چگونه در اینستاگرام دیده شویم

چگونه در اینستاگرام دیده شویم

چگونه در اینستاگرام دیده شویم


چگونه در اینستاگرام دیده شویم

در دنیای امروز اینستاگرام با داشتن یک میلیارد کاربر یکی از پرطرفدارترین رسانه های اجتماعی محسوب میشود. در این میان ایران با داشتن 24 میلیون کاربر جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است. چرا که؛

  • تقریبا 73% از کاربران اینستاگرامی در رده سنی 18 تا 34 قرار دارند،

  • تقریبا همه افراد پیج های شخصی خود را دارند،

  • خیلی از برندهای به نام دنیا برای معرفی و فروش خود از اینستاگرام استفاده میکنند.

  • اینستاگرام فرصتی را برای شما فراهم می سازد که با ایجاد آگاهی (Awareness) محصول خود را معرفی و در نهایت به فروش برسانید.

بازاریابی رسانه های اجتماعی بخصوص بازاریابی اینستاگرامی برای تمام کسب و کارهای امروزی از خرد تا کلان، فروشندگان لوازم کودک تا کارخانه داران بزرگ به شدت میتواند تاثیرگذار باشد. کافی است هدف کسب و کار خود و علت حضور خود در اینستاگرام را مشخص کنید و سپس با به کارگیری از تکنیک های بازریابی نوین؛ کالا، خدمت و یا محصول خود را بفروشید. البته بایستی توجه داشته باشید به سوالات زیر پاسخ دهید؛

سوال اول:

چرا در اینستاگرام اکانت داشته باشیم؟

اینستاگرام پلتفرمی مناسب برای تبلیغ و ترویج برند شماست. به عنوان مثال؛

  • برخی از برندها به منظور ایجاد آگاهی از محصول خود اکانت اینستاگرامی دارند تا با ایجاد آگاهی (Awareness) مشتری های بالقوه و بالفعل خود را از فعالیت های خود در محیط آنلاین آگاه سازند و در نهایت محصول مورد نظر را به فروش برسانند.
  • در مقابل برخی از کسب و کارهای بزرگ مانند شرکت IKEA تنها برای افزایش فروش خود در اینستاگرام حضور ندارند، آنها برای تثبیت جایگاه خود و در مراحل بالاتر برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی و فعالیت های بشردوستانه به منظور ایجادی تصویری ماندگار در ذهن مشتری در فضای اینستاگرام حضور دارند.

سوال دوم:

شما به عنوان یک کسب و کار نوپا چه طور میتوانید بازاریابی اینستاگرامی را انجام دهید؟

1- انتخاب نام پیج:

دقت داشته باشید نام پیج و یا صفحه شخصی شما تاثیر بسزایی در ذهنیت کاربران که نام شما را جست و جو میکنند دارد پس در انتخاب نام خود دقت کنید و حتی دقت بیشتری را به آن اختصاص دهید.

2- پروفایل:

در نظر داشته باشید پروفایل بیزنسی باید حالت عمومی یا به اصطلاح Public داشته باشد. کاربران باید به راحتی بتوانند به محتوای پیج شما دسترسی داشته باشند.

3- عکس:

عکس پروفایل اینستاگرامی از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر شما صاحب کسب و کار هستید لوگوی کاری شما دربردارنده عکس و فعالیت شما خواهد بود. برای طراحی لوگو وقت بگذارید و لوگویی با کیفیت بالا تولید کنید. همانطور که گفته شد تعداد کاربران ایرنی حدود 24 میلیون نفر میباشد، پس این عدد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شما میتوانید زیر عکس پروفایل خود به فارسی نام کسب و کار خود را درج نمایید تا مخاطبان، شما را به راحتی پیدا کنند.

4- بیوگرافی پروفایل:

هر آنچه که مخاطب باید با توجه به نوع فعالیت راجع به شما بداند در این قسمت قرار دارد. به عنوان مثال برند Modeman Style در معرفی خود سعی کرده است کاملا رسمی، ساده، روان و شیک این کار را انجام دهد. در مقابل، Ino.didi سعی کرده در معرفی خود از عباراتی غیر رسمی استفاده کند. برای تاثیرپذیری بیشتر سعی کنید حداکثر تا 150 کاراکتر در قسمت بیو (Bio) بنویسید. دقت داشته باشید برای بالا بردن پرستیژ کاری خود، آدرس وبسایت شرکت یا سازمان را قید نمایید.

به خاطر داشته باشید از تگِ لوکیشن استفاده کنید. از این طریق میتوانید از طریق جست و جو (Search) حضور پررنگ تری داشته باشید و نهایتا کاربران بیشتری پیج شما را خواهند دید. به عنوان مثال اگر شما تولیدکننده محتوا هستید از محل کار خود عکسی با تگ لوکیشن منتشر کنید. آمارها نشان داده است، پست هایی که از تگِ لوکیشن استفاده میکنند بیشتر دیده میشوند.

تنها جایی که میتوانید در اینستاگرام لینک قابل کلیک قرار دهید قسمت بیو (Bio) است. اگر قصد دارید لینک پست جدیدی که در وبسایت خود منتشر کرده اید را قرار دهید حتما از کوتاه کننده های لینکی مثل Bitly و Goo.gl استفاده نمایید.

5- محتوا:

به خاطر داشته باشید محتوای اینستاگرام بر اساس تولید عکس و ویدیو است. عکس های باکیفیت تولید کنید تا به شهرت و اعتبار برند خود لطمه ای وارد نکنید. همانطور که گفته شد اینستاگرام فضایی دوستانه و غیررسمی است پس به خاطر داشته باشید عکس هایی را انتخاب کنید که هویت برند شما را نمایندگی کند نه اینکه صرفا عکس محصول شما باشد. کاربران تمایل چندانی به دیدن عکس های تبلیغاتی ندارند. به عنوان مثال کمپانی بزرگ آدیداس (Adidas) محتوای پیج خود را به عکسهایی از ورزشکاران، هنرمندان و حضور در مسابقات و مراسم های خاص با توجه به هویت برند خود (Luxury) اختصاص میدهد، چرا که از این طریق بازاریابی شخصی (Personal Branding) را تقویت کرده و سپس جایگاه ویژه خود را تثبیت میکند.

حتما از پشت صحنه کار خود و جنبه های مختلف شغل خود عکس بگذارید، از زوایایی که دیگر مشاغل معمولا به آن نمیپردازند. به طور مثال از کارمندان خود در حین کار عکس بگیرید، از مناسبت هایی که در سازمان خود برگزار میکنید به عنوان مثال تولدها، اعیاد و مراسم اتمام پروژه و جشن های مناسبتی به منظور حس نزدیکی با مخاطبان خود.

  • پست های آموزشی:
  • در هر حوزه ای که فعالیت میکنید حتما از محتوای آموزشی مرتبط با حرفه و کسب و کار خود تولید کنید.
  • پست های تاثیرگذار:
  • از افراد معروف در حالیکه محصولات شما رو استفاده میکنند و یا به نوعی با کسب و کار شما ارتباط دارند پست بگذارید. این افراد در جهت اعتمادسازی برند شما تاثیر بسزایی دارند.
  • پست های انگیزشی: هرگز از تاثیر جملات مثبت و انگیزشی غافل نشوید. ایجاد ذهنیت مثبت در کاربران باعث ایجاد انگیزه و اشتیاق برای دنبال کردن پست های شما خواهد بود. به عنوان مثال پست هایی به عنوان موفقیت، کسب وکار، ثروت، کارآفرینی از بازدید بالایی در میان کاربران برخوردار است. از اپلیکیشن هایی مثل Typic و Quipo میتوانید از اضافه کردن متن و عکس استفاده کنید.
  • اخبار داغ: سعی کنید اتفاقات روز و مناسبات را دنبال کنید، به عنوان مثال روز دوقلوها، چپ دست ها و روز پزشک، زیرا که میتواند فرصتی مناسب برای تولید محتوا باشد.

گردآورنده: مهندس زهرا بیات

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *