واقعیت های پنهانی در مورد کسب و کارهای موفق آنلاین

کسب و کار آنلاین

کسب و کار آنلاین


 کسب و کارهای آنلاین موفق

تصورات غلط زیادی در مورد آنچه در جهت ایجاد یک کسب و کار آنلاین موفق انجام می شود، وجود دارد. حتی صاحبان با تجربه کسب و کار اغلب وقت، انرژی و مهارت لازم برای موفقیت در محیط آنلاین را دست کم می گیرند.

در این مقاله به 21 واقعیت “پنهانی” خواهیم پرداخت که مشاغل آنلاین موفق را از بقیه جدا می کنند. اگر می خواهید در ساخت امپراتوری آنلاین خود موفق شوید. به این نکات توجه کنید.

  1. آنها به سرعت رشد می کنند

در حالی که بسیار نادر است که یک تجارت آنلاین به موفقیت یک شبه دست پیدا کند، به همان اندازه غیر ممکن است که این اتفاق بیش از دو سال طول بکشد. این امر به ویژه در بخش های بسیار رقابتی بازار صادق است. اگر به مدت یک یا دو سال می باشد که دارای کسب و کار آنلاین هستید و به هیچ وجه رشد نکرده اید، احتمالاً زمان آن رسیده است که مدل کسب و کار خود را دوباره ارزیابی کنید.

  1. آنها از ابزارهای شگفت انگیز برای صرفه جویی در وقت و هزینه استفاده می کنند

ما شما را به این چالش دعوت می کنیم که یک تجارت آنلاین موفق را پیدا کنید که به کمتر از 5 تا 10 ابزار شگفت انگیز برای اجرای کسب و کار خود متکی است. در حقیقت، مقصود ما این است که بیان کنیم ابزارها یك ضرورت مطلق برای هر کسب و کار آنلاین هستند. از ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی گرفته تا ابزارهای صورتحساب آنلاین، تا ابزارهای ارتباطی تیمی، این موارد برای صرفه جویی در وقت و هزینه و بهینه سازی بهره وری شما مهم می باشند.

کناره گیری

  1. بخشی از موفقیت این است که بدانید چه زمانی کناره گیری کنید

می توان تعداد زیادی از نقل قول های “هرگز تسلیم نشوید” در اینجا لیست کرد، اما این با موفقیت در محیط آنلاین مغایر است. صاحبان موفق کسب و کار های آنلاین می دانند که گاهی اوقات کاملاً باید ضررهای خود را کاهش داد و به طور کلی چیزی یا کسی وجود خواهد داشت که مجبور به ترک آن هستید. این ممکن است یک استراتژی، یک شخص یا حتی روی یک سرمایه گذاری کلی باشد.

یک قانون خوب: اگر مشاوران یا همکاران قابل اعتمادی به شما می گویند وقت آن است که از چیزی دست بکشید، به خودتان لطف کنید، گوش دهید و به آنچه گفته می شود توجه کنید. شما نمی توانید همه چیز را دنبال و بررسی کنید.

برونسپاری

  1. آنها اکثر اوقات برون سپاری می کنند

دیوید اوگیلوی می گوید: “افرادی بهتر از خود را استخدام كنید، سپس به آنها فرصت دهید تا با این كار سازگار شوند.” همین امر درمورد برون سپاری نیز انجام می شود. اگر می خواهید در بازار رقابتی باقی بمانید، هر آنچه را که؛

الف) به طور طبیعی برای شما پیش نیامده است،

ب) از انجام آن لذت نمی برید، برون سپاری کنید.

این باعث می شود تا آزادانه روی آنچه که دوست دارید، تمرکز کنید، و این برای رشد پایدار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رسانه اجتماعی

  1. رسانه های اجتماعی سلاح نه چندان مخفی آنها است

شما بدون استفاده از رسانه های اجتماعی نمی توانید یک کسب و کار آنلاین موفق راه اندازی کنید. فقط بیش از دو سال پیش، تحقیقات نشان داده است که تقریباً یک سوم از کل مراجعه کنندگان به سایت ها از طریق رسانه های اجتماعی بوده است. به احتمال زیاد امروزه این تعداد به میزان قابل توجهی بیشتر شده است. اگر از رسانه های اجتماعی برای رسیدن به مشتریان جدید و برقراری ارتباط با مشتریان فعلی استفاده نمی کنید، شانسی برای موفقیت نخواهید داشت.

  1. آنها می دانند که درآمد منفعلانه هرگز کاملاً منفعل نیست

بسیاری از مردم این باور را دارند که اداره یک کسب و کار آنلاین به شما امکان می دهد ساعت های کمتری به کار مشغول باشید. و اگرچه به شما انعطاف پذیری به مراتب بیشتر از یک کار سنتی را می دهد، نامگذاری”درآمد منفعل” کمی نادرست است. حتی اگر کسب و کار شما بسیار خودکار است و می تواند تا حد زیادی بدون درگیر شدن شما اداره شود، اکثر کسب و کار های آنلاین همچنان به شما نیاز دارند که بر روی اهداف نهایی نظارت و مدیریت کنید.

کسب و کار آنلاین

  1. آنها روی هدف نهایی تمرکز می کنند

باید توجه داشت که هر کسی قادر به اداره یک کسب و کار آنلاین نیست. اگر تمایل دارید زمان بیشتری را برای جزئیات به جای زمان تعیین اهداف، ایجاد برنامه، جستجوی ترند ها و غیره اختصاص دهید، اجرای یک کسب و کار آنلاین ممکن است راه مناسبی برای شما نباشد.

  1. آنها از ارزشی که ایجاد می کنند، آگاه هستند و بر اساس آن قیمت گذاری می کنند

شما هیچ وقت با کم ارزش کردن محصولات یا خدمات خود، نمی توانید به صورت بلند مدت با سایرین رقابت کنید. اگرچه ممکن است در ابتدا کم کردن رقابت به منظور ایجاد نام و شهرت برای خود وسوسه انگیز باشد، اما تقریباً همیشه بهتر است که قیمت هایی را فراهم کنید که برای آینده شما مناسب باشد.

کسب و کار آنلاین

  1. آنها لیست خود را از روز اول توسعه می دهند

بازاریابی ایمیلی، استراتژی مهمی برای همه کسب و کار ها می باشد. اما برای کسب و کار های آنلاین، این نوع بازاریابی بسیار حیاتی است. تحقیقات نشان داده است که بازاریابی ایمیلی منجر به افزایش نرخ کلیک، تعامل و فروش می شود. در حقیقت، برخی تحقیقات نشان می دهد که ایمیل بیشتر از هر کانال بازاریابی دیگر، نرخ بازدهی سرمایه (ROI) بالاتری را ارائه می دهد. از روز اول بر روی ساختن لیست خود تمرکز کنید تا این مزایا را برای کسب و کار خود به دست آورید.

  1. آنها یک مشکل واقعی را حل می کنند

مانند هر نوع کسب و کار دیگر، پیدا کردن یک نیاز واقعی در بازار از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چه مشکلی یا مسئله ای وجود دارد که شما می توانید حل کنید؟ آیا محصول یا خدمات شما واقعاً آن مشکل را حل می کند؟ اگر اینگونه نباشد، برای تحقق آن چه کاری می توانید انجام دهید؟

 

کسب و کار آنلاین

  1. آنها خودشان را متمایز می کنند

بازار جهانی کسب و کار الکترونیکی چقدر بزرگ است؟ برخی تخمین می زنند که این میزان معادل یک تریلیون دلار می باشد که در بازار در بین 12 میلیون فروشگاه آنلاین گسترش یافته است. صاحبان موفق کسب و کار های آنلاین اهمیت تمایز خود را می دانند تا در واقع بتوانند به سهم بازار خود دست یابند.

 

  1. آنها ارزش محتوای شگفت انگیز را می فهمند

بازاریابی محتوا خصوصاً برای کسب و کار های آنلاین، دیگر امری اختیاری نیست. اگر شما یک جریان ثابت از محتوای مرتبط و با ارزش را تولید نمی کنید، شانس موفقیت ندارید. از این رو بر روی تولید محتوای ارزشمند به منظور جذب مخاطب بیشتر سرمایه گذاری کنید.

  1. آنها با جدیت کسب و کار آنلاین خود را پیگیری می کنند

برخی فکر می کنند در اوقات فراغت می توانند یک امپراتوری آنلاین بسازند. آنها بیشتر وقت و تلاش خود را برای شغل اصلی خود سپری می کنند، سپس هنگامی که تمایل داشته باشند برای کسب و کار آنلاین خود سرگرم می شوند. کسب و کار های آنلاین موفق به ندرت به این طریق ساخته می شوند. اگر با آن مثل سرگرمی رفتار کنید، برای همیشه یک سرگرمی باقی خواهد ماند. به تجارت آنلاین خود توجهی را که شایسته آن است داشته باشید و با آن مانند یک کسب و کار واقعی رفتار کنید.

مشتری

  1. آنها به مشتریان خود گوش فرا می دهند

ارزش مشتریان خود را در روند رشد و توسعه کسب و کار آنلاین خود، دست کم نگیرید. نلا چونکی، بنیانگذار شرکت بسیار موفق لباس و پوشاک Fresh-Tops، معتقد است که پیشنهادات مشتری برای موفقیت کسب و کار وی مهم بوده است: “ما هنگام تصمیم گیری در مورد چگونگی حرکت به جلو و اینکه چه مواردی را به محصولات خود اضافه کنیم به درخواست های ایمیل و پیشنهادات طرفداران رسانه های اجتماعی خود اعتماد کردیم، که واقعاً برای ما بسیار خوب و موثر کار کرد.”

  1. آنها علایق و تمایلات خود را دنبال می کنند

راه اندازی یک کسب و کار آنلاین می تواند دشوار باشد، به همین دلیل بسیار مهم است که نسبت به آنچه انجام می دهید علاقه مند باشید. از خود بپرسید: آیا می توانم خودم را در 5 تا10 سال آینده همچنان مشغول در این کسب و کار تصور کنم؟ اگر اینطور نیست، احتمالاً بهتر است اولویت های خود را تغییر دهید و چیزی را انتخاب کنید که واقعاً به آن اهمیت می دهید.

سئو

  1. آنها سرمایه گذاری زیادی در سئو می کنند

طبق تحقیقات، 82٪ از بازاریابان معتقدند که کارایی بهینه سازی موتور جست وجو (SEO) در حال افزایش است. کسب رتبه های بالا در موتورهای جستجو برای کسب و کار های آنلاین ضروری است، زیرا احتمالاً این یکی از بزرگترین منابع ترافیکی شما خواهد بود.

برای مطالعه بیشتر در زمینه بهینه سازی و سئو سایت خود به مقاله ” آموزش سئو از پایه” مراجعه کنید.

  1. آنها حتی قبل از اینکه همه چیز عالی باشد اقدام می کنند

رایان فرانسوی، خالق GameKlip برای صاحبان مشاغل جدید توصیه های خوبی دارد: منتظر نمانید تا همه چیز برای شروع فعالیت کامل و بی نقص باشد. او می گوید، “احساس نکنید که باید همه چیز را بدانید، یا اینکه همه چیز باید قبل از شروع کار کامل باشد. من چیزی در مورد راه اندازی و اداره یک کسب و کار نمی دانستم، درباره اینکه چگونه محصولی را تولید کنم ایده ای نداشتم، و هیچ نظری برای حمل و نقل بسته ها به خارج از کشور نداشتم. من اکنون هزاران محصول را به بیش از 80 کشور جهان ارسال کرده ام. کار آسانی نخواهد بود، اوقات بسیاری وجود خواهد داشت که احساس می کنید باید تسلیم شوید، اما ارزش آن را دارد.”

  1. آنها به دنبال راهی جادویی به سوی موفقیت نیستند

برای ساخت یک کسب و کار آنلاین موفق هیچ راهکار جادویی وجود ندارد. با این حال بسیاری از صاحبان کسب و کار بیشتر وقت خود را تلف می کنند تا استراتژی و یا تاکتیکی پیدا کنند که آنها را به سمت موفقیت و کامیابی سوق دهد. حقیقت این است که اگر عصای جادویی (منظور راهکار جادویی) وجود داشته باشد، آن پایداری و سخت کوشی خواهد بود. تلاش برای پیدا کردن یک راه جادویی و خارق العاده را فراموش کنید، متواضع باشید و تمام سعی خود را برای انجام کار خود به بهترین شکل انجام دهید.

کسب و کار آنلاین

  1. آنها یک برنامه واقعی (برنامه مکتوب) دارند

تصور غلط رایج دیگر درباره کسب و کار های آنلاین این است که مردم فقط وب سایت شما را پیدا می کنند، محصولات شما را می خرند، و شما شروع به درآمدزایی کلان می کنید. این تصور نه تنها در مورد مشاغل آفلاین درست نیست، بلکه بدون شک برای مشاغل آنلاین نیز کاربردی و درست نیست! کسب و کارهای آنلاین موفق از یک برنامه تجاری مکتوب و همچنین یک استراتژی بازاریابی مستند سود زیادی می برند.

  1. آنها اجازه نمی دهند که شکست آنها را از پا در آورد

مانند هر کسب و کار دیگر، شکست بخشی جدا نشدنی از هر فعالیت است. این که چه کاری در هنگام شکست انجام می دهید، مهم است. استراتژی سئو شما ترافیک کافی را به وجود نمی آورد؟ کلمات کلیدی متفاوتی را انتخاب کنید. بازاریابی محتوا کاربردی نیست؟ روی محتوای عمیق تر متمرکز شوید. پست های رسانه های اجتماعی نرخ درگیری (Engagement Rate) پایینی دارند؟ رقبای خود را تحلیل کنید تا ببینید چه چیزی را می توانید تقلید کنید یا بهتر انجام دهید.

  1. آنها بر مخاطب هدف خود تسلط دارند

اگر می خواهید تنها یک چیز را از این مقاله برداشت کنید، بگذارید این باشد که برای رقابت با افراد بزرگ خود را به زحمت نیندازید. درعوض، مخاطب هدف خود را معین کنید و به آن توجه کنید و هر کاری را برای تسلط به آنها انجام دهید.

به عنوان مثال به جای هدف قرار دادن کل صنعت دکوراسیون، منحصراً روی ساختن شهرت خود به عنوان ارائه بهترین فضای ذخیره سازی با کمترین قیمت متمرکز شوید.

اگر به دنبال راهی برای شروع کسب و کار آنلاین هستید و یا برای راه اندازی کسب و کار آنلاین خود به دنبال مشاور هستید، همین حالا با مشاورین کسب و کار بلوباکس تماس بگیرید.

گردآورنده: مهندس زهرا ترابی – تیم محتوا بلوباکس

Comments are disabled.