و UX (تجربه کاربری) هستند. واکنش کاربران نسبت به سایت را می توان با کمک رابط کاربری تعیین کرد. UI با ویژگی های فنی یک وب سایت سروکار دارد. درصورتیکه کاربران وب سایت را برای خود جالب بدانند، کلیه دستورالعمل ها را دنبال می کنند. از طرف دیگر، UX به احساسی که کاربر هنگام بررسی وب سایت شما دارد، می پردازد.

 اسلایدر تصویر

6. اسلایدر تصویر

تصاویر را یکی پس از دیگری و به صورت تصادفی نمایش ندهید. یکی از محبوب ترین حالت های نمایش بصری امروزه در طراحی وب، بیان داستان خود با اسلایدر است. این در جلب توجه بازدید کنندگان شما کمک می کند و به شما نمای حرفه ای می بخشد.

7. بررسی و نظرات کاربران

ارائه بررسی ها و نظرات کاربران مزایای بسیاری دارد. این امر به ایجاد اعتماد در بازدیدکنندگان کمک می کند و توجه بسیاری از رسانه ها به شما جلب می شود که به مرور منجر به افزایش در رتبه بندی سئو می شود.

یکی از راه های ایجاد اعتبار در وب سایت شما، توصیفات و نظرات مشتریان است. این امر به شما کمک می کند تا به مشتریان بالقوه خود نشان دهید در زمینه فعالیت خود چقدر قابل اعتماد هستید.

8. محتوا

محتوا یکی از چالش های مهم برای هر وب سایت تجارت الکترونیکی است. اگر می خواهید در صفحات نتایج موتور جستجو، نتایج بهتری بگیرید، حتما مطالب تازه و منحصر به فرد را در وب سایت خود اضافه کنید. از تکرار توضیحات متا، توضیحات محصولات و پست های وبلاگ خودداری کرده و کلمات کلیدی مرتبط را به هر صفحه وب سایت خود اضافه کنید. این امر ضمن جلوگیری از دزدی ادبی، به بهبود کیفیت سایت و در عین حال افزایش تراکم کلمات کلیدی کمک می کند.

وب سایت تجارت الکترونیکی

9. وب سایت سازگار با موبایل و واکنشگرا (ریسپانسیو)

وب سایت شما باید سازگار با موبایل و بسیار واکنشگرا باشد تا اندازه آن به درستی در هر مرورگر با هر اندازه تغییر کند. همانطور که می دانید، قسمت عمده ای از ترافیک آنلاین از طریق تلفن های هوشمند و تبلت ها حاصل می شود، بنابراین ساخت وب سایت سازگار با موبایل ضروری است.

10. لینک داخلی

بازدیدکنندگان سایت شما باید بتوانند به راحتی به صفحات داخلی وب سایت شما دسترسی داشته باشند و برای این منظور شما باید ارتباط صحیحی را در وب سایت خود ایجاد کنید. لینک داخلی خوانندگان شما را به مقاله دیگری هدایت می کند که مربوط به مقاله فعلی است. به دلیل وجود این لینک های داخلی، زمان ماندن بازدید کنندگان در وب سایت به طور متوسط ​​افزایش می یابد. همچنین به کاهش نرخ دفع کاربر یک وب سایت و افزایش تعداد بازدید از صفحه برای هر کاربر کمک می کند.

وب سایت تجارت الکترونیکی

11. ویژگی چت زنده

گزینه چت زنده را به مشتریان خود ارائه دهید. این ویژگی برای سایت شما از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا ارتباط فوری را برای کمک به بازدیدکنندگان در هر مرحله ای که مشکل دارند، تسهیل می کند. کیفیت خدمات مشتری ارائه شده توسط شما نقشی اساسی در رشد کسب و کار شما دارد. بنابراین بسیاری از وب سایت های تجارت الکترونیکی به جای اینکه مشتری ها را در انتظار پاسخ بگذارند، پشتیبانی از گفتگوی زنده را به خدمات خود اضافه کرده اند.

12. رسانه های اجتماعی

نمادهای شبکه های اجتماعی را در پایین صفحه اصلی وب سایت خود اضافه کنید زیرا بازدید کنندگان سایت شما می توانند از طریق کانال های رسانه های اجتماعی مانند کانال آپارت، اینستاگرام و غیره درک بیشتری از کسب و کار شما داشته باشند.

کسب و کارها نیاز به استفاده از کانال های مناسب رسانه های اجتماعی دارند زیرا هر روز تعداد بیشتری از افراد به پلتفرم های رسانه های اجتماعی می پیوندند و از آنها استفاده می کنند. از این رو رسانه های اجتماعی به یکی از بهترین راه ها برای ارتباط و خدمات بهتر به مشتریان تبدیل شده است.

13. اطلاعات تماس

اطلاعات تماس خود را در بالای صفحه در منوی اصلی و پایین سایت خود قرار دهید. زیرا اصالت کسب و کار شما را اثبات می کند و بازدید کنندگان می توانند هر زمان که لازم باشد با شما تماس بگیرند.

14. درباره ما

یکی از پربازدیدترین صفحات وب سایت شما “درباره ما” است. می توانید از آن به روشی جذاب استفاده کنید تا داستان برند خود را به طور کارآمد به مخاطب خود ارائه دهید. شما باید صفحه “درباره ما” خود را جذاب تر کنید زیرا صفحه ای است که به شما امکان می دهد کسب و کار خود را به بازدیدکنندگان معرفی کنید.

15. سرعت صفحه

اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما سریع بارگیری می شود. وب سایت خود را با استفاده از ابزارهای سرعت صفحه، تجزیه و تحلیل و بهینه سازی کنید تا اقدامات لازم برای عملکرد وب را پیاده سازی کنید. این امر ممکن است منجر به جذب کاربر، حفظ و تبدیل وی به مشتری شود. اگر وب سایت شما به درستی بارگیری نشود، مشتریان به راحتی از آن خارج می شوند.

16. سیاست حفظ حریم خصوصی

با یک سیاست حفظ حریم خصوصی به مشتریان خود کمک کنید تا به وب سایت شما اعتماد کنند. ایجاد اعتماد در مشتریان برای هر وب سایت تجارت الکترونیکی بسیار مهم است. بیانیه سیاست حفظ حریم خصوصی در تجارت الکترونیکی باعث شفافیت و اعتماد بیشتر به کسب و کار شما می شود. از این طریق، نگرانی مشتری در مورد نحوه جمع آوری، مدیریت و استفاده از داده های بازدید کنندگان سایت را کاهش می دهید.

سوالات متداول

17. سوالات متداول

ممکن است مشتریان شما سوالات خاصی در مورد محصولات یا عملکردهای کسب و کار شما داشته باشند. بخش سوالات متداول مقصد اصلی اینگونه مشتریان است. بنابراین ، سوالات متداول مربوطه را در وب سایت تجارت الکترونیکی خود اضافه کنید. یک مشتری این گزینه را دارد که به جای یا قبل از ارسال ایمیل یا تماس با شما، صفحه سوالات متداول را مشاهده کند تا پاسخ مورد نیاز خود را پیدا کند.

به عنوان مثال:

شما چه نوع خدمات مشتری را ارائه می دهید؟

چگونه می توانم آدرس حمل و نقل خود را تغییر دهم؟

اگر سفارش من خراب یا گم شود چه می شود؟

چگونه می توانم سفارش (های) خود را پیگیری کنم؟

چگونه سفارش (های) خود را لغو کنم؟

روش های پرداخت موجود چیست؟

18. نوار جستجو

شما نباید این ویژگی را فراموش کنید. وجود نوار جستجو در وب سایت شما یک باید است. این ویژگی به بازدید کنندگان شما کمک می کند تا اطلاعات مورد نظر خود را به راحتی بدست آورند. حتماً آن را به صورت برجسته و واضح در وب سایت خود قرار دهید.

19. بخش نظرات وبلاگ

بخش نظرات در وبلاگ شما مزایای مختلفی دارد. این امر باعث بهبود دیده شدن، کمک به ایجاد اعتبار، افزایش تعامل کاربر و موارد دیگر می شود.

20. ویژگی اشتراک گذاری

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای سایت خود انجام دهید، داشتن ویژگی اشتراک گذاری مطالب است. به مشتری خود اجازه دهید

  • محصولات،
  • خدمات
  • یا پست های وبلاگ شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد

در این صورت نرخ درگیری و میزان دیده شدن افزایش یابد.

نوعی گزینه اشتراک گذاری برای بازاریابی آنلاین و تشویق بازدید کنندگان سایت شما برای به اشتراک گذاشتن مطالب شما ضروری است. در عصر دیجیتال امروز، محتوای قابل اشتراک نقش مهمی را ایفا می کند زیرا به جذب بازدید برای یک وب سایت کمک می کند. یکی از بهترین راه ها برای اینکه مردم بتوانند محتوای شما را از طریق رسانه های اجتماعی، ایمیل و سایر کانال های آنلاین به اشتراک بگذارند، قرار گیری گزینه های اشتراک در وب سایت شما است.

نتیجه

وب سایت تجارت الکترونیکی شما باید کاربر پسند باشد. و باید از تمام ویژگی های مهم مانند UI / UX بهتر، لوگو واضح ، دعوت به عمل، ناوبری مناسب، چت زنده و موارد دیگر برخوردار باشد. اگر خودتان می توانید این کار را انجام دهید، توسعه دهندگان وب تجارت الکترونیکی را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهند. وب سایت خرید خود را به روز نگه دارید تا مشتریان خود را درگیر خود کنید. یک قدم جلوتر از رقبایتان فکر کنید و ویژگی های جدید، سفارشی و کاربرپسند را در سایت خود به روز کنید.

در صورت تمایل به دریافت مشاوره در این زمینه می توانید با متخصصین بلوباکس در تماس باشید.

گردآورنده: مهندس زهرا ترابی – تیم محتوا بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *