چگونه از بازاریابی چریکی (پارتیزانی) استفاده کنیم

بازاریابی چریکی

بازاریابی چریکی


چگونه از بازاریابی چریکی (پارتیزانی) استفاده کنیم

شاید یکی از سوالاتی که همواره در ذهن صاحبان کسب و کار باشد این است که چگونه می توان از بازاریابی چریکی (پارتیزانی) استفاده کنیم؟ در این مقاله سعی شده به این سوال پاسخ داده شود.

امروزه همه کسب و کارها در جستجوی روش های جدیدی بازاریابی هستند تا بتوانند با اطلاع رسانی، جلب توجه و ایجاد اشتیاق در مشتری، کالا یا خدمت خود را ترویج و ارتقا دهند.

اکثر بازاریابان اعتقاد دارند یکی از بهترین راه ها برای داشتن یک برنامه بازاریابی موثر استفاده از بازاریابی محتوا، کمپین های بازاریابی و رسانه های اجتماعی است. این موارد تنها زمانی نتیجه می دهد که با یک ایده خلاقانه همراه شوند.

بازاریابی چریکی این قابلیت را دارد در زمینه های گوناگون برای شما ارزش آفرینی کند. بازاریابی چریکی الزاما در محیط آنلاین اتفاق نمی افتد. این نوع بازاریابی به صورت تهاجمی ارگانیک و بسیار تاثیرگذار انجام می پذیرد. شما با انجام بازارایابی چریکی این توانمندی را خواهید داشت تصویر برند خود را در ذهن مخاطب هدف حک کنید.

مهمترین موضوعی که در زمینه بازاریابی چریکی می تواند تاثیرگذار باشد. آگاهی رسانی برند و درگیر کردن ذهن مخاطب با برند است.

البته این روش به یک سری مقدمات نیاز دارد که در ذیل بیان شده است؛

  • استفاده از آثار هنری، استندها و مجسمه ها در مکان های پر تردد برای ترویج و پروموت کردن محصول یا خدمت شما
  • به راه انداختن همهمه و پچ پچ بین مردم از طریق تبلیغات شفاهی در محیط آنلاین و آفلاین توسط کمپین های بازاریابی برای برند یا محصول/خدمت
  • استفاده از فضای آنلاین از طریق فروم ها یا رسانه های اجتماعی برای راه اندازی همهمه بیشتر برای تعامل و بازخورد سریعتر
  • استفاده کردن از گردهمایی هایی نظیر کنفرانس، کنسرت ها، یا رویداد های ورزشی برای ترویج و پروموت کردن محصول/خدمت

برای مثال می توان از کار مدیر عامل پینترست یاد کرد که توانست با اپ استورها و سایر فروشندگان رایانه همکاری کند به این ترتیب که این فروشندگان، رایانه های جدید را با ست کردن سایت پینترست در صفحه مرور گر به مشتری عرضه می کردند. یعنی زمانی که مشتری رایانه را خریداری می کرد در همان ابتدا که می خواست سیستم خود را راه اندازی کند صفحه مرورگر آن با سایت پینترست باز می شد! تصور کنید این ایده چقدر می تواند تاثیر گذار باشد!

این کار نه تنها خلاقانه بود و توانست سایت را پروموت نماید، بلکه یک موفقیت بسیار بزرگ را برای پینترست در زمینه بازاریابی و بخصوص ارتقاء برند به ارمغان آورد.

بازاریابی چریکی

مزیت های بازاریابی چریکی؛

بازاریابی چریکی شما را برجسته می کند. زیرا شما را از قید و بندهای ذهنی رها می کند، این بدان معناست که شما شبیه به هیچ کس نیستید و خودتان هستید. بنابراین این به شما کمک خواهد کرد توجهات بیشتری را به سمت خود جلب نموده، کمپین تاثیرگذارتری داشته باشید.

بازاریابی چریکی این قابلیت را دارد که شما را با بازار هدف به طور موثرتری مرتبط نماید. اگر شما بدانید مشتریانتان کجا هستید و چه می خواهند، این شانس شما است که بهترین بهره را ببرید. شانس شما این است که در بخش بخصوص شما رقیبان بسیار اندکی دارید و می توانید از این شرایط بهترین استفاده را ببرید!

اغلب هزینه هایی که در این زمینه انجام می دهید، منطقی و مقبول است. این مقبولیت به استراتژی شما بستگی دارد، ولی مطمئنا هزینه های بازاریابی چریکی برای کمپین های بازاریابی از بسیاری از روش های دیگر بازاریابی برای انجام کمپین های مشابه کمتر است. شما فقط به مثال پینترست نگاه کنید! ساده، خلاق، موثر و کم هزینه.

 

نتیجه گیری

بازاریابی چریکی شاید یکی از روش های سخت بازاریابی محسوب شود چرا که نیازمند خلاقیت، ایده پردازی صحیح و مرتبط و استراتژی های خاص است. شما برای تضمین موفقیت در این نوع بازاریابی بایستی مخاطب هدف خود را به خوبی بشناسید تا بتوانید مرتبط با نیازهای وی یک کمپین خلاقانه ایجاد کنید و از سایر رقبا پیشی بگیرید.

در زمینه بازاریابی چریکی حتما سعی کنید از نمونه های موفق الگو بگیرید و با نقاط قوت و ضعف آنها آشنا شوید و در ارتباط با کسب و کار ایده مناسب را خلق و اجرایی کنید.

نویسنده: دکتر پدرام بهیار

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *