کاهش رتبه در الکسا

کاهش رتبه ی الکسا

در مقاله ی “رتبه بندی الکسا چیست و چه تاثیری دارد” ماهیت الکسا (alexa) شرح داده شده است. در این مقاله سعی بر این است که توضیحات تکنیکی و کاربردی در حیطه ی عملکرد الکسا داده شود.  همچنین از ورود الکسا به دنیای اینترنت اشیا سخن خواهیم گفت.

مشاهده ی رتبه سایت در الکسا

شاید بهتر باشد در ابتدای امر رتبه ی وبسایت خود را در الکسا مشاهده کنید و بعد از آن در زمینه ی کاهش آن تکنیک هایی ارائه دهیم.

  • در ابتدا به وبسایت الکسا به نشانی www.alexa.com بروید و در قسمت  BROWSE TOP SITES آدرس سایت خود را وارد کنید. نیازی نیست که حتما WWW  و یا http را در ابتدای آدرس وارد کنید. سپس الکسا اطلاعات کامل درمورد این سایت را در اختیار شما قرار خواهد داد. در قسمت Alexa Rank میتوانید رتبه ی سایت را در سطح جهانی و همچنین کشوری ببینید.
  •  راه حل دوم و البته سریعتر، نصب افزونه ی الکسا در کروم یا فایر فاکس است.

تکنیک های کاهش رتبه در الکسا

همانطور که در مقاله ی پیشین ذکر شد، رتبه ی الکسا در موارد به خصوصی حائز اهمیت است. به عنوان مثال در صورت داشتن رتبه ی خوب، در میان رقبای خود از اعتبار بیشتری برخوردار خواهید بود. و یا در سطح عام، برای کسی که اولین بار با سایت شما مواجه میشود، ذهنیت مثبت نسبت به این رتبه خواهد داشت. از همه مهمتر، اگر سایت شما کاربرد تبلیغاتی دارد، رتبه ی الکسا میتواند اعتبار خوبی محسوب گردد.

تمام این نکات باعث شده است تا برخی افراد برای نائل شدن به رتبه ی بهتر، از متخصصان این حوزه کمک بگیرند. یعنی با استفاده از ربات ها و یا کدهای برنامه نویسی تلاش بر این است که رتبه ی خود را بهبود ببخشند. اما لازم به ذکر است که اکثرا با استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه سعی میکنند آمار بازدید از سایت را به صورت غیر واقعی افزایش دهند. این کار در ظاهر رتبه ی شما را بهبود میدهد اما کوتاه مدت است و پس از مدتی شما مجددا به این افراد نیاز خواهید داشت. به این صورت که با پرداخت هزینه ی مجدد به این افراد، رتبه ی شما بهبود میابد.

اما بهتر است سایت شما به صورت ارگانیک بهبود رتبه پیدا کند. در ادامه برخی از راهکارهای این روش را خواهیم گفت.

کاهش رتبه ی الکسا

1. تولید محتوا

در ابتدای امر چیزی که بسیار اهمیت دارد محتوای وبسایت شما است. این محتوا باید کاربردی و جذاب باشد تا مخاطب مجدد به وبسایت شما مراجعه کند. بنابراین محتوا نویسی نقش پررنگی در کاهش رتبه ی الکسا و همچنین سئو سایت دارد. مسئله ای که در اینجا بسیار اهمیت دارد، داشتن برنامه ی مدون برای انتشار محتواست. الکسا به نظم و برنامه ی شما امتیاز میدهد.

2. مقاله نویسی

از قسمت وبلاگ در سایت خود غافل نشوید. این قسمت یکی از مهمترین بخش های تولید محتوا محسوب میگردد. چرا که اگر مطالب مفید و کاربردی در مقالات خود داشته باشید، مخاطبان به وبسایت شما مجددا مراجعه خواهند کرد. علاوه بر آن ورودی سایت شما را افزایش خواهد داد که این عامل برای سئو و نتیجتا رتبه ی شما بهتر خواهد بود. پیشنهاد میشود که اگر حساب اینستاگرام برای بیزینس خود دارید، در استوری ها با گذاشتن لینک مقالات، مخاطبان را وبسایت خود ارجاع دهید. تمام این کارها نهایتا منجر به کاهش رتبه در الکسا خواهد شد.

3. انتشار محتوای سریالی

در وبسایت خود از مطالب به هم پیوسته و مرتبط، در صفحات مختلف استفاده کنید. این کار باعث میشود که کاربر برای دنبال کردن محتوا به صفحات مختلف وبسایت شما مراجعه کند. همانطور که در مقاله ی پیشین ذکر شد، این امر سبب بهبود رتبه ی شما در الکسا میشود.

4. لینک های ورودی و خروجی

از دیگر عوامل تاثیرگذار در رتبه ی الکسا، لینک های ورودی و خروجی سایت شماست. از بک لینک های معتبر استفاده کنید. همچنین سعی کنید تولید محتوای شما به صورتی باشد که بتوانید در هر مقاله، به مقالات قبلی خود ارجاع داشته باشید. در این صورت لینک ورودی به سایت خود خواهید داشت.

5. نرخ پرش

نرخ پرش خود را کاهش دهید. یکی از اصطلاحات مهم در دنیای برنامه نویسی Bounce Rate یا نرخ پرش است. برای درک بهتر موضوع “بررسی تعامل کاربران با وب سایت از طریق نرخ پرش” را بخوانید. هرچه نرخ پرش سایت شما کمتر باشد، نشان دهنده ی تعامل بیشتر و بهتر کاربران با شماست. اهمیت این موضوع باعث کاهش رتبه ی الکسا سایت شما خواهد شد.

6. تبلیغات موثر

تبلیغات اثرگذار داشته باشید. سایت های تبلیغاتی را به دقت تحلیل کنید و آنهایی را انتخاب کنید که برای شما خروجی با ارزش داشته باشد. تبلیغ در این سایت ها باعث ورود هرچه بیشتر کاربر به سایت و نتیجتا کاهش رتبه ی الکسای شما میشود.

7. افزونه ی الکسا

افزونه ی الکسا میتواند راه حلی راحت و در عین حال بسیار تاثیرگذار محسوب شود. بر روی مرورگر خود افزونه ی الکسا را نصب کنید. اگر کاربرانی که سایت شما را بازدید میکنند نیز این افزونه را نصب داشته باشند، الکسا امتیاز ویژه ای برای وبسایت شما در نظر خواهد گرفت.

8. شناسایی رقبا

با تحلیل جامع و دقیق رقیبان خود را شناسایی کنید. این کار باعث میشود متوجه شوید در حوزه ی فعالیت شما چه میگذرد و مخاطبان شما به چه چیزی علاقه مند هستند. شناخت دقیق رقیبانتان باعث میشود بتوانید راحت تر بر آنها چیره شوید.

ورود الکسا به دنیای IOT

دستیار صوتی الکسا

اینترنت اشیا یا همان IOT جلوه ی نوظهوری از فناوری است که برای ما زندگی هوشمند را به ارمغان خواهد آورد. اساس کار در این سیستم انتقال داده از یک شی یا جاندار به یک رایانه است تا آن داده ها را تحلیل کند. برای درک بیشتر تصور کنید شما به مسافرت طولانی رفته اید و نگران آبیاری گیاهان خود هستید. در این زمان اینترنت اشیا کمک بزرگی خواهد بود. زیرا از طریق برنامه های هوشمند، آبیاری به صورت خودکار انجام میشود و به گوشی شما گزارشات آن ارسال میشود که بدانید همه چیز خوب پیش میرود. بنابراین اینترنت اشیا هر آنچه که برای یک زندگی هوشمند لازم داشته باشیم را فراهم خواهد کرد.

ورود الکسا به این دنیا، تحولاتی در زندگی ما پدیدار خواهد کرد. دستیار صوتی الکسا، همانطور که از نامش پیداست، دستیاری برای تمام کاراهای شما خواهد بود. به کمک آن به راحتی قادر خواهید بود بلیت رزرو کنید، تماس تلفنی برقرار کنید، لامپ های خانه را روشن و یا خاموش کنید و … . به طور کلی این دستیار صوتی قادر به تعامل صوتی، پخش موسیقی، تهیه لیست کارها، تنظیم آلارم، پخش پادکست‌ها، پخش کتاب صوتی، ارائه اطلاعات آب‌وهوا، ترافیک، ورزش و سایر اطلاعات در زمان واقعی نظیر اخبار است.

لازم به ذکر است که علاوه بر آمازون، گوگل و اپل و مایکروسافت نیز دستیار هوشمند را برای ما به ارمغان آورده اند.

 

 

گردآورنده: فاطمه سرلک – تیم محتوانویسی بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *