چالش های بازاریابی

چالش های بازاریابی

چالش های بازاریابی


چالش های بازاریابی

هر بازاریاب با چالش های مختلفی روبرو است. اگرچه بازاریابان به طور معمول اهداف مشابهی را دنبال می کنند اما در برخی از عوامل بازاریابی دچار چالش هستند. به طور مثال، برخی از تیم ها در استخدام استعداد برتر دچار مشکل هستند، در حالی که برخی دیگر در یافتن فناوری مناسب برای نیازهای خود مشکل دارند.

به هر صورت ممکن است حداقل یک حوزه وجود داشته باشد که بتوانید در آن پیشرفت کنید. به عبارت دیگر، همیشه جایی برای بهینه سازی مؤلفه های مختلف استراتژی شما و تبدیل بازاریابی به یک عامل تولید درآمد مؤثرتر وجود دارد.

آیا درباره اینکه بازاریابان با چه نوع موانعی باید مقابله کنند، کنجکاو هستید؟

در طی یک تحقیق از هزاران بازاریاب در مورد چالش های پیش روی آنها و همچنین تاکتیک هایی که برای برطرف کردن این چالش ها استفاده کرده اند نظرسنجی شده است. در این مقاله برخی از رایج ترین چالش هایی که بازاریابان گزارش کرده اند و راه حل هایی که با آنها دست و پنجه نرم کرده اند، ذکر شده است.

ایجاد ترافیک و مشتری

1) ایجاد ترافیک و مشتری راغب (Lead)

چرا این یک چالش است

براساس گزارشState of Inbound ، ایجاد ترافیک و مشتری راغب و جدید کافی، چالش اصلی بازاریابی می باشد.

بدیهی است، بازاریابان در تلاش هستند تا تقاضای کافی برای محتوای خود تولید کنند. هرچه رو به جلو حرکت می کنیم و رقابت سخت تر می شود، این امر بیشتر حقیقت پیدا می کند. با داشتن گزینه های بسیاری از پلتفرم های متفاوت برای بازاریابان به منظور انتشار محتوای خود و حتی راه های بیشتر برای تبلیغ آن، این که بدانید کجا باید تلاش های خود را متمرکز کنید، دشوار می باشد.

چه کاری برای آن می توان انجام داد؟

وقتی نوبت به ایجاد محتوایی می رسد که باعث ایجاد ترافیک و مشتری کافی می شود، بازاریابان باید از خودشان دو سؤال بپرسند: آیا شما واقعاً محتوا با کیفیت بالا تولید می کنید – محتوایی که مردم برای آن هزینه پرداخت می کنند؟ و آیا از نوع محتوایی که مخاطبان شما واقعاً نیاز دارند، آگاه هستید؟

به عنوان مثال، تحقیقات نشان داده است که 53٪ از مخاطبان می خواهند در آینده ویدئوهای بیشتری را از بازاریاب ها ببینند، در حالی که تنها 14٪ می خواهند پست های وبلاگ بیشتری را مشاهده کنند.

هنگامی که متوجه شدید در حال تولید محتوایی هستید که مخاطبان شما خواهان آن هستند؛ تمرکز شما به سمت تبلیغ آن محتوا تغییر می کند که باعث می شود نظر مخاطبان شما جلب شود. بیش از هر زمان دیگری، مردم در معرض محتوای گوناگون و با کیفیت قرار دارند. از این رو، مصرف کنندگان معمولا برای یافتن پاسخ ها نیازی به استفاده از موتور جستجو ندارند. درعوض، مقالات، اخبار جدید و تبلیغات برای آنها ارسال می شود و از طریق نوتیفیکیشن موبایل به آنها اطلاع داده می شود.

چالش بازاریابی

2) ارائه نرخ بازگشت سرمایه و بازده سرمایه گذاری (ROI) فعالیت های بازاریابی شما

چرا این یک چالش است

اندازه گیری بازگشت سرمایه گذاری (ROI) فعالیت های بازاریابی شما همچنان یک چالش بزرگ بازاریابی در طول سال ها است. اما، این امر همچنین روشی حیاتی برای بازاریابان است تا بتوانند اثربخشی هر کمپین بازاریابی خاص، مطالب و سایر فعالیت ها را درک کنند.

به علاوه، اثبات بازگشت سرمایه گذاری اغلب با ایجاد استدلالی برای افزایش بودجه، به طور هماهنگ و در یک راستا عمل می کنند. به این صورت که بدون محاسبه بازگشت سرمایه گذاری، بازده سرمایه گذاری قابل اثباتی وجود ندارد. و بدون بازده سرمایه گذاری، بودجه ای وجود نخواهد داشت.

اما ردیابی و محاسبه بازده سرمایه گذاری هر فعالیت بازاریابی همیشه آسان نیست، به خصوص اگر بین فعالیت های بازاریابی و گزارش های فروش ارتباط دو طرفه نداشته باشید.

چه کاری برای آن می توان انجام داد؟

هنگامی که صحبت از ارائه بازده سرمایه گذاری می شود، یک مورد جدی برای اختصاص زمان و منابع برای ایجاد ارتباط بین فعالیت های بازاریابی و نتایج فروش وجود دارد. این بدان معناست که از هر دو نرم افزار بازاریابی و نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) استفاده کنید، و سپس آنها را به هم متصل کنید تا حلقه بین بازاریابی و تلاش های فروش خود را با یک موافقت نامه سطح خدمات (SLA) ببندید. به این ترتیب، شما به طور مستقیم می توانید ببینید که از طریق فعالیت های بازاریابی شما، چه تعداد مشتری جدید به دست آمده است.

طبق تحقیقات ثابت شده است که هیچ ترکیب بهتری از داشتن موافقت نامه سطح خدمات (SLA) و انجام بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing) وجود ندارد. براساس گزارش ها، سازمانهای درونگرا با تنظیم موافقت نامه سطح خدمات سه برابر بیشتر در مقایسه با سازمانهای برونگرا كه دارای تیم های بازاریابی و فروش ناهماهنگ هستند، احتمال دارد استراتژی بازاریابی خود را ارزیابی كنند.

تأمین بودجه کافی

3) تأمین بودجه کافی

چرا این یک چالش است

تأمین بودجه بیشتر یک چالش مهم برای بازاریابی در سطح جهان است. و اغلب، دریافت بودجه به زبان آسان می باشد ولی در عمل بسیار سخت است، مخصوصاً برای سازمان های کوچکتر که با بازاریابی قابل توجه و انعطاف پذیر کار نمی کنند.

اما راهکار تأمین پول بیشتر برای تیم شما ممکن است آنچنان پیچیده نباشد. در اینجا راهکارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید.

چه کاری برای آن می توان انجام داد؟

کلید تامین بودجه در توانایی اثبات بازدهی سرمایه گذاری (ROI) تلاش های بازاریابی شما است. بر اساس گزارش ها، سازمان هایی که می توانند بازدهی سرمایه گذاری را محاسبه کنند، بودجه بالاتری دریافت می کنند.

همانطور که قبلا گفته شد، موفقیت در بازاریابی درونگرا، نقش مهمی در جذب بودجه بیشتر دارد. بدیهی است که استراتژی های مؤثر، به نتیجه می انجامند و داده ها نشان می دهند که افرادی که به استراتژی بازاریابی خود اطمینان کامل دارند، بیش از 2 برابر احتمال دارد که برای تیم های بازاریابی خود بودجه بالاتری دریافت کنند. اما به یاد داشته باشید که بازاریابی درونگرا یک بازی طولانی است. اگر با شروعی آرام اقدام کنید، دیگر نباید عقب نشینی کنید.

مدیریت وب سایت

4) مدیریت وب سایت شما

چرا این یک چالش است

مدیریت وب سایت چهارمین چالش بزرگ برای بازاریابان شناخته شده است. احتمالاً عملکرد وب سایت شما در لیست اولویت های اول شما است. این یک دارایی است که به صورت شبانه روزی برای جذب بازدید کنندگان، تبدیل آنها به مشتری و کمک به شما در رسیدن به اهدافتان، کاربرد دارد.

چالش های مربوط به مدیریت وب سایت شامل عوامل مختلفی است، از نوشتن و بهینه سازی مطالب گرفته تا طراحی حرفه ای و چشمگیر صفحات وب. در ادامه مواردی وجود دارد که بازاریابان برای مقابله با این چالش می توانند انجام دهند.

چه کاری برای آن می توان انجام داد؟

اگر چالش اصلی شما با مدیریت یک وب سایت مربوط به مهارت ها و منابعی است که در دسترس دارید، باید بدانید که شما تنها نیستید. این امر به ویژه در مورد شرکت های کوچک که تمام استعدادهای داخلی (از جمله کارمندان) لازم برای پوشش محتوا، بهینه سازی، طراحی و مدیریت پشتیبان وب سایت را ندارند، صادق می باشد.

یک راه حل؟ استخدام فریلنسرها و مشاور دیجیتال مارکتینگ می باشد. برای یافتن فریلنسرها، توصیه می کنیم:

  • توصیف آنچه را که می خواهید در لینکدین، ​​فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی شخصی و یا حرفه ای خود قرار دهید.
  • مرور و بررسی نویسندگان و طراحان مستقل بر اساس پرتفوی و زمینه مورد علاقه آنها.
  • جستجو وب سایت هایی که طیف گسترده ای از طراحان و آژانس مشاوره ای معتبر را فهرست کرده اند.

به طور کلی ، شما می توانید با میزبانی وب سایت خود بر روی پلتفرمی که کلیه کانال های بازاریابی شما را یکپارچه می کند، مدیریت وب سایت را در تیم خود راحت تر کنید.

شناسایی فناوری های مناسب

5) شناسایی فناوری های مناسب برای نیازهای شما

چرا این یک چالش است

یافتن فناوری های مناسب، پنجمین نگرانی بزرگ برای بازاریابان می باشد. اغلب اوقات، به این دلیل است که بازخوردها در مورد تکنولوژی و فناوری به صورت پراکنده است. بازاریابان ممکن است به گزارش همکاران، دوستان خود در صنعت و یا گزارش های تحلیلگران بپردازند تا بفهمند کدام یک از فناوری ها به بهترین وجه نیازهایشان برطرف می کنند. برای دست یابی به بازخورد های مناسب لازم است در نظر داشته باشید که آنها در ایمیل ها، رسانه های اجتماعی و مکان هایی مانند آنها از طرف افراد معتبر و متنوع منتشر شده است.

وقتی به دنبال یک ابزار، نرم افزار یا یک فناوری برای حل یک مشکل خاص بازاریابی هستید، برای یافتن آن به کجا مراجعه می کنید؟

چه کاری برای آن می توان انجام داد؟

برای کسانی که به دنبال یک ابزار، نرم افزار یا فناوری برای حل یک مشکل خاص بازاریابی هستند، توصیه می کنیم نگاهی به Growthverse بیندازید: یک تصویر رایگان، تعاملی و آنلاین از چشم انداز فناوری بازاریابی که بر مشکلات تجاری که بازاریابان در تلاش برای حل کردن آنها هستند، متمرکز است. و آنها را به سمت بخش های خاصی از فناوری بازاریابی سوق می دهد که هدفشان حل این مشکلات است. آمارها نشان می دهد که این یک نقشه ای از منابع فناوری بازاریابی است که به دقت مورد استفاده قرار می گیرد.

شایان ذکر است که ابزار اصلی، اتوماسیون سازی تلاش های بازاریابی است. در همین حال، 40 درصد بازاریابان، اتوماسیون بازاریابی را اولویت اصلی اهداف آینده خود عنوان می کنند.

چالش بازاریابی

6) هدفمند کردن محتوا برای مخاطبان بین المللی

چرا این یک چالش است

هدف گذاری یکی از مؤلفه های اصلی همه جوانب بازاریابی است. برای اثربخشی بیشتر در هدف گذاری، یکی از اولین مواردی که بازاریاب ها باید انجام دهد شناسایی شخصیت های خریدار برای تعیین این موضوع است که برای چه افرادی باید بازاریابی کنند. اگر کسب و کار شما در حال گسترش در سطح بین المللی می باشد، این مسئله می تواند یک چالش بزرگ نه تنها برای یافتن بهترین راه های بازار برای مخاطبان بین المللی بلکه سازماندهی و بهینه سازی سایت شما برای کشورهای مختلف می باشد.

چه کاری برای آن می توان انجام داد؟

در اینجا نکات بسیار مفیدی وجود دارد که به شما کمک می کند تا بتوانید در زمینه بازاریابی جهانی فعالیت کنید، از جمله نحوه شناسایی سه بازار رشد برتر، چگونگی کشف روندهای محلی و نکاتی درباره انتخاب بهترین ارائه دهندگان محلی.

به یاد داشته باشید که بازدید کنندگان وب سایت شما ممکن است به زبان های مختلف صحبت کنند و در مناطق زمانی کاملاً متفاوت زندگی کنند. برای اینکه محتوای شما برای مخاطبان زیادی جذاب شود، باید هنگام ایجاد کلیه مطالب و محتوای خود، بازدیدکنندگان جهانی را در ذهن خود نگه دارید. این به معنای آگاهی از منابع فصلی، ترجمه واحدهای اندازه گیری و منابع پولی و دادن ابزار و مجوز به مترجمان برای سفارشی سازی و انطباق مطالب برای مخاطب خاص در هنگام نیاز، می باشد.

در آخر، مطمئن باشید که وب سایت خود را برای بازدید کنندگان بین المللی نیز بهینه می کنید.

آموزش تیم

7) آموزش تیم خود

چرا این یک چالش است

با پیشرفت مقیاس شرکت ها و فناوری ها، آموزش تیم به یک چالش بزرگ برای بازاریابان تبدیل خواهد شد. زیرا تیم ماهر به موفقیت و پیشرفت کسب و کار کمک شایانی خواهد کرد. این که آیا به کارمندان مفاهیم و ابزاری که هر روز از آنها استفاده خواهند کرد را آموزش دهیم یا اطمینان حاصل کنیم که آنها به پتانسیل کامل خود دست پیدا می کنند، یک چالش و مشکل بزرگ می باشد.

برای مقابله با این موضوع، در ادامه به نکاتی پرداخته شده است.

چه کاری برای آن می توان انجام داد؟

برای به دست آوردن یک ایده کلی در مورد اینکه تیم شما در چه وضعیتی قرار دارد، چند دقیقه وقت بگذارید تا نقاط قوت و ضعف بازاریابی اعضای تیم خود را ارزیابی کنید، سطح تخصص، اشتیاق و تعهد آنها را نسبت به شرکت ارزیابی کنید. سپس به صورت هدفمند، اولویت (یا سطح اهمیت) تخصص آنها و سهم آنها را در اهداف شرکت را تا به امروز بررسی کنید.

همچنین ممکن است اعضای تیم خود را ملزم به گرفتن مجوزها و مدارک بازاریابی آنلاین کنید. به عنوان مثال، آکادمی HubSpot گواهینامه ها، مستندات و برنامه های آموزشی برای کمک به افراد در تسلط بر اصول بازاریابی درونگرا ارائه می دهد. همچنین گوگل با آکادمی آنلاین Analytics خود آموزش و گواهینامه هایی در مورد تجزیه و تحلیل ارائه می دهد.

در مورد آموزش افرادی که به تازگی استخدام شده اند، چه طور؟ توصیه می کنیم برای اعضای جدید تیم یک برنامه آموزشی ایجاد کنید.

استخدام استعدادهای برتر

8) استخدام استعدادهای برتر

چرا این یک چالش است

استخدام استعداد برتر هشتمین چالش بازاریابی بود که در سال های اخیر مشاهده شده است. زیرا بسیاری از شرکت ها منابع بیشتری را به سمت بازاریابی درونگرا اختصاص می دهند و این به معنای تقاضای بیشتر برای استعداد برتر بازاریابی است. اما عرضه ان به راحتی امکان پذیر نیست. از جستجوی نامزدهای مناسب گرفته تا ارزیابی برای مهارت های مناسب، پیدا کردن فرد مناسب ممکن است ماه ها طول بکشد و یا حتی بیشتر.

علاوه بر این، نوع استعدادهای بازاریابی که شرکت ها به دنبال آن هستند نیز در حال تغییر می باشد. طبق تحقیقات انجام شده این نتیجه حاصل شده است که کارفرمایان به دنبال بازاریاب ها با مجموعه مهارت های فنی و خلاق هستند. همچنین سرعت افزایش تقاضا برای این مشاغل باعث ایجاد شکاف در مهارت بازاریابی شده است که “پیدا کردن افراد با مهارت فنی، خلاق و شغلی لازم برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال را دشوار می کند.”

چه کاری برای آن می توان انجام داد؟

کارفرمایان به دنبال بازاریاب هایی با مجموعه مهارت های متنوع هستند که شامل بازاریابی دیجیتال، بازاریابی محتوا، سئو و بازاریابی رسانه های اجتماعی است. برای یافتن بهترین بازاریاب برای تیم خود، اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید آن شخص برای کسب و کار شما نیاز دارد چه توانایی داشته باشد و چه وظایفی را به عهده بگیرد.

از خود بپرسید: وظایف و اهداف بازاریاب جدید چه مواردی را شامل می شود؟ آن اهداف و وظایف به چه مهارت هایی نیاز دارند؟ بازاریاب جدید با چه اهداف یا چالش هایی روبرو خواهد شد؟ برای نوشتن شرح شغل قانع کننده از پاسخ های خود در این سؤالات استفاده کنید.

در مرحله بعد، آگهی استخدام خود را در جایی قرار دهید که بازاریابان با استعداد آنها را پیدا کنند. در حالی که سایتهای شغلی سنتی مانند لینکدین (LinkedIn) به شما کمک می کنند تا به یک شبکه گسترده دسترسی داشته باشید.

در آخر، شرح شغل خود و برنامه خود برای استخدام جدید را بر چیزی که مردم در شغل خود بیشترین ارزش را برای آن قائل هستند، متمرکز کنید. داده ها نشان می دهند که 58٪ از افراد در جستجوی شغل جدید، فرصت های رشد را در نظر می گیرند، در حالی که 50٪ به دنبال تعادل مناسب بین کار و زندگی هستند.

آیا شرکت شما با هر یک از این چالش های بازاریابی روبرو است؟

اگرچه تحلیل دقیق استراتژی بازاریابی و عملکرد فعلی آن به شما کمک می کند بزرگترین فرصت های بازاریابی خود را شناسایی کنید. این امر به شما امکان می دهد تا روی بهبود مناطقی که بیشترین توجه را نیاز دارند، تمرکز کنید، بنابراین می توانید بازاریابی خود را به مراتب مؤثرتر شروع کنید.

اگر با یک چالش روبرو هستید و می خواهید ایده هایی در مورد چگونگی مقابله با آن داشته باشید، همیشه می توانید با کمک هر یک از انواع مختلف آموزش های بازاریابی که در دسترس است، راهنمایی دریافت کنید. همچنین می توانید برای مقابله با چالش بازاریابی، عارضه یابی، حل مشکل و گرفتن مشاوره در زمینه بازاریابی با مشاوره کسب و کار بلوباکس تماس بگیرید.

گردآورنده: مهندس زهرا ترابی – تیم محتوا بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *