کرونا ویروس و چگونگی دوام کسب و کارها

کرونا

کرونا


کرونا ویروس و چگونگی دوام کسب و کارها

شکی نیست که کسب و کارهای کوچک از همه گیری کرونا ویروس شدیدترین ضربه را خواهند خورد. کسب و کارهای بزرگتر شانس بهتری برای در امان ماندن در این شرایط دارند. با این حال، کسب و کارهای کوچک فقط چند ماه می توانند دوام آورند. بنابراین وقتی موضوعی به اندازه این مورد قابل توجه است، می تواند نه تنها برای صاحب کسب و کارهای کوچک بلکه برای کارکنان آنها نیز، ویران کننده باشد.

بنابراین، چگونه کسب و کارهای کوچک می توانند در آشفتگی های پیش رو در سال 2020 در امان بمانند؟ هیچ جواب قطعی وجود ندارد؛ با این حال، در اینجا چند نکته برای شروع اجرا و برنامه ریزی حداقل برای چند ماه آینده آنها وجود دارد.

کرونا

1. وحشت نکنید، مراقب خودتان باشید و آرام باشید

این امر می تواند بسیار مشکل باشد به ویژه هنگامی که پول و سرمایه شما در حال تمام شدن باشد.

اما به یاد داشته باشید که از خود مراقبت کنید به گونه ای که برای شما مفید باشد. مثلاً خوب غذا بخورید و سعی کنید ورزش کنید. مراقبت از خودتان به شما در حفظ آرامش کمک می کند، که به نوبه خود به معنای آرام نگه داشتن کارکنان شما و در نهایت، یک طرز فکر سالم تر برای همه است تا با ایده های خلاقانه ای به پیش روید.

اگر با برخی تصمیمات دشوار روبرو شدید، قبل از اتخاذ تصمیمات ناگهانی، زمانی را برای تعادل خود و ذهن خود در نظر بگیرید. همچنین در شرایط بسیار پویا و به سرعت در حال تغییر، گاهی برداشتن یک گام به عقب برای ارزیابی مجدد، پرسیدن نظرات قابل اعتماد و همچنین حفظ چشم انداز کمک خواهد کرد. به یاد داشته باشید که همه چیز بهتر خواهد شد، و شما در این شرایط تنها نیستید. و در صورت نیاز از اطرافیان خود بخواهید پشتیبان عاطفی شما در این شرایط باشند.

کرونا

2. به منابع تأمین شده توسط دولت و مؤسسات مالی فکر کنید

دولت ها در سراسر جهان برای حمایت از صاحبان کسب و کارهای کوچک اقداماتی را انجام می دهند و این چیزی است که روزانه در حال تحول است. نسبت به نحوه کار دولت های خود در کاهش هزینه ها و همچنین سایر موسسات مهم مانند بانک هایی که مسئولیت اجتماعی نیز دارند به روز باشید. اگر در بیش از یک بازار حضور پیدا کرده اید، گزینه های پشتیبانی در هر دو بازار را بررسی کنید. به عنوان مثال، می توانید منتظر اخبار دولت در زمینه کمک به کسب و کارها باشید. این کمک ها می تواند بسیار راهگشا باشد.

کرونا

3. یک برنامه مالی سه ماهه تهیه کنید

هر کسب و کار کوچکی معمولاً هزینه های کلیدی مشابهی دارد، که شامل حقوق کارمندان، اجاره دفاتر اداری و قبض های خدمات می شود. هزینه های بیشتر به نوع صنعت بستگی دارد و از صنعتی به صنعت دیگر تفاوت دارد.

به افرادی که باید در طی سه ماه آینده (صاحبخانه و تأمین کنندگان) پرداخت داشته باشید، صحبت کنید و بدانید که چه گزینه هایی را برای نحوه پرداخت خود در اختیار دارید. این احتمال وجود دارد که آنها قبلاً گزینه هایی را در اختیار داشته باشند یا این شرایط سخت را درک کنند، زیرا این به نفع آنهاست که کسب و کار شما را حفظ کنند. همیشه مراقب برنامه های پرداختی که با سایر کسب و کارهای کوچک تهیه می کنید، باشید. زیرا آنها هم نیاز به حفظ بقای خود دارند، بنابراین این باید برای هر دوی شما منصفانه باشد.

همچنین،

به امور مالی شخصی خود نگاه کنید و با افرادی که ممکن است از آنها پشتیبانی کنید صحبت کنید تا یک بحث واقع بینانه در مورد چگونگی کنترل مخارج شخصی خود برای سه ماه آینده داشته باشید. چه هزینه هایی لازم است، چه کارهایی را می توان انجام داد؟ همچنین اگر شریکی به عنوان حامی مالی خود دارید، در مورد برنامه های فوری و بلند مدت خود برای کسب و کارتان با آنها گفتگو کنید.

علاوه بر این به روش هایی که می توانید هزینه ها را کاهش دهید، نگاه کنید. اما بعد از اینکه حداقل دو ماه آسیب ناشی از بیماری همه گیر کرونا ویروس را دیدیم از این روش به عنوان آخرین اقدام استفاده کنید. بیشترین هزینه شما معمولاً کارمندان و اجاره دفتر شما خواهد بود. شاید بتوانید کارمند تمام وقت استخدام نکنید و در عوض بر روی یک پروژه با فریلنسرها کار کنید. شما همچنین می توانید دفتر کار کوچک تری را برای خود در نظر بگیرید و از فضای مشترک برای داشتن شرایط پرداخت مقرون به صرفه تر و انعطاف پذیر استفاده کنید.

کرونا

4. فرصت ها را پیدا کنید

هرگز نمی توان بر روی رویدادهایی مانند پاندمیک کرونا ویروس سرمایه گذاری کرد، اما می توان آن را به عنوان یک عامل مهم برای تجدید نظر در مورد نحوه انجام کار در نظر گرفت.

در این حالت، آیا مدل کسب و کار شما قادر به تحمل تغییراتی که از بیماری همه گیر کرونا ویروس به وجود می آید، می باشد؟ در این شرایط چه چیزی برای مشتریان شما مهم است، و چگونه می توانید افرادی را که احتمالاً نوع جدیدی از مشتری ها هستند، مدیریت کنید؟ آیا می توانید هر یک از محصولات یا خدمات خود را دیجیتالی کنید و شروع به ارائه آنلاین آنها کنید؟ آیا می توانید با استفاده از تکنولوژی، سرمایه از دست رفته خود را با ارائه راه های جدیدی برای برقراری ارتباط با مشتریان، به تعادل برسانید؟

کرونا

5. پرسنل خود را زیر نظر بگیرید

هر جا که ممکن باشد، تمام تلاش خود را برای حفظ پرسنل خود انجام دهید. آنها به شما اعتماد دارند و اگر تیم خوبی را مدیریت کنید، آنها از شما حمایت خواهند کرد.

شما می توانید به کارکنان موجود خود مهارت های اضافی آموزش دهید، در این صورت به جای استخدام کارمندان بیشتر، می توانید کارکنان خود را کارآمدتر کنید. دوره های آنلاین زیادی وجود دارد که بسیار مقرون به صرفه هستند، و این به آنها امکان می دهد تا وقتی بخش آنها رو به افول است، در سایر زمینه های کسب و کار متمرکز شوند. برای مثال، تیم فروش شما ممکن است به تیم بازاریابی کمک کند. به دنبال دوره ها و منابعی باشید که بیشتر آنها با نیاز شما و همچنین بودجه شما در این مدت مطابقت دارد.  همچنین می توانید در هنگام دور کاری در به علت کرونا ویروس، در خانه آن را دنبال کنید.

گردآورنده: مهندس زهرا ترابی – تیم محتوا بلوباکس

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *